TAPAUS ETUTELTANJENGI

Jesse.Jeesiö

SF-Caravan ry:n ylläpitämälle keskustelupalstalle Etutelttaan on pesiytynyt jengi, joka arvostelee heti uudet kirjoittelijat. Tämä jengi ei hyväksy toisinajattelijoita, vaan alkaa porukalla muokata tulijan ajatusmaailmaa. Jos tulija ei alistu heidän aivopesuunsa alkavaa ukkojengi nälviä ja repostella tulijan persoonallisuutta siinä määrin, että tulija katsoo paremmaksi poistua ikuisesti takaa vasemmalle. Tästä on hyviä esimerkkejä luettavissa etuteltassa ja mikä pahinta tämän nöyryyttävän tilanteen on kokenut omakohtaisesti liian moni jäsen.

Tämä samainen jengi kirjoittelee ja repostelee Suomi24 karavaanipalstan kirjoituksia, avoimesti haukkuen ja nälvien juuri kyseisellä SF-Caravan ry ylläpitämällä keskustelupalstalla. Ottamatta ollenkaan huomioon, että harrastuksesta kiinnostuneet uudet mitään tietämättömät, käyttävät juuri Suomi24:n palstaa kun eivät pääse kirjoittamaan SF-C:n ylläpitämälle keskustelupalstalle. Suomi24: keskustelupalsta olisi harrastusta edistävä, jos ukkojengi ymmärtäisi uusien harrastajien kysymykset ja tarpeet sekä niiden aloituspaikan. Ukkojengi provosoi uusien harrastajien kysymykset haukkumalla mitä erilaisimmilla nimityksillä molemmilla palstoilla.

Saakin ihmetellä, että arvostettu SF-Caravan ry on hyväksynyt, ylläpitämällään keskustelupalstalla moisen raadin toiminnan jo pitemmän aikaa.

63

5727

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jees jees

      jeesiö vauhdissa, ei päätä ei häntää. Tyhjät tynnyrit ne kolisevat pahimmin ja muunneltua totuutta uskotaan kun tieto on puutteellista, tai tarkoituksella vääristeltyä kuten tässäkin jeesiön itkuvirressä tilanne on. Häpeäisit jo!

      • tosissasi

        Väität sää et jeesiön tieto on jotenkin puutteelista. Mää ku jus vasta luin tota jäsenpalstaa ja siellä herjattiin niin maa p****lesti paria uutta heppua.


      • jeesiön tiedot
        tosissasi kirjoitti:

        Väität sää et jeesiön tieto on jotenkin puutteelista. Mää ku jus vasta luin tota jäsenpalstaa ja siellä herjattiin niin maa p****lesti paria uutta heppua.

        ovat puutteellisia, hänhän on sanonut olevansa ei-jäsen, eronnut yhdistyksestään. Mites hän voi tietää SFC-jäsenpalstan kirjoituksista, sinne kun pääsee vain jäsennumerolla? Sen lisäksi että jeesiön tiedot puutteellisia ne ovat tarkoituksella vääristeltyjä, harhaanjohtavia ja osin suoranaista valehtelua. Ja suuri osa täällä uskoo näihin jeesiön harhoihin ilman kritiikkiä, hengenheimolaisia kun ovat. Katkeria, pettyneitä, kateellisia, kostonhimoisia ja suurin puute älyn pienuus, ei riitä yläpää maailman asioihin ja niiden ymmärtämiseen. Siinäpä nämä tekijät tämänkaltaisten juttujen taustalla. Ei kannattaisi omia puutteitaan kovin suuresti mainostaa, ei tee fiksua vaikutelmaa.

        Ps. Jos jotakuta on siellä SFC-puolella arvosteltu niin itse on sen aiheuttanut, sitä samaa saa kuin tarjoo, jos aloittajan ainoa motiivi kirjoitukseensa on toisten haukkuminen niin turha vinkua saamastaan palautteesta.
        Ja vielä turhempaa sitä tällä väärillä tiedoilla käsitellä.


    • jengi

      Mistä jengistä on kysymys?

      • näin on

        Et ole tainnut viimeaikoina lukea koko juttuja? Käy ihmeessä lukemassa niin tiedät, ettei tarvitse täällä kysellä.


    • jäsen 6****

      Minä en ole pahemmin osallistunut näihin karavaanikeskusteluihin sen paremmin omalla palstalla kuin tälläkään. Silloin ennen kuin omalla palstalla sai kirjoittaa nimimerkillä tuli vielä kirjoiteltua ja tänne taas olen joskus harvakseltaan jonkun kommentin laittanut. Mutta sen nimen käyttö tuolla etuteltanpuolella ei ole muuttanut keskustelun tasoa juurikaan paremmaksi, päinvastoin tuo esille tullut ukkojengi tai paremminkin virtuaalipellet ovat vallanneet palstan omaan käyttöön. Kyseiset ukot höpisevät aamusta iltaan samoja tyhjänpäiväisyyksiä ja kuvittelevat kaikenlisäksi olevansa vielä hauskoja ja nokkelia. Tietoa heillä kyllä on mutta se vain sattuu olemaan viime vuosituhannelta, joten senkin käyttö rajoittuu museopeleihin. Nykyisin jos minulla tulee jokin ongelma vehkeisiin, niin kysyn apua suoraan ammatti-ihmisiltä. Enää harvoin käyn edes lukemassa noita jäsenkeskustelunjuttuja, sillä siitä ei jää kuin paha mieli.

      • ole osallistunut

        keskusteluihin kummallakaan palstalla, ei kannattaisikaan, noilla asenteilla ja kyvyillä. Jätä vielä lukemattakin ne jäsenkeskustelut, ei rasitu pieni pääsi turhaan. Anna fiksumpiesi hoitaa ne hommat siellä jäsenpalstalla, se parempi tapa, kaikille!


    • ummikkolukija

      juurikaan kummallakaan sivustoilla käytyä. Kun tänne jouduin ja luin aloituksen kävin myös sfc sivuilla.
      Hohhoijaa. Enpä muuta sano. En ole mitään menettänyt kun olen sivuilta pois pysytellyt. Jos on tullut todellisia ongelmia on apu löytynyt asiantuntijoilta, ei tulisi edes mieleen tulla täältä kyselelmään.
      Jesse on ottanut nokkiinsa joistakin kirjoittajista sfc sivuilla. Onko nyt niin, että osa meistä yrittää molemmilla sivuilla olla nokkelia ja sanoa toisille mahdollisimman pahasti? Ja kun turpiin tulee itselle eli ei verbaaliakrobatiassa pärjätä, niin sitten loukkaannutaan. Tai jos tunnen voittavani ja pystyn mollaamaan toiset niin kaikki on hyvin. Olen voittaja. Mutta jos turpiin tulee nin siten itketään, että voi voi kun nuo tuolla sanoo pahasti.
      Eroja näillä sivuilla on. SFC sivuilla kirjoitetaan ja vinoillaan siististi. Täällä sen sijaan menee vitut, perseet ja muut sellaiset ilmaisut jutusta toiseen.
      Onko sfc sivuilla kirjoittajat fiksumpia?

    • sepä se
    • Välittäkö..

      Onko tämä aivan samaa, kuin silloin ennen hiekkalaatikolla?

      "Mä en tänään sun kaa kaveria. Jos sä kiusaat mua, mä meen kertoon äitille. Ja sä et saa sitten leikkiä mun leikkikaluilla ja sitäpäitsi sä oot rikkonut aivan tahallaan niitä viime kerrallaki, ku mä olin teillä sun hiekkalaatikolla. Piia on mun paras kaveri, ja mä en oo yhtään sun kaveri. Ja mun äiti tekee paljon parempaa ruokaa kuin meidän äiti."

      Muuten siis sama, vain leikkikalut ovat muuttuneet...

      • metro...

        Ihmettelen todella suuresti millaisia "kiksejä" joku Jesse Jeesijä saa käyttäytymisellään täällä 24-saitilla. Hän on ottanut elämäntehtäväkseen SFC-jäsensivujen asioiden repostelemisen täällä villillä saitilla. Mikä voi siis olla hänen motiivinsa tällaiselle toiminnalle? Yhteishengen nostattaminen, karavaanariaatteen ylläpitäminen, oman egonsa pönkittäminen, vai joku muu.
        Jonkinlaisen kiihottumisen tietysti voi saada aikaan näinkin, varsinkin rakkaansa "Impi Kanervan" seurassa.

        Itse kävin myös lukemassa tuolta oikealta karavaanarisaitilta niitä aloituksia ja vastauksia niihin. En löytänyt yhtään sellaista kirjoitusta, joita tämä "Jeesijä" väittää sieltä löytyvän.
        Jokin syvällisempi vaiva on nyt kohdannut "Jessen". Toivottavasti hän saa ainakin mielenrauhan näillä väitteillään, koska mikään lääkitys ei näytä auttavan.


      • ainakin yksi
        metro... kirjoitti:

        Ihmettelen todella suuresti millaisia "kiksejä" joku Jesse Jeesijä saa käyttäytymisellään täällä 24-saitilla. Hän on ottanut elämäntehtäväkseen SFC-jäsensivujen asioiden repostelemisen täällä villillä saitilla. Mikä voi siis olla hänen motiivinsa tällaiselle toiminnalle? Yhteishengen nostattaminen, karavaanariaatteen ylläpitäminen, oman egonsa pönkittäminen, vai joku muu.
        Jonkinlaisen kiihottumisen tietysti voi saada aikaan näinkin, varsinkin rakkaansa "Impi Kanervan" seurassa.

        Itse kävin myös lukemassa tuolta oikealta karavaanarisaitilta niitä aloituksia ja vastauksia niihin. En löytänyt yhtään sellaista kirjoitusta, joita tämä "Jeesijä" väittää sieltä löytyvän.
        Jokin syvällisempi vaiva on nyt kohdannut "Jessen". Toivottavasti hän saa ainakin mielenrauhan näillä väitteillään, koska mikään lääkitys ei näytä auttavan.

        järkevä ja asiat oikein näkevä kirjoittaja, joka ei mene siihen laumahysteriaan mukaan jossa kaikki huutavat kuorossa väärää todistusta. Tietämättään tai tarkoituksella, miten vain.

        Jos siellä SFC-saitlla joku haluaa välttämättä esiintyä viisaana, haukumalla aluksi kaikki muut, niin turhaa on itkeä saamaansa palautetta, se kun yleensä on samankaltaista. Ja sitten täällä jeesustellaan että kyllä siellä Etuteltalla on kauheeta! Näin se vain on.


    • sepä se
    • Aina yhtä positiivinen. Sinä se jaksat joka kirjoituksessasi olla yhtä iloinen ja elämänmyötäinen. Aina kiittelemässä ja kehumassa kaikkia. Hienoa, jatka samaan malliin.

      Tai siis jatkat tietysti... mautonta mutta sopii tyyliin.

      • päätän ryhtyä

        Uskovaiseksi haluan tulla tuollaiseksi jeesiöksi.


    • topi-39 -

      Tietää sen, kun juovuksissa sinne kirjoittelevat.

      • hoitopaikka

        Olen tarkkaan tavannut näitä kirjoituksia ja tullut siihen johtopäätökseen, ettei tämä Jesse aivan väärässä ole. Siinä on vinha perä miten vanhat suhtautuvat uusiin kirjoittajiin ja sama nuiva asenne näkyy molemmilla palstoilla.
        Aina kun uusi kirjoittaja ilmaantuu palstoille, kootaan joukot puolustusasemiin ihan kun joku olisi hyökkäämässä heidän reviirille. Tällä palstalla tämä puolustus saa joskus todella hauskoja piirteitä, kun vanhat heittäytyvät uudelleen lapsiksi ”Mää en ole…”.
        Toinen asia mikä näyttää käyvän näiden vanhojen kunnian päälle, on se että jotkut uskaltavat rekisteröidä oman nimimerkin ihan kuvan kanssa. Itse nämä vanhat eivät uskalla rekisteröidä omaa nimimerkkiä (harvaa poikkeusta lukuun ottamatta), kun luulevat että heidät tunnistetaan paremmin.

        Vielä palatakseni tuohon Jessen aloitukseen, niin haluan toistaa kysymyksen johon kukaan ei ole vastannut. Miksi jäsenistön varoin ylläpidetään keskustelupalstaa, joka käytännössä toimii pienen ryhmän hoitopaikkana?


      • hoitopaikka kirjoitti:

        Olen tarkkaan tavannut näitä kirjoituksia ja tullut siihen johtopäätökseen, ettei tämä Jesse aivan väärässä ole. Siinä on vinha perä miten vanhat suhtautuvat uusiin kirjoittajiin ja sama nuiva asenne näkyy molemmilla palstoilla.
        Aina kun uusi kirjoittaja ilmaantuu palstoille, kootaan joukot puolustusasemiin ihan kun joku olisi hyökkäämässä heidän reviirille. Tällä palstalla tämä puolustus saa joskus todella hauskoja piirteitä, kun vanhat heittäytyvät uudelleen lapsiksi ”Mää en ole…”.
        Toinen asia mikä näyttää käyvän näiden vanhojen kunnian päälle, on se että jotkut uskaltavat rekisteröidä oman nimimerkin ihan kuvan kanssa. Itse nämä vanhat eivät uskalla rekisteröidä omaa nimimerkkiä (harvaa poikkeusta lukuun ottamatta), kun luulevat että heidät tunnistetaan paremmin.

        Vielä palatakseni tuohon Jessen aloitukseen, niin haluan toistaa kysymyksen johon kukaan ei ole vastannut. Miksi jäsenistön varoin ylläpidetään keskustelupalstaa, joka käytännössä toimii pienen ryhmän hoitopaikkana?

        Panitko merkille ettet ole uskaltanut rekisteröidä omaa nimimerkkiä ?

        Kenen kanssa on kunnia keskustella ?

        Onko jollakulla joku mielipide ?

        Siis jollakulla todellisella henkilöllä ?


      • sutta
        hoitopaikka kirjoitti:

        Olen tarkkaan tavannut näitä kirjoituksia ja tullut siihen johtopäätökseen, ettei tämä Jesse aivan väärässä ole. Siinä on vinha perä miten vanhat suhtautuvat uusiin kirjoittajiin ja sama nuiva asenne näkyy molemmilla palstoilla.
        Aina kun uusi kirjoittaja ilmaantuu palstoille, kootaan joukot puolustusasemiin ihan kun joku olisi hyökkäämässä heidän reviirille. Tällä palstalla tämä puolustus saa joskus todella hauskoja piirteitä, kun vanhat heittäytyvät uudelleen lapsiksi ”Mää en ole…”.
        Toinen asia mikä näyttää käyvän näiden vanhojen kunnian päälle, on se että jotkut uskaltavat rekisteröidä oman nimimerkin ihan kuvan kanssa. Itse nämä vanhat eivät uskalla rekisteröidä omaa nimimerkkiä (harvaa poikkeusta lukuun ottamatta), kun luulevat että heidät tunnistetaan paremmin.

        Vielä palatakseni tuohon Jessen aloitukseen, niin haluan toistaa kysymyksen johon kukaan ei ole vastannut. Miksi jäsenistön varoin ylläpidetään keskustelupalstaa, joka käytännössä toimii pienen ryhmän hoitopaikkana?

        ken pelkäisi? Ei niitä kirjoittajia tarvitse pelätä. He ovat aivan meitä tavallisia rouvia ja herroja. Eri asia tietenkin on vähän merkityksettömät kirjoitukset, jotka eivät ole edes ajankohtaisia. Se ehkä ärsyttääkin eniten. ei siis pelosta voi olla kysymys?


      • hänchen
        hoitopaikka kirjoitti:

        Olen tarkkaan tavannut näitä kirjoituksia ja tullut siihen johtopäätökseen, ettei tämä Jesse aivan väärässä ole. Siinä on vinha perä miten vanhat suhtautuvat uusiin kirjoittajiin ja sama nuiva asenne näkyy molemmilla palstoilla.
        Aina kun uusi kirjoittaja ilmaantuu palstoille, kootaan joukot puolustusasemiin ihan kun joku olisi hyökkäämässä heidän reviirille. Tällä palstalla tämä puolustus saa joskus todella hauskoja piirteitä, kun vanhat heittäytyvät uudelleen lapsiksi ”Mää en ole…”.
        Toinen asia mikä näyttää käyvän näiden vanhojen kunnian päälle, on se että jotkut uskaltavat rekisteröidä oman nimimerkin ihan kuvan kanssa. Itse nämä vanhat eivät uskalla rekisteröidä omaa nimimerkkiä (harvaa poikkeusta lukuun ottamatta), kun luulevat että heidät tunnistetaan paremmin.

        Vielä palatakseni tuohon Jessen aloitukseen, niin haluan toistaa kysymyksen johon kukaan ei ole vastannut. Miksi jäsenistön varoin ylläpidetään keskustelupalstaa, joka käytännössä toimii pienen ryhmän hoitopaikkana?

        vilpitön, tuossa väittämässäsi? Jos olet todella tavannut tarkkaan ne kirjoitukset, pitäisi sinun tietää että sitä 'nuivaa asennetta' tarjotaan aluksi vain niille uusille kirjoittajille jotka aloittavat 'uransa' Etuteltassa haukkumalla railakkaasti kaikki vanhat osallistujat, kirjoitukset ja mielipiteet. Sekään ei nyt kovin paha juttu ole, jos on sitten kanttia jatkaa ja usein näistäkin tulee hauskoja ja myönteisiä osallistujia. On esiintynyt myös niitä 'lonely rider' tapauksia, kertahyökkäys ja sitten karkuun.
        Täällä yritetään systemaattisesti väittää asioita jotka eivät pidä paikkaansa, motiivit kyllä tiedetään. Jopa henkilötkin, vaikka 'puskasta' ampuvatkin, nimettöminä.
        Ja sitten ollaan tunnistavinaan erinäisiä kirjoittaajia ja kirjoituksia, minäkin olisin sen perusteella kovin ahkera buukeskuslainen, mutta kun en ole. Jäsenistön varoin ylläpidetään SFC-saittia joka on KAIKILLE jäsenille avoin saitti, kukaan, ketkään tai mikään ei kiellä JÄSENTÄ osallistumasta saitille, muu kuin jäsen itse. Urkki on sanonut joskus näinkin että: "Kaikki syyt olla liikkumatta ovat tekosyitä"!, sovellankin saman ajatuksen sitten näin että: "Kaikki syyt jäseneltä olla osallistumatta jäsensaitille ovat tekosyitä"! KJON!
        Ryhtiä ja rehellisyyttä tännekin, näihin kirjoituksiin!


      • sepä se
        hoitopaikka kirjoitti:

        Olen tarkkaan tavannut näitä kirjoituksia ja tullut siihen johtopäätökseen, ettei tämä Jesse aivan väärässä ole. Siinä on vinha perä miten vanhat suhtautuvat uusiin kirjoittajiin ja sama nuiva asenne näkyy molemmilla palstoilla.
        Aina kun uusi kirjoittaja ilmaantuu palstoille, kootaan joukot puolustusasemiin ihan kun joku olisi hyökkäämässä heidän reviirille. Tällä palstalla tämä puolustus saa joskus todella hauskoja piirteitä, kun vanhat heittäytyvät uudelleen lapsiksi ”Mää en ole…”.
        Toinen asia mikä näyttää käyvän näiden vanhojen kunnian päälle, on se että jotkut uskaltavat rekisteröidä oman nimimerkin ihan kuvan kanssa. Itse nämä vanhat eivät uskalla rekisteröidä omaa nimimerkkiä (harvaa poikkeusta lukuun ottamatta), kun luulevat että heidät tunnistetaan paremmin.

        Vielä palatakseni tuohon Jessen aloitukseen, niin haluan toistaa kysymyksen johon kukaan ei ole vastannut. Miksi jäsenistön varoin ylläpidetään keskustelupalstaa, joka käytännössä toimii pienen ryhmän hoitopaikkana?

        Mistä me käyttäjät voitaisiin tietää, miksi sitä palvelua ylläpidetään ja kehitetään. Mehän vain hyödynnämme sitä.

        Tietokoneen käyttäjistä jäsenistöstä ovat vanhukset häviävän pieni vähemmistö. Silti eläkeläisillä on eniten aikaa istua opettelemassa koneensa käyttöä, ja tuottamaan enemmän tekstiä palstoille, kuin työssäolijat ehtivät tehdä.

        Olet tavaillut jäsenpalstaa huonosti. Kaksi viimeksi tullutta kirjoittajaakin on toivotettu lämpimästi tervetulleeksi joukkoon. Toinen siitäkin huolimatta, että päällekäyvällä provolla aloitti ensimmäiseksi. Haukkumalla kaikki muut kirjoittajat palstalla.


      • sepä se kirjoitti:

        Mistä me käyttäjät voitaisiin tietää, miksi sitä palvelua ylläpidetään ja kehitetään. Mehän vain hyödynnämme sitä.

        Tietokoneen käyttäjistä jäsenistöstä ovat vanhukset häviävän pieni vähemmistö. Silti eläkeläisillä on eniten aikaa istua opettelemassa koneensa käyttöä, ja tuottamaan enemmän tekstiä palstoille, kuin työssäolijat ehtivät tehdä.

        Olet tavaillut jäsenpalstaa huonosti. Kaksi viimeksi tullutta kirjoittajaakin on toivotettu lämpimästi tervetulleeksi joukkoon. Toinen siitäkin huolimatta, että päällekäyvällä provolla aloitti ensimmäiseksi. Haukkumalla kaikki muut kirjoittajat palstalla.

        Jesselle vaan tiedoksi että kyllä sinäkin voi osalistua "Etuteltan" keskustelu ja tuoda uuta ilmettä myös sinne.
        Pää pois tynnyristä ja rohkeasti osalistumaan.
        Terve tuola


      • ihmisten
        RoiRisto kirjoitti:

        Jesselle vaan tiedoksi että kyllä sinäkin voi osalistua "Etuteltan" keskustelu ja tuoda uuta ilmettä myös sinne.
        Pää pois tynnyristä ja rohkeasti osalistumaan.
        Terve tuola

        kanssa jänkkäämään turhanpäiväisistä asioista,ja omalla nimellään ei kiitos ei ei


      • höh
        ihmisten kirjoitti:

        kanssa jänkkäämään turhanpäiväisistä asioista,ja omalla nimellään ei kiitos ei ei

        No nimettömänä se näkyy kuitenkin kiinnostavan. Eikös olekin mukavaa ampua puskasta nimimerkillä toisella palstalla, kun jäsenpalstalla ei uskalla omalla nimellään esiintyä.


      • varakaani2
        rauzi kirjoitti:

        Panitko merkille ettet ole uskaltanut rekisteröidä omaa nimimerkkiä ?

        Kenen kanssa on kunnia keskustella ?

        Onko jollakulla joku mielipide ?

        Siis jollakulla todellisella henkilöllä ?

        vaan olisi Jesse mutta ilman omaa tunnaria.Sopii vaan niin hyvin yhteen meinaan Jesse ja kyseinen nimimerkki hoitopaikka??


    • George Birch

      Enpä voinut olla kommentoimatta nimim. Jesse Jeesiön aloitusta. Eikö hänellä ole muuta harrastusta kuin jeesustella SF-C jäsenkeskustelun sisältöä ja eritoten yrittää vääristellen panetella etuteltassa näemmä usein kirjoittavia herroja ja naisia. En nyt varmasti osaa tunnistaa, ketkä siellä eniten kirjoittavat, mutta hauskaa ja asiallisen lystiä kirjoittelua siellä tuntuu olevan. Kannanotot ovat joskus kirpeän teräviä ja jopa kriittisiä, mutta pienen ajattelun jälkeen havaitsee lauseiden sisältävän kuitenkin lämpöisen huumorin ja karavaanarihengen läpitunkevan hauskuuden. Siellä on naisia ja miehiä ja jokunen, joka tuntee velvollisuudekseen täällä riepotella SFC:n jäsenkeskustelun sisältöä. Niistä yksi on Jesse ja ehkä jokunen muukin Impi. Heilläkin on oikeus omiin mielipiteisiinsä, mutta tuntuu siltä, että heidän olisi paikallaan ensin miettiä lukemansa sisältö pariin kertaan ja miettiä sittenkin muutama hetki, onko ymmärtänyt kirjoittajien sanoman. Jäsenkeskustelupalstalla minä olen lueskellut itseni hyvälle tuulelle - olkoon kirjoittaja uusi, tuore, nuori tai vanha, mies tai nainen.

      • puhut

        veliseni/siskoseni muutamilla se nyt vaan on korvien väli niin kireä..


      • tajuaa

        Minä ole lukenut useampaan kuin kahteen kertaan nämä kirjoitukset molemmilta palstoilta, enkä vieläkään aukea. Mikä se Impin lainaus sieltä etuteltasta tänne oikein oli? Ainakin hirvittävän haloon se sai etuteltassa aikaan.


      • mitään hirvittävää
        tajuaa kirjoitti:

        Minä ole lukenut useampaan kuin kahteen kertaan nämä kirjoitukset molemmilta palstoilta, enkä vieläkään aukea. Mikä se Impin lainaus sieltä etuteltasta tänne oikein oli? Ainakin hirvittävän haloon se sai etuteltassa aikaan.

        haloota siellä aiheuttanut. Kummallista kun täällä käytetään yleiseti näitä ylisanoja jonkin asian määrittämiseen. Jarrutelkaa nyt hieman!


      • turiset
        tajuaa kirjoitti:

        Minä ole lukenut useampaan kuin kahteen kertaan nämä kirjoitukset molemmilta palstoilta, enkä vieläkään aukea. Mikä se Impin lainaus sieltä etuteltasta tänne oikein oli? Ainakin hirvittävän haloon se sai etuteltassa aikaan.

        ei sitä näköjään pöljempikään tajua,joten se siitä.


      • kirjoitat

        George B., jeesiöllä on jeesiön ongelmat, mihinkäs koira karvoistaan pääsee?


      • kirjoituksia

        täältä näköjään löytyy. Se järkevien kirjoittelu ei sitten onnistu kaikilta jeesiöiltä.


      • ja syvälle
        turiset kirjoitti:

        ei sitä näköjään pöljempikään tajua,joten se siitä.

        Käääkkä-änkyrät ne vaan ottivat tosissaan, kirjoittelevat moitteita nimimerkin isälle.


      • Kukon p.
        kirjoituksia kirjoitti:

        täältä näköjään löytyy. Se järkevien kirjoittelu ei sitten onnistu kaikilta jeesiöiltä.

        Heti kun silemä vähännii välttää, niin ollaan kun kissat ja koirat. Hävetkee. Aekaeset immeiset. Hittojako työ jostain Jessen höperehtämisestä välitättä, seinähullu mies. Antaa sen paukutella. Ei sillä oo kun nallipyssy.


      • ???????
        ja syvälle kirjoitti:

        Käääkkä-änkyrät ne vaan ottivat tosissaan, kirjoittelevat moitteita nimimerkin isälle.

        Etkö vieläkään hokannut siinä mitään jujua ????????


    • ex-koltis

      Se kommentointipuoli saamaasi palautteeseen. Tuolla ylempänä saattaisi olla myös paljon lisää kommentoitavaa.

      Tämähän ei ole provo vaan oma kommenttini aloitukseesi - TAPAUS ETUTELTANJENGI.

      • onko näin

        Parempi on kun paskakasaa ei tongi se vain haisee.


    • höh

      Ompas pahasti kolahtanut Jesseen, kun on poistattanut Omia tekojaan ruotivan ketjun kiireesti. Olisko tässäkin tapahtunut näin, että SITÄ SAA, MITÄ TILAA.

      • on nyt

        syvä hiljaisuus..............


      • niin ...

        'Se mikä sopii Jupiterille, ei sovi Härälle'! Jeesiö kyllä itse innokkaasti arvostelee toisia, etenkin Etuteltan menoa ja erityisesti Kääkkäkööriä, mutta pelihermot eivät kestä sitä samaa kun se kohdistuu häneen itseensä. Siinäpä dilemma mietittäväksi. Jeesiölle.


    • "TYHMÄKÖ??"

      Olen varmaan keskivertoa tyhmempi ihminen, vaikka olen ihan työelämässä ja mielestäni vielä aivojen käyttöä vaativassa työssä. En kertakaikkiaan ymmärrä näitä ihmisiä jotka lyttäävät Jessen kirjoituksen alimpaan maan rakoseen. Tässä kirjoituksessa on mielestäni järkeä, se on kirjoitettu selvällä suomen kielellä ja on täyttä asiaa. Kyseessä täytyy olla solvaajien ja Jessen välinen henkilökohtainen kauna tai sitten nämä karavaanarikeskustelujen "kunkut" kokevat olonsa uhatuksi. Heidän kirjoitelmiaan lukiessa tulee väistämättä mieleen että he haluavat olla aina oikeassa. Jos joku ei ole heidän kanssaan samalla aaltopituudella leimataan hänet vähintään mielenvikaieksi. Nämä samaiset saitinvaltaajat koittavat nyt uskotella sf-c:n jäsenkeskustelupalstoilla, että heidän kirjoitelmansa ovat huumoria ja kaikkien pitäisi ymmärtää se. Onko tämä Jessenkin arvostelu huumoria? Tässä kirjoituksessa Jesse hyvä olet ihan oikeassa ja saat varmasti monen hiljaiset karavaanarit mielipiteesi taakse.

      • ruuti märkii

        ovelasti jesse rientää hätäisesti keksityn nimimerkin suojasta itsensä avuksi


      • reppu heppu

        Simä et nyt oikein tiedä mistä tässä on kysymys.Joten otappa aikaa ja lueskele nuo "Jessen" jutut niin sinullekin valkenee.Tämän "Jessen" syvin olemus.


      • mieltä

        asiasta ja meitä on paljon paljon


      • oikeassa

        Ensimmäisen lauseesi alkuosassa


      • huti
        ruuti märkii kirjoitti:

        ovelasti jesse rientää hätäisesti keksityn nimimerkin suojasta itsensä avuksi

        En todellakaan ole Jesse, olen naisihminen, joka on ollut jo 20 v karavaanarina. Taisinpa osua oikeaan kirjoituksessani. Teillä on jotain henkilökohtaista Jesseä vastaan. En viitsi lukea kaikkia hänen kirjoituksiaan. Teille hölmöille ei ilmeisesti valjennut se seikka, että puhun vain ja ainoastaan tästä kirjoituksesta joka on tämän viestiketjun aloittanut. Tässä se taas nähdään, jollei ole kääkkäköörin kanssa samaa mieltä, saa haukkuryöpyt niskaansa. En kuitenkaan välitä tuosta, sillä osaan pistää nuo kommentit omaan arvoonsa. Vai pitäisiköhän osata lukea näitäkin viestejä rivien välistä, se sanoma on kuulemma siellä, niinkuin kirjoitatte liiton suljetulla palstalla.


      • arvoonsa
        huti kirjoitti:

        En todellakaan ole Jesse, olen naisihminen, joka on ollut jo 20 v karavaanarina. Taisinpa osua oikeaan kirjoituksessani. Teillä on jotain henkilökohtaista Jesseä vastaan. En viitsi lukea kaikkia hänen kirjoituksiaan. Teille hölmöille ei ilmeisesti valjennut se seikka, että puhun vain ja ainoastaan tästä kirjoituksesta joka on tämän viestiketjun aloittanut. Tässä se taas nähdään, jollei ole kääkkäköörin kanssa samaa mieltä, saa haukkuryöpyt niskaansa. En kuitenkaan välitä tuosta, sillä osaan pistää nuo kommentit omaan arvoonsa. Vai pitäisiköhän osata lukea näitäkin viestejä rivien välistä, se sanoma on kuulemma siellä, niinkuin kirjoitatte liiton suljetulla palstalla.

        ja siksi pulttiinnuit ja siksi tähänkin omalla tavallasi kommentoit.


      • höh
        huti kirjoitti:

        En todellakaan ole Jesse, olen naisihminen, joka on ollut jo 20 v karavaanarina. Taisinpa osua oikeaan kirjoituksessani. Teillä on jotain henkilökohtaista Jesseä vastaan. En viitsi lukea kaikkia hänen kirjoituksiaan. Teille hölmöille ei ilmeisesti valjennut se seikka, että puhun vain ja ainoastaan tästä kirjoituksesta joka on tämän viestiketjun aloittanut. Tässä se taas nähdään, jollei ole kääkkäköörin kanssa samaa mieltä, saa haukkuryöpyt niskaansa. En kuitenkaan välitä tuosta, sillä osaan pistää nuo kommentit omaan arvoonsa. Vai pitäisiköhän osata lukea näitäkin viestejä rivien välistä, se sanoma on kuulemma siellä, niinkuin kirjoitatte liiton suljetulla palstalla.

        Se rivienvälistä lukeminen on hyvä taito. Siellä ne elämän viisaudet on kerrottu. Onpas impi nyt ujona, kun ei kehtaa rekisteröidyllä nimimerkillään kirjoitella. Entisenlaiset antipatiat ovat tallella, kun pitää nähdä Kääkkien haamuja sielläkin missä niitä ei ole. Suljetun osaston ruotiminen senkun vain jatkuu tällä palstalla.


      • Selvitätkö
        arvoonsa kirjoitti:

        ja siksi pulttiinnuit ja siksi tähänkin omalla tavallasi kommentoit.

        Koska emme ole läheskään samalla aaltopituudella, niin kerrotko missä kohtaa kirjoituksessani oli se pulttiintuminen. Sen kyllä myönnän, että kirjoitan omalla tavallani, luojan kiitos!


      • nakki
        Selvitätkö kirjoitti:

        Koska emme ole läheskään samalla aaltopituudella, niin kerrotko missä kohtaa kirjoituksessani oli se pulttiintuminen. Sen kyllä myönnän, että kirjoitan omalla tavallani, luojan kiitos!

        -Teille hölmöille ei ilmeisesti valjennut se seikka, että...

        Kas tuossa sinun pulttiasi.


      • heti ajattelin
        ruuti märkii kirjoitti:

        ovelasti jesse rientää hätäisesti keksityn nimimerkin suojasta itsensä avuksi

        Sopi niin juuri hyvin "Jessen" näppikseen tuo texti! Ihan kivahan se on käydä "ingognito" täällä itseään puolustamassa...


      • a--a--a
        huti kirjoitti:

        En todellakaan ole Jesse, olen naisihminen, joka on ollut jo 20 v karavaanarina. Taisinpa osua oikeaan kirjoituksessani. Teillä on jotain henkilökohtaista Jesseä vastaan. En viitsi lukea kaikkia hänen kirjoituksiaan. Teille hölmöille ei ilmeisesti valjennut se seikka, että puhun vain ja ainoastaan tästä kirjoituksesta joka on tämän viestiketjun aloittanut. Tässä se taas nähdään, jollei ole kääkkäköörin kanssa samaa mieltä, saa haukkuryöpyt niskaansa. En kuitenkaan välitä tuosta, sillä osaan pistää nuo kommentit omaan arvoonsa. Vai pitäisiköhän osata lukea näitäkin viestejä rivien välistä, se sanoma on kuulemma siellä, niinkuin kirjoitatte liiton suljetulla palstalla.

        Tässä taas yksi ämmä etuteltasta kailottaa täällä, mitä etuteltassa on jäsensivuilla kirjoitettu!
        Kaiken maailman ääliöitä tämä maailma päällään kantaakin. Voi surkeuden surkeus ja kaikki surkeus!


      • höh

        On jo paha pelko jessellä ja sivupersoonalla persiissä. Tänään jo kaksi samansisältöistä kirjoittamaani viestiä on poistatettu parin tunnin välein. Eikä ne sisältäneet mitään arkaluontoista tietoa. Vain viittauksen siihen, että tuossa ylempänä on linkit jessen aikaisempaan kirjoitteluun. Eikö ollutkin loukkaavasti tehty??


      • oikeassa

        siinä että olet keskivertoa tyhmempi ihminen. Se siitä.


    • Onko kukaan koskaan hokannut että Jessellä olisi mitään positiivista tarjolla. Onko se ollut kenenkään kanssa samaa mieltä? Koskaan? Onko kukaan henkilönä koskaan ollut Jessen mielestä hyväksyttävä? Onko mikään oppi tai ajatus ollut Jessen mielestä hyvä?

      Paitsi Jessen omat ajatuikset ja opit miten maailma pelastuu kun koirankakat kerätään pusseihin, ja turistit löakkaa kusemasta tienvarsipusikoihin.

      • hämmästellen kummastellen

        Että joku Jesse viittiikin nolata itseään, uudestaan, uudestaan, uudestaan...
        Mikä on, voiko joku keskustelupalsta koukuttaa jonkun tuolla tavoin kuin tuon Jessenkin???
        No, nimettömänähän se huutelee...


      • se siitä
        hämmästellen kummastellen kirjoitti:

        Että joku Jesse viittiikin nolata itseään, uudestaan, uudestaan, uudestaan...
        Mikä on, voiko joku keskustelupalsta koukuttaa jonkun tuolla tavoin kuin tuon Jessenkin???
        No, nimettömänähän se huutelee...

        Tämä on sitä kuuluisaa etutelttalasisten huumoria, jota muut eivät ymmärrä.


      • omaa tyhmyyttään
        se siitä kirjoitti:

        Tämä on sitä kuuluisaa etutelttalasisten huumoria, jota muut eivät ymmärrä.

        ja huumorintajuttomuuttaan niin kovin mainostaa ja julki huudella? Kun ei ymmärrä niin ei ymmärrä. Se siitä!


      • sepä se
        se siitä kirjoitti:

        Tämä on sitä kuuluisaa etutelttalasisten huumoria, jota muut eivät ymmärrä.

        Meitä huumormiähiin on niin montaa lajia. Toiset suuttuu jopa omasta huumoristaan. Toisten huumoria on ratsastaa lainahevosella.


      • hö höh
        sepä se kirjoitti:

        Meitä huumormiähiin on niin montaa lajia. Toiset suuttuu jopa omasta huumoristaan. Toisten huumoria on ratsastaa lainahevosella.

        Aloitus (kuten muutkin hänen juttunsa) on kirjoitettu otsa rypyssä. Lieneekö tuohon huumoria pantu?
        Kapeakatseinen suomalainen perusjuntti se on!


      • sepä se
        hö höh kirjoitti:

        Aloitus (kuten muutkin hänen juttunsa) on kirjoitettu otsa rypyssä. Lieneekö tuohon huumoria pantu?
        Kapeakatseinen suomalainen perusjuntti se on!

        Tälläitä humööriä sillä on. Toiset suuttuu jopa omasta huumoristaan. Niin tämäkin jesse.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      183
      11681
    2. Valkeakosken sekopää murhaaja.

      Itselläni on 3 teini ikäistä tytärtä ja tämä tapaus on herättänyt minussa tosi paljon surua ja vihaa. On käsittämättömän
      Valkeakoski
      151
      2336
    3. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      249
      1486
    4. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      61
      1060
    5. Kiitos kun annoit värejä elämääni

      Edes pienen hetken. Sellasiakin mitä en muuten näe ;) ❤️
      Ikävä
      53
      930
    6. Hiljaista on

      Ei kuulu viestiä 😘 pallo on sinulla Mies, odotan!
      Ikävä
      61
      872
    7. Nainen, se kun olit joskus niin vakavana

      ja naama peruslukemilla, toisinaan silloinkin kun kuuntelit juttujani. Se ilme on jäänyt lähtemättömästi mieleeni. Mitäh
      Ikävä
      42
      767
    8. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      52
      729
    9. Olen ylpeä sinusta

      nainen. Vaikutat "vanhalta" tekijältä. Olet aarre tälle touhulle ja uskon että pääset vielä pitkälle jos haluat. Ehkä sa
      Tunteet
      27
      716
    10. Kysymys iltaan

      Kuinka kuuma kaivattusi on celsius-asteikolla?
      Ikävä
      42
      689
    Aihe