Pelastajat ja vastuu.
Eli tämä televisiosarja ”Pelastajat”.
Pelastajia he ovatkin, tietyssä määrin, sopivissa puitteissa.
Mutta vastuu, ovatko he vastuussa ihmisistä?
Olen sitä mieltä, että eivät ole vastuussa.
Jos taloni syttyy tuleen, niin ovatko palomiehet vastuussa siitä, että taloni ei palaisi täysin?
- Eivät he ole siitä vastuussa. Minä itse olen vastuussa omasta talostani.
Se, että palokunta on olemassa, on aikoinaan yhdessä päätetty. Se on rakennettu sellaiseksi, että kaikki välineet ja kaikki tarpeellinen palon sammuttamiseen on huippuluokkaa. Tavallisella kansalaisella ei ole yksinkertaisesti varaa moisiin laitteisiin yksin.
Mitä eroa on palomiehellä ja ”tavallisella” kadun miehellä? – Ei mitään muuta, kuin että palomiehellä on isommat vehkeet.
Itse olen erittäin iloinen siitä, että miehet pelaavat tuossa perheidensä puolesta. Tekevät tärkeää työtä. Tosin sovinismissa kaikki raskas työ ja vastuu jaetaan joka miehen kesken.
Joka mies on palomies. Loppupeleissä.
P.S. Kipulääkkeitä ei välttämätöntä heti antaa potilaalle. Ei ainakaan sovinistille ;)
Pelastajat.
2
805
Vastaukset
- M135
Palatkaamme aiheeseen tuonnempana.
Mutta itse olen hyvilläni, että vielä jossakin miehet pelaavat yhteen, perheidensä puolesta.
P.S. "Kipulääkkeitä ei välttämätöntä heti antaa potilaalle. Ei ainakaan sovinistille ;)"
- Tuohan ei ollut 100 % vitsi. Kipulääke ei ole tarpeellista, mikäli kipu ei ole kouristuksia aiheuttavaa. On hyvä pitää potilas hereillä, potilas osaa myös kertoa kivun asteen, jos kipua ei ole turrutettu kipulääkkeillä. Kommunikointi on tärkeää potilaan kanssa.- M135
No tottakai jos potilas pyytää kipulääkettä itse ...
... Ottakoon.
... Itse vaan olen tuota mieltä, sanoin oman mielipiteeni. Itse olen kieltäytynyt tilanteessa kipulääkkeistä, että voisin kertoa tilani paremmin.
- Aina tuota vain ei oteta huomioon. Monille asia on tuntematon.
Kommunikointia potilaan kanssa on hyvä kehittää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!992218- 841955
- 511543
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai481486- 1531466
Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I481364Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1441294Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla
Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!261156- 1091095
Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket251074