hullu touhu

ulkomaalainen

kyllä siinä muut eurooppalaiset nauravat katketakseen, kun suomalaiset käyvät silmät kiiluen vanhoja autoja haalimaan.

Nuo isot autot, joita sieltä haetaan on hylätty sen takia, kun ikä on selvästi liikka, varaosatarve nousee isoissa autoissa yli 7 vuoden ikäisenä ja päästöarvot eivätkestää päivänvaloa. Taittapas Saksassa olla vielä autoverokin riippuvainen päästöarvoista. Nyt nuo ovat täällä , kymmenet tuhannet saastuttamassa ilmamme ja kuluttamassa suomalaisa euroja varaosaostoihin.

Täysin järjetön homma ja korkea aika, että autoverotus saadaan kestävän kehityksen myötävaikuttajaksi. Siiheen loppu kaahailukin.

17

1752

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Esko Pöö

      Kuulepas, autoja tuntematon ulkomaalaisääliö. Kaikki eivät, luojan kiitos, halua ostaa uutta, ennenkaikkea helvetin kallista pokemonin näköistä korealaispaskaa riesakseen. Näitten "autojen" huoltaminen ja korjaaminen on muuten ihan helvetisti kalliimpaa kuin vanhojen, hyvin valmistettujen ison luokan autojen.

      Vain sinunlaisesi ekovihreät luuserit ajavat "järkevillä" Toyota Priuksilla (hinta uutena vain n. 40000 euroa!! samalla rahalla saa Hummerin!!!) yms. BS- kindereillä, ja vielä pitävät siitä!
      Onhan "autosi" väri vielä mahdollisesti mielikuvituksella valittu metallin hopea tai musta, että erottuu joukosta. (Sinunlaisiasi idiootteja näkyy katukuvassa valitettavan usein.)

      Ajellaan me muut esim vanhalla S-luokan Mersulla, V8-Audilla tai 7-sarjan BMW:llä, saadaan ainakin hieno kyyti ja autolla on kiva ajellakin! Voitko väittää samaa uudesta pokemonistasi?

      Sitähän minäkin.

      • Ja itse myönsi

        Noinhan se juu on, kuten idiootti kirjootti: äyreän aivotonta uhoa heti jos joku ei ookkaan onnesta soikee eikä saa orkkuja nähdessään Saksasta tuodun poistorojun.

        Onneksi Esko Pöö ymmärsi heti otsikosa ilmoittaa että hänen mielipiteensä on idiootin mielipide. Suaraselkäästä toimintaa.

        Kyllä maar sen tekstistäkin huamasi että Esko Pöö on idiootti, mutta pareehan se kun sen itte myäntää heti kättelyssä.

        Hyvää matkaa vaan Esko Idiootti Pöölle! Tunnistamma toki kaikki sut siitä sinisestä sauhuusta mikä sun yön aikana juur ja juur kasahan saarusta lohmustas lähtee.

        Sillällailla. Sitähän minäkin.


      • ...
        Ja itse myönsi kirjoitti:

        Noinhan se juu on, kuten idiootti kirjootti: äyreän aivotonta uhoa heti jos joku ei ookkaan onnesta soikee eikä saa orkkuja nähdessään Saksasta tuodun poistorojun.

        Onneksi Esko Pöö ymmärsi heti otsikosa ilmoittaa että hänen mielipiteensä on idiootin mielipide. Suaraselkäästä toimintaa.

        Kyllä maar sen tekstistäkin huamasi että Esko Pöö on idiootti, mutta pareehan se kun sen itte myäntää heti kättelyssä.

        Hyvää matkaa vaan Esko Idiootti Pöölle! Tunnistamma toki kaikki sut siitä sinisestä sauhuusta mikä sun yön aikana juur ja juur kasahan saarusta lohmustas lähtee.

        Sillällailla. Sitähän minäkin.

        jos joku voi väittää että BMV 525 TD ajettu 100000 on HUONOMPI auto kuin kia cerato 1,6 l uutena niin, tiedetään se oikea idiootti.


      • Eksyvät asiasta...
        ... kirjoitti:

        jos joku voi väittää että BMV 525 TD ajettu 100000 on HUONOMPI auto kuin kia cerato 1,6 l uutena niin, tiedetään se oikea idiootti.

        Joo, noin äkkiä nämä pokemonpojut eksyvät asiasta. Toivottavasti vuosien saatossa älliä tulee autohulluuden tilalle. Sitten ehkä riittää ymmärrys.
        Se joka väittää että 100 000 km ajettu BMW 525 TD on parempi auto kuin 200 000 ajettu MB 500 SE, se pajastaa olevansa idiootti, eiks niin?
        Mutta eihän tuossa aloituksessa siitä ollut kysmys. Eikä Kia Ceraton ja BMW 525 TD muut kirjaimet välisestä paremmuudesta.
        Miettikäähän mistä siinä oli kysymys. Ja jos se joskus teille selviää, niin palatkaapa sitten palstoille. Mutta vasta sitten. Siihen asti voitte leikkiä pokemonienne kanssa.


      • Esko Pöö
        Ja itse myönsi kirjoitti:

        Noinhan se juu on, kuten idiootti kirjootti: äyreän aivotonta uhoa heti jos joku ei ookkaan onnesta soikee eikä saa orkkuja nähdessään Saksasta tuodun poistorojun.

        Onneksi Esko Pöö ymmärsi heti otsikosa ilmoittaa että hänen mielipiteensä on idiootin mielipide. Suaraselkäästä toimintaa.

        Kyllä maar sen tekstistäkin huamasi että Esko Pöö on idiootti, mutta pareehan se kun sen itte myäntää heti kättelyssä.

        Hyvää matkaa vaan Esko Idiootti Pöölle! Tunnistamma toki kaikki sut siitä sinisestä sauhuusta mikä sun yön aikana juur ja juur kasahan saarusta lohmustas lähtee.

        Sillällailla. Sitähän minäkin.

        Kiitos mielipiteestäsi!

        Kirjoituksestasi (varsinkin OIKEINkirjoituksestasi) päätellen olet taas jäänyt luokallesi. Hyvin olet myös isiä kuunnellut ja häneltä opiksi ottanut. BTW, oletko nyt jo alakoulun 3. vai peräti 4. luokalla? Toivotan jatkossakin onnea opinnoillesi, ja kuka tietää, ehkä sinullekin joskus elämän tosiasiat aukeavat.

        PS. Saatan toki olla idiootti, mutta voin kertoa, että SINÄ et tule koskaan yltämään edes siihen..

        Hyvää joulun jatkoa sinulle ja kaltaisillesi!

        T:EPeli


      • Terkkuja toiittajalta
        Esko Pöö kirjoitti:

        Kiitos mielipiteestäsi!

        Kirjoituksestasi (varsinkin OIKEINkirjoituksestasi) päätellen olet taas jäänyt luokallesi. Hyvin olet myös isiä kuunnellut ja häneltä opiksi ottanut. BTW, oletko nyt jo alakoulun 3. vai peräti 4. luokalla? Toivotan jatkossakin onnea opinnoillesi, ja kuka tietää, ehkä sinullekin joskus elämän tosiasiat aukeavat.

        PS. Saatan toki olla idiootti, mutta voin kertoa, että SINÄ et tule koskaan yltämään edes siihen..

        Hyvää joulun jatkoa sinulle ja kaltaisillesi!

        T:EPeli

        Heippa Esko Pöö!

        Olen syntynyt varhaisella 40-luvulla. Ammattiltani olen kirjoittaja. Toimittaja, päätoimittaja, kirjailija. Aivan tavallinen sellainen.

        Isi täytti 90 vuotta hiljattain, ja on yhä fiksu kaveri.

        Kohdallani palikat myös järjen suhteen lienevät paremmalla mallilla kuin Sinulla. Elämän tosiasioiden suhteen olet toki hyvällä alulla, kunhan pokemonvaiheesi päättyy!

        Olen luultavasti ehtinyt unohtaa autoista enemmän kuin mitä Sinä koskaan opitkaan. Kas, aina on ammattilaisia ja amatöörejä!

        Koetahan pohdiskella kumpaan ryhmään kuulut.

        Hyvä lähtökohta pohdiskelulle on paneutua tunteeseen: ovatko autot Sinulle tunteeseen vetoava asia? Pahasti näyttäisi niin olevan, ja silloin kuulut amatööreihin.

        Onneksi kaltaisesi ovat pieni vähemmistö! Älä kuitenkaan masennu; iän myötä Sinullakin on mahdollisuus kehittyä.


      • Esko Pöö
        Terkkuja toiittajalta kirjoitti:

        Heippa Esko Pöö!

        Olen syntynyt varhaisella 40-luvulla. Ammattiltani olen kirjoittaja. Toimittaja, päätoimittaja, kirjailija. Aivan tavallinen sellainen.

        Isi täytti 90 vuotta hiljattain, ja on yhä fiksu kaveri.

        Kohdallani palikat myös järjen suhteen lienevät paremmalla mallilla kuin Sinulla. Elämän tosiasioiden suhteen olet toki hyvällä alulla, kunhan pokemonvaiheesi päättyy!

        Olen luultavasti ehtinyt unohtaa autoista enemmän kuin mitä Sinä koskaan opitkaan. Kas, aina on ammattilaisia ja amatöörejä!

        Koetahan pohdiskella kumpaan ryhmään kuulut.

        Hyvä lähtökohta pohdiskelulle on paneutua tunteeseen: ovatko autot Sinulle tunteeseen vetoava asia? Pahasti näyttäisi niin olevan, ja silloin kuulut amatööreihin.

        Onneksi kaltaisesi ovat pieni vähemmistö! Älä kuitenkaan masennu; iän myötä Sinullakin on mahdollisuus kehittyä.

        Kiitos kannanotostasi. Jos todellakin olet ammatiksesi kirjoittava henkilö, miksi harrastit tahallasi väärinkirjoitusta (kirjoitus "noin kirjoittaa idiootti"), kun aivan selvästi osaat kirjoittaa oikeinkin?

        Toisaalta tämän päivän Suomessa näkee melkoisesti kirjoitusvirheitä, esim. lehtimainoksissa ja tv-ohjelmien käännösteksteissä. Näitä raapustavat ilmeisesti sinunlaisesi "toimittajat" "ammattikirjoittajat". Mutta asiaan.

        Kysymykseni sinullekin kuuluu: miksi sinusta ihmisten pitäisi ajella uusilla, tylsillä autoilla? Minäkin harkitsin hetken mielenhäiriössä uuden Toyota Priuksen ostamista, olisi siihen varaakin, mutta 40 tuhatta euroa turvattomasta, perusvarusteisesta pikkuautosta on mielestäni liikaa, kun samalla rahalla saa esim. vm. 03-04 H2:n Hummerin.

        Leimaat myös mielipiteelläsi kaikki Suomen jenkki- ym. autoharrastajat vähemmistöön kuuluviksi amatööreiksi, mutta pidät uusilla, tylsillä "järki"autoilla ajavia ammattilaisina (ilmeisesti mukaanluet itsesi tähän joukkoon)? Silloin olen pahoillani, etten voi sinua auttaa.

        Ehkäpä asia onkin niin, että olisi aina sinunkin mielesi tehnyt oikeaa autoa, muttet ole uskaltanut/saanut aikaiseksi harrastukseen ryhtyä, järkisyistä taikka taloudellisista syistä?

        Hyvää jatkoa "toiittajalle"!


      • Ammattikirjoittaja
        Esko Pöö kirjoitti:

        Kiitos kannanotostasi. Jos todellakin olet ammatiksesi kirjoittava henkilö, miksi harrastit tahallasi väärinkirjoitusta (kirjoitus "noin kirjoittaa idiootti"), kun aivan selvästi osaat kirjoittaa oikeinkin?

        Toisaalta tämän päivän Suomessa näkee melkoisesti kirjoitusvirheitä, esim. lehtimainoksissa ja tv-ohjelmien käännösteksteissä. Näitä raapustavat ilmeisesti sinunlaisesi "toimittajat" "ammattikirjoittajat". Mutta asiaan.

        Kysymykseni sinullekin kuuluu: miksi sinusta ihmisten pitäisi ajella uusilla, tylsillä autoilla? Minäkin harkitsin hetken mielenhäiriössä uuden Toyota Priuksen ostamista, olisi siihen varaakin, mutta 40 tuhatta euroa turvattomasta, perusvarusteisesta pikkuautosta on mielestäni liikaa, kun samalla rahalla saa esim. vm. 03-04 H2:n Hummerin.

        Leimaat myös mielipiteelläsi kaikki Suomen jenkki- ym. autoharrastajat vähemmistöön kuuluviksi amatööreiksi, mutta pidät uusilla, tylsillä "järki"autoilla ajavia ammattilaisina (ilmeisesti mukaanluet itsesi tähän joukkoon)? Silloin olen pahoillani, etten voi sinua auttaa.

        Ehkäpä asia onkin niin, että olisi aina sinunkin mielesi tehnyt oikeaa autoa, muttet ole uskaltanut/saanut aikaiseksi harrastukseen ryhtyä, järkisyistä taikka taloudellisista syistä?

        Hyvää jatkoa "toiittajalle"!

        Arvoisa Esko Pöö,

        Kirjoittamisesta lyhyesti: julkaistava teksti oikoluetaan. Jutustelu palstoilla tai sähköpostein ei ole oikolukemisen väärtiä puuhaa.

        Vastaan kysymykseesi selkeästi. Ihmiset saavat ajella aivan sellaisilla autoilla kuin haluavat. Yhteiskunta ja lainsäädäntö puuttuvat valintoihin silloin kun tarpeellista on.

        Mutta en hyväksy sitä että järjettömiä valintoja yritetään puolustella järkisyin; siis sellaisin syin joille ei kestävää pohjaa ole olemassa. Nähdäkseni Sinä heti alussa, ja yhä edelleen, sorruit ja sorrut tähän virheeseen. Vai näetkö järkeväksi sen että Suomessa jokainen n. 40.000 euron hintaluokkaan kuuluva auto vaihdetaan käytettyyn Hummeriin? Koetko järkeväksi sen että Suomessa kaikki autot olisivat Hummereita (siis alunperin sotilaskäyttöön tarkoitettuja autoja, jotka meillä aina rekisteröidään kuorma-autoiksi)?

        En mitenkään kykene näkemään tuollaista vaihteoehtoa järkeväksi. Helpompi minun on hyväksyä järkisyin se ajatus että kaikki autot olisivat Toyota Priuksia.

        Jos taas perustelet Hummerin henkilökohtaisilla järkisyillä, siis sillä että Sinulla itselläsi on suurempi ja painavampi auto kuin muilla, niin silloin olet vain itsekäs. Miksi et samantien hanki käytettyä rekanveturia, joita saa halvemmalla kuin hummereita, ja joita koskee täsmälleen sama 80 km/h maksiminopeusrajoitus?

        Hyväksyn tunnesyyt, silloin kun niitä ei yritetä verhota valheellisilla järkisyillä.

        Olen tunnesyistä omistanut sellaiset autot kuin Chrysler Mew Yorker - entinen pääministerin auto muuten - Dodge Monaco jne. Minulla on ollut Range Rover. Ne olivat ja ovat jokseenkin järjettömiä autoja, mutta enpä niiden hankkimista ja omistamista milloinkaan järkisyillä yrittänyt perustellakaan.

        Käytät termiä "oikea auto" ja vihjaat että olisin sellaista halunnut. Mikä on oikea auto? Kelpaako jokin jo mainitsemistani Sinulle? Tarjoan lisää vaihtoehtoja, siis autoja jotka olen omistanut: BMW 728i, BMW 323i, MB 280 SE, MB 280E, MB 300E, MB 170 VA -vm 1951, Lada 1200, Chevrolet Silverado 3500, Toyota Land Cruiser, Volvo 760, VW Polo, VW Golf, MB 200D...

        Omasta mielestäni noissa autoissa on monia, joiden hankkimista ei voi perustella järkisyin. Tunnustan sen avoimesti.

        Sinä näytät pitävän Hummer H2 auton hankintaa järkevänä. Kun näin on niin et todellakaan voi minua auttaa. Enemmän olenkin huolissani siitä, voika kaltaistasi auttaa kukaan? Siis ihmistä, joka sekoittaa järjen ja tunteen keskenään.

        Iloksesi ilmoitan etten ole tätäkään tekstiä oikolukenut, joten voit paneutua kirjoitusvirheiden etsimiseen, ja niiden myötä ammattitaitoni arvioimiseen.


      • se on
        Ammattikirjoittaja kirjoitti:

        Arvoisa Esko Pöö,

        Kirjoittamisesta lyhyesti: julkaistava teksti oikoluetaan. Jutustelu palstoilla tai sähköpostein ei ole oikolukemisen väärtiä puuhaa.

        Vastaan kysymykseesi selkeästi. Ihmiset saavat ajella aivan sellaisilla autoilla kuin haluavat. Yhteiskunta ja lainsäädäntö puuttuvat valintoihin silloin kun tarpeellista on.

        Mutta en hyväksy sitä että järjettömiä valintoja yritetään puolustella järkisyin; siis sellaisin syin joille ei kestävää pohjaa ole olemassa. Nähdäkseni Sinä heti alussa, ja yhä edelleen, sorruit ja sorrut tähän virheeseen. Vai näetkö järkeväksi sen että Suomessa jokainen n. 40.000 euron hintaluokkaan kuuluva auto vaihdetaan käytettyyn Hummeriin? Koetko järkeväksi sen että Suomessa kaikki autot olisivat Hummereita (siis alunperin sotilaskäyttöön tarkoitettuja autoja, jotka meillä aina rekisteröidään kuorma-autoiksi)?

        En mitenkään kykene näkemään tuollaista vaihteoehtoa järkeväksi. Helpompi minun on hyväksyä järkisyin se ajatus että kaikki autot olisivat Toyota Priuksia.

        Jos taas perustelet Hummerin henkilökohtaisilla järkisyillä, siis sillä että Sinulla itselläsi on suurempi ja painavampi auto kuin muilla, niin silloin olet vain itsekäs. Miksi et samantien hanki käytettyä rekanveturia, joita saa halvemmalla kuin hummereita, ja joita koskee täsmälleen sama 80 km/h maksiminopeusrajoitus?

        Hyväksyn tunnesyyt, silloin kun niitä ei yritetä verhota valheellisilla järkisyillä.

        Olen tunnesyistä omistanut sellaiset autot kuin Chrysler Mew Yorker - entinen pääministerin auto muuten - Dodge Monaco jne. Minulla on ollut Range Rover. Ne olivat ja ovat jokseenkin järjettömiä autoja, mutta enpä niiden hankkimista ja omistamista milloinkaan järkisyillä yrittänyt perustellakaan.

        Käytät termiä "oikea auto" ja vihjaat että olisin sellaista halunnut. Mikä on oikea auto? Kelpaako jokin jo mainitsemistani Sinulle? Tarjoan lisää vaihtoehtoja, siis autoja jotka olen omistanut: BMW 728i, BMW 323i, MB 280 SE, MB 280E, MB 300E, MB 170 VA -vm 1951, Lada 1200, Chevrolet Silverado 3500, Toyota Land Cruiser, Volvo 760, VW Polo, VW Golf, MB 200D...

        Omasta mielestäni noissa autoissa on monia, joiden hankkimista ei voi perustella järkisyin. Tunnustan sen avoimesti.

        Sinä näytät pitävän Hummer H2 auton hankintaa järkevänä. Kun näin on niin et todellakaan voi minua auttaa. Enemmän olenkin huolissani siitä, voika kaltaistasi auttaa kukaan? Siis ihmistä, joka sekoittaa järjen ja tunteen keskenään.

        Iloksesi ilmoitan etten ole tätäkään tekstiä oikolukenut, joten voit paneutua kirjoitusvirheiden etsimiseen, ja niiden myötä ammattitaitoni arvioimiseen.

        mutta näille nykyajan nuorille on turha yrittää järkeä puhua, ei ne pysty käsittelemään tällaisia asioita järjellä. Voimaa ja näyttävyyttä pitää olla, näin peitellään olematonta itsetuntoa. Tämä ilmiö näkyy parhaiten vaikkapa Toyotan, Skodan ja korealaisten autojen mollaamisena muistaen myös Lexuksen jarrukeskustelun. Mielipiteitä paukutellaan raivolla vaikkei olla esim. uutta isoa Lexusta koskaan edes nähty. Samaa fanaattisuutta esiintyy myös Audi- ja Bemaripalstoilla. Annetaan poikien uhota, kyllä ne siitä vielä aikuistuu.


      • joku
        ... kirjoitti:

        jos joku voi väittää että BMV 525 TD ajettu 100000 on HUONOMPI auto kuin kia cerato 1,6 l uutena niin, tiedetään se oikea idiootti.

        uusi merkkikö ? lippispojut.


      • Esko Pöö
        Ammattikirjoittaja kirjoitti:

        Arvoisa Esko Pöö,

        Kirjoittamisesta lyhyesti: julkaistava teksti oikoluetaan. Jutustelu palstoilla tai sähköpostein ei ole oikolukemisen väärtiä puuhaa.

        Vastaan kysymykseesi selkeästi. Ihmiset saavat ajella aivan sellaisilla autoilla kuin haluavat. Yhteiskunta ja lainsäädäntö puuttuvat valintoihin silloin kun tarpeellista on.

        Mutta en hyväksy sitä että järjettömiä valintoja yritetään puolustella järkisyin; siis sellaisin syin joille ei kestävää pohjaa ole olemassa. Nähdäkseni Sinä heti alussa, ja yhä edelleen, sorruit ja sorrut tähän virheeseen. Vai näetkö järkeväksi sen että Suomessa jokainen n. 40.000 euron hintaluokkaan kuuluva auto vaihdetaan käytettyyn Hummeriin? Koetko järkeväksi sen että Suomessa kaikki autot olisivat Hummereita (siis alunperin sotilaskäyttöön tarkoitettuja autoja, jotka meillä aina rekisteröidään kuorma-autoiksi)?

        En mitenkään kykene näkemään tuollaista vaihteoehtoa järkeväksi. Helpompi minun on hyväksyä järkisyin se ajatus että kaikki autot olisivat Toyota Priuksia.

        Jos taas perustelet Hummerin henkilökohtaisilla järkisyillä, siis sillä että Sinulla itselläsi on suurempi ja painavampi auto kuin muilla, niin silloin olet vain itsekäs. Miksi et samantien hanki käytettyä rekanveturia, joita saa halvemmalla kuin hummereita, ja joita koskee täsmälleen sama 80 km/h maksiminopeusrajoitus?

        Hyväksyn tunnesyyt, silloin kun niitä ei yritetä verhota valheellisilla järkisyillä.

        Olen tunnesyistä omistanut sellaiset autot kuin Chrysler Mew Yorker - entinen pääministerin auto muuten - Dodge Monaco jne. Minulla on ollut Range Rover. Ne olivat ja ovat jokseenkin järjettömiä autoja, mutta enpä niiden hankkimista ja omistamista milloinkaan järkisyillä yrittänyt perustellakaan.

        Käytät termiä "oikea auto" ja vihjaat että olisin sellaista halunnut. Mikä on oikea auto? Kelpaako jokin jo mainitsemistani Sinulle? Tarjoan lisää vaihtoehtoja, siis autoja jotka olen omistanut: BMW 728i, BMW 323i, MB 280 SE, MB 280E, MB 300E, MB 170 VA -vm 1951, Lada 1200, Chevrolet Silverado 3500, Toyota Land Cruiser, Volvo 760, VW Polo, VW Golf, MB 200D...

        Omasta mielestäni noissa autoissa on monia, joiden hankkimista ei voi perustella järkisyin. Tunnustan sen avoimesti.

        Sinä näytät pitävän Hummer H2 auton hankintaa järkevänä. Kun näin on niin et todellakaan voi minua auttaa. Enemmän olenkin huolissani siitä, voika kaltaistasi auttaa kukaan? Siis ihmistä, joka sekoittaa järjen ja tunteen keskenään.

        Iloksesi ilmoitan etten ole tätäkään tekstiä oikolukenut, joten voit paneutua kirjoitusvirheiden etsimiseen, ja niiden myötä ammattitaitoni arvioimiseen.

        Kiitos viestistäsi. En kuitenkaan yrittänyt perustella Hummerin hankkimista järkisyillä, vaan kirjoitus oli henkilökohtainen mielipiteeni siitä, kumman minä ottaisin mieluummin, kun kyseessä on noinkin suuren summan investointi. Pahoittelen, jos ilmaisin asian epäselvästi tai epäjohdonmukaisesti. Autoharrastajana oli myös ilo lukea "autoluetteloasi". Minun viimeisin harrasteautoni oli MB 450 SEL 6.9 W 116. Nyt on haussa SL-malli.

        Totuushan on se, että jos haluaa järkiajoneuvon, pitää ostaa polkupyörä tai bussilippu.


      • Kiva juttu...
        Esko Pöö kirjoitti:

        Kiitos viestistäsi. En kuitenkaan yrittänyt perustella Hummerin hankkimista järkisyillä, vaan kirjoitus oli henkilökohtainen mielipiteeni siitä, kumman minä ottaisin mieluummin, kun kyseessä on noinkin suuren summan investointi. Pahoittelen, jos ilmaisin asian epäselvästi tai epäjohdonmukaisesti. Autoharrastajana oli myös ilo lukea "autoluetteloasi". Minun viimeisin harrasteautoni oli MB 450 SEL 6.9 W 116. Nyt on haussa SL-malli.

        Totuushan on se, että jos haluaa järkiajoneuvon, pitää ostaa polkupyörä tai bussilippu.

        Mukavaa että turha nahistelu loppuu. Yleensähän kinat syntyvät väärinkäsityksistä. Kuten plajolti meidänkin välillämme.

        Iloista ja mukavaa jatkoa autoharrastuken parissa aivan vilpittömästi toivotan, sillä kyllä minuakin yhä kutkuttaa 7,3 litrainen 70 - 75 vuosien jytyjenkki - siis täysin järjetöän jä ekoterroristinen homma, mutta pahuksen mukava.

        Kiitos keskustelusta!


      • Esko Pöö
        Kiva juttu... kirjoitti:

        Mukavaa että turha nahistelu loppuu. Yleensähän kinat syntyvät väärinkäsityksistä. Kuten plajolti meidänkin välillämme.

        Iloista ja mukavaa jatkoa autoharrastuken parissa aivan vilpittömästi toivotan, sillä kyllä minuakin yhä kutkuttaa 7,3 litrainen 70 - 75 vuosien jytyjenkki - siis täysin järjetöän jä ekoterroristinen homma, mutta pahuksen mukava.

        Kiitos keskustelusta!

        Kiitoksia myös itsellesi. Vastaavanlaisia USA-autohaaveita itsellänikin on, joskus vielä -70 Firebird? Välissä joku euro-projekti, esim. MB w123 jollain 5,7 TPi-tekniikalla. Ei tarvitse katsastaa, mutta ajelisi silloin tällöin 7 vrk lupalappujen kanssa..

        Hyvää jatkoa myös sinulle!


    • ...

      Ajelin kerran delta-autossa tälläistä uutta Kia sportage pikkumaasturia, kun sieltä sai niitä risteilylippuja ilmaiseksi. Autolla ajaminen oli verrattavissa vanhaan Pajeroon tai Landcruiseriin, samanlailla kolisi alusta ja heilui nurkat. Eikä 2 litranen kone vetänyt mihinkään. Ajattelin että ihmekös kun näitä saa näin halvalla. Vein koeajon jälkeen auton takaisin ja sanoin myyjälle, että ei ole tarvetta vaihtaa siihen Kiaaan, kun oma vanha auto tuntui paremmalta. Ajoin pois vuoden -99 Astrallani.

    • Pettynyt7

      Mitä järkeä tällaissa palstoissa on? Täällä vain isoegoiset öykkärit kilpailevat siiitä, kuka nokkelimmin toista mollaa. Hävetkää edes..

      • Erkki N.

        Tieto isku!
        Tämän palstan kirjoitusten lukeminen on täysin vapaaehtoista.


      • voi pässiä

        kuinka tyhmä pitää olla, että kaivaa esiin vuoden 2007 viestin ja alkaa mollaamaan muita?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2711
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1165
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      94
      1151
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1094
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1021
    6. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      943
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      42
      845
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      38
      817
    Aihe