Viime yönä heräsin siihen kun mulla alkoi hirveesti koskea molempiin pohkeisiin, ihan hirvittävä kipu joka kesti kuitenkin vain noin puoli minuuttia. Juuri ennen kuin kipu alkoi muistan venytelleeni jalkoja, niin että pohkeet oli jännityksessä. Kipu tuntui koko pohkeessa. Ja kun kipu loppui, nousin sängystä ylös, pohkeet tuntuivat edelleen vähän kipeiltä. Mutta nyt tänään jalat on ihan kunnossa. Mulla on ollut ennenkin samanlaista kipua toisessa pohkeessa, ja se kipukohtaus tuli kans yöllä nukkuessa. Voikohan se johtua kylmästä? Usein nukun unissani ilman peittoa, ja jalat ovat ihan jääkylmät. Liikun aika paljon, melkein joka päivä käyn juoksemassa tai kävelemässä.
Pohjekipu
10
4483
Vastaukset
- Loottus
Välilevyn pullistuma. kun selkäranka painaa hermoa vasten, itelläkin ollu, kumma homma ku urheilijoilla on vain?
- mulla vasen pohje
Vasen pohje, juuri pohjelihaksen alta, todella kipeä. Ensimmäisen kerran noin kk sitten EI todella kramppi. Kipu ei jatkuva, useimmin yöllä ja esim. TV katsellessa jalat jalkatuolilla, joka on pehmustettu todella hyvä, tosin siis vain jalkaterien alla. Reisistä nilkkoihin jalat ilman tukea ihan hyvä.
Vasen on todella kipeä viime yönä hetken myös oikea.
Mulla on kolme nikamaa selkärangasta kulunut, olivat tulehtuneet toissa kesänä.
- suonenvetoa?
Minulla on usein maatessa kovia kipuja jaloissa siellä sun täällä. Uskon, että kylmä lisää näitä, ainakin omalla kohdallani, suonenvetoja. Alkavat usein myös venytellessä.
Joskus menevät ohi, kun nousen ylös ja painan jalkateriä lattiaan.- Lihaskramppi
Suonenvetoa oo olemassakaan. Ei suonet vedä. Voipi olla lihaskramppi. Kokeile ja imeskele suolarae tai pari. Mulla ainaskii on auttanut !
- jos et tiedä
Lihaskramppi kirjoitti:
Suonenvetoa oo olemassakaan. Ei suonet vedä. Voipi olla lihaskramppi. Kokeile ja imeskele suolarae tai pari. Mulla ainaskii on auttanut !
että suonenveto on vanhanajan sanonta lihaskrampista, että hah haa sullekin.. en tiedä kuka vetää ja mitä mut noin se on.
- luulet olevasi
Lihaskramppi kirjoitti:
En kai minä nyt niin tyhmä ole, etten tietäisi suonenvedon olevan vain ihmisten yleisesti käyttämä nimitys.
Koitapas googlata suonenveto, niin huomaat, että kysymyksessä on lihaskramppi eli suonenveto.
Kenenkähän tässä pitäisi nauraa. - edelliseen
Voi todella olla kysymys myös selästä. Minä olen juuri käynyt läpi monenlaisia selkätutkimuksia, röntgenkuvaus, magneettikuvaus ja gammakuvaus. Tyksin neurologin ensimmäiset sanat olivat, "Tämä selkä on sökö". Siis kulumien, ym. lisäksi on ainakin kaksi pahaa selkäydinkanavan ahtaumaa.
Tutkimuksen lopuksi lääkäri kysyi onko minulla SUONENVETOJA, siis hän käytti juuri sitä sanaa. Sanoin hämmästyneenä, että kyllä minulla on, ja paljonkin. Kysyin johtuvatko ne todellä näistä ahtaumista ja hän vastasi, että kyllä johtuvat.
Ei minullakaan läheskään aina ole varsinaisia kramppeja. Kipu vaan voi joskus olla niin kova, että jalkaan sattuu päivä pari jälkeenpäin.
- tytteli 36
Minullakin on aina silloin tällöin pohkeessa kipua öiseen aikaan.
Minulle auttaa se, kun nousen ylös ja kävelen ja menen juomaan vettä pari lasillista, niin olo kohenee. Minukin mielstäni se on suonenvetoa.
Mutta joskus silti pohkeet ovat yöllisen krampin takia myös seuraavana päivänä kipeenä.- asiaaa....
Ei ollu tarkotus riidellä suonenvedosta ja lihaskrampista, kuhan sanoin vaan ja neuvoin, että suola voi auttaa !
- Anonyymi
Mulla pari yötä sitten oikean jalan pohkeessa valtava lihas tramppi. Nyt kahtena päivänä pohje kipeä ja arka, mitä kannattais tehä nyt?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458510Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472399Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja272210- 361872
- 951758
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811727Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai211272Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081133Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531015