Mannertenvälisen nahjuksen Matti Vanhasen fiaskomainen kausi Suomen EU-puheenjohtajuuden vetäjänä päättyi vuoden vaihteessa. Vetovuoro siirtyi Saksalle ja Angela Merkelille.
Saksan kauden aluksi Angela Merkel sai heti kutsun USA:aan Valkoiseen taloon ja hän tapasi USA:n presidentin.
Mannertenvälistä nahjusta Vanhasta ei kansainvälisissä yhteyksissäkään pidetä minään. Tätä kuvaa se, että koko puolivuotisen Suomen puheenjohtajuuskauden aikana Vanhanen ei tavannut USA:n johtajia.
KEPUhan on muutenkin tehnyt kaikkensa Suomen transatlanttisen suhteen pilaamiseksi. Tässä kunnostautui erityisesti Anneli Jäätteenmäki ja Vanhanen on jatkanut Jäätteenmäen linjoilla.
Ei tullut Vanhaselle kutsua USA:aan
4
84
Vastaukset
- Jätesäkillä myös
Anneli Jätesäkki oli kova USA:n vihaaja. Ei se mikään ihme ole, sillä Jätesäkki on jäsenenä mm. taistolaiskommarien Rauhanpuolustajat ry:ssä.
Kepu on aina ollut kallellaan Neuvostoliiton suuntaan ja puolue sai mm. vaalirahaa Neuvostoliitosta. - Matti muhinoi mökillään
Kun tosipoliitikot teki hommia!
USA on jo aikaa hylännyt prevsneriläisen kättely käyntien järjestämisen, EU:n poliittinen valta kulkee ihan eri reittejä kuin puheenjohtajamaan johtajat..
Vanhanenkin on saanut vapaamuurareilta suurimman osan eu-politiikansa linjasta.
EI EUssa valtaa annneta, se pitää ottaa! - vapaaehtoiseksi
No onko kutsu USA:aan erittäin tärkeä juttu?
Se maailman ainoa autuaaksi tekeve asia?
Ei en minä Matista välitä pätkääkään. Nahjus mikä nahjus.
Kyllähän tuo typerä fransmanni Chirac:n vittuili sille.
Angela Merkel onkin Irakin sodan suuri kannattaja ja näin ollen Bushille mieluisaa juttuseuraa. - HETEROMAN
EIKÖHÖN KUTSUMATTOMUUS JOHDU PÄÄMIEHEMME OMASTA PERSOONASTA.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 594753
- 653848
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.2183336- 1143081
- 482914
- 232578
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192226Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi2482040- 381913
- 1081882