Spoilerin Kiinnitys?

viilailija

Sain vanhasta romuautosta komean kumisen takaspoilerin ja ajattelin laittaa sen nykyiseen autooni. Ongelma on spoilerin sisään ruostuneet pultin pätkät, mistä syystä spoileria ei saa kiinni ainakaan normaali pulteilla.

Riittäisiköhän sikaflex pitämään tuollaisen neljästä kohdasta kiinnitettävän kumisen takaspoilerin paikoillaan ja kauankohan sen kuivumiseen menee näillä ilmoilla?

Entäs jos joudun turvautumaan ruuveihin, olisiko kellään hyvää keinoa tehdä reiät auton pelteihin, maalipintaa pahemmin halkomatta. (Maalihan alkaa lähteä oikein liuskina pois jos reän tekee esim metalliporalla...)

11

5360

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mahma

pistä 2-puoleista suksiteippiä ja sillä kiinni niin varmana pysyy!!Vedät viisi-kuusi kerrosta, on kokemuksia.

• viilailija

Hmm, kaksipuoleinen teippi kuulostaa kyllä ihan hyvältä idealta. (ainakin täältä töistä löytyy tosi tehokkaita tuollaisia) Mihinkäs tuota suksiteippiä muuten tarkemmin käytetään, eli mistä sitä voisi kysellä?

• mahma
        viilailija kirjoitti:

Hmm, kaksipuoleinen teippi kuulostaa kyllä ihan hyvältä idealta. (ainakin täältä töistä löytyy tosi tehokkaita tuollaisia) Mihinkäs tuota suksiteippiä muuten tarkemmin käytetään, eli mistä sitä voisi kysellä?

en tiedä,olisiko sitä urheilukaupassa tai jossain rautakaupassa myynnissä,itellä oleva rulla on suksitehtaalta,sitä käytetään suksen valmistuksessa.maksaa n.700 mummonmarkkaa rulla...

• Julle

Osta rautakaupasta 5" nauloja lyö naulat spoilerin ja takaluukun läpi ja kotkaa sisäpuolelta.
      Pysyy varmasti!

• minä

laitahan se sitten sillai kiinni ettei se irtoa ainakaan mun konepellille ja tuulilasiin, tulee meinaan pahaa jälkee.
      parasta vaan laittaa kunnolla pellin läpi kiinni, ei ne teipit ja liimat auta tuollaisessa.

• viilailija

Kävin autoliikkeessä hieman tiedustelemassa ja kyllä ne sitä mieltä oli, että sikaflexillä VARMASTI pysyy, niin ettei irti enää rikkomatta saa. Eli kyllä minä vähitellen alan sen puoleen kääntyä.

Spoileri oli muuten kumia, eli ei se ainakaan pahaa jälkeä perässä tulevan nokkapeltiin tee. Eri asia sitten mahdollinen väistöliikkeen aiheuttama ojaanajo. ;-) Mutta mitä katselin spoilerien hintoja, niin noin hyvän näköinen kuin mullakin on maksaa maltaita. Eli kyllä se on laitettava kunnolla kiinni, ei oo varaa hukata...
        (auton raato josta sen sain maksoi 30€ ja ainoastaan etulyhdyt/syyläri oli hajalla.=)

Ja sitten vielä tarttis jostain etuspoileri, mikähän autonraato sitä seuraavaksi rahdataan pihaan sitä varten... ;-)

• Grrrrrrrrrrrrrrrrrr
        viilailija kirjoitti:

Kävin autoliikkeessä hieman tiedustelemassa ja kyllä ne sitä mieltä oli, että sikaflexillä VARMASTI pysyy, niin ettei irti enää rikkomatta saa. Eli kyllä minä vähitellen alan sen puoleen kääntyä.

Spoileri oli muuten kumia, eli ei se ainakaan pahaa jälkeä perässä tulevan nokkapeltiin tee. Eri asia sitten mahdollinen väistöliikkeen aiheuttama ojaanajo. ;-) Mutta mitä katselin spoilerien hintoja, niin noin hyvän näköinen kuin mullakin on maksaa maltaita. Eli kyllä se on laitettava kunnolla kiinni, ei oo varaa hukata...
        (auton raato josta sen sain maksoi 30€ ja ainoastaan etulyhdyt/syyläri oli hajalla.=)

Ja sitten vielä tarttis jostain etuspoileri, mikähän autonraato sitä seuraavaksi rahdataan pihaan sitä varten... ;-)

...kun minä pysäytän sinun Corollasi ja alan sillä irronneella spoilerilla mätkiä sinua niin, ettei väristä ainakaan pysty päättelemään kumpi on kumpi eikä se enää siinä vaiheessa jaksa kyllä kiinnostaakaan.

• viilailija
        Grrrrrrrrrrrrrrrrrr kirjoitti:

...kun minä pysäytän sinun Corollasi ja alan sillä irronneella spoilerilla mätkiä sinua niin, ettei väristä ainakaan pysty päättelemään kumpi on kumpi eikä se enää siinä vaiheessa jaksa kyllä kiinnostaakaan.

Eipä kai tuollaisilta viesteiltä voi koskaan välttyä kun foorumeissa keskustelee. noh, autoni ei kuitenkaan ole mikään corolla tai vastaava ruosteenkerääjä...

• ja pitää
        viilailija kirjoitti:

Pari peukalon kokoista palaa näkymätönstä toimistoteippiä, niin johan pysyy. Onhan se nyt hullua kiinnittää spoleri takaluukkuun ruuveilla tms. Sehän saattaa pysyä siinä.
        On kuule vaan pahaa jälkeä, jos moottoritienopeudessa se sinun lätkäsi mäjähtää takana tulevan keulaan. Oletko valmis ottamaan kontollesi kuolonuhrit? Luuletko, ettet joutuisi vastuuseen, jos virityksesi tekee pienempääkin jälkeä / vaarantaa muiden ajoturvallisuuden. No, näillä foorumeilla näkyy liikkuvan kaikenlaista kylähullua, jotka on vain sitä vaille, että hoitoon vaan. Onko aamulääkkeet otettu?

• Pässi

Pistä porauskohtaan teippiä ja poraa teipin läpi niin ei pora luiskahda eikä maali lohkeile!

• viilailija

Kiitti vinkistä, saa täältä edes muutaman asiallisenkin vinkin.... =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5602
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4217
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2906
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      153
      2181
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1916
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      126
      1749
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      978
    Aihe