Lonkkakipu

Ontuja

Lääkäriin pitäisi mennä, mutta kun se on niin vaikeaa täälläpäin kun ei saa aikoja.
Minua vaivaa lonkassa oleva kipu. Se ei vaivaa muuten kuin kävellessä. Lonkka ei siis oikene, vaan kipu tulee silloin kun lonkkaa yrittää ojentaa suoraksi. Minulla on ollut kysta polvessa ja vaiva on samanlainen, polvi ei oikene.
Onko tietoa, mikä lonkassani on? Onkohan kiire lääkäriin?

2

873

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Legg-perthes-calve

Morot sulle ontuja! Mene ihmeessä vaikka yksityiselle, mulla lapsena leikattu lonkat(Legg-perthes-calve) ja nyt 30 vuotta myöhemmin elämä kipujen takia helewettiä. Sain juuri äitini kautta tietoon, että olisi pitänyt jo ajat sitten mennä jalkojen eripituisuuden takia lääkäriin. Nyt selkä ja lonkat sökönä, kun eripituisuus on vuosien saatossa aiheuttanut(luultavasti) kuluman selkään ja lonkkiin, joten ei se lääkärissä känti haittaa tee. Mieluummin lovi lompakossa kuin lonkassa
      Nyt kun Tramal ei ole edes tuonut kipuun apua, niin tänään alkaa Lyrica kuuri,josta toivon olevan apua kipuihin ja elämänilon löytämiseen.
      Eli hae ajoissa apua ja tsemppiä jatkoon!

• Ämmyli

Varo Tramalia (tai Tradolania), niistä kummastakin saa hirveät vierotusoireet, jos käytön lopettaa äkisti. Itse olin viikon pois töistä, kun en päässyt pystyyn sängynpohjalta.

Muuten, lonkkakipu voi myös johtua lonkkamaljan murtumasta. Ja se taas voi johtua alkavasta osteoporoosista. Näin kävi minulla ja lonkkamaljan murtuma johti keinoniveleen, kun kivut eivät pitkällä sairauslomalla ja levolla ja särkylääkkeillä toenneet. Ja koko kuvio sairauslomineen ja leikkauksineen vei reilusti yli vuoden, minkä aikana ehti sitten polvikin vääntyä sellaiseen kuntoon, että siihenkin laitettiin keinonivel. Mieluiten nopeasti lääkäriin, ettei vahinko pääse liian suureksi ja johda sitten leikkauksiin.

Ihmettelen muuten, miksi lääkärit eivät kipupotilaille määrää kipulaastareita. Ne eivät ärsytä mahaa ja vievät kivut niin hyvin pois, ettei muita, suun kautta nautittavia, särkylääkkeitä tarvitse lainkaan. Minulla oli onni tavata tällainen lääkäri, kun kauheissa kivuissa ja usean unettoman yön jälkeen raahauduin terveyskeskuksen päivystykseen kipupiikille. Kipulaastareiden käytön alettua kykenin jopa töihin odottelemman leikkaukseen pääsyä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3105
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2875
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2115
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1575
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1338
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1270
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe