Audi A6 vs BMW E39 perheautoksi?

lordi1977

Katsonut kyseisiä autoja kolmihenkisen perheemme autoksi. Onko laadussa/kuluissa/toimintavarmuudessa suuria eroja autojen kesken? Entäs kulutus sillä hintaluokassa alle 14te näyttää olevan kaikki mallit V6 koneilla. Autolla tulee ajettua noin vajaa 20tkm vuodessa, joten dieseli ei vielä tulisi kyseeseen. Mielipiteitä autojen omistajilta kaivataan eli plussat ja miinukset esiin!

3

584

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bemussa on rivikuutonen. Onko toi E39 se vanha 500-sarja? Ei ole kokemuksia mutta laadukkaan maineessa. Velimiehellä on E60-korinen 530d joka on varsin hieno peli, ehkä aavistuksen halkomainen verrattuna MB W211 -sarjaan.

      Koskaan en ole Audin A6:sta pitänyt, en saa sellaista istuimen ja ratin asentojen yhdistelmää, että näkisin mittarit. En missään mallissa vielä toistaiseksi. Itsellä 190 cm/102 kg ja näillä mitoilla nopeusmittarin alue 40-220 on piilossa. Hiljainen auto ja vakaa menijä muuten, mutta ei "käteensopiva".


      Master Eq

      • lordi1977

        Joo itse olen myös 194cm pitkä, joka on myös osasyy ison auton hankintaan. Tällä hetkelle VW Golf III Variant tuntuu hieman pieneltä jos tulee pidempää ajoa. Olisin kyllä kiinnostunut ehkä hieman enemmän BMW:stä, mutta olisin kinnostunut kuulemaan myös Audista lisää. BMW:stä kiinnostaa mallit 523/528 ja Audista A6 2.4/2.8. Onko näiden mallien välillä käyttökustannuksissa paljon eroja eli huolloissa ja varaosien hinnoissa? Entä onko yleensäkään kummassakaan tapauksessa järkevää katsoa tehokkaampia malleja? Vastauksista jo etukäteen kiitollinen!


    • aivoituksia

      V kone syö käytännössä aina enemmän, kuin täydellisessä balanssissa toimivat suora kutoset.
      Samaten usein huollot on hankalempia ja kalliimpia. Ei se tosin huono ole, mutta puhtaasti valmistaja valitsee V mallin pienemmän tilan vuoksi, vaikka se aavistuksen huonompi ratkaisu teknisesti onkin.

      Uskoisin (en tiedä) että BMW on halvempi remontoida, tuon takia, ettei ole kaksia kansia. BMW on hiljaisempi ja urheilullisempi. Iäkkäämpi naapuri ehkä antaa rispektiä enemmän Audille. (Imagon merkitystä autovalinnassa ei ole syytä väheksyä. Kyllähän ihminen pukeutuukin yleensä siististi, vaikka ihan yhtä lämpimät ne 20 vuotta vanhat turavaatteetkin olisivat.)
      Jos kaipaat sporttisempaa ajotuntumaa tiehen, ota BMW, muuten on varmasti enemmän merkitystä sillä, kumman parista löydät paremmin pidetyn yksilön, ja kumpi tarjoaa mukavemmat varustelut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1208
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      118
      1057
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      940
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      297
      755
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      676
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe