Tahtoisinpa miehet tietää, että kun eilenkin kuulin kehuja lumoavista silmistäni ja erään keskustelun päätteeksi mies tokaisi suoraan silmiini katsoen "olet fiksu tyttö" ja yksi toinen mies sanoi muutaman sanan vaihdettuamme, että "olet kaunis", niin oletteko miehet oikeasti sanojenne takana? Mikä on miehen logiikka naisten kehumisessa?
Pitää vielä kertoa, että kukaan näistä kehujista ei pyytänyt esim. numeroa jne. Sen sijaan eräs mies, joka ei kehunut esim silmiä, pyysi numeron ja treffitkin on tiedossa.
(Tähän on pakko vielä lisätä, etten pidä itseäni missinä, enkä kyllä "sotanorsunakaan". Sen myönnän, että silmät ovat kauniit.)
Naisten kehumisesta osa II
19
1170
Vastaukset
- vaan että
noita lumoavia silmiä on kyllä oikeastikin olemassa. Se ei aina ole pelkkää puhetta. Toisekseen ne myös yleensä ottaen huomataan myös miesten toimesta.
Logiikasta en sen enempää osaa sanoa. Se voi olla myös ihan puhtaasti ja pyteettömästi myös kohteliaisuuskin ilman sen suurempia taka-ajatuksia. Voihan se tietysti olla jotain muutakin. Lätinään on syytä suhtautua ainakin jossain mielessä varauksella muttei sitä kannata suorilta käsiltä täysin tyrmätäkkään. - vili
kerrotaan se, mitä haluaa kuulla. välillä tarkoitetaan välillä ei, välillä parannetaa toisen fiilistä kertomalla kehuja. onks sillä kauheasti väliä onko se se totta??
- on jonkinlaisesta
keskustelun pohjustamisesta. Joskus se voi olla totta, joskus ei. Kehuminen on taitolaji. Jos kehuu jotain minkä nainen itsekin tietää olevan paska puhetta, niin vaikutus ei ole ihan toivottu. Kehukaamme siis ominaisuuksia, jotka ovat vaikeammin määriteltävissä, jolloin ne uppoaa paremmin. Kyllä posiitivisen mielikuvan antaminen itsestä on aika tärkeä juttu. Helpoin tapa on oikeanlainen imartelu.
nyt vaan tarvii kehuja tietyin väliajoin, jotkut miehet ottaa sen sen verran vakavasti että kehuvat vähän kaikkia naisia vailla sen kummallisempaa
merkitystäkään. Meitä urpompia taas pitää aina silloin tällöin jopa vähän johdatella, henkkamaukan sovituskopissa käytyä dialogia: 'kato nyt kun peppu näyttää isolta',' nyt alkaa pumppi ja spinning'... 'höpö höpö, hyvältä se näyttää'... Sama kyl toimii toisinkin päin, vai kuinka moni mies tunnustaa puhuvansa mulkustaan 'pikkuveitikkana' tai vastaavana ja odottaa en nainen aina muistaa sanoa et ei se mikään pikku oo, mä ainakin syyllistyn tohon :-)- nainen26
Entäs sitten kun taannoin joku mies tuli jotakin puhumaan ja suurin piirtein aloitti keskustelun, että "haluan sua. Niin jos vaan saisin. Ole silti tarkkana kenet huolit"
Häh?
Mies ei ollut edes mitenkään selvästi kännissä. - Kehumisesta
Tietenkin mies on sanojen takana, mutta ei se tarkoita sitä ettei mies sanoisi muille naisille samaa. Alkoholi alentaa luonnollisesti kynnystä sanoa tuollaisia.
- jos on aihetta
Saatan kehua hiuksia, silmiä, vaatteita tms. Siis tietnkin vain jos pidän naisesta. Exälläni oli sairaan hyvä perse, sitä tuli kyllä kehuttua melkein päivittäin.
Toisaalta tykästyn vain sellaisiin naisiin, joista oikeasti löytyy kehuttavaa. Jos pidän naisesta, imartelun aihetta löytyy helposti yhdellä vilkaisulla. Monesti haluaisi kehua enmmän, mutta ei kehtaa. Pitää jättää sitten pariin puolihuolimattomaan kohteliaisuuteen. - Miksi naiset eivät kehu?
Ja minä taas tahtoisin tietää naisilta, mikseivät he koskaan kehu miehiä samalla tavalla? Itse olen tästä syystä päättänyt olla kehumatta naisia, kun eivät hekään koskaan kehu minua.
- nainen26
Taidan sitten olla poikkeus, sillä minulla on ollut tapana kehaista miestä esim. komeaksi. Tätä en kylläkään koskaan mene vaikka baarissa ekaksi tokaisemaan. Vasta sitten treffeillä tai jos etenee seurusteluasteelle.
Itse kehun vain ja ainoastaan silloin jos aihetta on, eivätkä kehut välttämättä ole vain ulkonäöstä. - edellinen
nainen26 kirjoitti:
Taidan sitten olla poikkeus, sillä minulla on ollut tapana kehaista miestä esim. komeaksi. Tätä en kylläkään koskaan mene vaikka baarissa ekaksi tokaisemaan. Vasta sitten treffeillä tai jos etenee seurusteluasteelle.
Itse kehun vain ja ainoastaan silloin jos aihetta on, eivätkä kehut välttämättä ole vain ulkonäöstä.että naiset kehuu vasta siinä vaiheessa, kun on tuntenut miehen vähintään puoli vuotta / on käyty treffeillä kymmenen kertaa tai silloin, jos nainen ei ole vakavasti kiinnostunut miehestä. Valitettavasti mun omanarvontunto ei kestä sitä, että mun miehenä pitäisi kehua nainen maasta taivaisiin jo ensitapaamisella baarissa ja jatkaa kärsivällisesti kymmenensille treffeille, jolloin arvon prinsessa pitkään harkittuaan tekee jotain aivan vallatonta ja kehuu miestä vuolaasti: "Sä oot ihan kiva."
- edellinen
nainen26 kirjoitti:
Itse kehun vain ja ainoastaan silloin jos aihetta on, eivätkä kehut välttämättä ole vain ulkonäöstä.naisten välinpitämättömästä asenteesta miehiin:
"Taidan sitten olla poikkeus, sillä minulla on ollut tapana kehaista miestä ---"
Sinäkin pidät itseäsi suunnilleen luonnonoikkuna, kun on paha tapa kehua miehiä. Onneksi sentään teet sitä vain silloin, kun on aihetta, jottet tunne itseäsi halvaksi ja tyrkyttäväksi naiseksi. - nainen26
edellinen kirjoitti:
että naiset kehuu vasta siinä vaiheessa, kun on tuntenut miehen vähintään puoli vuotta / on käyty treffeillä kymmenen kertaa tai silloin, jos nainen ei ole vakavasti kiinnostunut miehestä. Valitettavasti mun omanarvontunto ei kestä sitä, että mun miehenä pitäisi kehua nainen maasta taivaisiin jo ensitapaamisella baarissa ja jatkaa kärsivällisesti kymmenensille treffeille, jolloin arvon prinsessa pitkään harkittuaan tekee jotain aivan vallatonta ja kehuu miestä vuolaasti: "Sä oot ihan kiva."
Eräskin mies sai kehut minulta ekoilla treffeillä. Sanoin häntä komeaksi(koska se on niiiin totta) ja jonkin keskustelun yhteydessä sanoin, että "sulla on hyvä maku".Pitää myös sanoa, että itse en taas voi sietää miestä, joka "koko ajan" on kehumassa joka kerran ja milloin mistäkin.
Niin ja itse en kylläkään kehu ellei oikeasti ole aihetta. Jos aihetta on, kehun helpostikin. En vaan mene juttelemaan miehelle baarissa, että mitäs mies? Olet muuten komea! kuten miehet voivat joskus juttusille tullessaan kehua ensimmäiseksi ulkonäköä. Tällaisten miesten kohdalla en itse valitettavasti syty ja koen miehen ns. pinnalliseksi. - nainen26
nainen26 kirjoitti:
Eräskin mies sai kehut minulta ekoilla treffeillä. Sanoin häntä komeaksi(koska se on niiiin totta) ja jonkin keskustelun yhteydessä sanoin, että "sulla on hyvä maku".Pitää myös sanoa, että itse en taas voi sietää miestä, joka "koko ajan" on kehumassa joka kerran ja milloin mistäkin.
Niin ja itse en kylläkään kehu ellei oikeasti ole aihetta. Jos aihetta on, kehun helpostikin. En vaan mene juttelemaan miehelle baarissa, että mitäs mies? Olet muuten komea! kuten miehet voivat joskus juttusille tullessaan kehua ensimmäiseksi ulkonäköä. Tällaisten miesten kohdalla en itse valitettavasti syty ja koen miehen ns. pinnalliseksi.Vähän yleistämisen makua on tossa sun viestissä.
Aivan pakko on vielä ainakin omalta kohdaltani todeta vääräksi eräs mainitsemasi asia, että "naiset kehuvat jos eivät ei ole vakavasti kiinnostunut miehestä." Myöskään en koskaan ole tehnyt sitä virhettä, että olisin ketään miestä kehunut sanoilla "Sä oot ihan kiva." - Eräs toinen
nainen26 kirjoitti:
Vähän yleistämisen makua on tossa sun viestissä.
Aivan pakko on vielä ainakin omalta kohdaltani todeta vääräksi eräs mainitsemasi asia, että "naiset kehuvat jos eivät ei ole vakavasti kiinnostunut miehestä." Myöskään en koskaan ole tehnyt sitä virhettä, että olisin ketään miestä kehunut sanoilla "Sä oot ihan kiva."Eikö jokaisessa löydy jotakin kehumisen aihetta? Itse ainkin pidin siitä kun eräs nainen tokaisi illan aikana: "sä oot ihan mukava".
- nainen26
Eräs toinen kirjoitti:
Eikö jokaisessa löydy jotakin kehumisen aihetta? Itse ainkin pidin siitä kun eräs nainen tokaisi illan aikana: "sä oot ihan mukava".
"Eikö jokaisessa löydy jotakin kehumisen aihetta?" Niin mutta kun mun pointti on siinä, ettei esim. toista voi kehua kuin vasta esim. ekan tai mahdollisesti tokan treffin jälkeen, koska en ole tyyppiin edes voinut aikaisemmin paremmin tutustuakaan. Ulkonäköä en mene koskaan "aiheettomasti" kenellekään heti kehuskelemaan. Jos tapaan tai juttelen miehen kanssa, joka mielestäni oikeasti on todella hyvännäköinen, niin toki sen hänelle myös sanon. En kuitenkaan koskaan mene esim. baarissa keskustelua näin aloittamaan tai tokaise sitä baarissa pienen jutustelun jälkeen. (kuten miehet ovat ainakin mun kohdalla tehneet) Sen sijaan voin kenties baarissakin sanoa esim. että "sun kanssa oli/on mukava jutella", jos näin oikeastikin tunnen.
You know?
- yleisin
kehu, jonka itse olen osakseni miehiltä saanut, on ollut tämän tapainen: " En ymmärrä, että miten sun kaltaisella naisella ei ole miestä / sunlaises nainen on yksin." Tai: " Jos en olisi varattu, ottaisin sut heti omakseni."
Olenko minä jotain unelmatyttö ainesta, vai? Ja ei, en pysyttele yksin koska säikyttelisin miehiä ulkonäölläni, vaan koska minua ei yksinkertaisesti kiinnosta seurustelu. Voiko olla olemassa vain jotain kummaa, ylimääräistä hehkua, kun miehet tuntuvat aina ihastuvan, vaikka en sitä tahtoisikaan. Onko olemassa sellaisia naisia, joissa on "se jokin", femme fataleja? En tiedä muista, mutta jos itse kehun niin aina tarkoitan sitä. Minulla on muutekin korkea rima kehua naista yleensäkin. Mutta teen sen ilman muuta jos siihen on aihetta.
- tiedän
ett' silmäni ovat kauniit..usko vaan itseesi
- se non tota
No musta tuntuu ainakin .....tin hyvältä jos mua kehutaan. Mutta jos kehun naisen ulkonäköä, siitä seuraa usein harmeja.
Jos mä kehun, niin teen sen koska haluan ilahdutta naista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀1474731BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että2053964- 2113167
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1093029Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main792850- 1241694
HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok91605- 611319
Aitolehti Capital
HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle2471166MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka
Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t1441126