Mitä mieltä 407 :sta?

Ostanko pösön

Niin mielipiteitä, harkitsen uuden tai vähän käytetyn 407 pököttimen ostoa.
Sanokaahan mielipiteenne autosta. Yleensä täällä haukutaan kaikki autot, mutta tuosta en muista mitään lukeneeni.
Huom! Mielipiteenne ei vaikuta ostoaikeisiini, mutta uteliaisuuttani kyselen.

27

1642

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanaa 

      Saat itse laittaa ne haluamaasi järjestykseen.

      Osta

      Älä

      Kysele

    • Käy ajamassa, niin tiedät. Vanhasta 406:sta on ajo-ominaisuuksissa tultu takapakkia oikein kunnolla. 407 on täysi halko ohjastettava.

      Päällepäin ihan sutjakka peli ja tiloiltaankin jo mukiinmenevä, mutta ajettavuus ihan mötkö.

      Vertaa itse ajamalla suurinpiirtein samankokoisia pelejä ja tee valinta omien kriteeriesi mukaan. Minä ajan paljon, siksi ajettavuus on tärkeää ja pieni polttoaineenkulutus, samoin kuin suurehko koko ja turvallisuus.

      Toisille merkitsee enemmän jälleenmyyntiarvo tai vastaavat seikat. Sekin on ymmärrettävää, jos ajaa vähän. Silloin on ihan sama millainen halko on alla, jos rahaa kuluu vähän.


      Master Eq

      • höpö!

        Itse olen ajanut kumpaakin, 406:tta ja 407:ää ja 407 on ehdottomasti parempi ajettava!
        Et voi olla oikeasti ajanut sillä, kun tuollaisia puhut. Haluat vain mustamaalata sitä jostain syystä.


      • // //
        höpö! kirjoitti:

        Itse olen ajanut kumpaakin, 406:tta ja 407:ää ja 407 on ehdottomasti parempi ajettava!
        Et voi olla oikeasti ajanut sillä, kun tuollaisia puhut. Haluat vain mustamaalata sitä jostain syystä.

        Minä kyllä olen samaa mieltä Mersumiehen kanssa. 406 oli huomattavasti tunnokkaampi ajettava kuin uusi 407. Sekään ei tosin ollut yhtä hyvä kuin 405, jota edelleen pidän ajo-ominaisuuksiltaan yhtenä kaikkien aikojen parhaista etuvedoista. Varsinkin Mi16 oli todella herkullinen laite omana aikanaan ja miksei yhä edelleen. Ovat van aika harvassa tänä päivänä.


      • ja kaikista
        // // kirjoitti:

        Minä kyllä olen samaa mieltä Mersumiehen kanssa. 406 oli huomattavasti tunnokkaampi ajettava kuin uusi 407. Sekään ei tosin ollut yhtä hyvä kuin 405, jota edelleen pidän ajo-ominaisuuksiltaan yhtenä kaikkien aikojen parhaista etuvedoista. Varsinkin Mi16 oli todella herkullinen laite omana aikanaan ja miksei yhä edelleen. Ovat van aika harvassa tänä päivänä.

        paras oli 404 – ai niin sitä parempi oli vain 403 jne...


      • // //
        ja kaikista kirjoitti:

        paras oli 404 – ai niin sitä parempi oli vain 403 jne...

        405 oli paras, juurihan niin kirjoitin. Olen myös sitä mieltä, että 205 GTi on parempi sportti kuin Pösön nykyiset. Ja että 306 oli nollaseiskaa kivempi auto. Uudet autot ovat kertakaikkiaan liian läskejä.

        Noina aikoina Peugeot valmisti maailman parhaita etuvetoja, nyt ovat kilpailijat menneet ajamisen ilossa ohitse.


    • kyseistä

      Pösöä koeajanut, mutta auton keulan mittasuhteet on omituiset. Takaapäin sedan malli on erittäin hyvän näköinen, mutta miksi sen keulan täytyy näyttää hauelta? No, mutta jos omaan silmään näyttää hyvälle, niin se kai se on tärkeintä. 406:lla joskus muutama vuosi sitten heitin reilun 100 km maantielenkin ja se vaikutti ainakin mukavalle pelille ajaa, uusi on tosin saanut kritiikkiä "leijumisesta" mutta autoa ajaneet ottakoon siihen kantaa. Makuasioitahan nämä auton valinnat tuppaavat olemaan, jos tätä palstaa olisi uskominen niin 15 vuotta vanha saksanraato-Audi olisi taivas... Heh!

    • peli!

      Mulla diesel-koneella. Kiva ajaa (ajan paljon). Ei syö paljon p-ainetta. Nätti kuin mikä. Pösöt eivät ruostu helposti. Pelittää tosi varmasti. Japsin jälkeen ajaminen on todella nautinnollista. Aja ihmeessä koeajo. Täällä kaikenmaailman provot kirjoittelevat mitä sylki suuhun tuo.

    • ulkonäkö

      Kai se muuten on ihan perusranskalainen, ymmärtänet?
      Mutta ulkonäkö on varmasti rasitteena myös kun aikanaan sitä vaihdat.

      • Olen kyllä

        ihan erimieltä. 407 on hyvännäköinen auto. Enkä ole ainoa, joka on sitä mieltä.


      • mielipideon
        Olen kyllä kirjoitti:

        ihan erimieltä. 407 on hyvännäköinen auto. Enkä ole ainoa, joka on sitä mieltä.

        sedan ruma , farkku ok. Muuten en kyllä ymmärrä ranskalaisia autoja, ehkä viimeisin vaihtoehto...


      • sinä...
        Olen kyllä kirjoitti:

        ihan erimieltä. 407 on hyvännäköinen auto. Enkä ole ainoa, joka on sitä mieltä.

        mutta kun varmasti 99% ihmisistä on toista mieltä niin vaikeaa siitä on varmasti aikanaan eroon päästä.


      • näkö
        sinä... kirjoitti:

        mutta kun varmasti 99% ihmisistä on toista mieltä niin vaikeaa siitä on varmasti aikanaan eroon päästä.

        "...varmasti 99% ihmisistä on toista mieltä..."

        Perustuuko tämä "tieto" kovinkin laajaan kyselyyn, vai millä perusteella moista väität?

        Katsotaanpa viiden vuoden päästä uudestaan ja verrataan silloin 407:ää vaikka nykyiseen Anjovikseen ja mietitään kumpi noista näyttää paremmalle. Nykyisten aina vaan enemmän panssarivaunua muistuttavien autojen joukossa 407 on poikkeuksellisen siro ja sulavalinjainen.


      • oikein.
        näkö kirjoitti:

        "...varmasti 99% ihmisistä on toista mieltä..."

        Perustuuko tämä "tieto" kovinkin laajaan kyselyyn, vai millä perusteella moista väität?

        Katsotaanpa viiden vuoden päästä uudestaan ja verrataan silloin 407:ää vaikka nykyiseen Anjovikseen ja mietitään kumpi noista näyttää paremmalle. Nykyisten aina vaan enemmän panssarivaunua muistuttavien autojen joukossa 407 on poikkeuksellisen siro ja sulavalinjainen.

        407 on ainoa auto mihin meidän juniori on kiinnittänyt huomiota. Hän kysyi miksi tuo on auto noin kummallinen. En osannut oikein vastata. Mittasuhteet ovat niin pielessä ettei sitä voi kauniina pitää.


      • näkö
        oikein. kirjoitti:

        407 on ainoa auto mihin meidän juniori on kiinnittänyt huomiota. Hän kysyi miksi tuo on auto noin kummallinen. En osannut oikein vastata. Mittasuhteet ovat niin pielessä ettei sitä voi kauniina pitää.

        Makuasioitahan nämä tietenkin ovat, mutta kun esimerkiksi näitä kuvia katson...

        http://www.caradisiac.com/media/images/le_mag/mag280/peugeot-407-hdi-sc2big.jpg

        http://www.caradisiac.com/media/images/le_mag/mag284/toyota-avensis-11g.jpg

        ...niin kyllä Peugeot noista kahdesta se kauniimpi on.

        Ja jos muksu ei muihin autoihin mitään huomiota kiinnittä, mutta 407:n huomaa, niin kertoohan sekin jo jotakin. Ainakin auto erottuu massasta ja eihän kummallinen välttämättä rumaa tarkoita.


    • mielipide...

      (En oo omistaja, mutta käynyt koeajolla)

      - Auto on helvetin tyylikäs
      - Farkku on vielä helvetin tyylikkäämpi
      - Tilat on hyvät
      - Ajoasento ja -ergonomia huippuluokkaa
      - Ajettavuutta löytyy
      - 2,0 bensakone ei riitä, vaikka täähän on makukysymys, alavääntöä jäi kaipaamaan.
      - Kaikki mahdolliset varusteet taisivat löytyä vakiona

      • irwin.

        saa viritellä retrohengessä rättiä keulille!


      • ihmejuttu
        irwin. kirjoitti:

        saa viritellä retrohengessä rättiä keulille!

        Tilat on kyllä surkeat, varsinkin farkku on onneton verrattuna auton ulkomittoihin. 307 on tilavampi, muotoilu ratkaisee...


      • Miten??

        Tilat on hyvät ? Sii mistä kohtaa? Luokkansa ahtain takapenkki ja pienin peräkontti, jonka muoto vielä pienentää käytännön tilavuutta. Takapenkille ei mahtunut turvaistuin selkä menosuuntaan ja vielä että olisi itse mahtunut etupenkille istumaan. Ajettavuuskin ei ole mitenkään erityisen hyvä, kun vertaa vanhempaan 406 malliin.


      • mielipide..
        Miten?? kirjoitti:

        Tilat on hyvät ? Sii mistä kohtaa? Luokkansa ahtain takapenkki ja pienin peräkontti, jonka muoto vielä pienentää käytännön tilavuutta. Takapenkille ei mahtunut turvaistuin selkä menosuuntaan ja vielä että olisi itse mahtunut etupenkille istumaan. Ajettavuuskin ei ole mitenkään erityisen hyvä, kun vertaa vanhempaan 406 malliin.

        Tilat on hyvät:

        Edessä on ruhtinaalliset tilat.
        Mun muksut viihtyivät hienosti takana, ja mahduinpa sinne itsekin kun kokeilin.
        SW:n peräkontti enemmän kuin riittävä (tähän asti olen pärjännyt sedanin peräkontilla).

        Ts. tilat oli kuin tehty mun tarpeisiin. Jos joku tarvii enemmän, niin valitsee sitten isomman.


      • ecarina
        irwin. kirjoitti:

        saa viritellä retrohengessä rättiä keulille!

        nykyään tarvitse kuin tojon diesel koneessa: vai auttaneeko sekään.


    • Rechargeable

      sellast paskaa. Saa koko rahalla ongelmia kun tollasta suunnittelet. Taka-akselin irtoamisesta ei oo patonkissa päästy mihinkää parempaa suuntaan. Vaarallinen vekotin.

      • kun Trabanttis

        ei käynnisty?


      • Rechargeable
        kun Trabanttis kirjoitti:

        ei käynnisty?

        pihasta tollasia. Ittelläs taitaa olla ja näemmä käynnistyykin jotenkin.


    • hyvännäköinen peli!

      Muuta en siitä osaa sanoa. Jotkut tuossa kateuttaan räksyttää, kun omat perus-sedanit ovat niin mitäänsanomattoman oloisia.

    • ruma.

      Siinä kai se on kiteytettynä 407.

      • mielipide...

        ugh!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      905
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      630
    5. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      621
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      547
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      456
    Aihe