Tallentava DVD vai tallentava digiboksi ?

Kahden vaiheilla

Kumpi on helpompi ja parempi käyttää tallennukseen ?
Aattelin ostaa Handanin tallentavan boksin ja
sitten jonkun ihan halvan DVD-laitteen, jolla voi katsella satunnaisesti jotain.
Mikä erottaa DVD-laitteet toisistaan, en ole koskaan sellaista käyttänyt. Mainoksissa vain luetellaan hirvee määrä erityyppisiä levykkeitä,
joita laite lukee. Mikä ero niillä on ?

4

1041

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tallentava DVD ja tallentava digiboksi ovat aivan eri laitteita vaikka toki DVD-tallennin digivirittimellä muistuttaa tallentavaa digiboksia jossain määrin. Digiboksi tallentaa DVB-streamin kovalevylle ja sillä siisti. Digiboksi on toki helpompi käyttää, mutta se ei sovellu pitkäaikaisempaan tallennukseen. Satunnaiseen pitkäaikaiseen tallennukseen ym. ideaalinen voisi olla tallentava digiboksi ja halpa DVD-tallennin (n. 150 euroa). Handanin tallentavia ei voi suositella. (älä kysy miksi, sitä on puitu aivan tarpeeksi).

On olemassa eri levytyyppejä, plussaa, miinusta ym. Yleensä näillä ei ole merkittävää eroa käyttäjän kannalta eteenkään jos vain katsoo omia tallenteita ja valmisleffoja.

• Kahden vaiheilla

pitkäaikaista tallentamista ?
        Jos en viikkoon ehdi katsoa jotain elokuvaa tms. onko se pitkäaikaista ?
        Handania tai muutakaan merkkiä en minä ainakaan ole puinut yhtään aikaisemmin, kun ei ole ollut ajankohtaista, mistähän näitä 'puinteja' löytyisi ?
        Kiitos kommenteistasi !

• tallentamista on se
        Kahden vaiheilla kirjoitti:

pitkäaikaista tallentamista ?
        Jos en viikkoon ehdi katsoa jotain elokuvaa tms. onko se pitkäaikaista ?
        Handania tai muutakaan merkkiä en minä ainakaan ole puinut yhtään aikaisemmin, kun ei ole ollut ajankohtaista, mistähän näitä 'puinteja' löytyisi ?
        Kiitos kommenteistasi !

jos haluat tallentaa suosikkileffasi vaikka niin että haluat katsoa sitä ensi viikolla ja vuoden päästä ja kymmenen vuoden päästä.

Ajansiirto on sitten eri asia, jos tänään tallennat ja vasta viikon päästä katsot niin se on vielä ajansiirtoa.

Pitkäaikainen tallentaminen on toiselta nimeltään arkistointi.

Itse hankkisin mielummin tallentavan dvd-soittimen tai sitten tallentavan dvd-soittimen kovalevyllä varustettuna. On sitten "best of the both worlds".

• ulkomaalainen
        tallentamista on se kirjoitti:

jos haluat tallentaa suosikkileffasi vaikka niin että haluat katsoa sitä ensi viikolla ja vuoden päästä ja kymmenen vuoden päästä.

Ajansiirto on sitten eri asia, jos tänään tallennat ja vasta viikon päästä katsot niin se on vielä ajansiirtoa.

Pitkäaikainen tallentaminen on toiselta nimeltään arkistointi.

Itse hankkisin mielummin tallentavan dvd-soittimen tai sitten tallentavan dvd-soittimen kovalevyllä varustettuna. On sitten "best of the both worlds".

Minulla on kolmatta vuotta Topfieldin 4000 PVR digi kovalevyllä talentava Panasonic DVD kovalevyllä. Täytyy sanoa, että Toppia käytetään jatkuvasti illan tv-ohjelmien täsmäkatseluun ja DVD-talentimi vain harvoin ja sen kovalevyn vain sen takia, koska filmien leikkaus käy paremmin sillä ja Toppilla vähän karkeammin. Molemmilla on se puute, ettet voi sijoitaa filmipätkiä filmin sisällä muualle, vain voit ainoastaan poistaa materaalista sen turhan. Toppin olen tyytyväinen ja Pana oli hiukan turha ostos....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      557
      1818
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      887
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      84
      873
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      806
    5. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      729
    6. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      717
    7. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      68
      695
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      74
      638
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      543
    Aihe