rivatril

lääkettä

olen saanut krooniseen hermokipuun. Lääke on aivan uusi minulle ja se on annetu kipulääkärin toimesta lyrican rinnalle.

Nooooo sitten mulla on myös käytössä tarvittaessa oxepam lääke. Ja yks lääkäri sanoo että oxepamia ja rivatrilia saa ottaa yhdessä ja toinen sanoo että oxepami pitää jättää pois.

Kysyisinkin onko ketään sellaista ihmistä kuulolla että voiko noita lääkkeitä käyttää yht aikaa vai ei, siis oikeasti. Minulla seuraava lääkäri aika vasta maaliskuussa joten jos sitä ennen tarvin oxepamia niin uskallanko ottaa vai en. Kiitos.

11

5967

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bentsoja

Kyllahän Rivatril ja Oxepam ovat molemmat bentsoja eli rauhoittavia lääkkeitä. Itsestäni tuntuisi, että jos ottaisin Rivatrilia, niin tarvisinko enää Oxepamia - vaikutushan noilla on sama.

• Anonyymi

Vaikka ovatkin bentsoja ei se sitä tarkoita että olisi sama vaikutus. Melkein kaikki bentsot toimivat erillailla, ei todellakaan sama mitä bentsoja syöt esim xanorit paljon miellyttävämpiä kuin opamoksit (minun kohdalla) ja pamit taas toimivat ihan erillailla kuin xanorit tai opamoksit. Ja ihmiset ovat vielä yksilöitä, toisille sopii toiset paremmin kuin toiset, jollekkin sopii jokin kun nenä päähän ja toiselle ei

• Allu

Soita apteekkiin,he tietävät

• itsellä samat lääkkeet

Itse syön 0,5mg Rivatril ja 60mg Opamox iltaisin. Ja tämä lääkitys mulla on ollut jo kuukausia eikä sitä edes aiota lopettaa.

Oxamin ja Opamox ovat täysin sama lääke.

• selviytyjä

rivatril eli clonatsepaami on myös epilepsialääke. ja hermoviastahan epilepsia laukeaa tai jotain. opamox vain rauhoittava bentso.

• molemmat lääkkeet

Kyllähän Oxepam ja Rivatril ovat bentsodiatsepiineja molemmat, vaikkakin Rivatril on klonatsepaami ja Oxepam on oksatsepaami. Molempien vaikutus on täsmälleen saman kaltainen eli rauhoittava. Rivatrilia käytetään epilepsialääkkeenä siitä syystä, että sillä on lisäksi voimakas koristuksia laukaiseva vaikutus (voimakkaampi kuin esim. Oxepamilla).

• niitä on

määrätty lievään epilepsiaan. Lääkitys purettiin pari vuotta sitten.
      Syyksi sanottiin että se on tosi voimakas keskushermostoa hallitseva lääke.

Sanoipa lääkäri vielä niinkin, ettei niitä nykyään enää määrätäkään ihmiselle sen voimakkuuden takia.

Näköjään kyseistä lääkettä yhä käytetään.

Purkamisen aikana tuli voimakkaat vieroitusoireet, joten lääke on voimakas.

• Potkulauta

Sinulla ei ole mitään estettä käyttää Oxaminia ja Rivatrilia yhtäaikaa. Ne ovat vain vaikutusprofiililtaan hivenen erilaisia. Oxamini annoksesikin on niin pieni (krooninen kipu), että vaikutusprofiililtaan terävämpää Rivatrilia tarvitaan tukilääkkeenä. Yksi mahdollisuus on, että pyydät lääkärin lisäämään oxaminia, jolloin voit jättää nopeavaikutteisen Rivatrillin kokonaan pois.

• ihmettä

""""jolloin voit jättää nopeavaikutteisen Rivatrillin kokonaan pois.""""

Siis Rivatril on pitkävaikutteinen ja Opamox (Oxamin) ovat lyhytvaikutteisia eli vaikuttavat n. 5-6 tuntia vain.

Ja tuohon Opamoxiin tulee toleranssi aika pian, joten vähän väliä joutuu annosta nostaan, jotta mitään vaikutusta siitä saisi.

Itse aloitin 15mg ja nyt menee jo 60mg, jotta saa saman vaikutuksen.

• Anonyymi

797 corona tapausta kaikki uudellamaalla, helsinki käännyttää potilaita tehoh. katoaa marin itse on jubgerin kans väännössä,

• Anonyymi

Eli bentsot ruoka kauppoihin!! Sitähän tuolla kirjoituksella halusit sanoa!? Eikö !??

OLEN VAHVASTI SAMAA MIELTÄ

TAI EDES ILMANRESEPTIÄ SAATAVAKSI ETTEI TARVITSE KADULTA OSTAA!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2243
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      228
      1704
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      303
      1216
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      949
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      905
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      834
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      815
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      31
      716
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      673
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      33
      642
    Aihe