Opiskelen ammattikorkeakoulussa, jossa opetettiin että työntekijöiden pitäminen yrityksessä kahdeksan tuntia vuorokaudessa on vanhentunut ja taantunut käytäntö.
Ihmiset pidetän töissä silloin kun heitä todella tarvitaan ja heille riittää aktiivista "koko ajan tekemistä". Esimerkiksi ruokaravintolassa klo 8:00 tulee yksi ihminen valmistelemaan paikkoja, klo 10:30 tulee kokit ja klo 11:00 tarjoilijat. Kokit lähtee klo 13:30 ja samaan aikaan tulee tiskaajat. Tarjoilijat lähtee klo 14:30 ja tiskaajat klo 16:00. Päivä on pulkassa.
Mietin kuinka h''''tin paljon Suomessa istutaan turhan päiten työpaikoilla. Kuluttamassa aikaa, naukkailemassa kahvia ja pelaamassa pasianssia. Moniko järkevä työnantaja haluaa maksaa tästä? Varsinkin erilaisissa virastoissa ja muissa virallisissa työpaikoissa, joissa paperinpyöritykselle on asetettu 8 tunnin päivittäinen aikamäärä. Olen ollut kokeilemassa sitä ja meikäläinen hoitaisi samat hommat 1,5 tunnissa. Niin tekisi suurin osa ihmisistä.
Systeemi on niin syvältä ja vanhentunut, että se on kerta kaikkiaan tiensä päässä. Kun itse valmistun ammattikorkeasta esimiestehtäviin, tulen järkeistämään oman työpaikkani työntekoa reippaalla kädellä. Ellei joku ehdi tehdä sitä ennen minua ja jään itse työttömäksi.
8-16 työskentely on syvältä
4
560
Vastaukset
- ja sillälailla
"Kun itse valmistun ammattikorkeasta esimiestehtäviin, tulen järkeistämään"
Heheheh, voi lapsiparka, kunhan et pettyisi pahemman kerran... :D:D:D:D:D:D - Filatohvi
Muista, että opiskeluaikanasi et ole vielä työtön vaan opiskelija.
Tosin, jos olet todella malttamaton voit pyytää koululta eropaperit ja näyttää ne työvoimatoimistossa.
Näin sinun ei tarvitse odottaa turhaan valmistumistasi, vaan sinut hyväksytään heti alati kasvavaan joukkoomme. - Ikityötön
Töissä harvat laiskat hetket ovat varuillaoloa sitä varten, että jotain ilmaantuu: puhelin soi, tietokoneet kaatuvat, vanhus saa sydänkohtauksen tai juoppo mellastaa aulassa.
Tämän radikaali vastakohta on vapaa-aika jolloin istutaan kotona odottaen että pomo kutsuu takaisin töihin kun puhelin soi, tietokoneet kaatuvat, vanhus saa sydänkohtauksen tai juoppo mellastaa aulassa.
Työaika on kuitenkin se laskennallinen aika jolta sinä saat palkkaa. Sen päälle on palkaton työ. Oletko koskaan hoksannut, että elämä on muutakin kuin työtä teholla?8-16 on hyväksi toisin kuin jatkuva hektinen hönöily.
Siinä tapauksessa kehotan tutustumaan aiheeseen elämä, joka sisältää muutakin kuin silmät kiiluen tehomittari mukana kulkemista.
Epäilen meinaan suuresti, että pääsi kestäisi tuota työajan tiivistämistapaa ja sehän johtaa nappi/mielenterveyshoitoon, jonka ylitehokkuudesta saa.
Asioissahan tässä on inhimillisyys vastaan natsismi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta
Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark1625770Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin
Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p1893858"Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?
Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?1413462Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin
Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m393250Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue
Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää133079Mies, kerro minulle vielä jotakin aivan uniikkia
ja ainutlaatuista minkä vain me kaksi voisimme ymmärtää jos olemme sen kokeneet ja eläneet, jotta ihan varmasti tietäisi492806Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %
Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.612353Hyviäkin uutisia tulossa, hallinto-oikeus asettaa toimeenpanokieltoon
Hyvinvointitalon työmaa pysähtyy. Rillankivi+energia ja vesi kytkyrahanpesu stoppaa. Tytäryhtiöiden hallitusjäsenet+kon2372289- 242280
Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä?
Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä? Onko se joku suomalainen viihdepläjäys, brittirikossarja, amerikk951883