Mitä tapahtui Raisalle?

Moonika

Tälllä palstalla pitäisi olla sellinen käytäntä, että aina se keskustelu johon tulee uusi vastaus siirtyisi keskuteluiden ensimmäiseksi eikä siirtyis poispäin.

Näin pitää ottaa aihe alusta.

Olisi hyvä jos Raisan ystävät valaisi poliisille asiaa hieman tarkemmin.
Minä en nimitäin usko usko siihen, että juttuun liittyisi joku ulkopuolinen.

221

54871

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotiserlokki

Silloin kun tuli julki, että Raisa katosi omituisesti ja oli ollut viettämässä iltaa kavereiden kanssa, ensimmäinen ajatus oli, että tietääkö ystävät enemmän, mitä kertovat...eli olisiko jotain tapahtunut sen illan aikana, ja yhteistuumin on päätetty, että vaikka mitä tapahtuu, suut pysyy kiinni.
      Ainoa asia, mikä ei tue tätä teoriaa, on se, että murrosikäiset helposti murtuvat kesken kuulustelujen, ja joku olisi varmasti kertonut, jos Raisan kuolema olisi aiheutunut kaveripiirissä...ellei sitten, siitä tiedä vain yksi henkilö...poikakaveri tai joku muu...julkisuus tekee usein sen, että suu pysyy visusti kiinni.

• eräs keskustelija

"murrosikäiset helposti murtuvat kesken kuulustelujen"

Mutta eiväthän he murru, jos ei edes kuulustella. Mielestäni koko ihmissuhdeverkosto pitäisi käydä uudelleen läpi.

• kotiselokki
        eräs keskustelija kirjoitti:

Mutta eiväthän he murru, jos ei edes kuulustella. Mielestäni koko ihmissuhdeverkosto pitäisi käydä uudelleen läpi.

No sitä en voi tietää onko kuulusteltu vai, luulisi, että poliisi on jututtanut Raisan kavereita myös, outoa olisi, jos ei näin olisi käynyt?

• sinä?

Eiköhän poliisi ole aika paljon tutkinut asiaa? Luuletko että sinä tiedät paremmin? Voin kyllä ihan rehellisesti sanoa (kaikki varmaan jo tietävät) eettei poliisit anna julkisuuteen kaikkia tietoja! Poliisi tietää kyllä paljon enemmän kun mitä lehdissä lukee.. ja siihen kategoriaan kuulut myös sinä. Kyllä poliisit on tutkinu sitä paljon ja vieläkin tekee.. Ja ne tekevät sen ammattitaidolla niin antakaa niitten tehdä asiansa

• Nimetön

Koko kuulustelu...

• teoreetikkoinen

Luettuani muutamia keskusteluja katoamisesta tuli mieleen joitakin ajatuksia.

Raisa ei mahtunut autoon, lähettivätkö ystävät jonkun häntä hakemaan ?
      Kun ei tullutkaan perille, vaikenevat koko asiasta ?

Kenen seurassa Raisa oli ravintolassa ? Oliko yksi Raisan kavereista jollakin tavalla
      sotkeutunut vääriin ihmisiin. Järjestikö tuo kaveri Raisalle kyydin?

Raisa pelasi koripalloa, olisiko hän voinut soittaa vaikka jonkun tuohon liittyvän
      vähän vanhemman ihmisen häntä kyyditsemään ?

• juuuh

Mahtaakohan silloiset Raisan ystävät lukea näitä keskusteluita.Olis kiva saada sieltäpäin jotain kommentteja.

• eikä ole
        juuuh kirjoitti:

Mahtaakohan silloiset Raisan ystävät lukea näitä keskusteluita.Olis kiva saada sieltäpäin jotain kommentteja.

juurikaan kommentoitavaa kun niin päättömiä juttuja tääläkin liikkuu huumeporukoista ja muista. pahaa tekee välillä lukee.

• juuuh
        eikä ole kirjoitti:

juurikaan kommentoitavaa kun niin päättömiä juttuja tääläkin liikkuu huumeporukoista ja muista. pahaa tekee välillä lukee.

Nimimerkille lukevat..En tarkottanut mitään pahaa,tolla kun pyysin sieltäpäin kommentoitavaa.Itse en ole noita huhuja huumeporukoista, ollut levittämässä.Toivon vaan ,että Raisan kohtalo selviäisi.HYVÄÄ JATKOA TEILLE TOIVOEN. tv Pekka.

• löytyy tuolta toiselta sivulta.Olisi kyllä todella kivaa ettei tarvitsisi aloittaa uutta keskustelua aiheesta Raisa.

• Moonika

Harva sinne toiselle sivulle eksyy. Valtaosa on vain etusivun jutuissa. Kokemusta on

Pakko on aina uusi juttu laittaa vireille, ettei unhoitu.

Olen joskus ehdottanu ylläpitoon, että aina uuden vastauksen saanut keskustelu siirtyisi etusivun ensimmäiseksi. Eipä oo oottanu tuulta purjeisiin.

• sitäeimonitiedä...
        Moonika kirjoitti:

Harva sinne toiselle sivulle eksyy. Valtaosa on vain etusivun jutuissa. Kokemusta on

Olen joskus ehdottanu ylläpitoon, että aina uuden vastauksen saanut keskustelu siirtyisi etusivun ensimmäiseksi. Eipä oo oottanu tuulta purjeisiin.

Olen pohtinut Raisan katoamista jo useita vuosia, niin kuin moni muukin täällä.

Omissa "tutkimuksissani" olen päätynyt siihen tulokseen, että tekijät eivät ole lähipiiristä, koska silloin joku olisi kuitenkin murtunut ja ilmiantanut tapauksen poliiseille.
        Tekijöitä on luultavasti kaksi, koska yksin ruumiin hävittäminen saattaisi olla turhan hankalaa.

Olisiko Raisa voinut jäädä vahingossa auton alle ja kuolla siihen? Ja yliajaneet olisivat keränneet kropan talteen ja heittäneet jonnekin?

Ruumiin hyvä kätköpaikka (ei ole ruumista löytynyt...tuskin elossakaan löytyy..) puhuu sen puolesta, että tekijät tunsivat Tampereen (jos edes ruumis on Tampereella) paikat.

Toisaalta tekijät voisivat olla ulkomaalaisia miehiä, jotka ovat jo poistuneet Suomesta vieden salaisuutensa mukanaan, mutta ruumista he eivät ole voineet viedä mukanaan? Ja ulkomaalaiset miehet ovat tuskin tunteneet hyviä paikkoja ruumiin kätkemiseksi.

Lopullinen syyppää voisi olla esim. joku jätelaitoksen työn tekijä -> tietää miten ruumiin voi helpoiten hävittää viskaamalla esim. polttouuniin. Tässäkin tapauksessa tekijällä lienee joku avustaja? Koska JOKU ON KUITENKIN huomannut jotain outoa kanssaihmisten puuhissa Raisan katoamisen aikoihin.

Loppukevennykseksi tuli vaan mieleen, että toisessa keskustelussa puhuttiin jollakin Apulannan jäsenellä olevan samanlainen auto, johon Raisan epäillään nouseneen....Tässä pätkä Apulannan biisistä nimeltä "Ei yhtään todistajaa"

Biisin musiikkivideossa haudataan naisen ruumista...

"Laimenna mut haalista mut poista kokonaan
        Ei saa jättää yhtään todistajaa
        Tehdään tästä voiton päivä jäljet peitetään
        Ja huomenna on toisenlainen sää "

En todellakaan syytä ketään, mutta mun vainoharhainen mieli pääsi taas liikkeelle..

• eräs keskustelija
        sitäeimonitiedä... kirjoitti:

Omissa "tutkimuksissani" olen päätynyt siihen tulokseen, että tekijät eivät ole lähipiiristä, koska silloin joku olisi kuitenkin murtunut ja ilmiantanut tapauksen poliiseille.
        Tekijöitä on luultavasti kaksi, koska yksin ruumiin hävittäminen saattaisi olla turhan hankalaa.

Olisiko Raisa voinut jäädä vahingossa auton alle ja kuolla siihen? Ja yliajaneet olisivat keränneet kropan talteen ja heittäneet jonnekin?

Ruumiin hyvä kätköpaikka (ei ole ruumista löytynyt...tuskin elossakaan löytyy..) puhuu sen puolesta, että tekijät tunsivat Tampereen (jos edes ruumis on Tampereella) paikat.

Toisaalta tekijät voisivat olla ulkomaalaisia miehiä, jotka ovat jo poistuneet Suomesta vieden salaisuutensa mukanaan, mutta ruumista he eivät ole voineet viedä mukanaan? Ja ulkomaalaiset miehet ovat tuskin tunteneet hyviä paikkoja ruumiin kätkemiseksi.

Lopullinen syyppää voisi olla esim. joku jätelaitoksen työn tekijä -> tietää miten ruumiin voi helpoiten hävittää viskaamalla esim. polttouuniin. Tässäkin tapauksessa tekijällä lienee joku avustaja? Koska JOKU ON KUITENKIN huomannut jotain outoa kanssaihmisten puuhissa Raisan katoamisen aikoihin.

Loppukevennykseksi tuli vaan mieleen, että toisessa keskustelussa puhuttiin jollakin Apulannan jäsenellä olevan samanlainen auto, johon Raisan epäillään nouseneen....Tässä pätkä Apulannan biisistä nimeltä "Ei yhtään todistajaa"

En todellakaan syytä ketään, mutta mun vainoharhainen mieli pääsi taas liikkeelle..

Minä uskon enemmän tuttuun tekijään. Suurin osa henkirikoksistahan kohdistuu tuttavapiiriin. Tekijän omatunto on ehkä lakannut kolkuttamasta ajan myötä eikä pelkoa jäädä kiinni enää liene. Koko tapahtuma on muuttunut hänen päässään kuin uneksi, kuten usein käy suhteessa menneisyyteen.

Tulee kuitenkin mieleen, miten joku tappaja kävi tunnustamassa tekonsa, kun oli kuolemassa vakavaan sairauteen.

Toivotaan siis tunnontuskia tekijälle!

• weikujyhgfd

Minä uskon enemmän tuttuun tekijään. Suurin osa henkirikoksistahan kohdistuu tuttavapiiriin. Tekijän omatunto on ehkä lakannut kolkuttamasta ajan myötä eikä pelkoa jäädä kiinni enää liene. Koko tapahtuma on muuttunut hänen päässään kuin uneksi, kuten usein käy suhteessa menneisyyteen.

Tulee kuitenkin mieleen, miten joku tappaja kävi tunnustamassa tekonsa, kun oli kuolemassa vakavaan sairauteen.

Mikä olisi motiivi tutun henkilön ollessa tekijä?
        Lähipiirin huume-, rahasotkut yms. pitäisi selvittää, jos esim. Raisa tiesi jotain mitä hänen ei olisi pitänyt tietää....Mutta aika epätodennäköistä.

Jos lähipiiri olisi kyseessä, niin aika moni tietäisi asiasta ja jonkun psyyke olisi jo pettänyt.

• eräs keskustelija
        weikujyhgfd kirjoitti:

Lähipiirin huume-, rahasotkut yms. pitäisi selvittää, jos esim. Raisa tiesi jotain mitä hänen ei olisi pitänyt tietää....Mutta aika epätodennäköistä.

Jos lähipiiri olisi kyseessä, niin aika moni tietäisi asiasta ja jonkun psyyke olisi jo pettänyt.

Tunteet kuohahtavat jne. Harva tappo on suunnitelmallinen. Jos vain yksi tietää totuuden eikä murru, niin siinä se on. Ylipäätään ajatus siitä, että tekijä ilman muuta murtuisi, kahlitsee joitakin liikaa. Miksi tarvitaan poliisitutkimuksia, jos tekijät muka aina murtuvat ja tunnustavat tekonsa?

Ihminen pystyy äärimmäisen julmiin tekoihin. Jopa lapset voivat tappaa - kuten jatkuvasti nähdään.

• teoreetikko...
        weikujyhgfd kirjoitti:

Huumesotkuja oli kuulemma Raisan ystävällä..
        Kaippa nekin on tutkittu.

• eräs keskustelija
        teoreetikko... kirjoitti:

En usko, että poliisi on voinut haastatella monia kertoja kaikkia RR:n tuttavia. Jos ei epäiltyä ala löytyä, siirrytään eteenpäin ja juttuun palataan vain, jos aihetta ilmenee.

Huumesotkuissa on aina mahdollista, että on muutakin ongelmaa. Tähän mennessä olen kuullut lähinnä siitä, miten kunnollinen RR oli ja miten urheilullinen ystäväpiirikin on vain ollut järkyttynyt. Mutta ihan täysin kunnollinen tyttö ei kulje alaikäisenä ravintoloissa. En tarkoita, että RR olisi ollut kunnotonkaan, mutta tällaisissa jutuissa uhri saatetaan idealisoida. Etenkin juopuneille voi sattua vaikka mitä. Kaikkea ei edes kerrota julkisuudessa.

Itse olen tuntenut yhden ihmisen, joka katosi ja löytyi myöhemmin merestä. Surullinen juttu, mutta toisaalta ko. ihmisen historia oli sellainen, että en hirveästi yllättynyt.

• minttumarita

minä ja psykiatrinen sairaanhoitajakaverini (on oikein alan sairaalassa töissä), että miten voi olla mahdollista, ja onko manhdollista, että joku tapettuaan ihmisen pystyy olemaan muina miehinä kertomatta asiasta kellekkään.

Kaverini oli sitä mieltä, että on mahdollista pysyä hiljaa sellaisesta hirmuteosta. Hän sanoi, että voi onnistua esim. siinä tapauksessa, että tekijä on voinut jotenkin "kääntää" tekonsa mielessään hyväksyttäväksi teoksi...eli että tekijä ajattelee jotenkin että teko oli oikeutettu tai hyväksyttävä jollain tapaa.

Eräs puoli tuttu kertoi minulle, että hänen entinen kaverinsa oli tappanut naisen menneinä vuosina, ja käyttäytynyt kaveriporukassa ihan normaalisti samana iltana. (En tiedä, oliko hänen käyttäytyminen muuttunut sitten myöhemmin tms...mutta mieleltään epävakaa ihminen oli kyseessä).

• juuuh
        minttumarita kirjoitti:

minä ja psykiatrinen sairaanhoitajakaverini (on oikein alan sairaalassa töissä), että miten voi olla mahdollista, ja onko manhdollista, että joku tapettuaan ihmisen pystyy olemaan muina miehinä kertomatta asiasta kellekkään.

Kaverini oli sitä mieltä, että on mahdollista pysyä hiljaa sellaisesta hirmuteosta. Hän sanoi, että voi onnistua esim. siinä tapauksessa, että tekijä on voinut jotenkin "kääntää" tekonsa mielessään hyväksyttäväksi teoksi...eli että tekijä ajattelee jotenkin että teko oli oikeutettu tai hyväksyttävä jollain tapaa.

Eräs puoli tuttu kertoi minulle, että hänen entinen kaverinsa oli tappanut naisen menneinä vuosina, ja käyttäytynyt kaveriporukassa ihan normaalisti samana iltana. (En tiedä, oliko hänen käyttäytyminen muuttunut sitten myöhemmin tms...mutta mieleltään epävakaa ihminen oli kyseessä).

Niinpä niin...Missähän nämä nuoret mahtavat olla joiden kanssa Raisa jutteli, vähän ennen katoamistaan.Onko heillä jotain salattavaa, kun eivät ole ilmoittautuneet poliisille.Vahvasti epäilen ainakin itse, jotain tietoa heillä varmaan on.

• Moonika
        juuuh kirjoitti:

Niinpä niin...Missähän nämä nuoret mahtavat olla joiden kanssa Raisa jutteli, vähän ennen katoamistaan.Onko heillä jotain salattavaa, kun eivät ole ilmoittautuneet poliisille.Vahvasti epäilen ainakin itse, jotain tietoa heillä varmaan on.

Jos tämä nuorisoporukka juttu on edes totta?

Minua kiinnostaisi jutella vähän tämän Raisan ystävän kanssa, joka oli hänen mukanaan raflassa,samoin sen ystävän poikakaverin kanssa myöskin olisi milenkiintoista vaihtaa muutama sananen. He nimittäin jättivät Raisan yksin siihen Sokkarin eteen, jos sekään on totta, tiedä vaikka olisi kyytiin mennykkin ja siellä jossain muualla on sitten sattunut jotain.

• eräs keskustelija kirjoitti:

En usko, että poliisi on voinut haastatella monia kertoja kaikkia RR:n tuttavia. Jos ei epäiltyä ala löytyä, siirrytään eteenpäin ja juttuun palataan vain, jos aihetta ilmenee.

Huumesotkuissa on aina mahdollista, että on muutakin ongelmaa. Tähän mennessä olen kuullut lähinnä siitä, miten kunnollinen RR oli ja miten urheilullinen ystäväpiirikin on vain ollut järkyttynyt. Mutta ihan täysin kunnollinen tyttö ei kulje alaikäisenä ravintoloissa. En tarkoita, että RR olisi ollut kunnotonkaan, mutta tällaisissa jutuissa uhri saatetaan idealisoida. Etenkin juopuneille voi sattua vaikka mitä. Kaikkea ei edes kerrota julkisuudessa.

Itse olen tuntenut yhden ihmisen, joka katosi ja löytyi myöhemmin merestä. Surullinen juttu, mutta toisaalta ko. ihmisen historia oli sellainen, että en hirveästi yllättynyt.

"Mutta ihan täysin kunnollinen tyttö ei kulje alaikäisenä ravintoloissa."

Eiköhän niitä alaikäisiä liiku niissä ravintoloissa harvase päivä.Ei portsarit papereita kysele.

• juuuh
        Moonika kirjoitti:

Minua kiinnostaisi jutella vähän tämän Raisan ystävän kanssa, joka oli hänen mukanaan raflassa,samoin sen ystävän poikakaverin kanssa myöskin olisi milenkiintoista vaihtaa muutama sananen. He nimittäin jättivät Raisan yksin siihen Sokkarin eteen, jos sekään on totta, tiedä vaikka olisi kyytiin mennykkin ja siellä jossain muualla on sitten sattunut jotain.

Raisan silloista poikakaveria olisi kyllä kiva jututtaa..

• Kerweli
        Moonika kirjoitti:

Montako ystävätärtä tuolla oli Raisan kanssa ?

Yksi tuolloin Raisan kanssa olleista ystävättäristä liikkui toisinaan aika epämääräisen porukan kanssa.

• eräs keskustelija
        Leena kirjoitti:

"Mutta ihan täysin kunnollinen tyttö ei kulje alaikäisenä ravintoloissa."

Eiköhän niitä alaikäisiä liiku niissä ravintoloissa harvase päivä.Ei portsarit papereita kysele.

On niitä sellaisiakin, jotka eivät syystä tai toisesta käy alaikäisenä ravintoloissa. Vanhempien tulisi huolestua, jos alle 18-vuotiaan nuoren on tapana olla myöhään ulkona ja käyttää alkoholia. Se että "kaikki muutkin tekee samaa" ei paljon lohduta, jos tapahtuu jotain ikävää. Vanhemmat ovat vastuussa alaikäisistä lapsistaan.

Joskus tuntuu, että ainakin urheiluseuroissa tavataan ryypätä aivan kuin se kuuluisi asiaan. Harrastukset eivät siis pidä poissa "kadulta". En tiedä, ollaanko missään niin luottavaisia nuorten suhteen kuin Suomessa, vaikka täällä jatkuvasti näkee alaikäisiä juovuksissa yleisillä paikoilla.

Menikö muuten anniskeluluvat siltä ravintolalta, joka päästi RR:n sisään alaikäisenä? Ainakin olisi pitänyt mennä.

• Moonika

Se alkaa näin "Tänään on päivä jolloin mieleni on mutaa,Amputoidut jalkani eivät käskystä futaa"

"Todellisuus nousee vielä kerran viemäreistä
        Vuorovesi kääntyy peittää alleen toisen meistä"

Missähän he olivat tuona päivänä, jolloin Raisa katosi???

-------------------------------------------------

Raisan kännykkä hiljeni samoihin aikoihin, kun hän erosi ystävästään.

• metallikukko

pitkin Suomea.
        Mietitäänpäs potentiaalisia kätköpaikkoja.

Vesistöt ovat nopea tapa päästä raadosta eroon mutta helposti jäljitettävä ruumiskoiran avulla ja riskit upotustilanteessa ovat olemassa.
        Lisäksi ruumis nousee ilman painoja pintaan jonkun ajan kuluttua.

Maahan hautaaminen syksyllä vaatisi kunnon jälkien peittämisen ,sillä keskellä metsää tehdyt kaivutyöt herättävät uteliaisuutta aina tällaisten juttujen yhteydessä.

Lisäksi riittävän syvän kuopan kaivaminen vie aikaa ja paikalle saattaa sattua ohikulkijoita joille selitys onkilieroista ei välttämättä uppoa.

Roskalaatikkoon kokonaisena laittaminen on liian riskialtista.

Helpoimpia paikkoja olisivat jo valmiiksi peuhatut paikat kuten tietyö ja rakennustyömaat.

Ja tuosta kolkuttavasta omastatunnosta vielä uskoisin tekijän kieltävän mielessään koko tapahtuman.
        Samanlaisia reaktioita on todettu raiskausten ja hyväksikäyttöjen uhreilla.

Tämä pätee vain normaalin mielen omaaviin ihmisin ,ei psykopaatteihin.

• sitäeimonitiedä... kirjoitti:

oli samanlainen auto kuin se mitä viime keväänä etsittiin. Sipe ilmoittautui vapaaehtoisesti poliisille, kun autosta oli juttua. Hän halusi vain ilmoittaa, että hänellä on ollut vuonna 1999 samanlainen auto kuten muutamalla kymmenellä muullakin suomalaisella. Sipeä ei kuitenkaan missään vaiheessa ole epäilty mistään Raisan tapaukseen liittyvästä.

Muutenkaan koko autojutusta ei ole julkisuudessa enää ollut mitään. Eikä ainakaan julkisuuteen annetuissa tiedoissa ole ollut mitään todisteita siitä, että autolla ylipäänsä olisi mitään tekemistä Raisan kanssa. Kyseinen auto näkyy katoamisillan Tampereen keskustan valvontakameroissa, mutta muuta yhdistävää tekijää auton ja Raisan välillä ei ole. Ja korostan, että nämä kaikki on julkisuuteen annettua tietoa. Eihän poliisi välttämättä kaikkea tietoa ole julkistanut.

Mutta siis tarkoituksena vain sanoa, että me emme näillä tiedoilla voi edes tietää onko kyseinen auto millään lailla kytköksissä Raisan tapaukseen. Se vain sattui olemaan Tampereella katoamisiltana, kuten monet muutkin autot.

Joten onko poliisilla tarkempaa tietoa autosta? Vai oliko kyseessä vain aika epätoivoinen yritys palauttaa muistikuvia illasta, ehkä ihmiset muistaisivat harvinaisen auton. Viime aikoina autosta ei ole ollut mitään uutta tietoa. Auton omistajia etsittiin, heidäthän on helppo löytää autorekistereistä ja katsoa kuka omista tuollaisen auton syksyllä 1999. Ilmeisesti kuitenkaan mitään edistystä Raisan jutussa ei ole tullut. Aiemminhan etsittiin kullanväristä autoa ja ulkomaalaissyntyisiä miehiä, nyt tätä Cadillacia. Olisiko kyseessä vain poliisin epätoivoiset yritykset saada tekijä(t) kiinni kokeilemalla jos se tekijä nyt sattuisi olemaan juuri tuon auton omistaja tai ne ulkomaalaiset. Näitä on helppo yrittää jäljittää. Kolme ulkomaalaista tai harvinainen auto eli paljon helpompaa löytää kuin joku perus-Toyotan omistaja.

• silloin huhuja...
        metallikukko kirjoitti:

pitkin Suomea.
        Mietitäänpäs potentiaalisia kätköpaikkoja.

Vesistöt ovat nopea tapa päästä raadosta eroon mutta helposti jäljitettävä ruumiskoiran avulla ja riskit upotustilanteessa ovat olemassa.
        Lisäksi ruumis nousee ilman painoja pintaan jonkun ajan kuluttua.

Maahan hautaaminen syksyllä vaatisi kunnon jälkien peittämisen ,sillä keskellä metsää tehdyt kaivutyöt herättävät uteliaisuutta aina tällaisten juttujen yhteydessä.

Lisäksi riittävän syvän kuopan kaivaminen vie aikaa ja paikalle saattaa sattua ohikulkijoita joille selitys onkilieroista ei välttämättä uppoa.

Roskalaatikkoon kokonaisena laittaminen on liian riskialtista.

Helpoimpia paikkoja olisivat jo valmiiksi peuhatut paikat kuten tietyö ja rakennustyömaat.

Ja tuosta kolkuttavasta omastatunnosta vielä uskoisin tekijän kieltävän mielessään koko tapahtuman.
        Samanlaisia reaktioita on todettu raiskausten ja hyväksikäyttöjen uhreilla.

Tämä pätee vain normaalin mielen omaaviin ihmisin ,ei psykopaatteihin.

joiden mukaan Raisan ruumis olisi hävitetty jonkun silloin rakenteilla olevan hotellin rakenteisiin...
        Jotain hajujuttuja oli...en ole kyllä nyt varma liittyikö ne oudot hajuhavainnot juuri tuohon hotelliin vai mihin rakennukseen lieneekin...en nyt muista sadan prossan varmuudella sitä...mutta silti noita hotelli juoruja on ollut liikkeellä...

• rajatapaus

Kyllä Suomesta pääsee moneen suntaan täysin ilman mitään rajatarkastuksia. Ajappa varsin pohjisessa Norjan puolelle ja katsele miten paljon ympärillä on tutkimatonta aluetta. Johonkin suolämpäreeseen painojen ja kanssa ja siellä pysyy. Samoin on Venäjän puolella. Jos on tarpeeksi kylmä hirviö, ruumiin kuskaaminen ja hävittäminen on peace of cake vaan. :/

• leppäpirkkopirkko
        silloin huhuja... kirjoitti:

joiden mukaan Raisan ruumis olisi hävitetty jonkun silloin rakenteilla olevan hotellin rakenteisiin...
        Jotain hajujuttuja oli...en ole kyllä nyt varma liittyikö ne oudot hajuhavainnot juuri tuohon hotelliin vai mihin rakennukseen lieneekin...en nyt muista sadan prossan varmuudella sitä...mutta silti noita hotelli juoruja on ollut liikkeellä...

Muuten hyvä juttu joo, mutta ei Tampereella ollut silloin hotelleja rakenteilla.

• Tampereella
        leppäpirkkopirkko kirjoitti:

Muuten hyvä juttu joo, mutta ei Tampereella ollut silloin hotelleja rakenteilla.

asunut tuttavani kertoi tuollaisia juttuja kuitenkin liikkuneen...ehkä kyseessä oli joku pienempi majoituspaikka? oliko sellaista rakenteilla silloin?

• nyt sinulle
        Moonika kirjoitti:

ettei raisa koskaan siihen kyytiin mennyt ja jäi yksin koska ei halunnut lähteä mukaan, pois tampereelta, minne tämän kaksikon matka jatkui.

• ollu

älä tommosta valehtele!

• Birgitta B.
        nyt sinulle kirjoitti:

ettei raisa koskaan siihen kyytiin mennyt ja jäi yksin koska ei halunnut lähteä mukaan, pois tampereelta, minne tämän kaksikon matka jatkui.

että Raisa ei mahtunut autoon. Mutta onko siis kuitenkin niin, että ei halunnut mukaan?

• Moonika
        nyt sinulle kirjoitti:

Enpä jättäisi kaveria yksin. Miksi hän ei halunnut kotiin vaan jäi kököttämään yksin kylmään?

• teoreetikko...
        ollu kirjoitti:

älä tommosta valehtele!

Yksi Raisan ystävistä liikkui sellaisten ihmisten kanssa, joilla oli huume yms. sotkuja. Siksi tuo ystävä, ei ollut kaikkien Raisan kavereiden mielestä kivaa seuraa.

• Moonika

Yksi Raisan ystävistä liikkui sellaisten ihmisten kanssa, joilla oli huume yms. sotkuja. Siksi tuo ystävä, ei ollut kaikkien Raisan kavereiden mielestä kivaa seuraa.

Kokeneena voin sanoa, että jos tälläinen ystävä on ollut Raisan kanssa liikenteessä silloin, niin tapaus olisi aika selvä. Tätä ystävä pitäisi jututtaa hieman. Tämän tyyppiset ihmiset eivät ole ystäviä. Voi, voi mitähän oinkaan oikeesti sattunut?
        Kuka on tämä ihminen joka uskaltaa varmaksi täällä kirjoittaa, että Raisa ei halunnut lähteä Tampereelta jonnekkin sinne minne sytäväkin oli menossa??

Kirjoittaisi vain enemmän, jospa juttu alkaisi piukkuhiljaa selviämään.

• sytävä ei
        Moonika kirjoitti:

Kokeneena voin sanoa, että jos tälläinen ystävä on ollut Raisan kanssa liikenteessä silloin, niin tapaus olisi aika selvä. Tätä ystävä pitäisi jututtaa hieman. Tämän tyyppiset ihmiset eivät ole ystäviä. Voi, voi mitähän oinkaan oikeesti sattunut?
        Kuka on tämä ihminen joka uskaltaa varmaksi täällä kirjoittaa, että Raisa ei halunnut lähteä Tampereelta jonnekkin sinne minne sytäväkin oli menossa??

Kirjoittaisi vain enemmän, jospa juttu alkaisi piukkuhiljaa selviämään.

ole kunnon ystävä. Saattoi oola myös syötävä. Kunpa, voi voi voi, hän kirjoittaisi tänne niin selviäisi jonnekkkin tämä juttu ja sinäkin saisit Rauhan.

• Moonika
        sytävä ei kirjoitti:

ole kunnon ystävä. Saattoi oola myös syötävä. Kunpa, voi voi voi, hän kirjoittaisi tänne niin selviäisi jonnekkkin tämä juttu ja sinäkin saisit Rauhan.

Polttaako?

• noilla
        Moonika kirjoitti:

sun viesteillä se pysyisikin tämän palstan ykkösenä koko ajan...

• Moonika
        noilla kirjoitti:

sun viesteillä se pysyisikin tämän palstan ykkösenä koko ajan...

No, eipä tässä ole tarkoitus mitään aihetta ykkösenä pitää vaan ensimmäisellä sivulla edes.

(Ihme juntteja täälläkin liikkuu)

• näin...
        Moonika kirjoitti:

No, eipä tässä ole tarkoitus mitään aihetta ykkösenä pitää vaan ensimmäisellä sivulla edes.

(Ihme juntteja täälläkin liikkuu)

se käy..

(Ihme pakkomielteitä joillakin junteilla)

• Nuka82
        näin... kirjoitti:

se käy..

(Ihme pakkomielteitä joillakin junteilla)

Onneksi täällä sentään on JOITAIN ihmisiä jotka VÄLITTÄVÄT jopa vieraista ihmisistä niin paljon että jaksavat pitää keskustelua yllä, jotta tapaus pysyisi pinnalla ihmisten mielessä ja ehkä vielä joskus ratkeaisikin!

Jos joku on eri mieltä, sopii miettiä ihan omalta kohdalta haluaisiko saada kaiken mahdollisen avun jotta kadonnut sukulainen/ystävä löytyisi (vaikkakin sitten kuolleena).

• satunnainen lukija
        Nuka82 kirjoitti:

Onneksi täällä sentään on JOITAIN ihmisiä jotka VÄLITTÄVÄT jopa vieraista ihmisistä niin paljon että jaksavat pitää keskustelua yllä, jotta tapaus pysyisi pinnalla ihmisten mielessä ja ehkä vielä joskus ratkeaisikin!

Jos joku on eri mieltä, sopii miettiä ihan omalta kohdalta haluaisiko saada kaiken mahdollisen avun jotta kadonnut sukulainen/ystävä löytyisi (vaikkakin sitten kuolleena).

Kyllä tämänkin ketjun aloitus ja muut jutut viittaavat ihan johonkin muuhun kuin pyyteettömään ihmisten auttamiseen.

Onko esim. se "jopa vieraista ihmisistä" välittämistä, että surutta syytetään kadonneen ihmisen kavereita rikoksesta. Onko se välittämistä, että kadonnutta ihmistä syytetään esim. huumeista, vaikka ei ko. ihmistä olisi ikinä nähnyt tai tietäisi hänen tekemisistään yhtään mitään jne. jne.

Kyllä kadonnut henkilö pysyy hänestä välittävien ihmisten mielissä, vaikkei katoamista käännettäisi ja väännettäisi päivästä toiseen ja kehiteltäisi mitä ihmeellisempiä teorioita.

Joku täällä oli jopa halukas "kuulustelemaan" kadonneen henkilön kaveria/kavereita; ihan niin kuin jonkin täysin sivullisen, mutta uteliaan ihmisen tehtävänä olisi hoidella poliisin tehtävia; taitaa sekin VÄLITTÄMINEN olla vain halua olla jonkinlainen "neiti Marple", joka ratkaisee kaikki jutut kädenkäänteessä ja poliisit voivat vain hämmästellä vieressä.

Kyllä nämäkin jutut ja pähkimiset ovat jonkinasteista sosiaalipornoa. Auttaminen tapahtuu jossain ihan muualla kuin näissä päättömissä keskusteluissa (joista ei koskaan voi sanoa, onko kirjoittaja tosissaan vaiko vain provoilemassa).

• Nuka82
        satunnainen lukija kirjoitti:

Kyllä tämänkin ketjun aloitus ja muut jutut viittaavat ihan johonkin muuhun kuin pyyteettömään ihmisten auttamiseen.

Onko esim. se "jopa vieraista ihmisistä" välittämistä, että surutta syytetään kadonneen ihmisen kavereita rikoksesta. Onko se välittämistä, että kadonnutta ihmistä syytetään esim. huumeista, vaikka ei ko. ihmistä olisi ikinä nähnyt tai tietäisi hänen tekemisistään yhtään mitään jne. jne.

Kyllä kadonnut henkilö pysyy hänestä välittävien ihmisten mielissä, vaikkei katoamista käännettäisi ja väännettäisi päivästä toiseen ja kehiteltäisi mitä ihmeellisempiä teorioita.

Joku täällä oli jopa halukas "kuulustelemaan" kadonneen henkilön kaveria/kavereita; ihan niin kuin jonkin täysin sivullisen, mutta uteliaan ihmisen tehtävänä olisi hoidella poliisin tehtävia; taitaa sekin VÄLITTÄMINEN olla vain halua olla jonkinlainen "neiti Marple", joka ratkaisee kaikki jutut kädenkäänteessä ja poliisit voivat vain hämmästellä vieressä.

Kyllä nämäkin jutut ja pähkimiset ovat jonkinasteista sosiaalipornoa. Auttaminen tapahtuu jossain ihan muualla kuin näissä päättömissä keskusteluissa (joista ei koskaan voi sanoa, onko kirjoittaja tosissaan vaiko vain provoilemassa).

Voihan asian noinkin käsittää.
        Kai sitä joku voi "väärinkin perustein" olla täällä pohtimassa asiaa. Mutta onko se kovinkin suuri synti, jos muut keskustelijat kuitenkin haluavat vain pitää asian pinnalla? Toivottavasti mielestäsi koko juttua ei pitäisi vain unohtaa ja haudata kenties Raisan mukana?

Kirjoitit: "Onko esim. se "jopa vieraista ihmisistä" välittämistä, että surutta syytetään kadonneen ihmisen kavereita rikoksesta. Onko se välittämistä, että kadonnutta ihmistä syytetään esim. huumeista, vaikka ei ko. ihmistä olisi ikinä nähnyt tai tietäisi hänen tekemisistään yhtään mitään jne. jne. "

Jos joku on mennyt SYYTTÄMÄÄN jotain ihmistä jostain teosta, niin se on väärin. Mutta asian ääneen pohtiminen tuskin ketään satuttaa. Ystävätkin toivottavasti sen ymmärtäisivät.

Minuakin ärsyttävät jotkut todella absurdit ehdotukset tekijästä/motiivista/tekotavasta. Mutta mieluummin se kuin että asia unohdettaisiin. Enkä puhu nyt siitä että omaiset unohtaisivat, vaan siitä että julkisuus loppuisi. Paitsi jos omaiset nimenomaan tahtovat asian pois julkisista keskusteluista.

• Moonika
        satunnainen lukija kirjoitti:

Miksi väität että täällä on syytetlty Raisaa huumeista?? Näin ei ole, hyi että minua etoo ja sylettää juuri tämän tyyppiset kommentoijat, jotka kääntävät asioita ihan päälaelleen, vääristellään asioita senminkä ehditään, hyi, en voi muuta sanoa....

Täällä on joku krjoittanut, että Raisan kaveripiiriin huom. kaveripiiriin kuuluisi joku, joka on ilm. jotenkin sekaantunut huumeporukoihin.

Kukas se on halunnut kuulustella ja ketä, paisuttelet ja suurentelet ja vääristelet sen minkä ehdit. Pysyisit pois täältä sitten, jos et muuta osaa kuin valehdella!

Ja miksi täällä olet, jos et kestä lukemaasi, mene pois.

• Putzi

On niitä sellaisiakin, jotka eivät syystä tai toisesta käy alaikäisenä ravintoloissa. Vanhempien tulisi huolestua, jos alle 18-vuotiaan nuoren on tapana olla myöhään ulkona ja käyttää alkoholia. Se että "kaikki muutkin tekee samaa" ei paljon lohduta, jos tapahtuu jotain ikävää. Vanhemmat ovat vastuussa alaikäisistä lapsistaan.

Joskus tuntuu, että ainakin urheiluseuroissa tavataan ryypätä aivan kuin se kuuluisi asiaan. Harrastukset eivät siis pidä poissa "kadulta". En tiedä, ollaanko missään niin luottavaisia nuorten suhteen kuin Suomessa, vaikka täällä jatkuvasti näkee alaikäisiä juovuksissa yleisillä paikoilla.

Menikö muuten anniskeluluvat siltä ravintolalta, joka päästi RR:n sisään alaikäisenä? Ainakin olisi pitänyt mennä.

Ei todellakaan menny anniskeluluvat ja hyvä ettei menny.Oon syntyny samana vuonna,kun Raisa ja kävin itekin silloin Casassa.Oletetaan,että Raisa meni tuntemattomien kyytiin,niin sitä en voi vaan tajuta,et miten voi tehdä niin typerän valinnan.Jos mun porukat on jotain mulle jankuttanu,niin sitä et tuntemattomien mukaan ei lähdetä.Ikinä en oo sitä tehny oon sitten ollu selvinpäin tai kännissä.Jos mulle tarjois joku tuntematon kyytiä,niin nauraisin,et vitun pelle,mitä sä musta oikeen kuvittelet?Et mä oisin niin tyhmä,et tulisin sun kyytiin,et voisit rauhassa raiskata ja tappaa mut..In your dreams beibi..

• Moooonikka

olen taannoin ajatellut aivan samaa ja muistaakseni laittanut nuo sanat viestiini, löytyy varmaan vanhoista viestiketjuista.
        Onko tuo kappale sanoitettu ennen vai jälkeen Raisan katoamisen, sitä en muista? En minäkään syytä, mutta todellakin kaikkea tulee tutkittua ja hutkittua :)) Yleensä tälläisiin tapauksiin liittyy läheiset tai tuttavat. Raisan katoamiseen voi hyvinkin liittyä hyvinkin läheinen ihminen tai hyvinkin hyvin Raisan tunteva henkilö. Miksi tätäkin asiaa ei tutkita niin hyvin kuin on aloitettu Ulvilan tapausta tutkimaan ja miksi ei tutkita tehokkaasti heti alusta alkaen? Ihmetyttää tämä tapa täällä tutkia asioita. Pienet kioskeihin murtautujat jäävät kiinni heti alkumetreillä, mutta vakavemmat tapaukset jäävät selvittämättä.

• Moonika
      • juuuh

Eiköhän tuo kuva ole otettu Tampereeelta.

• Moonika
        juuuh kirjoitti:

Eiköhän tuo kuva ole otettu Tampereeelta.

Mikä järvi siinä on kyseessä ja onko se tutkittu?

• kohta...
        Moonika kirjoitti:

Meinaatko, että äitinsä olisi laittanut nettisivuille vinkiksi kuvan paikasta, josta tyttö voisi löytyä!? Herää pahvi!

Suomessa on 187 000 järveä. Onko ne kaikki tutkittu?

• juuuh
        Moonika kirjoitti:

Mielestänä Näsijärvi on ainut, jota on naarattu..Poliiseillä ei kai resursseja enempään.Vaikka tarvetta olisi.

• Moonika
        kohta... kirjoitti:

Meinaatko, että äitinsä olisi laittanut nettisivuille vinkiksi kuvan paikasta, josta tyttö voisi löytyä!? Herää pahvi!

Suomessa on 187 000 järveä. Onko ne kaikki tutkittu?

Hei, ota ihan rauhallisesti. Kyllähän sitä saa kysyä.

• Tampereen likka.

Onhan se kuva Tampereelta. Ratinan suvannosta (joka siis on jo Pyhäjärven puolta), aivan Tammerkosken alapuolelta. Vesi virtaa tuossa kohdassa vielä aika kovalla vauhdilla (tulee Näsijärvestä Tammerkosken kautta Pyhäjärveen).

Kuvassa on asuintaloja. Koskikeskus on ihan lähellä, kuvassa olevien talojen vasemmalla puolella. Samoin hotelli Ilves. Kuvasta oikealle on Ratinan stadion.

Kuva on siis Tampereen keskustasta.

• Tampereen likka.
        juuuh kirjoitti:

Mielestänä Näsijärvi on ainut, jota on naarattu..Poliiseillä ei kai resursseja enempään.Vaikka tarvetta olisi.

Taitaa olla aika pieni hipaisu se Näsijärven naaraaminen. Ehkä Tampereen keskustaa lähellä oleva alue onkin naarattu, mutta ei varmaankaan kauempaa. Kartasta voi tarkistaa, kuinka iso ko. järvi on ja kuinka paljon Näsijärven rantaa on esim. yksinomaan Tampereen alueella. Kaiken lisäksi on lukemattomat saaret. Ei millään jaksa uskoa, että kaikkia poukamia on pystytty tarkistamaan.

Sama koskee toista isoa järveämme Pyhäjärveä.

Kaupungin alueella on myös lukuisia pieniä järviä, joita tuskin on tutkittu (ei siis ilmeisesti ole ollut riittävää perustetta niiden tutkimiseen).

• alempi kuva
        Tampereen likka. kirjoitti:

Onhan se kuva Tampereelta. Ratinan suvannosta (joka siis on jo Pyhäjärven puolta), aivan Tammerkosken alapuolelta. Vesi virtaa tuossa kohdassa vielä aika kovalla vauhdilla (tulee Näsijärvestä Tammerkosken kautta Pyhäjärveen).

Kuvassa on asuintaloja. Koskikeskus on ihan lähellä, kuvassa olevien talojen vasemmalla puolella. Samoin hotelli Ilves. Kuvasta oikealle on Ratinan stadion.

Kuva on siis Tampereen keskustasta.

Mistä se on? Onko siitä kivien vierestä etsitty?

• Tampereen likka.
        alempi kuva kirjoitti:

Mistä se on? Onko siitä kivien vierestä etsitty?

Kyllä kivien vierestä etsittin kahteenkin kertaa. Ei löytynyt yhtikäs mitään. Kivet nostettiin myös ylös, eikä niiden allakaan ollut mitään.

...no mitäs luulisit...tullaisia kivikoitahan ei voi olla kuin yksi koko maailmassa, vai mitä...

• ota...

Kyllä kivien vierestä etsittin kahteenkin kertaa. Ei löytynyt yhtikäs mitään. Kivet nostettiin myös ylös, eikä niiden allakaan ollut mitään.

...no mitäs luulisit...tullaisia kivikoitahan ei voi olla kuin yksi koko maailmassa, vai mitä...

rauhallisesti. Kyllä sitä kysyä saa.

• Tampereen likka.
        ota... kirjoitti:

rauhallisesti. Kyllä sitä kysyä saa.

Ihan rauhallisesti otin. Vitsiksi luulin ja vitsinä vastasin (mikä tietenkin on väärin vakavista asioista puhuttaessa, anteeksi!)

Mutta oikeastihan kivikon kuva voisi olla ihan mistä tahansa, tuollaisia kivikkorantoja on maamme (ja monet muutkin maat) täynnänsä.

• Moonika

Ihan rauhallisesti otin. Vitsiksi luulin ja vitsinä vastasin (mikä tietenkin on väärin vakavista asioista puhuttaessa, anteeksi!)

Mutta oikeastihan kivikon kuva voisi olla ihan mistä tahansa, tuollaisia kivikkorantoja on maamme (ja monet muutkin maat) täynnänsä.

Kylläpä oli kyse siitä ylemmästä kuvasta, ihan selvästi kysyin. Siinähän on katu ja talo, josta voi tunnistaa paikan, jos on kotoisin Tampereelta, vai eikö voi, vai onko kuva satunnainen, jos on niin miksi?

En oikein ymmärrä muutenkaan niitä kuvia sillä sivulla.

Varokaa vaan, ettei pilkka satu omaan nilkkaan.

Kylläpä minulla ei ainakaan ole mitään intressejä vitsailla tällä jutulla.

• Tampereen likka.
        Moonika kirjoitti:

Kylläpä oli kyse siitä ylemmästä kuvasta, ihan selvästi kysyin. Siinähän on katu ja talo, josta voi tunnistaa paikan, jos on kotoisin Tampereelta, vai eikö voi, vai onko kuva satunnainen, jos on niin miksi?

Kyllähän minä ihan tosissani ja parhaan tietämykseni mukaan vastasin siihen järvi/talokysymykseen. Mielestäni paikka on helposti tunnistettavissa. Siis vastaukseni tuolla ylempänä.

Luulin, että joku pisti leikiksi, kun kysyi siitä kuvasta, jossa näkyy suurimmaksi osaksi järveä ja muutama kivi (kysyi siis, että onko niiden kivien vierestä etsitty). Kuvahan on sellainen, ettei siitä pysty määrittämään paikan sijaintia, vaikka olisi tuttukin paikka. Esim. Näsijärven rannoilla (täälläkin päin) on paljon tuollaisia kivikkoisia rantoja.

Itse katoamisasiaan en missään tapauksessa suhtaudu pilkallisesti. Mielestäni mahdotonta kysymystä (onko ko. kivien vierusta tutkittu) taisin kyllä pilkata ja sitä jo pyysinkin anteeksi!

Minäkin ihmettelin niitä kuvia. Sivuthan on käsittääksei Raisan äidin tekemät. Ehkä hän niillä kuvilla on jollakin tavalla ilmaissut omia käsityksiään/pelkojaan siitä, missä tytär saattaa olla (ehkäpä ajatus siitä, että tytär on ylipäätään joutunut tavalla tai toisella veden uhriksi; eikä paikka ole niin tärkeä, vaan itse vesi). Täällä järvien väliin rakennetussa kaupungissa sellainen tulee niin helposti mieleen.

• Tampereen likka.
        Moonika kirjoitti:

Aikaisemman selitykseni lisäksi:
        siinä talon ja järven välissä ei ole katua, vaan jalankulkuväylä (taitaa olla huoltoajo sallittu, mutta ei muuten autoliikennettä). Siis asuinrakennus, alakerrassa joitakin pieniä toimistoja.

• Tampereen likka.

Aikaisemman selitykseni lisäksi:
        siinä talon ja järven välissä ei ole katua, vaan jalankulkuväylä (taitaa olla huoltoajo sallittu, mutta ei muuten autoliikennettä). Siis asuinrakennus, alakerrassa joitakin pieniä toimistoja.

Kuvassa näkyvän talon osoite on Suvantokatu (jotakin, numeroa en muista).
        Kuva on nähtävästi otettu kosken ylittävältä kävelysillalta.

• Moonika

Kuvassa näkyvän talon osoite on Suvantokatu (jotakin, numeroa en muista).
        Kuva on nähtävästi otettu kosken ylittävältä kävelysillalta.

Näin nimittäin vähän aikaa sitten unen juuri tämän tyyppisestä kohdasta ja siinäkin oli vain sellainen kulkureitin tapanen edusta ja juuri talo ja järvi/vesistö. Kerroin uneni tuolla aiemmin, en juuri nyt muista oliko kerrottu tässä viestiketjussa.

Kyllä hieman säpsähdin kuvaa pidempään katsottuani ja uneni muistaissani, kun on juuri kuin unessa nähty..

Kaikki ei kyllä usko näitä uni juttuja, mutta minä uskon.Olen sen verran herkkä ihminen, että vaistoankin asioita etukäteen, lähes joka päivä jotain.
        Olenkin vitsaillu, että kun näkisin tai vaistoisin edes kerran loton oikean rivinkin.:)

Kuinkahan syvä kohta siinä kuvassa oleva järvi on, jos mitattaisi syvyys sen kiveyksen reunalta?

• ..............
        Moonika kirjoitti:

Näin nimittäin vähän aikaa sitten unen juuri tämän tyyppisestä kohdasta ja siinäkin oli vain sellainen kulkureitin tapanen edusta ja juuri talo ja järvi/vesistö. Kerroin uneni tuolla aiemmin, en juuri nyt muista oliko kerrottu tässä viestiketjussa.

Kyllä hieman säpsähdin kuvaa pidempään katsottuani ja uneni muistaissani, kun on juuri kuin unessa nähty..

Kaikki ei kyllä usko näitä uni juttuja, mutta minä uskon.Olen sen verran herkkä ihminen, että vaistoankin asioita etukäteen, lähes joka päivä jotain.
        Olenkin vitsaillu, että kun näkisin tai vaistoisin edes kerran loton oikean rivinkin.:)

Kuinkahan syvä kohta siinä kuvassa oleva järvi on, jos mitattaisi syvyys sen kiveyksen reunalta?

Vähän ihmettelen, ettei kukaan ole tehnyt parempaa nettisivua Raisasta. Nykyinen on niin huonosti ja lapsellisesti tehty, että se näyttää epäuskottavalta ja on myös epäinformatiivinen. Esimerkiksi englanninkieliset kohdat tekstin lomassa ovat aika kummallisia tai kuvastavat ehkä sivun laatijan subjektiivisia tunteita. Luulisi, että joku voisi tarjota apuaan ja tehdä sivusta asiallisen tietolähteen vaikkapa suomeksi ja englanniksi. Kun katselee vastaavanlaisia ulkomaalaisia sivuja kadonneista, niistä näkee, että ollaan tosissaan ja että nettisivusta uskotaan olevan apua kadonneen löytymisessä.

• .............. kirjoitti:

Vähän ihmettelen, ettei kukaan ole tehnyt parempaa nettisivua Raisasta. Nykyinen on niin huonosti ja lapsellisesti tehty, että se näyttää epäuskottavalta ja on myös epäinformatiivinen. Esimerkiksi englanninkieliset kohdat tekstin lomassa ovat aika kummallisia tai kuvastavat ehkä sivun laatijan subjektiivisia tunteita. Luulisi, että joku voisi tarjota apuaan ja tehdä sivusta asiallisen tietolähteen vaikkapa suomeksi ja englanniksi. Kun katselee vastaavanlaisia ulkomaalaisia sivuja kadonneista, niistä näkee, että ollaan tosissaan ja että nettisivusta uskotaan olevan apua kadonneen löytymisessä.

Raisan äiti ei ole koodivelho?Mutta se ei nyt ole tässä olennaista vaan se,että Raisa löytyisi!

• raisan sivuista
        .............. kirjoitti:

Raisan äiti ei ehkä osaa tehdä nettisivuja,ja on opetellut vain perustiedot nettisivujen tekemisestä.Onhan ne sivut kömpelöt,mutta kaikesta näkee,että Raisan äidin tuska on jotain sellaista,mitä me emme voi tietää,ellemme ole itse kokeneet vastaavaa.

Se,että raisan äiti ei ole osannut tehdä hienompia sivuja,on aivan ymmärrettävää! Harva sen ikäinen on mikään mestari nettisivuasioissa.On kamalaa,kun täällä epäillään Raisan lähipiiriä ja puidaan mitä ihmeellisimpiä teorioita Raisan katoamisesta.

• eräs keskustelija
        raisan sivuista kirjoitti:

Raisan äiti ei ehkä osaa tehdä nettisivuja,ja on opetellut vain perustiedot nettisivujen tekemisestä.Onhan ne sivut kömpelöt,mutta kaikesta näkee,että Raisan äidin tuska on jotain sellaista,mitä me emme voi tietää,ellemme ole itse kokeneet vastaavaa.

Se,että raisan äiti ei ole osannut tehdä hienompia sivuja,on aivan ymmärrettävää! Harva sen ikäinen on mikään mestari nettisivuasioissa.On kamalaa,kun täällä epäillään Raisan lähipiiriä ja puidaan mitä ihmeellisimpiä teorioita Raisan katoamisesta.

Osan siitä tarmosta minkä käyttää Raisan tapauksen miettimiseen, voisi kohdistaa nettisivujen uudistamiseen. En yhtään väheksy äidin taitoja ja/tai tunteita, mutta silti olisi hyvä, että jossain olisi keskitetysti kaikki oleelliset tiedot sekä suomeksi että englanniksi. Erikseen voi tietysti olla sellaistakin materiaalia, jossa keskitytään tunnepuoleen. Jos siis joku tarjoutuisi auttamaan sivujen luomisessa, niin se voisi pitkällä tähtäimellä auttaa myös tapauksen selviämisessä - mitä varmaan kaikki toivovat!

• kumma !!!

Osan siitä tarmosta minkä käyttää Raisan tapauksen miettimiseen, voisi kohdistaa nettisivujen uudistamiseen. En yhtään väheksy äidin taitoja ja/tai tunteita, mutta silti olisi hyvä, että jossain olisi keskitetysti kaikki oleelliset tiedot sekä suomeksi että englanniksi. Erikseen voi tietysti olla sellaistakin materiaalia, jossa keskitytään tunnepuoleen. Jos siis joku tarjoutuisi auttamaan sivujen luomisessa, niin se voisi pitkällä tähtäimellä auttaa myös tapauksen selviämisessä - mitä varmaan kaikki toivovat!

Johan nyt on kumma ettei Suomen kaltaisessa it-maassa pystytä laatimaan kunnollisia sivuja kadonneista. Miten esimerkiksi joku ulkomaalainen saa Raisan asiasta mitään käsitystä, jos tietoa ei löydy lainkaan englanniksi? Nyt jopa suomalaisena on kaavittava tiedot kasaan aika sekalaisista lähteistä.

Katsokaa millaisia sivuja on esimerkiksi Usassa ja Briteissa kadonneista, niin ymmärrätte, mitä ajan takaa.

Kaikenlaisia turhanpäiväisiä sivustoja ylläpidetään, mutta nyt kun netti olisi mitä erinomaisin väline tiedottaa ja etsiä kadonneita, niin sitä ei sitten käytetä. En ymmärrä. Pitääkö Suomessa aina laatia jokin laki, ennen kuin alkaa tapahtua?

• sanoa
        kumma !!! kirjoitti:

Johan nyt on kumma ettei Suomen kaltaisessa it-maassa pystytä laatimaan kunnollisia sivuja kadonneista. Miten esimerkiksi joku ulkomaalainen saa Raisan asiasta mitään käsitystä, jos tietoa ei löydy lainkaan englanniksi? Nyt jopa suomalaisena on kaavittava tiedot kasaan aika sekalaisista lähteistä.

Katsokaa millaisia sivuja on esimerkiksi Usassa ja Briteissa kadonneista, niin ymmärrätte, mitä ajan takaa.

Kaikenlaisia turhanpäiväisiä sivustoja ylläpidetään, mutta nyt kun netti olisi mitä erinomaisin väline tiedottaa ja etsiä kadonneita, niin sitä ei sitten käytetä. En ymmärrä. Pitääkö Suomessa aina laatia jokin laki, ennen kuin alkaa tapahtua?

jos vaikka sinä tai se edellinen kirjoittaja tekisitte ne sivut yhdessä. Silloin saataisiin kunnolliset ja oikean laiset sivut. Ei muuta kun härkää sarvesta ja heti. Sen jälkeen meillä kaikilla olisi parempi mieli please

• minä ....
        sanoa kirjoitti:

jos vaikka sinä tai se edellinen kirjoittaja tekisitte ne sivut yhdessä. Silloin saataisiin kunnolliset ja oikean laiset sivut. Ei muuta kun härkää sarvesta ja heti. Sen jälkeen meillä kaikilla olisi parempi mieli please

En osaa tehdä sivuja, en ole koskaan tullut opetelleeksi. Mutta varmasti on monia, jotka osaisivat tehdä informatiiviset sivut. Eli voisiko joku ilmoittautua?

• ilmottautuja
        minä .... kirjoitti:

En osaa tehdä sivuja, en ole koskaan tullut opetelleeksi. Mutta varmasti on monia, jotka osaisivat tehdä informatiiviset sivut. Eli voisiko joku ilmoittautua?

Voin tehdä jos joku lykkää mulle sisältöö. Yhteydenotot: [email protected]

• Moonika
        ilmottautuja kirjoitti:

Voin tehdä jos joku lykkää mulle sisältöö. Yhteydenotot: [email protected]

Tietojahan tästä tapauksesta ei ole muuta kuin poliisitv sivulla ja sama juttu kadonneet sivulla ja Raisan äidin tekemä sivu. Tosi niukasti mitään todella oikeata tietoa.

Poliisenkin kun on vain pakko uskoa mitä heille esim. Raisan ystävät ja tuttavat kertoilevat.
        Kaikki puheet pitäisi tarkistaa juurta jaksaen tai jos vaikka ovat tarkistaneetkin, en tiedä.

Tällä hetkellä minua mietityttää se, että onko Raisa edes poistunut ravintolasta ystävän kanssa??
        Ja miksi puhelin vaikeni jo klo 22.18? Oliko raflassa eu-kokoukseen kuuluvaa sakkia?? Vai oliko siellä Virpi Butt kavereineen vaiko vain Virpi Butin kavereita?? Oliko se Casablanca heidän vakipaikkansa?
        Puhuuko Raisan ystävä totta ja mitä se yleensä ottaen on kertonut poliiseille?? Kun tietäisi mikä on ihan faktaa, mihin "tietoon" voi luottaa??

• ...
        Moonika kirjoitti:

Se on ratinan suvanto, elikkä tammerkoski laskee siihen. Jos olet käynyt Tampereella se paikka on koskikeskuksen takana.
        Sitä en tiedä onko järvi tutkittu.

• Tampereen likka.
        ... kirjoitti:

Se on ratinan suvanto, elikkä tammerkoski laskee siihen. Jos olet käynyt Tampereella se paikka on koskikeskuksen takana.
        Sitä en tiedä onko järvi tutkittu.

Hämäläisiä sinäkin?

• piude28

ei voida tutkia tarkemmin sen auton omistajaa mitä on julkisuudessa näytetty? Ei kai ole paljoa vaadittu katsoa kuka sellaisen auton on omistanut sinä vuonna? Niitä tuskin on montaa. Ja aivan saletisti joku jenkkiharrastelija tietää tarkkaan mikä vuosimalli ja merkki kyseessä.

Onkohan kavereita kuulusteltu uudestaan?

• juuuh

On tuo auto juttu aika outo...Mahtaakohan Raisa näkyä niissä valvontakameroissa, kun niistä autoista höpistään.Onkohan poliisi saanut jotain selville..

• Moonika

http://www.yle.fi/poliisitv/kadonneet.php

Oliskohan sittenkin niin, että Raisa olisi noussu tuntemattomien kyytiin tai jos he olivatkin julkisuuden henkilöitä ja siksi uskalsi lähteä????

Mutta minkälainen auto oli ystävän poikaystävällä ja itse Raisan poikaystävällä??

• julkinen henkilö

Entäpä jos uskomaton on totta. Jospa erään bändin laulun sanat viittaavat tunnustukseen, jospa tapahtui vahinko, raiskaus ja pelko maineen ja mammonan menttämisestä. Kyseisistä ei sellaista kukaan usko, mutta kaikilla meillä on pimeä puolemme.

Tästä ei kenenkään pidä ottaa itseensä, kunhan vain spekuloin. Mielestäni kaikki kyseisen mallisen auton kyseisenä ajankohtana omistaneet pitäisi kuulustella kunnolla eikä kyselyperiaatteella.

• olisko

tuo kuvan auto peräti poikaystävän!!?? Hui kamalaa, sitä ei varmaan ole huomattu tarkistaa.

Sinä olet ratkaissut koko mysteerin, hieno homma!

• Skeeter

Entäpäs jos kaiken takana onkin virkavallan edustajat?! Jos poliisit ottivat humaltuneen ja kylmissään olevan tytön kyytiin?! Ehkä he tekivät jotain Raisalle mistä pitikin vaieta pysyvästi?!
        Poliisit eivät kyllä omiensa tekoja tutki, se on melkoisen varmaa.

• Nuka82
        julkinen henkilö kirjoitti:

Entäpä jos uskomaton on totta. Jospa erään bändin laulun sanat viittaavat tunnustukseen, jospa tapahtui vahinko, raiskaus ja pelko maineen ja mammonan menttämisestä. Kyseisistä ei sellaista kukaan usko, mutta kaikilla meillä on pimeä puolemme.

Tästä ei kenenkään pidä ottaa itseensä, kunhan vain spekuloin. Mielestäni kaikki kyseisen mallisen auton kyseisenä ajankohtana omistaneet pitäisi kuulustella kunnolla eikä kyselyperiaatteella.

Mistä bändistä puhut?

• Moonika
        olisko kirjoitti:

tuo kuvan auto peräti poikaystävän!!?? Hui kamalaa, sitä ei varmaan ole huomattu tarkistaa.

Sinä olet ratkaissut koko mysteerin, hieno homma!

Poliisin silloisia tutkimuskia on syytä epäillä.

Oletkos itse varma, että asia on e h d i t t y tutkimaan, tarkistamaan.....

• Nuka82 kirjoitti:

Mistä bändistä puhut?

Sipehän ilmoittautui vapaaehtoisesti poliisille, että hänellä on ollut sellainen auto mitä keväällä etsittiin. Sipeä ei kuitenkaan missään vaiheessa ole epäilty mistään Raisan tapaukseen liittyvästä.

• kanssa lauloi
        julkinen henkilö kirjoitti:

meren aalloista ja nekin oli kuulemma kerran nähty mustalla autolla liikkeellä. Varmasti ne tietäis jotain, kun niistä puristettais tietoa hiukan rankemmin.

Vois laittaa vaikka sen Zäk Bauerin kuulustelemaan niin johan alkais jätkät laulamaan taas!

• Folder
        Moonika kirjoitti:

Poliisin silloisia tutkimuskia on syytä epäillä.

Oletkos itse varma, että asia on e h d i t t y tutkimaan, tarkistamaan.....

Ootko soittanu Fox Mulderille? Nehän vois oikeesti kiinnostua tästä ja ottaa tutkittavakseen, jos ei kerran poliisi ole ehtiny näin selviä vihjeitä tutkia.

Sen Foxin siskonkin oli vieny avaruusoliot ja aina se vaan jaksoi etsiä sitä. Ja mistä se yhden sivuston alimmainen kuvakin oli - olikohan tutkittu sieltä?

• Moonika
        Folder kirjoitti:

Ootko soittanu Fox Mulderille? Nehän vois oikeesti kiinnostua tästä ja ottaa tutkittavakseen, jos ei kerran poliisi ole ehtiny näin selviä vihjeitä tutkia.

Sen Foxin siskonkin oli vieny avaruusoliot ja aina se vaan jaksoi etsiä sitä. Ja mistä se yhden sivuston alimmainen kuvakin oli - olikohan tutkittu sieltä?

Minä päivänä Raisa todettiin kadonneeksi?? Jos hänet on ilmoitettu kadonneeksi 17.10.1999 niin ei siitä varmaan vielä silloin sinä päivänä olla riksoasiaa tehty. Milloin katoamista on alettu tutkia?
        Rikoksen tekijällä tai tekijöillä on ollut aikaa hävittää todistusaineisto.
        Eikä se mikään limusiini ole, jos kuvan perusteella autoa määritellään.

On se vaan kumma, että eivät sitten tarkistaneet asiaa rekisteritiedoista vaan piti ihan etsintäkuuluttaa auto vasta pitkän ajan jälkeen katomisesta, eikös se näin menny, vai muistanko väärin??

• valvontakameroissa
        Moonika kirjoitti:

Minä päivänä Raisa todettiin kadonneeksi?? Jos hänet on ilmoitettu kadonneeksi 17.10.1999 niin ei siitä varmaan vielä silloin sinä päivänä olla riksoasiaa tehty. Milloin katoamista on alettu tutkia?

On se vaan kumma, että eivät sitten tarkistaneet asiaa rekisteritiedoista vaan piti ihan etsintäkuuluttaa auto vasta pitkän ajan jälkeen katomisesta, eikös se näin menny, vai muistanko väärin??

näkyvät autot olisi pitänyt etsintäkuuluttaa heti, vai mitä?

• Moonika
        valvontakameroissa kirjoitti:

näkyvät autot olisi pitänyt etsintäkuuluttaa heti, vai mitä?

Sinä kirjoitit tuon, en minä.

No, kun otit puheeksi niin millä perusteella sitten vain yksi auto on kuulutettu?
        Kun ja jos ei ole edes sata varmaa se, nousiko Raisa kyseiseen autoon?

Oletan edelleen, että Raisa on noussut siihen autoon, joka tuli heitä hakemaan kaupungista.

• Moonika kirjoitti:

lukee siellä raisan äidin tekemillä sivuilla!

• reijoristonpoika

Tänään paikallisessa Tamperelainen lehdessä oli juttua ko. aiheesta:

Eli nyt etsitään samankaltaista autoa kuin mikä näkyi valvontakameran kuvassa, mutta joka on edestä eri näköinen. Se voi olla 1950-luvun amerikkalaisauto, ehkä Cadillac, tai mahdollisesti neuvostoliittolaisvalmisteinen Tsaika. Valvontakameran kuvassa näkynyt auto on löytynyt eikä se liity tapaukseen.

Nuoren vaalean naisen on nähty nousevan kello 23 aikaan mustaan vanhaan limusiiniin.Paikka oli Hämeenkatu 16-20 eli sokosta vastapäätä.
      - Jos autoon on mennyt joku toinen nainen, ei ole selvinnyt , kuka hän olisi. Kukaan ei ole ilmoittautunut... mm. tälläistä kertoo Tamperelainen tänään

• uskon selviämiseen

Hyvä juttu. Noita harrasteautoja on Suomessa hyvin vähän ja EU -kokouksessa on ajeltu uudemmilla autoilla. Ainakin maahan tulleet autot pitäisi olla tiedossa. Voihan olla, että tekijä on piilottanut tai tuhonnut auton, kun noi kuvat tulivat julkisuuteen. Nyt kaikki, joilla on mitään tietoa henkilöstä jolla on tai on ollut omistuksessaan tämän kaltainen auto, ilmoittakaa poliisille, vaikka ette voisi uskoa tekijäksi tunteemanne henkilöä. Nimen omaan tekijä on ulkoisesti puhtoinen, mutta sisällä varmasti palaa halua kertoa ja puhdistua. Ei se elinkautinen ole kuin 12-20 vuotta.

• Moonika

miksi kuvassa oleva auto ei liity tapaukseen??

• Nuka82
        Moonika kirjoitti:

miksi kuvassa oleva auto ei liity tapaukseen??

Kuvassa oleva auto on vain esimerkkinä vastaavanlaisesta.
        Eikö?

Oliko kyseessä nyt sitten limusiini jota etsitään? Jäi vähän epäselväksi...

• metallikukko
        Nuka82 kirjoitti:

Kuvassa oleva auto on vain esimerkkinä vastaavanlaisesta.
        Eikö?

Oliko kyseessä nyt sitten limusiini jota etsitään? Jäi vähän epäselväksi...

kun entäs jos kyseessä on ollut verotuspäätöstä odotteleva uittopeli tai muuten koe-kilpivehje esim katsastukseen siirtämistä varten.

Ajan tällä takaa semmost juttuu kun niitä koekilpiä ei oo aina ittekkään tullu liimattua paikoilleen vaan on riittäny kun olleet mukana.

Eli jos kyseessä on ollu tämmönen auto niin rekisterikilven perusteella jäljittäminen tyssää silloin siihen jos ei oo numeroo ollenkaan.

Tätä teoriaa vastaan sotii semmoinen tosiasia että jenkkejä otetaan yleensä liikenteeseen keväisin ja autoverotuskin taisi muuttua tällä vuosituhannella.

Apulannan sanoitusten yhtymäkohta tapahtuneeseen lienee samallainen sattuma kuin se Pohjolan mainos jossa lentokone näyttää törmäävän WTC-torniin.

• Moonika

Miksi siitä etsitystä autosta ei ole valvontakamera kuvaa vaan jonkun havainto, aika hataralla pohjalla ollaan, kunhan ei olisi harhaan johtamisjuttu.

• juuri loppumassa
        Moonika kirjoitti:

Miksi siitä etsitystä autosta ei ole valvontakamera kuvaa vaan jonkun havainto, aika hataralla pohjalla ollaan, kunhan ei olisi harhaan johtamisjuttu.

ja auto näkyy siinä vain puolittain. Kuvaa ei siksi ole voitu julkaista. Näin tästä untakin.

• Tutkija Huominen
        juuri loppumassa kirjoitti:

ja auto näkyy siinä vain puolittain. Kuvaa ei siksi ole voitu julkaista. Näin tästä untakin.

Sitäpaitsi haettu auto on kuulemma edestä eri näköinen, kuin takaa katsottuna. Meneehän sitä vähemmästäkin sekaisin.

• mä vaan
        Moonika kirjoitti:

Miten on mahdollista, että tytön on nähty nousevan näin monen erilaisen auton kyytiin? ja miksi on niin vähän keskustelua siitä, että tyttö on nähty ulkomaalaisten seurassa, nousemassa ulkomaalaisten autoon? Ettei vaan olisi kyseessä porukka rakkaasta itä-naapuristamme, jota nyt "suojellaan".. Itämafia on sotkenut lonkeronsa ehkä myös suomalaiseen virkakoneistoon. Suomettumista sekin....

• mä vaan kirjoitti:

Miten on mahdollista, että tytön on nähty nousevan näin monen erilaisen auton kyytiin? ja miksi on niin vähän keskustelua siitä, että tyttö on nähty ulkomaalaisten seurassa, nousemassa ulkomaalaisten autoon? Ettei vaan olisi kyseessä porukka rakkaasta itä-naapuristamme, jota nyt "suojellaan".. Itämafia on sotkenut lonkeronsa ehkä myös suomalaiseen virkakoneistoon. Suomettumista sekin....

pohjois-afrikkalaisen näköistä miestä etsittiin Raisan tapauksessa parisen vuotta sitten, joiden muistaakseni kullanväriseen autoon tytön epäiltiin nousseen. Tämä tutkintalinja ei kuitenkaan ilmeisesti ole tuonut mitään uusia ratkaisevia vihjeitä. Näiden jälkeen ei ulkomalaaisista ole taas tässä jutussa ollut mitään mainintaa.

• hinausauton lavalla
        mä vaan kirjoitti:

tre, jäähallin suunnalta länteen, kenen caddy ? Taisi olla vihreä, mutta yks caddyn omistaja maalaa usein autonsa, eri väriseksi aina.

• Moonika
        hinausauton lavalla kirjoitti:

tre, jäähallin suunnalta länteen, kenen caddy ? Taisi olla vihreä, mutta yks caddyn omistaja maalaa usein autonsa, eri väriseksi aina.

Miksi oli hinausauton lavalla???

• kotitarvesalapoliisi
        Moonika kirjoitti:

Miksi oli hinausauton lavalla???

Jos vaikka oli rikki.

Tai jos vain hämättiin, eikä ollutkaan rikki, vaan ihan ajokunnossa, mutta vietiin romutettavaksi, ettei saataisi talteen sormenjälkiä tms.

Silminnäkijän olisi pitänyt seurata hinausautoa, mutta pieleen ilmeisesti meni. Olisi myös pitänyt raaputtaa auton maalipintaa ja ottaa selvää eri väreistä, joilla auto on ollut maalattuna. Nyt emme saa tähänkään asiaan selvyyttä ja koko juttu menee aina vaan pahempaan solmuun.

Saiko silminnäkijä edes kännykkäkuvaa otettua hinausautosta? Minkä liikkeen hinausauto?

Voisitko Moonika tehdä jonkinlaisen yhteenvedon siitä, mitä olet tähän asti saanut kasaan tästä tapauksesta ja esittää sen meille vaikkapa ranskalaisin viiruin!

• Moonika
        kotitarvesalapoliisi kirjoitti:

Jos vaikka oli rikki.

Tai jos vain hämättiin, eikä ollutkaan rikki, vaan ihan ajokunnossa, mutta vietiin romutettavaksi, ettei saataisi talteen sormenjälkiä tms.

Silminnäkijän olisi pitänyt seurata hinausautoa, mutta pieleen ilmeisesti meni. Olisi myös pitänyt raaputtaa auton maalipintaa ja ottaa selvää eri väreistä, joilla auto on ollut maalattuna. Nyt emme saa tähänkään asiaan selvyyttä ja koko juttu menee aina vaan pahempaan solmuun.

Saiko silminnäkijä edes kännykkäkuvaa otettua hinausautosta? Minkä liikkeen hinausauto?

Voisitko Moonika tehdä jonkinlaisen yhteenvedon siitä, mitä olet tähän asti saanut kasaan tästä tapauksesta ja esittää sen meille vaikkapa ranskalaisin viiruin!

Miksi minun pitäisi saada kasaan tietoja ja tehdä teille jotain selvitystä?

Esim. tämä cadillac on auto, joka muistuttaa valvontakamerassa olevaa autoa ja jota etsitään. Miksi siihen ei sitten kiinnitetä enemmän huomiota, tai no, jos ne seikat onkin jo tarkistettu?

• kotitarvesalapoliisi
        Moonika kirjoitti:

Miksi minun pitäisi saada kasaan tietoja ja tehdä teille jotain selvitystä?

Esim. tämä cadillac on auto, joka muistuttaa valvontakamerassa olevaa autoa ja jota etsitään. Miksi siihen ei sitten kiinnitetä enemmän huomiota, tai no, jos ne seikat onkin jo tarkistettu?

...että luulin sinun haluavan, että ko. katoaminen selviäisi.

Jossain vaiheessa kirjoitit, että juttu on ratkeamaisillaan (sanatarkasti en muista, mutta kirjoituksestasi sai sen käsityksen, että olet tehnyt jonkinlaisen "läpimurron"). Sinä itse olet antanut ymmärtää, että tiedät asiasta enemmän kuin muut. Olet ollut jo tämän keskusteluketjun avauksessa vakuuttunut, ettei asiaan liity ketään ulkopuolista, aika vakuuttavasti olet osoittanut sormella Raisan kaveria, joka jätti ystävänsä kylmään värjöttelemään jne.

Jos ihmiset nyt voisivat täältä kootusti lukea, mitä sinä olet saanut selville, voisivat he omilla tiedoillaan täydentää näitä tietoja. Ihmisille voisi tulla mieleen asioita, joita ovat nähneet, mutta jotka he mahdollisesti ovat unohtaneet. Listasi voisi auttaa ihmisiä muistamaan ja kertomaan omat tietonsa.

• Moonika

...että luulin sinun haluavan, että ko. katoaminen selviäisi.

Jossain vaiheessa kirjoitit, että juttu on ratkeamaisillaan (sanatarkasti en muista, mutta kirjoituksestasi sai sen käsityksen, että olet tehnyt jonkinlaisen "läpimurron"). Sinä itse olet antanut ymmärtää, että tiedät asiasta enemmän kuin muut. Olet ollut jo tämän keskusteluketjun avauksessa vakuuttunut, ettei asiaan liity ketään ulkopuolista, aika vakuuttavasti olet osoittanut sormella Raisan kaveria, joka jätti ystävänsä kylmään värjöttelemään jne.

Jos ihmiset nyt voisivat täältä kootusti lukea, mitä sinä olet saanut selville, voisivat he omilla tiedoillaan täydentää näitä tietoja. Ihmisille voisi tulla mieleen asioita, joita ovat nähneet, mutta jotka he mahdollisesti ovat unohtaneet. Listasi voisi auttaa ihmisiä muistamaan ja kertomaan omat tietonsa.

Jossain kohdin irvailin otsikossa ratkaisuista, kun täällä ollaan oltu niin näreissään meikäläisen spekuloinneista. Läpimurto ym, on sitten teidän omia päähänpistoja ei minun.

• kotitarvesalapoliisi
        Moonika kirjoitti:

Jossain kohdin irvailin otsikossa ratkaisuista, kun täällä ollaan oltu niin näreissään meikäläisen spekuloinneista. Läpimurto ym, on sitten teidän omia päähänpistoja ei minun.

Olinpa tyhmä, kun luulin, että edes sinä kirjoittelet täällä ihan tosissasi. Juuri tuota otsikkoa muistelin (se on poistettu jostain syystä?), enkä löytänyt sitä enää. Mieleeni oli siis jäänyt käsitys siitä, että olit lähellä ratkaisua ja olit sen itse sanonut tai ainakin vahvasti vihjaissut siihen suuntaan.

Jossakin viestissä vihjaisit kirjoittamalla "Polttaako?" Tuotakin pidin vihjeenä siitä, että olit jo "polttavan" lähellä ratkaisua eli ratkaisun vieressä (niin kuin siinä vanhassa leikissäkin annetaan vihjeitä kätketyn tavaran olinpaikasta).

Itse joskus kirjoitit, että irvailut näin vakavalla asialla voivat joskus osua omaan nilkaan, niin että kannattiko...Luulin, että sinä olisit viimeisin ihminen, joka tälläkin katoamisella irvailee...

• kyselykausi nro 27
        hinausauton lavalla kirjoitti:

Miksi ihmeessä Treella? Miksi ihmeessä jäähallilta länteen? Miksei itään? Miksi vihreä? Miksi maalaa usein? Miksi aina eri väriseksi?

Miksi ihmeessä Moonika kysyy kaikkea mahdollista?

• mutta
        Moonika kirjoitti:

ei kai täällä olla sen kummemmin näreissään. Jos spekuloidaan, niin silloin joku vastaspekuloi, sitä kutsutaan keskusteluksi ja eikö tämä ole keskustelupalsta. Ei tarvi suuttua!

• Moonika

Olinpa tyhmä, kun luulin, että edes sinä kirjoittelet täällä ihan tosissasi. Juuri tuota otsikkoa muistelin (se on poistettu jostain syystä?), enkä löytänyt sitä enää. Mieleeni oli siis jäänyt käsitys siitä, että olit lähellä ratkaisua ja olit sen itse sanonut tai ainakin vahvasti vihjaissut siihen suuntaan.

Jossakin viestissä vihjaisit kirjoittamalla "Polttaako?" Tuotakin pidin vihjeenä siitä, että olit jo "polttavan" lähellä ratkaisua eli ratkaisun vieressä (niin kuin siinä vanhassa leikissäkin annetaan vihjeitä kätketyn tavaran olinpaikasta).

Itse joskus kirjoitit, että irvailut näin vakavalla asialla voivat joskus osua omaan nilkaan, niin että kannattiko...Luulin, että sinä olisit viimeisin ihminen, joka tälläkin katoamisella irvailee...

Älä viitsi! Tiedät varsin hyvin, etten irvaillut itse tälle jutulle , enkä katoamiselle vaan sille ihmiselle, joka irvailee jatkuvasti minun kirjoittamaani sekä valehtelee ja vääristelee minun kommenttejani niin kuin sinäkin juuri.

Olen kiinnostunut tästä jutusta, mutta rajansa kaikella. Niin kauan kun oikeat fakta tiedot ovat näinkin puutteelliset niin kuin ovat, niin tätä on mahdotonta "nettipoliisien" saada ratkaistua, sen sinäkin tiedät. Sitä pitäisi olla myös tuolla jutskaamassa ja tutkimassa kentällä. Täällä ihmiset pohtivat ja spekuloivat vaikka tietävät, ettei täältä varmaankaan sitä ratkaisua eteen tule.

Minulla on omat vahvat tuntemukseni ja niistä olen täällä kirjoittanut, ne ovat satuttaneet ilm. joitakin, mutta niinhän se totuuskin sattuu.

• Moonika
        kyselykausi nro 27 kirjoitti:

Miksi ihmeessä Treella? Miksi ihmeessä jäähallilta länteen? Miksei itään? Miksi vihreä? Miksi maalaa usein? Miksi aina eri väriseksi?

Miksi ihmeessä Moonika kysyy kaikkea mahdollista?

Miksi en saisi kysyä? ;)

• leenis28

on valvontakameran kuva. Sillonhan oli joku kokous suomessa ja siksi valvontakameroita oli paljon. Ja valvontakamera oli tallentanut epämääräisen auton kuvan. Tiedä sitten liittyykö auto Raisaan, mut jos ei niin luulis että tyypit ilmottais. Luulis et joku muistais nähneensä auton, sillä se on aika erikoinen ja varmasti mm. poikien mielestä hieno ja huomiota herättävä. Olisko niin et joku tietää jotain muttei kerro?

• Moonika

Tottakai joku tietää, voi olla, että lukee jopa näitä juttuja täällä ja on vielä varovaisempi.

• juuuh
        Moonika kirjoitti:

Tottakai joku tietää, voi olla, että lukee jopa näitä juttuja täällä ja on vielä varovaisempi.

Jotenkin mielessäni toivon vaan, että tapaus Raisa Räisänen selviäisi.Mahdollisimman pian.

• -Metallikukko-
        juuuh kirjoitti:

Jotenkin mielessäni toivon vaan, että tapaus Raisa Räisänen selviäisi.Mahdollisimman pian.

sillä jos kyseessä olisi ollut harvinaisempi veriryhmä niin olisiko esittämässäni skenaariossa tuolla ylenpänä otsikolla kadonneet ja nimimerkillä elinkauppaa mitään järkeä.

Lisäksi Tampereella oli sinä viikonloppuna sopivasti hässäkkää.

Ja kun miettii niin aivokuolleen jonka letkut on revitty juuri irti leikkaaminen ei juurikaan moraalisesti eroa tainnutetun tytön leikkaamisesta.

Ja hyvistä siirrännäisistähän kuten sydämmistä on jatkuvasti pulaa.

• Moonika
        -Metallikukko- kirjoitti:

sillä jos kyseessä olisi ollut harvinaisempi veriryhmä niin olisiko esittämässäni skenaariossa tuolla ylenpänä otsikolla kadonneet ja nimimerkillä elinkauppaa mitään järkeä.

Lisäksi Tampereella oli sinä viikonloppuna sopivasti hässäkkää.

Ja kun miettii niin aivokuolleen jonka letkut on revitty juuri irti leikkaaminen ei juurikaan moraalisesti eroa tainnutetun tytön leikkaamisesta.

Ja hyvistä siirrännäisistähän kuten sydämmistä on jatkuvasti pulaa.

Minä taas haluaisin tietää kuka oli se ystävä, kenen kanssa Raisa oli silloin liikenteessä?
        Oliko "kunnon" ystävä vai ei?

• juuuh
        Moonika kirjoitti:

Minä taas haluaisin tietää kuka oli se ystävä, kenen kanssa Raisa oli silloin liikenteessä?

En osaa sanoa..En ole kuullut, ehkä ja toivottavasti kunnon kaveri.

• ollut kunnon ystävä..
        Moonika kirjoitti:

..sillä eihän kunnon ystävä jätä toista yksin kylmään yöhön...

• Moonika
        ollut kunnon ystävä.. kirjoitti:

..sillä eihän kunnon ystävä jätä toista yksin kylmään yöhön...

Ei minukaan mielestä kunnon kaveri jätä kaveriaan yksin ei, ei. Kyllä on meidän piiressä totuttu ainakin siihen, että ketään ei jätetä ja huolehditaan toisesta kotiovelle saakka. Näin jo silloin 70-luvulla.

• ei auta ketään
        Moonika kirjoitti:

Ei minukaan mielestä kunnon kaveri jätä kaveriaan yksin ei, ei. Kyllä on meidän piiressä totuttu ainakin siihen, että ketään ei jätetä ja huolehditaan toisesta kotiovelle saakka. Näin jo silloin 70-luvulla.

Onkohan ihan tarpeellista syyllistää kaveria, joka varmaan kärsii tapahtuneesta muutenkin.

Mehän emme tiedä, jätettiinko Raisa yksin (= hän olisi halunnut lähteä muiden mukaan, mutta muut eivät häntä huolineet)
        vai halusiko hän jäädä yksin (= hyvääkään kaveria ei voi väkisin raahata mukaansa, jos hän vastustelee).

Kunnon kaveri varmaan hoitelee pahasti juopuneen johonkin turvalliseen paikkaan (oliko Raisa ympäripäissään, sitähän emme käsittääkseni tiedä). Mutta jos kunnon kaverikin on yhtä huonossa kunnossa eli alkoholi on hämärtänyt hänenkin tajuntansa, ei kunnon kaveri välttämättä itsekään tiedä, mitä pitäisi tehdä (= jonkun henkilön pitäisi pitää huolta tästä kunnon kaverista).

Ihannehan olisi, että kaverit saattaisivat toisensa illan/yön päätteeksi kotiin. Aina kuitenkin joku porukasta jää viimeiseksi ja joutuu menemään yksin kotiinsa (muutenkan saattelemisesta ei tulisi koskaan loppua, kun ne kaksi viimeistä saattelisivat toisiaan edestakaisin).

Jos Raisa olikin tämä kunnon kaveri ja oli varmistanut muiden (päihtyneempien) kavereiden turvallisen kotimatkan ja lähti itseensä luottaen yksin kotimatkalle...

• Moonika
        ei auta ketään kirjoitti:

Onkohan ihan tarpeellista syyllistää kaveria, joka varmaan kärsii tapahtuneesta muutenkin.

Mehän emme tiedä, jätettiinko Raisa yksin (= hän olisi halunnut lähteä muiden mukaan, mutta muut eivät häntä huolineet)
        vai halusiko hän jäädä yksin (= hyvääkään kaveria ei voi väkisin raahata mukaansa, jos hän vastustelee).

Kunnon kaveri varmaan hoitelee pahasti juopuneen johonkin turvalliseen paikkaan (oliko Raisa ympäripäissään, sitähän emme käsittääkseni tiedä). Mutta jos kunnon kaverikin on yhtä huonossa kunnossa eli alkoholi on hämärtänyt hänenkin tajuntansa, ei kunnon kaveri välttämättä itsekään tiedä, mitä pitäisi tehdä (= jonkun henkilön pitäisi pitää huolta tästä kunnon kaverista).

Ihannehan olisi, että kaverit saattaisivat toisensa illan/yön päätteeksi kotiin. Aina kuitenkin joku porukasta jää viimeiseksi ja joutuu menemään yksin kotiinsa (muutenkan saattelemisesta ei tulisi koskaan loppua, kun ne kaksi viimeistä saattelisivat toisiaan edestakaisin).

Jos Raisa olikin tämä kunnon kaveri ja oli varmistanut muiden (päihtyneempien) kavereiden turvallisen kotimatkan ja lähti itseensä luottaen yksin kotimatkalle...

Täällä pohditaan ja speukuloidaan ihan niin kuin sinäkin sillä erotuksella, että yrität kaunistella asioita ja sitähän tässäkään jutussa ei voi tehdä, rumaa tämä on kuin mikä.

• Moonika
        ei auta ketään kirjoitti:

Mistä tiedät, että kaveri kärsii?

• armias
        Moonika kirjoitti:

mikä toope...

• mutta voin silti kirjoittaa...
        Moonika kirjoitti:

Tämä kotitarvesalapoliisi "Moonika" on nyt ihan selvästi tuominnut Raisan kaverin syylliseksi; ainakin hänen juttujaan lukemalla saa sen käsityksen.

Kaverin kärsimystä ja sen määrää ei tietenkään tiedä kuin kaveri itse. On kuitenkin otettava huomioon, että myös kaveri oli tapahtuman aikaan n. 16-vuotias, siis vielä lapsi niin kuin Raisakin. Turha hänen niskoilleen on sälyttää vastuuta Raisan kohtalosta.

Eiköhän nyt olisi syytä luottaa poliisiin ja siihen, että vähintäänkin mukana olleet kaverit on tarkoin kuultu tai kuulusteltu.

• nuori mies
        Moonika kirjoitti:

Kuinka te, Moonika ja kunnon kaveri hoiditte silloin 70-luvulla sen kotiovelle saattamisen.

Kaverini ja minä asumme 7 kilometrin päässä toisistamme. Jos minä saatan kaverin kotiovelle, joudun menemään yksin kotiin ja päinvastoin. Kännissä ollaan kumpikin, eikä aina niin vähänkään.

Vai oliko teillä sen ajan nuorilla niin paljon rahaa, että se saattaja sitten meni taksilla kotiin? Kyllä ennen oli kaikki paremmin!

• herlokki holmes
        Moonika kirjoitti:

Haluaisti tietää Raisan ystävän, jonka kanssa hän oli tapahtumailtana liikkeellä? Mitä se sinua hyödyttäisi? Jos tietäisit hänen nimensä, menisitkö kuulustelemaan?

• ....ei taida olla muuta elämää
        mutta voin silti kirjoittaa... kirjoitti:

Tämä kotitarvesalapoliisi "Moonika" on nyt ihan selvästi tuominnut Raisan kaverin syylliseksi; ainakin hänen juttujaan lukemalla saa sen käsityksen.

Kaverin kärsimystä ja sen määrää ei tietenkään tiedä kuin kaveri itse. On kuitenkin otettava huomioon, että myös kaveri oli tapahtuman aikaan n. 16-vuotias, siis vielä lapsi niin kuin Raisakin. Turha hänen niskoilleen on sälyttää vastuuta Raisan kohtalosta.

Eiköhän nyt olisi syytä luottaa poliisiin ja siihen, että vähintäänkin mukana olleet kaverit on tarkoin kuultu tai kuulusteltu.

Kaiket päivät tämä "Moonika" setvii näitä juttuja juurta jaksan. Hanki elämä.

• Moonika
        nuori mies kirjoitti:

Kuinka te, Moonika ja kunnon kaveri hoiditte silloin 70-luvulla sen kotiovelle saattamisen.

Kaverini ja minä asumme 7 kilometrin päässä toisistamme. Jos minä saatan kaverin kotiovelle, joudun menemään yksin kotiin ja päinvastoin. Kännissä ollaan kumpikin, eikä aina niin vähänkään.

Vai oliko teillä sen ajan nuorilla niin paljon rahaa, että se saattaja sitten meni taksilla kotiin? Kyllä ennen oli kaikki paremmin!

Yövyttiin vuoron perään kavereilla.

• Moonika
        herlokki holmes kirjoitti:

Haluaisti tietää Raisan ystävän, jonka kanssa hän oli tapahtumailtana liikkeellä? Mitä se sinua hyödyttäisi? Jos tietäisit hänen nimensä, menisitkö kuulustelemaan?

Täällä joku valaisi sen verran, että Raisan kaveripiiriin kuuluisi kaveri, joka on sekaantunut jollain tapaa huumeisiin, sillä perusteella lähdin kyselemään kaverin kunnollisuutta, jonka kanssa oli liikkeellä, että jos olisi ollut se ei kunnollinen kaveri. Huumepiireissähän sattuu ja tapahtuu.

Tuo elinkauppa ja ulkomaalais teoriat ovat kyllä surkuhupaisaa arviointia aivan kuin haluttaisiin käännyttää katseet muualle niistä teorioista, jotka olisivat lähempänä totuutta.

Kuten sanoin täällä spekuloidaan ja minähän spekuloin tykkäsittepä tai ette.

• metallikukko
        Moonika kirjoitti:

Täällä joku valaisi sen verran, että Raisan kaveripiiriin kuuluisi kaveri, joka on sekaantunut jollain tapaa huumeisiin, sillä perusteella lähdin kyselemään kaverin kunnollisuutta, jonka kanssa oli liikkeellä, että jos olisi ollut se ei kunnollinen kaveri. Huumepiireissähän sattuu ja tapahtuu.

Tuo elinkauppa ja ulkomaalais teoriat ovat kyllä surkuhupaisaa arviointia aivan kuin haluttaisiin käännyttää katseet muualle niistä teorioista, jotka olisivat lähempänä totuutta.

Kuten sanoin täällä spekuloidaan ja minähän spekuloin tykkäsittepä tai ette.

se että niitä on tänä päivänä joka paikassa ja melkein jokainen tietää jonkun joka käyttää tai ainakin on kokeillut.
        Tuo sinun esittämäsi Raisan ystävän mahdollinen huumekytky on yhtä todennäköinen syy tappaa Raisa kuin esittelemäni elinkauppateoria.

Tietty voi olla että Raisa on vetänyt kännissä huumeita joiden yhteisvaikutuksena kuollut ja kaveriporukka on päättänyt toimia Tiedän mitä teit viime kesänä -elokuvan opettamalla tavalla.

Mutta ei huumeitten takia nyt ihan sivullisia tapeta ainakaan Suomessa.
        Ja niitten kanssa ei jouduta vahingossa tekemisiin.

Tähänkin pätee sananlasku: etsivä löytää,kolkuttavalle avataan.

• nuori mies
        Moonika kirjoitti:

Yövyttiin vuoron perään kavereilla.

Entäs aamulla. Tilannehan on silloinkin sama; aina joku joutuu kulkemaan yksin. Ja joutui ilmeisesti myös 70-luvulla. Vai ettekö silloin ennen vanhaan koskaan kulkeneet yksistänne? Kyllä elämä ennen oli hienoa, turvallista ja kavereita piisas!

• Moonika
        metallikukko kirjoitti:

se että niitä on tänä päivänä joka paikassa ja melkein jokainen tietää jonkun joka käyttää tai ainakin on kokeillut.
        Tuo sinun esittämäsi Raisan ystävän mahdollinen huumekytky on yhtä todennäköinen syy tappaa Raisa kuin esittelemäni elinkauppateoria.

Tietty voi olla että Raisa on vetänyt kännissä huumeita joiden yhteisvaikutuksena kuollut ja kaveriporukka on päättänyt toimia Tiedän mitä teit viime kesänä -elokuvan opettamalla tavalla.

Mutta ei huumeitten takia nyt ihan sivullisia tapeta ainakaan Suomessa.
        Ja niitten kanssa ei jouduta vahingossa tekemisiin.

Tähänkin pätee sananlasku: etsivä löytää,kolkuttavalle avataan.

Mielestäni huumeisiin kuoleminen ja niihin sotkeutuminen ei todellakaan ole verrattavissa elinkauppaan, ei ja ei.
        Tuskin täältä Suomesta kukaan tulee vartavasten kidnappaamaan elinsiirron takia ihmisiä, kyllä niitä lähempääkin löytyy ja helpoimmin, kuin lähteä naapurimaasta niitä hakemaan.

Mielestäni tähän Raisan katoamiseen on yksinkertaisempi syy. No, ei se ainakaan näillä palstoilla selviä, mutta mielenkiintoinen aihe jota haluan kaikesta huolimatta spekuloida samoin, kuin muutkin täällä.
        Itse uskon edelleen, ettei tähän juttuun kukaan ulkopuolinen tai Raisalle tuntematon ihminen tai ihmiset kuulu.

• kaikenlaisia
        mutta voin silti kirjoittaa... kirjoitti:

minäkin ihmettelen moonikan "tietoja". olen seurannut hänen kirjottelujaan ja tuntuu olevan kovin varma asioiden kulusta. Miten ihmeessä moonika hyvä tiedät, ettei ulkopuolinen ole sekaantunut asiaan? Onko sinulla henkilökohtaista tietoa asiasta? Onko kenties kylmä rinki perseen ympärillä? sinulla tuntuu olevan epäilyttävän vahva tarve saada ihmisten mielipide kääntymään johonkin tiettyyn vaihtoehtoon raisa paran kohtalosta...

• Moonika
        kaikenlaisia kirjoitti:

minäkin ihmettelen moonikan "tietoja". olen seurannut hänen kirjottelujaan ja tuntuu olevan kovin varma asioiden kulusta. Miten ihmeessä moonika hyvä tiedät, ettei ulkopuolinen ole sekaantunut asiaan? Onko sinulla henkilökohtaista tietoa asiasta? Onko kenties kylmä rinki perseen ympärillä? sinulla tuntuu olevan epäilyttävän vahva tarve saada ihmisten mielipide kääntymään johonkin tiettyyn vaihtoehtoon raisa paran kohtalosta...

Mitä sitten?

• kaikenlaisia
        Moonika kirjoitti:

Mitä sitten?

oletkohan syntyperäinen suomalainen vai onko vaan muuten huono toi oikeinkirjoitus...pisti silmään uuden aiheen aloitus, jossa useita kirjoitusvirheitä. "Sellinen käytäntä", vai onko sinulla lukihäiriö?

Sen verran rankkaa tekstiä latelet, että huh, huh. Onko lepakoita vintillä?

• Nuka82

Toivoisin että jos joku haluaa tänne uniaan/näkyjään kertoa, hän tekisi niille erillisen keskustelun Kadonneet-palstalle. Olisiko se mahdollista?

Täällä on niin paljon ihmisiä jotka haluavat keskustella asiasta pelkkien 'faktojen' tai pikemminkin 'maallisten' asioiden perusteella.

Tai sitten jos vaikka faktoista keskustelevat tekisivät oman "threadin". Jompikumpi olisi kiva, ettei mene keskustelut ihan sekaisin.

• näkisin

asian myös näin. Jonnekin huu-haa-palstalle vaan sellaiset hölynpölyjutut.

X-files on ihan jännä ohjelma, mutta ihan kaikkea ei kannata uskoa ja yrittää sisäistää. Ja lääkkeet pitää muistaa ottaa myös.

• vakavamielinen

Mieluummin jätettäisiin nämä unet, "unet", "näkemiset", "tuntemukset" yms. kokonaan pois näistä keskusteluista. Kaikki täällä (siis tällä keskustelupalstalla) olevat "yliluonnolliset" vinkit kadonneen löytämiseksi ovat silkkaa huuhaata.

Me, joilla on kyky saada tietoja unessa, näyssä yms. tuntemuksessa, tunnemme myös vastuumme. Me emme näitä tietojamme levitä tällaisten keskustelupalstojen kautta, vaan asiallisia reittejä vain ihmisille, joita asiat läheisesti koskettavat (ilman, että raha vaihtaa omistajaa).

Jos ihmiselle suodaan kyky nähdä "salattuja" asioita, hänelle suodaan samanaikaisesti kyky toimia hienovaraisesti ja kyky ymmärtää, ettei julkisuuden saaminen (edes tällaisella keskustelupalstalla) kuulu toimintakuvioomme.

Älkää tehkö vakavasta asiasta temmellyskenttää ihmisille, joiden arvostelukyky on puutteellinen (kellä mistäkin syystä, esim. mielenterveysongelmat). Älkää ruokkiko täällä "näkyjenkertojien" mielikuvitusta antamalla heidän ymmärtää, että heitä uskotaan; teette sillä vain hallaa heille.

Unista toki voi keskustella, mutta jossain muualla kuin "kadonneet"-palstalla.

• Moonika
        vakavamielinen kirjoitti:

Mieluummin jätettäisiin nämä unet, "unet", "näkemiset", "tuntemukset" yms. kokonaan pois näistä keskusteluista. Kaikki täällä (siis tällä keskustelupalstalla) olevat "yliluonnolliset" vinkit kadonneen löytämiseksi ovat silkkaa huuhaata.

Me, joilla on kyky saada tietoja unessa, näyssä yms. tuntemuksessa, tunnemme myös vastuumme. Me emme näitä tietojamme levitä tällaisten keskustelupalstojen kautta, vaan asiallisia reittejä vain ihmisille, joita asiat läheisesti koskettavat (ilman, että raha vaihtaa omistajaa).

Jos ihmiselle suodaan kyky nähdä "salattuja" asioita, hänelle suodaan samanaikaisesti kyky toimia hienovaraisesti ja kyky ymmärtää, ettei julkisuuden saaminen (edes tällaisella keskustelupalstalla) kuulu toimintakuvioomme.

Älkää tehkö vakavasta asiasta temmellyskenttää ihmisille, joiden arvostelukyky on puutteellinen (kellä mistäkin syystä, esim. mielenterveysongelmat). Älkää ruokkiko täällä "näkyjenkertojien" mielikuvitusta antamalla heidän ymmärtää, että heitä uskotaan; teette sillä vain hallaa heille.

Unista toki voi keskustella, mutta jossain muualla kuin "kadonneet"-palstalla.

No kerroppa ukko hyvä, kuinka tällä palstalla saa asioista spekuloida?

Kerro tarkkaan väännä ihan rautalangasta, muuten emme ymmärrä.

• Nuka82
        Moonika kirjoitti:

No kerroppa ukko hyvä, kuinka tällä palstalla saa asioista spekuloida?

Kerro tarkkaan väännä ihan rautalangasta, muuten emme ymmärrä.

Taidan etsiä vähän sivistyneempää keskustelua jostain muualta.

Tuntuu kuin kaikki olisivat jotenkin mielipuolisia täällä.

Moonika - toivottavasti viestisi ei ollut suunnattu minulle?

• möönikan
        Nuka82 kirjoitti:

Taidan etsiä vähän sivistyneempää keskustelua jostain muualta.

Tuntuu kuin kaikki olisivat jotenkin mielipuolisia täällä.

Moonika - toivottavasti viestisi ei ollut suunnattu minulle?

mukaasi? Saataisiin hieman kirjoittelun tasoa täällä nostettua. Voisit sitten tulla vaivihkaa takaisin...

• Moonika
        möönikan kirjoitti:

mukaasi? Saataisiin hieman kirjoittelun tasoa täällä nostettua. Voisit sitten tulla vaivihkaa takaisin...

Eikö taito riita minun ollessa paikalla nostaa keskustelun tasoa?
        Olisi kiva lukea teidän tasoista tekstiä vaikka onhan sitä tässä väkisinkin tullut luettua, onhan tasokasta totisesti.

• Moonika

En uskaltaisi olla asiasta noin varma, kun kirjoitit vastauksen minulle Pitkäniemen palosta.

• Moonika

Tulevassa kadonneet ohjelmassa tullaan keskustelemaan myös tapauksesta Raisa Räisänen.

• ilmoittaunut?

Harva on asiasta niin hyvin perillä kuin sinä. Olisi kiva nähdä sinut ruudussa!

• Moonika
        ilmoittaunut? kirjoitti:

Harva on asiasta niin hyvin perillä kuin sinä. Olisi kiva nähdä sinut ruudussa!

Jospa kuitenkin menisivät ne, jotka olivat paikalla, kun Raisa kadotettiin.

• juuuh
        Moonika kirjoitti:

Jospa kuitenkin menisivät ne, jotka olivat paikalla, kun Raisa kadotettiin.

Mielellään myös kaikki ne, jotka asiasta jotain tietävät.

• moonika

Minä en uskaltaisi noin varma olla asiasta. Kai tämä sattumaa vain on?

• Moonika

"Tessa75" on hävinnyt kommentteineen:(

Miksi "Tessa75:n" jutut on otettu pois?????

Onkohan yhteyttä Pitkäniemellä ja "Tessa75:llä" tai hänen tuntemuksillaan?

• metallikukko

Mahtaako Shefu olla Monikan talutusnuorassa kun meikäläisen aivan asiallista kritiikkiäkin sisältäneet viestit on poistettu.

Rohkenisin epäillä tuota Tessa75 Monikan toiseksi nimimerkiksi yleisön mielenkiinnon vireillä pitämiseksi.

• palstaa seuraava ja ihmette...
        metallikukko kirjoitti:

Mahtaako Shefu olla Monikan talutusnuorassa kun meikäläisen aivan asiallista kritiikkiäkin sisältäneet viestit on poistettu.

Rohkenisin epäillä tuota Tessa75 Monikan toiseksi nimimerkiksi yleisön mielenkiinnon vireillä pitämiseksi.

Olipa Tessa75 ja Monika sama henkilö tai ei, mutta ihmeteltävän seikkaperäisiä tietoja Tessa75 antoi tapahtumaan liittyvistä henkilöistä. Hänhän kertoi saaneensa jonkinlaisen tuntemuksen (ei unen) tapahtumista kohta Raisan katoamisen jälkeen. Ilmeisesti hän oli saanut viime aikoina uusia "tuntemuksia" tms. koska osasi kertoa, että katoamiseen liittyvä toinen mies on nykyisin Tampereen lähistöllä avioliitossa (tuota tietoahan hän ei voinut silloin vuosia sitten saada).

Epäilin jo aiemmin, ettei tuo Tessa75 taida olla mikään Tessa ollenkaan, vaan ko. tapahtumiin liittynyt mies, joka halusi näin jollakin tavalla "tunnustaa" ja keventää omaatuntoaan.

• Moonika
        palstaa seuraava ja ihmette... kirjoitti:

Olipa Tessa75 ja Monika sama henkilö tai ei, mutta ihmeteltävän seikkaperäisiä tietoja Tessa75 antoi tapahtumaan liittyvistä henkilöistä. Hänhän kertoi saaneensa jonkinlaisen tuntemuksen (ei unen) tapahtumista kohta Raisan katoamisen jälkeen. Ilmeisesti hän oli saanut viime aikoina uusia "tuntemuksia" tms. koska osasi kertoa, että katoamiseen liittyvä toinen mies on nykyisin Tampereen lähistöllä avioliitossa (tuota tietoahan hän ei voinut silloin vuosia sitten saada).

Epäilin jo aiemmin, ettei tuo Tessa75 taida olla mikään Tessa ollenkaan, vaan ko. tapahtumiin liittynyt mies, joka halusi näin jollakin tavalla "tunnustaa" ja keventää omaatuntoaan.

En kai voi sitä mitenkään todistaa, mutta en ole sama kuin "Tessa75".

• täällä aika-ajoin
        Moonika kirjoitti:

En kai voi sitä mitenkään todistaa, mutta en ole sama kuin "Tessa75".

Onko sinulla Moonika mitään ajatusta tai käsitystä siitä, miksi sen Tessan viestit poistettiin. Eihän täältä ole poistettu muidenkaan "enneunien" yms. arvailujen kirjoittajien viestejä. Minua ainakin ihmetyttää moinen käytäntö.

Osaako joku, joka valvoo tätä palstaa (sheriffi?), valaista asiaa?

Vai tutkiiko joku viranomainen nyt Tessan kirjoituksia, eikä niitä haluta enää koko kansan luettavaksi? Taitaa jo minunkin mielikuvitukseni laukata liian kaukaisissa "sfääreissä"...

• Moonika
        täällä aika-ajoin kirjoitti:

Onko sinulla Moonika mitään ajatusta tai käsitystä siitä, miksi sen Tessan viestit poistettiin. Eihän täältä ole poistettu muidenkaan "enneunien" yms. arvailujen kirjoittajien viestejä. Minua ainakin ihmetyttää moinen käytäntö.

Osaako joku, joka valvoo tätä palstaa (sheriffi?), valaista asiaa?

Vai tutkiiko joku viranomainen nyt Tessan kirjoituksia, eikä niitä haluta enää koko kansan luettavaksi? Taitaa jo minunkin mielikuvitukseni laukata liian kaukaisissa "sfääreissä"...

No, tuossa yhdessä viestissäni uumoilinkin, että jos epäillään Pitkäniemen palolla ja Tessa75.llä olevan jokin yhteys ja se halutaan tarkistaa?
        Mene ja tiedä.

Toisaalta olishan se todella hienoa, jos Raisan tapaus selviäisi.
        Lehdet kirjoittelee aika nopeestikkin, jos tässä jutussa on päästy eteenpäin.

• mät
        palstaa seuraava ja ihmette... kirjoitti:

Uskaltaako tänne enää edes osallistua, kun aletaan sensuroimaan ja polttamaan sairaaloita ja keksimään kamalia tarinoita. Jos täällä nyt jonkun täytyy alkaa esiintyä uudella nimellä, uusin tarinoin, niin mitä muuta tämä henkilö kykenee ja mitkä ovat motiivit.

• Munika
        Moonika kirjoitti:

No, tuossa yhdessä viestissäni uumoilinkin, että jos epäillään Pitkäniemen palolla ja Tessa75.llä olevan jokin yhteys ja se halutaan tarkistaa?
        Mene ja tiedä.

Toisaalta olishan se todella hienoa, jos Raisan tapaus selviäisi.
        Lehdet kirjoittelee aika nopeestikkin, jos tässä jutussa on päästy eteenpäin.

maltan odottaa seuraavan Alibin ilmestymistä! Toivottavasti saavat kaikki vihjeet tarkistetuksi siihen mennessä...

• kirjoituksille?

Ratkaisu oli jo niin lähellä?

• HÄVINNYT

Moonika haluu hämmentää tätä keskustelu ryhmää koska "TESSA75" ja minun kirjoitukset ovat poistettu ja se vissiin onnistuu ainoastaa kun tekee ilmoituksen palvelimeen.pidän nimittäin Moonikan juttuja hullun puheina!

• mielivaltaistako?
        HÄVINNYT kirjoitti:

Moonika haluu hämmentää tätä keskustelu ryhmää koska "TESSA75" ja minun kirjoitukset ovat poistettu ja se vissiin onnistuu ainoastaa kun tekee ilmoituksen palvelimeen.pidän nimittäin Moonikan juttuja hullun puheina!

Millä perusteella viestejä sitten poistetaan. Ei siihen kai riitä, että joku/jotkut palstaa lukevat sanovat, että jokin viesti on poistettava. Kai täytyy esittää myös jokin sellainen syy, jota ylläpito pitää todellisena.

Vai onko tilanne se, että voin ilmoittaa ylläpidolle, että jokin viesti on poistettava ja he poistavat sen miettimättä, onko poistamiseen todellista syytä. Jos näin olisi, voisi joku häirikkö poistattaa yks'kaks' vaikka kaikki keskustelut.

"Moonika haluu hämmentää tätä keskustelu-ryhmää..." Ei kai Moonika (hulluista puheistaan huolimatta) ole se henkilö, joka määrää, mitkä viestit poistetaan.

• Tessa75
        mielivaltaistako? kirjoitti:

Millä perusteella viestejä sitten poistetaan. Ei siihen kai riitä, että joku/jotkut palstaa lukevat sanovat, että jokin viesti on poistettava. Kai täytyy esittää myös jokin sellainen syy, jota ylläpito pitää todellisena.

Vai onko tilanne se, että voin ilmoittaa ylläpidolle, että jokin viesti on poistettava ja he poistavat sen miettimättä, onko poistamiseen todellista syytä. Jos näin olisi, voisi joku häirikkö poistattaa yks'kaks' vaikka kaikki keskustelut.

"Moonika haluu hämmentää tätä keskustelu-ryhmää..." Ei kai Moonika (hulluista puheistaan huolimatta) ole se henkilö, joka määrää, mitkä viestit poistetaan.

En tiedä miksi viestini poistettiin,ehkä seriffi katsoi tuntemukseni liian loukkaaviksi omaisia kohtaan.Joskus vaan tulee sellaisia visioita ja tuntemuksia.Lopetan siis kirjoittelun tähän,koska olen ilmeisesti aiheuttanut joillekin mielipahaa spekuloinnillani.Asun itse noin 300km päässä Tampereelta ja tapahtuman aikoihin olin pienten muksujen kanssa kotosalla ja seurailin kauhistuneena tiedoitusvälineistä tapahtunutta.Kait sitä voisi osallistua keskusteluun ja olla vain sanomatta omia ajatuksiaan,mutta siinä ei ole mielestäni mitään järkeä.Hyvää talven jatkoa kaikille ja toivotaan että asia ratkeaisi oikeasti joskus.

• Moonika
        Tessa75 kirjoitti:

En tiedä miksi viestini poistettiin,ehkä seriffi katsoi tuntemukseni liian loukkaaviksi omaisia kohtaan.Joskus vaan tulee sellaisia visioita ja tuntemuksia.Lopetan siis kirjoittelun tähän,koska olen ilmeisesti aiheuttanut joillekin mielipahaa spekuloinnillani.Asun itse noin 300km päässä Tampereelta ja tapahtuman aikoihin olin pienten muksujen kanssa kotosalla ja seurailin kauhistuneena tiedoitusvälineistä tapahtunutta.Kait sitä voisi osallistua keskusteluun ja olla vain sanomatta omia ajatuksiaan,mutta siinä ei ole mielestäni mitään järkeä.Hyvää talven jatkoa kaikille ja toivotaan että asia ratkeaisi oikeasti joskus.

Oletko voimakas persoona vai voimakkaan persoonan vaimo?

Mitäs jos kertoisit mitä tuntemuksesi sanoo Raisan olipaikasta?

• juuuh
        Tessa75 kirjoitti:

Ei sinun tarvitse kirjoitteluasi lopettaa.On mukavaa, kun täällä esiintyy monenlaisia mielipiteitä.

• JiiKoo
        juuuh kirjoitti:

Ei sinun tarvitse kirjoitteluasi lopettaa.On mukavaa, kun täällä esiintyy monenlaisia mielipiteitä.

Mietin tässä vain sitä, että olisiko missään netissä kunnon infopankkia Raisan illan tapahtumista?

Oma mielipiteeni on se, että mitä tahansa on voinut tapahtua. Totta kai voidaan spekuloida, mutta kun todisteita ei ole, syyttelyn puolelle on turha mennä. Todennäköisintä on minun mielestäni se, että Raisa on napattu kyytiin ja siellä on sitten tapahtunut jotain, ja Raisa tapettu/murhattu. Sillä jos kerran on varmaa (?) että Raisa ei mahtunut kyytiin ja kaverit huristeli pois, niin eikö ole todennäköistä että se ei ollut kukaan heistä? Voihan tietysti olla, että Raisa on lähtenyt kaverilleen tai ihan kelle vain kävellen tai jotain... hänet on voitu murhata missä vaan, sillä ei tiedetä minne hän on mennyt?

• Moonika
        JiiKoo kirjoitti:

Mietin tässä vain sitä, että olisiko missään netissä kunnon infopankkia Raisan illan tapahtumista?

Oma mielipiteeni on se, että mitä tahansa on voinut tapahtua. Totta kai voidaan spekuloida, mutta kun todisteita ei ole, syyttelyn puolelle on turha mennä. Todennäköisintä on minun mielestäni se, että Raisa on napattu kyytiin ja siellä on sitten tapahtunut jotain, ja Raisa tapettu/murhattu. Sillä jos kerran on varmaa (?) että Raisa ei mahtunut kyytiin ja kaverit huristeli pois, niin eikö ole todennäköistä että se ei ollut kukaan heistä? Voihan tietysti olla, että Raisa on lähtenyt kaverilleen tai ihan kelle vain kävellen tai jotain... hänet on voitu murhata missä vaan, sillä ei tiedetä minne hän on mennyt?

Mutta, kun ei ole mitään todistetta siitä jäikö Raisa kaupunkiin vai ei. ainoastaan Raisan kaverin sana siitä, ettei lähetny heidään kyytiinsä ja sehän ei todista mitään.

Aivan sama juttu, kuin Oulussako se nyt oli´, se juttu on uudempi tällä palstalla, kiltiksi luokiteltu mies oli nähty nousevan mustalaisten kyytiin ja sille tielle jäi, hänellä oli ollut 2000mk rahaa mukanaan, Mustalaisia kuulusteltiin, mutta tunnetusti he eivät tiedä mitään.

Täydellinen murha sanoisinko, on juuri tälläinenkin.

• mutta
        Moonika kirjoitti:

Mutta, kun ei ole mitään todistetta siitä jäikö Raisa kaupunkiin vai ei. ainoastaan Raisan kaverin sana siitä, ettei lähetny heidään kyytiinsä ja sehän ei todista mitään.

Aivan sama juttu, kuin Oulussako se nyt oli´, se juttu on uudempi tällä palstalla, kiltiksi luokiteltu mies oli nähty nousevan mustalaisten kyytiin ja sille tielle jäi, hänellä oli ollut 2000mk rahaa mukanaan, Mustalaisia kuulusteltiin, mutta tunnetusti he eivät tiedä mitään.

onhan siitä todisteita, jos on todistettu, että Raisa on nahty seisoskelevan sokoksen kulmil. Ei varmaan yhden ihmisen silmin, vaan useamman. uskoisin. Ottaisit selvää faktoista, jos kerran näin paljo kiinnostaa...

• on nähty
        Moonika kirjoitti:

Minua on eniten mietityttänyt tämä mystinen vanhempi nainen, joka on nähty raisan kanssa jossain puistossa aamuyölla, oisko ollu näin. Olisivatko jotkut tyypit ottaneet raisan kyytiin, tehneet mitä tehneet tai ei mitään ja jättäneet haahuilemaan johonkin puistikkoon. Sitten tyttö tavannut jonkun vanhemman naisen..outoa

• Moonika
        mutta kirjoitti:

onhan siitä todisteita, jos on todistettu, että Raisa on nahty seisoskelevan sokoksen kulmil. Ei varmaan yhden ihmisen silmin, vaan useamman. uskoisin. Ottaisit selvää faktoista, jos kerran näin paljo kiinnostaa...

Enpä ole lukenut vielä varmaa tietoa siitä, onko Raisa sata prosenttisen varmasti tunnistettu seisoskelevan Sokkarin edessä. Kaikki tuntuu olevan vain huhupuhetta. Nähty, kuka on nähny ja onko ollut varma näkemästään.
        Kukanmyyjä on yksi, josta liikkuu juttuja, joka olisi nähny Raisan, mutta voiko siihen luottaa?

• Moonika
        on nähty kirjoitti:

Minua on eniten mietityttänyt tämä mystinen vanhempi nainen, joka on nähty raisan kanssa jossain puistossa aamuyölla, oisko ollu näin. Olisivatko jotkut tyypit ottaneet raisan kyytiin, tehneet mitä tehneet tai ei mitään ja jättäneet haahuilemaan johonkin puistikkoon. Sitten tyttö tavannut jonkun vanhemman naisen..outoa

Siis huhu, mikä huhu. Raisan kännykkä on mykistynyt klo 22.18.
        http://www.yle.fi/kadonneet/osa4_i.html

• Moonika
        on nähty kirjoitti:

Huhu vain tämäkin.

• mutta
        Moonika kirjoitti:

Siis huhu, mikä huhu. Raisan kännykkä on mykistynyt klo 22.18.

ei kai poliisit anna ihan mitä vaan huhuja julkisuuteen...täytyyhän niillä olla joku "seula".

• mutta

• Moonika
        mutta kirjoitti:

mitä sä sitten luulet tapahtuneen, vihjailet koko ajan jotain. Sano suoraan

Missä lukee poliisin julkisuuteen annetut tiedot?

• mutta
        Moonika kirjoitti:

Missä lukee poliisin julkisuuteen annetut tiedot?

ajat sitten televisiossa ja lehdissä on anettu jotain tietoja. Tätä asiaahan on vatvottu jo 7 vuotta.En muista missä yhteydessä ja koska olen kuullut näistä tiedoista. Koska sinä olet alkanu seuraamaan tätä juttua?

• Moonika
        mutta kirjoitti:

Miksi minä en saisi olla kiinnostunut tästä jutusta, siksihän tämä palsta on??

Mikä kumma siinä on, että mun spekulointi niin närästää??

Tietääkö joku faktoista paremmin siis faktoista ei uskomuksista tai luuloista tai olettamuksista.

Esim. varma tieto olisi sellainen, jos Raisa olisi tallennettuna jollekkin kameralle, filmille,nauhalle, jossa hän seisoisi yksin Sokkarin edessä ja siitä nousisi johonkin autoon jne. Siinä olisi jo näyttöäkin.

• mutta
        Moonika kirjoitti:

Miksi minä en saisi olla kiinnostunut tästä jutusta, siksihän tämä palsta on??

Mikä kumma siinä on, että mun spekulointi niin närästää??

Tietääkö joku faktoista paremmin siis faktoista ei uskomuksista tai luuloista tai olettamuksista.

Esim. varma tieto olisi sellainen, jos Raisa olisi tallennettuna jollekkin kameralle, filmille,nauhalle, jossa hän seisoisi yksin Sokkarin edessä ja siitä nousisi johonkin autoon jne. Siinä olisi jo näyttöäkin.

mitä sä sitten luulet et on tapahtunu.Jollei se sun mielestä ole seissyt sokoksen kulmil, eikä noussut autoon, niin mitä helvettiä? ufot siepanneet

• Moonika
        mutta kirjoitti:

ajat sitten televisiossa ja lehdissä on anettu jotain tietoja. Tätä asiaahan on vatvottu jo 7 vuotta.En muista missä yhteydessä ja koska olen kuullut näistä tiedoista. Koska sinä olet alkanu seuraamaan tätä juttua?

Mitä helvetin väliä sillä on milloin olen alkanut seuraamaan. Esitä itse ne sun väitteesi niistä todisteistasi ja lukemistasi tai kuulemistasi jutuista?

Minulla on se tieto mikä on poliisitv:n sivulla ja mitä olen lukenu Raisan äidin pitämältä kotisivulta, muu on mun omaa spekulaatioo ja tuntemusta, en myöskään usko täällä lukemiini muiden kirjoittamiin juttuihin ellei ole varmaa näyttöä asioista ja näinhän poliisikin toimii. Ei heilläkään ole mitään näyttöä mistään, paitsi jostain auton takaosasta oleva valvontakameran kuva, joka oletettvasti liittyy Raisan katoamiseen siis sekin pelkkä olettamus.

Ihmisten sanomisilla ei ole mitään merkitystä, jos monet ihmiset olisivat Raisan nähneet sinä iltana niin takuuvarmasti olisivat nähneet myös oliko Raisa noussut johonki autoon ja minkälaiseen. Ja jos monet ihmiset olisivat hänet nähneet niin kyllä siinä joukossa olisi ollut joku sellainenkin, joka olisi käynyt Raisan juttusilla, Raisahan oli suosittu tyttö.

• mutta
        Moonika kirjoitti:

Mitä helvetin väliä sillä on milloin olen alkanut seuraamaan. Esitä itse ne sun väitteesi niistä todisteistasi ja lukemistasi tai kuulemistasi jutuista?

Minulla on se tieto mikä on poliisitv:n sivulla ja mitä olen lukenu Raisan äidin pitämältä kotisivulta, muu on mun omaa spekulaatioo ja tuntemusta, en myöskään usko täällä lukemiini muiden kirjoittamiin juttuihin ellei ole varmaa näyttöä asioista ja näinhän poliisikin toimii. Ei heilläkään ole mitään näyttöä mistään, paitsi jostain auton takaosasta oleva valvontakameran kuva, joka oletettvasti liittyy Raisan katoamiseen siis sekin pelkkä olettamus.

Ihmisten sanomisilla ei ole mitään merkitystä, jos monet ihmiset olisivat Raisan nähneet sinä iltana niin takuuvarmasti olisivat nähneet myös oliko Raisa noussut johonki autoon ja minkälaiseen. Ja jos monet ihmiset olisivat hänet nähneet niin kyllä siinä joukossa olisi ollut joku sellainenkin, joka olisi käynyt Raisan juttusilla, Raisahan oli suosittu tyttö.

En muista oliko siinä viimesimmässä kadonneet ohjelmassa mitään mainintaa siitä vanhemmasta naisesta...

• Moonika
        mutta kirjoitti:

mitä sä sitten luulet et on tapahtunu.Jollei se sun mielestä ole seissyt sokoksen kulmil, eikä noussut autoon, niin mitä helvettiä? ufot siepanneet

1. Raisa ei halunnut lähteä niihin bileisiin vaan jäi kaupunkiin 2. Raisa ei mahtunut kyyiin ja jäi etsimään kyytiä sinne bileisiin

Kadonneet palstalla lukee vain, että ystävättärien tiet eroavat ja Raisa jää etsimään kyytiä bileisiin.

Nuo edelliset kaksi vaihtoehtoa olen lukenut näiltä palstoilta eli huhua.

Minä kuitenkin luulen, että molemmat tytöt menivät bileisiin jollain kyydillä ja siellä bileissä on jotain sattunut ja Raisa piilotettu.
        Tai Raisan on hakenut bileisiin hänelle tuttu ihminen ja tilanne riistäytynyt käsistä ja jne.

O
        Siis ilta oli nuori, ihmisiä liikkui kaupungilla ja nuoret näkevät paljon ja seuraavat meininkiä, joku kyllä näki.
        Missä kaverukset erosivat? Raflan ulkopuolella vai raflassa? Jos Raisa jäi Raflaan, jota kyllä epäilen, koska olihan hänellä poikaystävä, jonka luo halusi, vai halusiko?

Tessalla oli mielestäni oikein looginen/uskottava tuntemus siitä mitä olisi voinut tapahtua.

Nyt menen katsomaan idolsia.

• kahjoa
        Moonika kirjoitti:

1. Raisa ei halunnut lähteä niihin bileisiin vaan jäi kaupunkiin 2. Raisa ei mahtunut kyyiin ja jäi etsimään kyytiä sinne bileisiin

Kadonneet palstalla lukee vain, että ystävättärien tiet eroavat ja Raisa jää etsimään kyytiä bileisiin.

Nuo edelliset kaksi vaihtoehtoa olen lukenut näiltä palstoilta eli huhua.

Minä kuitenkin luulen, että molemmat tytöt menivät bileisiin jollain kyydillä ja siellä bileissä on jotain sattunut ja Raisa piilotettu.
        Tai Raisan on hakenut bileisiin hänelle tuttu ihminen ja tilanne riistäytynyt käsistä ja jne.

O
        Siis ilta oli nuori, ihmisiä liikkui kaupungilla ja nuoret näkevät paljon ja seuraavat meininkiä, joku kyllä näki.
        Missä kaverukset erosivat? Raflan ulkopuolella vai raflassa? Jos Raisa jäi Raflaan, jota kyllä epäilen, koska olihan hänellä poikaystävä, jonka luo halusi, vai halusiko?

Tessalla oli mielestäni oikein looginen/uskottava tuntemus siitä mitä olisi voinut tapahtua.

Nyt menen katsomaan idolsia.

Tessa & Moonika istuvat nyt katsomassa Idolsia - mikä jo sekin kertoo aika paljon ihmisen älykkyydestä.

Ensi yönä nähdään taas jossain hurjia unia ihmisten katoamisista. Lääkkeet pitäisi kyllä muistaa ottaa! Muuten > they're coming to take you away hahaaa...

• mutta kirjoitti:

En muista oliko siinä viimesimmässä kadonneet ohjelmassa mitään mainintaa siitä vanhemmasta naisesta...

havaintoa poliisi pitää melko epäluotettavana, ei siis ollenkaan varmana.

• juuuh
        kahvitar kirjoitti:

Juuri niin.

• moonika
        kahvitar kirjoitti:

Mitäs minä sanoin. ,)

• mutta
        moonika kirjoitti:

Mitäs minä sanoin. ,)

onhan se outoa, että kaveri jätetään yksin, ettei mahdu kyytiin! Kylmä yö, vähän vaatteita ja vielä tyttöihminen. olisi joku kundeista, jos on ollut autossa kundeja, en tiedä, jäänyt ulos, päästänyt tytön kyytiin! mut eihän nykypäivänä!

Outoa on sekin, että raflasta on lähdetty niin aikaisin. Yleensähän sitä mennään juhlimaan vasta 22 aikoihin, eikä lähdetä pois. Ja jos kännykkä on hiljentynyt heti, vois kuvitella, että kidnappausta on suunniteltu. Saman tien puhelimet pois.

• mie vaan
        mutta kirjoitti:

onhan se outoa, että kaveri jätetään yksin, ettei mahdu kyytiin! Kylmä yö, vähän vaatteita ja vielä tyttöihminen. olisi joku kundeista, jos on ollut autossa kundeja, en tiedä, jäänyt ulos, päästänyt tytön kyytiin! mut eihän nykypäivänä!

Outoa on sekin, että raflasta on lähdetty niin aikaisin. Yleensähän sitä mennään juhlimaan vasta 22 aikoihin, eikä lähdetä pois. Ja jos kännykkä on hiljentynyt heti, vois kuvitella, että kidnappausta on suunniteltu. Saman tien puhelimet pois.

Eikös siellä ollut jotkut johtajien huipputapaamiset samaan aikaan. Miten jos tyttö ollut auton kyydissä ja menty lentokentälle ilman tullimuodollisuuksia...? eikös näillä diplomaateilla ja muilla herroilla ole etuoikeuksia? Auto koneen viereen ja kohti tuntematonta....

• Moonika
        mutta kirjoitti:

Kukahan mielestäsi olisi kidnappauksen takana ja miksi ihmeessä??

Tuo ilta vasta nuori jne. on ihan totta, että ihmettelin sitä itsekkin, kuinka sieltä raflasta niin aikaisin pois olis lähdetty, mutta onko sekään varma tieto, että he ovat lähteneet sieltä aikaisin? Voisi ollakkin varmaa, jos se on totta, että ne bileet olis ollu siellä Raisan poikaystävän luona ja sinne olivat menossa.

Rsisan kännykkä on hiljentynyt klo 22.18. Aika nopeesti tuo kännykkä on hiljentynyt.

• Munika
        mutta kirjoitti:

jaksoin melkein kaksi päivää tätä hiljaisuutta, miksi? Miksihän sieltä on lähdetty? Ja aika nopeasti on lähdetty sieltä ja varmasti suunniteltu jotain? Tämä on ihan outoa. Ja mikis ihmeessä se sytävä meni siihen autoon? Eikö siihen mahtunut? Tämä on ihan kummallista siellä?

• mutta

Tämä oli minulle ihan uutta, että bileet poikaystävällä...Olen jostain saanut sellaisen käsityksen, että poikaystävä olisi ollut jossain ihan muualla??Olenko väärässä?

• Suosittelisin Monika,että rekisteröit nimimerkkisi jotta nämä provoviestien lähettäjät eivät pääsisi esittämään sinua.

Olen ollut vähän aikaa poissa tästä Raisa keskustelusta sen vuoksi kun netti ei ole pelannut neljään päivään joten olen hiukkasen ulalla noista muiden kirjoituksista enkä todellakaan jaksa lukea tätä ketjua alusta asti uudestaan.

Olen itse koko ajan käsittänyt,että Raisa jäi odottamaan Sokoksen edustalle kyytiä kotibileisiin.Kun kaveri tuli takaisin tyttö ei enää seisonut siinä mihin hän tämän jätti joten hän oletti,että Raisa on lähtenyt kotiin.
        Näin ainakin aamulehdessä katoamisesta kirjoiteltiin(jutut löytyy aamulehti.fi arkistosta).

Tosin jossain väitettiin(kadonneet ohjelma?!),että tämä kotibile juttu olisi ollut väärä informaatiota eli juttua kirjoittavalla toimittajalla olisi putkahtanut tekstiin virhe?!Ihmettelen vain,että jos tämä oli virhe niin miksi sitä ei ole koskaan korjattu.Mene ja tiedä pitääkö paikkansa tämä huhu.

Muistaakseni

• Leena kirjoitti:

Suosittelisin Monika,että rekisteröit nimimerkkisi jotta nämä provoviestien lähettäjät eivät pääsisi esittämään sinua.

Olen ollut vähän aikaa poissa tästä Raisa keskustelusta sen vuoksi kun netti ei ole pelannut neljään päivään joten olen hiukkasen ulalla noista muiden kirjoituksista enkä todellakaan jaksa lukea tätä ketjua alusta asti uudestaan.

Olen itse koko ajan käsittänyt,että Raisa jäi odottamaan Sokoksen edustalle kyytiä kotibileisiin.Kun kaveri tuli takaisin tyttö ei enää seisonut siinä mihin hän tämän jätti joten hän oletti,että Raisa on lähtenyt kotiin.
        Näin ainakin aamulehdessä katoamisesta kirjoiteltiin(jutut löytyy aamulehti.fi arkistosta).

Tosin jossain väitettiin(kadonneet ohjelma?!),että tämä kotibile juttu olisi ollut väärä informaatiota eli juttua kirjoittavalla toimittajalla olisi putkahtanut tekstiin virhe?!Ihmettelen vain,että jos tämä oli virhe niin miksi sitä ei ole koskaan korjattu.Mene ja tiedä pitääkö paikkansa tämä huhu.

Muistaakseni

Ne eivät tietääkseni olleet poikaystävän luona vaan jonkun muun kaverin luona. Kotibileistä oli joku Raisan kaveri soittanut Raisalle illan aikana ja kysellyt onko tämä tulossa sinne. Raisa oli kuitenkin kieltäytynyt ja kaveri jäi siihen luuloon, ettei Raisa ole sinä iltana tulossa noihin kotibileisiin. Onhan toki aina mahdollista, että Raisa muutti mielensä hetken kuluttua ja lähti kävelemään/liftaamaan kohti kotibileitä. Ehkä hän ei halunnut ilmoittaa siitä kenellekään, vaan tulla sinne yllätyksenä.

Toisaalta me emme tiedä oliko Raisa kotibileisiin edes menossa. Puhelimessa hän ei ollut puhunut mitään, että olisi tulossa.

Poikaystävästä olen ensimmäisen lehtijutun nähnyt kesällä 2006. Miksi hänestä ei kirjoiteltu aiemmin? olisiko tässä joku polisin taktinen veto taustalla? Miksi poikaystävää ei mainittu aiemmin, vaikka hänellä kai on alibi illalle niin yleensä tällaiset on mainittu, varsinkin katoamistapauksissa, joissa henkilön lähipiiri käydään tarkasti läpi vihjeidenkin takia.

Toisaalta poikaystävä oli seurustellut Raisan kanssa vain vähän aikaa, edes äiti ei kai ollut tätä poikaa tavannut. Joten mitään kovin vakavaa seurustelua se ei ollut, olivat tunteneet kai muutaman kuukauden.

• Ei aina rikos
        kahvitar kirjoitti:

Ne eivät tietääkseni olleet poikaystävän luona vaan jonkun muun kaverin luona. Kotibileistä oli joku Raisan kaveri soittanut Raisalle illan aikana ja kysellyt onko tämä tulossa sinne. Raisa oli kuitenkin kieltäytynyt ja kaveri jäi siihen luuloon, ettei Raisa ole sinä iltana tulossa noihin kotibileisiin. Onhan toki aina mahdollista, että Raisa muutti mielensä hetken kuluttua ja lähti kävelemään/liftaamaan kohti kotibileitä. Ehkä hän ei halunnut ilmoittaa siitä kenellekään, vaan tulla sinne yllätyksenä.

Toisaalta me emme tiedä oliko Raisa kotibileisiin edes menossa. Puhelimessa hän ei ollut puhunut mitään, että olisi tulossa.

Poikaystävästä olen ensimmäisen lehtijutun nähnyt kesällä 2006. Miksi hänestä ei kirjoiteltu aiemmin? olisiko tässä joku polisin taktinen veto taustalla? Miksi poikaystävää ei mainittu aiemmin, vaikka hänellä kai on alibi illalle niin yleensä tällaiset on mainittu, varsinkin katoamistapauksissa, joissa henkilön lähipiiri käydään tarkasti läpi vihjeidenkin takia.

Toisaalta poikaystävä oli seurustellut Raisan kanssa vain vähän aikaa, edes äiti ei kai ollut tätä poikaa tavannut. Joten mitään kovin vakavaa seurustelua se ei ollut, olivat tunteneet kai muutaman kuukauden.

Spekulaatio. Hiljaine tekijä tai...

Entäpä, jos Raisalla ei ollutkaan kaikki niin hyvin itsensä kanssa. Jospa hän vain käveli kosken rantaan/sillalle ja hyppäsi. Kännykkä varmaan siinä aika pian lakkaa toimimasta. Ruumis olisi ajautunut virran mukana jonnekkin jne.

Tähän mysteeriin on lukematon määrä ratkaisuja ja niistä oletettavin on rikos, mutta ei mitään voi sulkea pois, koska ei yksinkertaisesti ole mistään mitään näyttöä.

• nimimerkki
        Leena kirjoitti:

Suosittelisin Monika,että rekisteröit nimimerkkisi jotta nämä provoviestien lähettäjät eivät pääsisi esittämään sinua.

Muistaakseni

Ei kai täällä kukaan ole esiintynyt "Moonikana". Kyllä kaikki tuolla nimimerkillä kirjoitetut viestit vaikuttavat saman henkilön kirjoittamilta. Vai kuinka asia on, sinä oikea "Moonika"?

• minäkin sanon jotakin
        kahvitar kirjoitti:

"Toisaalta poikaystävä oli seurustellut Raisan kanssa vain vähän aikaa..."

Täytynee koko ajan muistaa, minkä ikäinen Raisa ja ilmeisesti suurin osa hänen ystävistään olivat tuolloin tapahtuma-aikoihin. Noin 16-vuotiaita, siis lapsia.

Ei siinä iässä vielä ole kauaa ehtinut seurustella, eikä seurustelu muutenkaan välttämättä ole mitenkään "vakavaa". Tarkoitan, että poikaystävä saattoi olla kaveri, jonka kanssa Raisa oli vaikkapa vain muutaman kerran jutellut. Ehkä siksi ei pidetty niin tarpeellisena julkisuudessa riepotella tätä "seurustelusuhdetta".

Ymmärtääkseni poliisi ei muutenkaan (varsinkaan, kun on kyse näin nuorista ihmisistä) ihan kaikkea kerro julkisuudessa. Osin ehkä tutkinnallisista syistä ja osin sen takia, ettei yleisöltä haluta muuta kuin silminnäkijähavaintoja tapahtumista (yleisön ei tarvitse tietää kaikkea juttuun liittyvää, koska heiltä ei odoteta jutun ratkaisemista).

Kyllä poliisin arkistosta varmaan löytyy tämänkin jutun tiimoilta aimo nivaska tietoa, eikä vain ne pari riviä, jotka on lehdissä ym. julkaistu. Me asiasta keskustelevat ja spekuloivat emme noita tietoja tarvitse, vaan voimme luottaa siihen, että poliisi käyttää niitä parhaan harkintansa ja taitonsa mukaan.

• moonika
        nimimerkki kirjoitti:

Ei kai täällä kukaan ole esiintynyt "Moonikana". Kyllä kaikki tuolla nimimerkillä kirjoitetut viestit vaikuttavat saman henkilön kirjoittamilta. Vai kuinka asia on, sinä oikea "Moonika"?

Ei minunkaan mielestäni kukaan ole esiintynyt minuna. En tiedä miksi minun pitäisi rekisteröityä?

Tulipa tässä mieleen hurja ajatus. Ajattelin, että entäpä jos Raisa elää jossain täällä Suomessa, jonkun sellaisen ihmisen luona, joka on saanut Raisasta vallan?? Voisiko tämmöinen olla mahdollista?

• moonika kirjoitti:

Ei minunkaan mielestäni kukaan ole esiintynyt minuna. En tiedä miksi minun pitäisi rekisteröityä?

Tulipa tässä mieleen hurja ajatus. Ajattelin, että entäpä jos Raisa elää jossain täällä Suomessa, jonkun sellaisen ihmisen luona, joka on saanut Raisasta vallan?? Voisiko tämmöinen olla mahdollista?

Tällaisia tapauksia tapahtuu vuosittain maailmassa, toki harvinaisia ne ovat, yhtään tapausta ei tule Suomesta mieleen, jossa uhri olisi asunut vuosikausia tai edes kuukausia jonkun hullun luona. Mutta aina siis mahdollista.

• Usko...
        nimimerkki kirjoitti:

Kyllä nuo kaikki jutut sitä tasoa, että tuskin kukaan muu pystyisi tuollaista vääntämään - ainakaan totisella naamalla.

• mutta
        kahvitar kirjoitti:

Raisahan etsi kyytiä kotibileisiin...ja sai ilmeisesti kyydin, viimeisen sellasen...

• mutta
        moonika kirjoitti:

tai ulkomailla

• kaikkien
        moonika kirjoitti:

hypnotisoijien luota etsitty? Entäs Luikuri Tattinen? Onko meillä Suomessa jossain oma Natascha!?

• ei mulle ainakaan tullut eteeni juttua pitkänniemen palosta.voihan se tietenkin olla mahdollista,että joku pimahtanu kaveri pitäisi likkaa vankina.Eikö se nyt jokaisessa maailman kolkassa ole mahdollista.

• Moonika
        Leena kirjoitti:

ei mulle ainakaan tullut eteeni juttua pitkänniemen palosta.voihan se tietenkin olla mahdollista,että joku pimahtanu kaveri pitäisi likkaa vankina.Eikö se nyt jokaisessa maailman kolkassa ole mahdollista.

Äsken meni oikealle sivulle, mutta se itse jutun otsikko on siinä vasemmalla ...

• metallikukko
        Moonika kirjoitti:

Äsken meni oikealle sivulle, mutta se itse jutun otsikko on siinä vasemmalla ...

pitäminen onnistuisi jonkun kemikaalin avulla helpoiten.
        Eikös esim Haitilla ole käytetty jotain keskushermostoon vaikuttavaa ainetta orjien kurissa pitämiseen taannoin?

Mutta mikä mahtaisi olla motiivi tällaiseen?

Seksuaalinen?

• että...
        metallikukko kirjoitti:

pitäminen onnistuisi jonkun kemikaalin avulla helpoiten.
        Eikös esim Haitilla ole käytetty jotain keskushermostoon vaikuttavaa ainetta orjien kurissa pitämiseen taannoin?

Mutta mikä mahtaisi olla motiivi tällaiseen?

Seksuaalinen?

Raisasta on tehty zombie? Te ootte kyllä ihan hulluja!

• Pfena

Minua on askarruttanut tämä Raisa nuoren katoaminen. Ja kun vähän vahingossa törmäsin tälläiselle keskustelu palstalle, niin haluanpa muutaman sanan laittaa minäkin.

http://www.heinola.org/~patato/spring.html

Siinä kerrotaan saatanan palvojista jotka liittyessään tälläiseen korkeantason salaseuraan harjoittavat niissä ihmisuhreja ja liittyessään allekirjoittavat oman nimensä ihmisen nahasta valmistetulle pergamentille uhratun ihmisen verellä. Viittaan tässä silloin ajankohtaiseen Eu kokoukseen. Näin he saavat "siunauksen" herraltaan saatanalta.
      Tälläisiin seuroihin kuuluvat mm. Englannin kuningashuone ja kuningashuoneet ympäri eurooppaa. Amerikassa mm. pääkallon ja sääriluitten salaseura. Suomessakin on näitä ylintä valtaa pitäviä ko.seuran jäseniä jotka elävät lakien yläpuolella.
      Jos Raisa on joutunut sellaisten käsiin ei hänestä kuulla ennen viimmeistä tuomiota Pyhän Jumalan edessä Kristuksen tuomio istuimella, koska myös lehdistö ja poliisi on ko.valtaapitävien kontrollissa.
      Vinkki tästä poliisin pimityksestä kertoo hyvin kirurgian tohtori Jorma Palon kirja Bodomin arvoitus. Siinä kerrotaan kuinka Hans Asman sai pitkin saksaa,suomea ja ruotsia murhata nuoria naisia itä-saksan suurlähetystön turvin.

• en tiedä tapausta

????????????????????

• ks murhainfo

ole kuullut Raisa Räisäsen tapauksesta, niin turha enää kysellä. Tapaus on kaikissa rikoskeskusteluissa. Vain Bodom on saanut enemmän keskustelua aikaan.

• raamatun kertomus
        ks murhainfo kirjoitti:

ole kuullut Raisa Räisäsen tapauksesta, niin turha enää kysellä. Tapaus on kaikissa rikoskeskusteluissa. Vain Bodom on saanut enemmän keskustelua aikaan.

taivaaseen temmatuista pitääkin paikkaansa ja nämä kadonneet nuoret ovat valittuja

• scarlet_se_alkup_moonika

Ja sellainenkin käytäntö, ettei toisten nimimerkkien anastajia täällä siedettäisi!

Joo kylläpä se on niin, että Raisan katoamiseen liitty joku läheinen tai tuttu henkilö. Toinen vaihtoehto on se, että Raisa on hakenut kyytiä kotiin, vähissä vaatteissa kun kuulemma on ollut ja joutunut väärään kyytiin ja sille tielle jäänyt.
      Nyt on liian myöhäistä mitään saada selville. Ainoa mahdollisuus saada selville Raisan kohtalo on se , että se joka tietää, puhuu, jos on elävien kirjoissa.

• ennustajatar

Ei mene kauaa kun tekijä/tekijät astuvat esiin ja juttu selviää.

• zxzx
        ennustajatar kirjoitti:

Ei mene kauaa kun tekijä/tekijät astuvat esiin ja juttu selviää.

Arvattavasti hyvin 'lähelle' menee tämäkin mysteeri

• Tutkija_kyttä

Hyvinkin etsitty auto voi kuulua jollekin jossain muodossa EU:n huippukokoukseen osallistuneista, joko suomalaisista tai ulkomaalaisista.

Ei ole kaukaa haettua myöskään, että Raisa olisi joutunut okkultisen lahkon uhriksi. Nämä liz-okkultiset lahkot käyttävät nuoria tyttöjä seksiorjinaan ja seremonioissaan joissa uhrataan ihmislihaa näille saatanallisille liz-okkultismiryhmille. Raisa saattaa siten vielä olla elossa tai on joutunut lihoiksi ja syödyksi. Okkultiset salaseurat johtavat suomea ja eu:ta, mutta ei näillä ryhmillä kaikkea valtaa ole.

Raisan tapaus on jossain määrin verrannollinen ns. Tattarisuon tapaukseen, jolloin okkultisia ryhmiä epäiltiin ihmistenpaloitteluista ja uhrimenorituaaleista. Liz-okkultistit sitten blokkasivat tutkinnan ja vastaamaan asioista joutui viattomia ihmisiä.

Nämä okkultiset ryhmät harjoittivat ihmislihan syömistä Babyloniassa ja Egyptissä, raamatussa on useita merkintöjä asioista. Ei myöskään ole mitenkään poissuljettua, että muutama tuhat vuosi sitten alkanut uusi uskonto olisi korvannut vanhat demoniset saatanalliset liz-kultit kuitenkin pahuuden kääriytyessä vain uuteen valkeaan kaapuun.

Rauhaa, rakkautta, harmoniaa ja valoa Raisan löytämiseksi.

• zxzx

Onko tietoa, oliko Tampereella tuolloin joitakin okkuultisia ryhmiä, että niistä tiedettiin? Jos joku ryhmä olisi vienyt, olisi jäänyt jotakin jälkiä, uskon. Uskon tapaukseen littyvän enemmän huumeet yleensä.

• Poirottia Tarvittais

Suomessahan raiskaaja pääsee pälkähästä vaikka itse ilmottautuisi ja tunnistaisi tekonsa. Korkeintaan joutuu muutaman kuukauden oleen linnassa. Mutta jos on esimerkiksi mielisairaustaustaa asia on eri. Täten Raisan vienyt on luultavasti ollut Raisan vanha tuttava joka on pokannut Raisan Chevrolettiinsä ja illanvietto on kääntynyt raiskauksen suuntaan. Entinen mielisairastaustainen tietää että joutuessaan kiinni voi tulla elinkautinen. Huomatessaan tekonsa on kylmänviileestä tappanut Raisan. Kipannut autonsa takahutlaariin . Ajanut kotiinsa ja haudannut Raisan pihalleen. Jossain lähellä. Ehkä Kangasalla , Lempäälässä tai Nokialla.

• ei.

Ontuva teoria, tuollainen henkilö olisi löydetty jo.

• Raisan kaveri.

Ehkä Raisa oli adoptiolapsi, joka adoptoitiin Mormoniperheeseen! Hehän etsivät aviottomia lapsia adoptoitavaksi. Nämä lapset he kasvattavat surmattaviksi!
      Mormonit uskovat, että aviottomat lapset ovat pahoja henkiä, jotka ovat tulleet maailmaan helvetistä ja surmaamalla he pyrkivät palauttamaan heitä sinne. Useasti tällainen lapsi etsitään adoptiojärjestön avulla.

Heistä kasvatetaan elämään kykenemättömiä ja joskus myös luonteenpiirteiltään vihattavia. Toisinaan heidät opetetaan tähän oppiin niin, että he tahtovat itse kuolla.

Koska Raisa katosi jälkiä jättämättä on selvää, että hän oli tällainen Tuonenlapsi. Seurakunta oli ympäröinyt hänet ja kaikki, jotka hänet tunsivat olivat Mormoneja. Tällä tavoin hänet saatettiin kadottaa jäljettömiin koska kukaan ei todellisuudessa ollut antamassa johtolankoja vaan peitti ne. Usein tuonenlapsi, joka saattaa olla kasvatettu ahdistuneeksi ja flegmaattiseksi ahdistetaan itsemurhaan. Jos hän ei tähän suostu hänet voidaan surmata jollain hyvin inhottavalla ja brutaalilla tavalla. Monesti heidät on peitetty moniin valheisiin jotka tekevät heidät vihatuiksi, jotta kukaan ei tahtoisi auttaa heitä. Tai joku heidät surmaisi!

Monet kadonneet ovat heitä, hehän ovat murhaajiensa ympäröimiä joten helppoa on kadottaa heidät jälkiä jättämättä!
      Mormonit ovat vaarallisia myös aikuiselle jonka tausta on syntyä aviottomana. He katsovat sääntöjensä koskevan kaikkia jak äyvät myös ulkojäsenien kimppuun. Keinoja ovat juuri juorupainostus psyykkinen manipulointi niin uhrin kuin tämän ympäristönkin.

• Kaukajärvinen!

Voi olla totta, Tampereelle heitä on pesiytynyt ja he tekevät paljon kampanjoitina siellä.

• tämä elämä...

Tuttua touhua tuo puhelinhomma, tuota tapahtui sukulaiselleni johdateltiin unessa puhumaan (hän oli kiinnostunut näyttelemisestä) roolia ja sitten laitettiin puhelin suun eteen jossa joku tuttu joutui kuuntelemaan koko näytelmän. Ehkä uskomatonta mutta totta.

• räisä raisanen
    • Anonyymi

Minä luulen että Raisa lähti ystävien perään Huittisiin liftaamalla ja jotenkin minusta tuntuu että Raisa on edelleen Huittisten ja Kokemäen välimaastossa sieltä päin ei olla etsitty joku väärä henkilö otti hänet kyytiin

• Anonyymi

butt söi, mutta mihin hävitti luut?

Ketjusta on poistettu 41 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      294
      6666
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2049
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      180
      1790
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1267
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1251
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1170
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1146
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      53
      1037
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1021
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      972
    Aihe