Pelastajat ja vastuu.
Eli tämä televisiosarja ”Pelastajat”.
Pelastajia he ovatkin, tietyssä määrin, sopivissa puitteissa.
Mutta vastuu, ovatko he vastuussa ihmisistä?
Olen sitä mieltä, että eivät ole vastuussa.
Jos taloni syttyy tuleen, niin ovatko palomiehet vastuussa siitä, että taloni ei palaisi täysin?
- Eivät he ole siitä vastuussa. Minä itse olen vastuussa omasta talostani.
Se, että palokunta on olemassa, on aikoinaan yhdessä päätetty. Se on rakennettu sellaiseksi, että kaikki välineet ja kaikki tarpeellinen palon sammuttamiseen on huippuluokkaa. Tavallisella kansalaisella ei ole yksinkertaisesti varaa moisiin laitteisiin yksin.
Mitä eroa on palomiehellä ja ”tavallisella” kadun miehellä? – Ei mitään muuta, kuin että palomiehellä on isommat vehkeet.
Itse olen erittäin iloinen siitä, että miehet pelaavat tuossa perheidensä puolesta. Tekevät tärkeää työtä. Tosin sovinismissa kaikki raskas työ ja vastuu jaetaan joka miehen kesken.
Joka mies on palomies. Loppupeleissä.
P.S. Kipulääkkeitä ei välttämätöntä heti antaa potilaalle. Ei ainakaan sovinistille ;)
Pelastajat.
2
814
Vastaukset
- M135
Palatkaamme aiheeseen tuonnempana.
Mutta itse olen hyvilläni, että vielä jossakin miehet pelaavat yhteen, perheidensä puolesta.
P.S. "Kipulääkkeitä ei välttämätöntä heti antaa potilaalle. Ei ainakaan sovinistille ;)"
- Tuohan ei ollut 100 % vitsi. Kipulääke ei ole tarpeellista, mikäli kipu ei ole kouristuksia aiheuttavaa. On hyvä pitää potilas hereillä, potilas osaa myös kertoa kivun asteen, jos kipua ei ole turrutettu kipulääkkeillä. Kommunikointi on tärkeää potilaan kanssa.- M135
No tottakai jos potilas pyytää kipulääkettä itse ...
... Ottakoon.
... Itse vaan olen tuota mieltä, sanoin oman mielipiteeni. Itse olen kieltäytynyt tilanteessa kipulääkkeistä, että voisin kertoa tilani paremmin.
- Aina tuota vain ei oteta huomioon. Monille asia on tuntematon.
Kommunikointia potilaan kanssa on hyvä kehittää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4412604Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek142450Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2521485Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841154Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4311074Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel621056- 155932
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41918- 56869
- 79855