Sain vanhasta romuautosta komean kumisen takaspoilerin ja ajattelin laittaa sen nykyiseen autooni. Ongelma on spoilerin sisään ruostuneet pultin pätkät, mistä syystä spoileria ei saa kiinni ainakaan normaali pulteilla.
Riittäisiköhän sikaflex pitämään tuollaisen neljästä kohdasta kiinnitettävän kumisen takaspoilerin paikoillaan ja kauankohan sen kuivumiseen menee näillä ilmoilla?
Entäs jos joudun turvautumaan ruuveihin, olisiko kellään hyvää keinoa tehdä reiät auton pelteihin, maalipintaa pahemmin halkomatta. (Maalihan alkaa lähteä oikein liuskina pois jos reän tekee esim metalliporalla...)
Spoilerin Kiinnitys?
11
5360
Vastaukset
- mahma
pistä 2-puoleista suksiteippiä ja sillä kiinni niin varmana pysyy!!Vedät viisi-kuusi kerrosta, on kokemuksia.
- viilailija
Hmm, kaksipuoleinen teippi kuulostaa kyllä ihan hyvältä idealta. (ainakin täältä töistä löytyy tosi tehokkaita tuollaisia) Mihinkäs tuota suksiteippiä muuten tarkemmin käytetään, eli mistä sitä voisi kysellä?
- mahma
viilailija kirjoitti:
Hmm, kaksipuoleinen teippi kuulostaa kyllä ihan hyvältä idealta. (ainakin täältä töistä löytyy tosi tehokkaita tuollaisia) Mihinkäs tuota suksiteippiä muuten tarkemmin käytetään, eli mistä sitä voisi kysellä?
en tiedä,olisiko sitä urheilukaupassa tai jossain rautakaupassa myynnissä,itellä oleva rulla on suksitehtaalta,sitä käytetään suksen valmistuksessa.maksaa n.700 mummonmarkkaa rulla...
- Julle
Osta rautakaupasta 5" nauloja lyö naulat spoilerin ja takaluukun läpi ja kotkaa sisäpuolelta.
Pysyy varmasti! - minä
laitahan se sitten sillai kiinni ettei se irtoa ainakaan mun konepellille ja tuulilasiin, tulee meinaan pahaa jälkee.
parasta vaan laittaa kunnolla pellin läpi kiinni, ei ne teipit ja liimat auta tuollaisessa.- viilailija
Kävin autoliikkeessä hieman tiedustelemassa ja kyllä ne sitä mieltä oli, että sikaflexillä VARMASTI pysyy, niin ettei irti enää rikkomatta saa. Eli kyllä minä vähitellen alan sen puoleen kääntyä.
Spoileri oli muuten kumia, eli ei se ainakaan pahaa jälkeä perässä tulevan nokkapeltiin tee. Eri asia sitten mahdollinen väistöliikkeen aiheuttama ojaanajo. ;-) Mutta mitä katselin spoilerien hintoja, niin noin hyvän näköinen kuin mullakin on maksaa maltaita. Eli kyllä se on laitettava kunnolla kiinni, ei oo varaa hukata...
(auton raato josta sen sain maksoi 30€ ja ainoastaan etulyhdyt/syyläri oli hajalla.=)
Ja sitten vielä tarttis jostain etuspoileri, mikähän autonraato sitä seuraavaksi rahdataan pihaan sitä varten... ;-) - Grrrrrrrrrrrrrrrrrr
viilailija kirjoitti:
Kävin autoliikkeessä hieman tiedustelemassa ja kyllä ne sitä mieltä oli, että sikaflexillä VARMASTI pysyy, niin ettei irti enää rikkomatta saa. Eli kyllä minä vähitellen alan sen puoleen kääntyä.
Spoileri oli muuten kumia, eli ei se ainakaan pahaa jälkeä perässä tulevan nokkapeltiin tee. Eri asia sitten mahdollinen väistöliikkeen aiheuttama ojaanajo. ;-) Mutta mitä katselin spoilerien hintoja, niin noin hyvän näköinen kuin mullakin on maksaa maltaita. Eli kyllä se on laitettava kunnolla kiinni, ei oo varaa hukata...
(auton raato josta sen sain maksoi 30€ ja ainoastaan etulyhdyt/syyläri oli hajalla.=)
Ja sitten vielä tarttis jostain etuspoileri, mikähän autonraato sitä seuraavaksi rahdataan pihaan sitä varten... ;-)...kun minä pysäytän sinun Corollasi ja alan sillä irronneella spoilerilla mätkiä sinua niin, ettei väristä ainakaan pysty päättelemään kumpi on kumpi eikä se enää siinä vaiheessa jaksa kyllä kiinnostaakaan.
- viilailija
Grrrrrrrrrrrrrrrrrr kirjoitti:
...kun minä pysäytän sinun Corollasi ja alan sillä irronneella spoilerilla mätkiä sinua niin, ettei väristä ainakaan pysty päättelemään kumpi on kumpi eikä se enää siinä vaiheessa jaksa kyllä kiinnostaakaan.
Eipä kai tuollaisilta viesteiltä voi koskaan välttyä kun foorumeissa keskustelee. noh, autoni ei kuitenkaan ole mikään corolla tai vastaava ruosteenkerääjä...
- ja pitää
viilailija kirjoitti:
Ja sitten vielä tarttis jostain etuspoileri, mikähän autonraato sitä seuraavaksi rahdataan pihaan sitä varten... ;-)Pari peukalon kokoista palaa näkymätönstä toimistoteippiä, niin johan pysyy. Onhan se nyt hullua kiinnittää spoleri takaluukkuun ruuveilla tms. Sehän saattaa pysyä siinä.
On kuule vaan pahaa jälkeä, jos moottoritienopeudessa se sinun lätkäsi mäjähtää takana tulevan keulaan. Oletko valmis ottamaan kontollesi kuolonuhrit? Luuletko, ettet joutuisi vastuuseen, jos virityksesi tekee pienempääkin jälkeä / vaarantaa muiden ajoturvallisuuden. No, näillä foorumeilla näkyy liikkuvan kaikenlaista kylähullua, jotka on vain sitä vaille, että hoitoon vaan. Onko aamulääkkeet otettu?
- Pässi
Pistä porauskohtaan teippiä ja poraa teipin läpi niin ei pora luiskahda eikä maali lohkeile!
- viilailija
Kiitti vinkistä, saa täältä edes muutaman asiallisenkin vinkin.... =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645602Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204217Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172906- 1532181
- 171916
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1261749- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77978