bensiini vai diesel?

------

kuinka paljon pitää tulla kilometrejä suunnilleen, jotta dieseli tulee halvemmaksi kuin bensiini?

14

1204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhtä oikeaa

      vastausta. Riippuu auton hinnasta/erosta bensa- ja dieselmyllyjen välillä, hankintahinnasta, pääomakuluista jne. Hintaero ko. aineilla taisi tänään olla vajaan parikymmentä senttiä, siitä voit laskeskella.

      • ----

        auto tulee olemaan vain jokin 5000 euron luokkaa maksava auto??


      • kysynpähän vaan
        ---- kirjoitti:

        auto tulee olemaan vain jokin 5000 euron luokkaa maksava auto??

        ajattelitko todellakin ajaa paljon 5000€:n autolla? 5000€:n diesel on kyllä niin loppu, että säästyneet rahat menevät kaikenmoisiin korjauksiin. Muista, että vaikka moottori ehkä kestäisikin niin autossa on paljon muutakin. Vanhassa dieselissäkin menee jossain vaiheessa vaihtoon jarrut, iskunvaimentajat, tuulilasi, vesipumppu yms yms...

        5000€:n bensalla voi jotain vielä tehdäkin.

        Mutta jos ajatuksenasi on oikeasti ajaa paljon:
        1) osta uudehko taloudellinen ja luotettava auto
        2) matkusta julkisilla


    • eroa

      jotain 25000km

    • *gasolina*

      jos ajat alle 25000km niin bensa on edullisempi
      25000km:ssä kustannukset leikkavaat - säästöä ei dieselillä vielä synny
      30000km diesel tn. edukkaampi

    • tietenkin!

      Ettei tarvi hävetä.

    • ajoa ..........

      Dieselillä polttoainekulut rahassa mitattuna n. 63% bensankuluista.

      Jos ajat 20tkm autolla, joka kuluttaisi bensaa 6L/100, bensahinnalla 1.2€ polttoainekulua tulee:

      bensallla 1440€
      dieselillä 907€

      Tämä kattaa jo käyttövoimaveron ja hieman auton hintaa. Kannattaa ehdottomasti harkita dieseliä jos ajat yli 20tkm. Vähemmän jos ajat, unohda.

      • ajoa ..........

        Tuossahan tulee 533€ eroa.

        1100kg painoisella autolla käyttövoimaveron ero on 270€

        Vielä ollaan 263€ plussalla.

        Siitä hieman vakuutukseen ja huoltoon enemmän, vielä ollaan n. 200€ plussalla.

        Näillä kilometreillä kannattaa dieseli, jos auton hinta on enintään 10% vastaavaa bensa-autoa suurempi.


      • _tonnikeiju_
        ajoa .......... kirjoitti:

        Tuossahan tulee 533€ eroa.

        1100kg painoisella autolla käyttövoimaveron ero on 270€

        Vielä ollaan 263€ plussalla.

        Siitä hieman vakuutukseen ja huoltoon enemmän, vielä ollaan n. 200€ plussalla.

        Näillä kilometreillä kannattaa dieseli, jos auton hinta on enintään 10% vastaavaa bensa-autoa suurempi.

        mikäköhän diesel-auto painaa (kokonaispaino) VAIN 1100kg?

        C4 - 1800kg
        Fiesta - 1570kg
        Mondeo - 2020kg
        Corsa - 1675kg

        ainakaan uudet siihen ei pysty - ehkä joku Daihatsu Charade 20 vuoden takaa...?


      • Tapsa68
        ajoa .......... kirjoitti:

        Tuossahan tulee 533€ eroa.

        1100kg painoisella autolla käyttövoimaveron ero on 270€

        Vielä ollaan 263€ plussalla.

        Siitä hieman vakuutukseen ja huoltoon enemmän, vielä ollaan n. 200€ plussalla.

        Näillä kilometreillä kannattaa dieseli, jos auton hinta on enintään 10% vastaavaa bensa-autoa suurempi.

        Tapiolan laskuri; 30v kuski, Helsinki, 35% liikennevakuutus, 70% kasko, 10v Tapiolan asiakas

        Volkswagen Golf 1.4 -07 583€
        Volkswagen Golf 1.9tdi -07 739€

        Bensan ja dieselin vakuutuksen hintaero esim Golfin tapauksessa siis n. 150€, siihen päälle diesel-vero 464€, vuotuinen "diesel-lisä" siis n. 600€


    • Citroen C4

      Citroen C4:
      - 1.6 bensa 80 kW 24 000 €
      - 1.6 diesel 80 kW 24 000 €

      Diesel maksaa saman verran kuin bensa. 440 €:n käyttövoimaveron säästää noin 10 tkm:n ajolla. Tuon jälkeen diesel on edullisempi.

      • ajoa ..........

        Citroenilla tuo bensan ja dieselin kulutusero on huima. Dieselillä ajelee puoleen hintaan...

        Ja dieseliä vielä myydään tarjouksella.. vaikkei tuo halvalta vaikuta.


    • Kahden samanhintaisen auton kanssa diesel tulee melko nopeasti edullisemmaksi. Huomioi myös dieselin pienempi kulutus eikä pelkästään halvempi polttoaine.

      Itsellä MB 320CDI kuluttaa noin 5,5 litraa sekalaisessa kontra vastaava E350 bensa noin 10 litraa.

      Varovaisesti arvioitu 4 litran kulutusero ja 25 sentin litrahintaero polttoaineessa tarkoittaa, että, 586 euron dieselvero kuittaantuu alle 10.000 kilsan ajolla.

      Kevyemmällä autolla vero tietysti pienempi.


      Master Eq

      • ajosi mitään

        kovin sekalaista voi noilla kulutuslukemilla olla. Tasaista yheksääkymppiä pikemmin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1268
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      912
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      24
      869
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      286
      760
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      738
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      638
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      558
    Aihe