Päivää.
Olen ostamassa kyseessä olevaa matkailuautoa. leimassa on ja vuosimalli -71. Hinta on toistaiseksi 1700e, josta luulen että saa tinkattua jotain. Mitkäköhän ovat kohdat joihin tulisi kiinnittää huomiota sitä tarkastaessani? Tiedän, että se ei ole mikään menopeli ja siinä on kaupunkiperä. Ajattelin, että josko matkaperän hommaisi (olen oppinut termistöä...).Mitäköhän sellainen kustantaa ja mistä saa? Meluun tosin olen tottunut, sillä myös Taunukseni pitää aikamoista ääntä matka-ajossa. Kaikennäköinen informaatio ko autosta kiinnostaa ja jos jossain on foorumi (suomi/englanti), jossa tämänkaltaisia wanhoja matkailuautoja käsitellään, niin linkki olisi tervetullut. Kiitos etukäteen.
Mercedes-Benz 406 kokemuksia/vinkkejä?
50
3652
Vastaukset
- selittää
mitä ei ole vikana vm-71 matkailuautossa kun että mitä mahdollisesti on.
- näillä...
sivuilla http://karavaanari.info/.
- asiantuntijoilta
- höh
Paras tieto kaikenlaisista itserakennetuista, vanhemmistakin matkailuautoista on näillä porukoilla. Eivätkä ole turhantärkeitä hemmoja. Joku heistä voi jopa tuntea kyseisen kulkupelin, ja sen historian. http://www.kylahullutkulkurit.fi/forum/
- centipede
Kiitos linkeistä, pitääpä ruveta tutkimaan.
- Peli...
Olen ajellut sellaisella. Se on sitkeä peli. Ainut pikku ongelma, etten onnistunut saamaan sillä yhtäkään ylinopussakkoa.
Vaihdatin autoon matkaperän Orivedellä (eräs taidemaalari). Melu väheni ja rullasi mukavammin. Jos haluat lisätietoja, laita sähköpostiosoitteesi...- centipede
Sähköposti on [email protected]
Luulen tosiaan, että nopeussaakko ongelmia ei tule.
Noista yllämainitusta paikoista ei hirveästi infoa löytynyt. Kylähullut oli asenteeltaan mielestäni paras, mutta sekin valitettavasti keskittynyt enempi busseihin. - !!!!!!
centipede kirjoitti:
Sähköposti on [email protected]
Luulen tosiaan, että nopeussaakko ongelmia ei tule.
Noista yllämainitusta paikoista ei hirveästi infoa löytynyt. Kylähullut oli asenteeltaan mielestäni paras, mutta sekin valitettavasti keskittynyt enempi busseihin.käyppäs katsomassa matkamersut sivut sieltä löytyy tietoa.
- sepä se
!!!!!! kirjoitti:
käyppäs katsomassa matkamersut sivut sieltä löytyy tietoa.
- centipede
sepä se kirjoitti:
Eiköhän nämä systeemit rupea tästä tokenemaan. Vielä kun saisi sen auton.. Lauantaina menen katsomaan sitä ja kutkuttaa jo. Sellainen tuli mieleen, että mitä saapi sakkoa, jos kyydissä on enempi väkeä kuin rekisteriote sanoo?
- sinulla
peltoa paljon kun paskaa aijot ostaa
- centipede
Ei ole. Mitä itse olet ostellut? Vai haaveiletko vain ja haukut kaikki jotka jotain oikeasti tekevät?
- sinulla -
centipede kirjoitti:
Ei ole. Mitä itse olet ostellut? Vai haaveiletko vain ja haukut kaikki jotka jotain oikeasti tekevät?
En haaveile jo kolmas Hymer on käytössä. Uusi 2007 Hymermobil B-class SL, tuossa pihassa odottelee lähtöä. Miksi Hymer eikä mersu. Siksi koska ei ole peltoa.
- centipede
sinulla - kirjoitti:
En haaveile jo kolmas Hymer on käytössä. Uusi 2007 Hymermobil B-class SL, tuossa pihassa odottelee lähtöä. Miksi Hymer eikä mersu. Siksi koska ei ole peltoa.
Kolmas? Ei taida olla kovin kestäviä laitteita. Tuo mikä mulle tulee on kulkenut jo vuodesta -71. Miksi Mersu eikä Hymer. Koska sillä on tarkoitus myös liikkua, eikä pitää naapureiden ihmetyksen aiheena pihalla.
Mutta ihan tosissaan. Minä en edes haluaisi tuollaista uutta laitetta. Tai jos jostain sellaisen saisin, myisin sen pois, ostaisin tuollaisen Mersun (tai vastaavan), lopuilla diisseliä ja matkaisin jonnekkin kauas. - Hymeristäkin
sinulla - kirjoitti:
löytyy muutamia hyviäkin puolia. Nuo Fiatin, MB:n ja Fordin alustat ovat niissä jopa yhtä hyviä kuin muissakin matkailuautoissa! Ja hinta ja laatusuhdekin alkaa olla jo kohdallaan noissa uusissa entisen DDR:n puolella tehdyissä "halpismalleissa".
- sinulla +
centipede kirjoitti:
Kolmas? Ei taida olla kovin kestäviä laitteita. Tuo mikä mulle tulee on kulkenut jo vuodesta -71. Miksi Mersu eikä Hymer. Koska sillä on tarkoitus myös liikkua, eikä pitää naapureiden ihmetyksen aiheena pihalla.
Mutta ihan tosissaan. Minä en edes haluaisi tuollaista uutta laitetta. Tai jos jostain sellaisen saisin, myisin sen pois, ostaisin tuollaisen Mersun (tai vastaavan), lopuilla diisseliä ja matkaisin jonnekkin kauas.Kyllä kolmas on. Vaihdan neljän vuoden välein jolloin kilometrejä on tullut 120000-150000 km.
Tämän teen siksi että saisin matkustella hyvällä autolla, missä ei tarvitse miettiä tuleeko ongelmia, vaan aina toimii. Emme juuri ollenkaan matkustele Suomessa. Yleisimmät kohdemaat on ollut välimeren maat. Maaliskuussa lähdemme taas reissuun ja palaamme toukokuun lopulla takaisin.
Autoani en seisota pihalla, vaan on aina tallissa, ellei ole liikenteessä. Tuskin naapurit ovat edes huomanneet että auto on vaihtunut. - centipede
Hymeristäkin kirjoitti:
löytyy muutamia hyviäkin puolia. Nuo Fiatin, MB:n ja Fordin alustat ovat niissä jopa yhtä hyviä kuin muissakin matkailuautoissa! Ja hinta ja laatusuhdekin alkaa olla jo kohdallaan noissa uusissa entisen DDR:n puolella tehdyissä "halpismalleissa".
Käykö tuohon 406:seen mikään muu laatikko, että saisi 5 vaihdetta, vai onko matkaperä ainoa vaihtoehto?
- P.K-80
Toivonpa vaan että tuo hymer tapaus on jäänytkin sinne välimerelle. Urpo.
Mieki meinaan meseä hommata. - Rumatikillä
508 olis parei ja kun hommasi siihen vielä halvan Rumatikin, niin silloin puhaltelisi lämpöö vielä syyskylmilläkin, jos saa kunnon Rumatikin.
- Peppuhöpöttäjä_Joksu
Tahtoo olla vaan rumatikin saanti kivenalla. Jos tutunkauppaa jostakin löydät, niin osta heti pois
Kuopiossa on ainakin Rumatikit aivan loppu - AAMULLA_
Pian tulee yö, Palstavahti Joksu avautuu Reinostaan taas yöllä. Aamulla luemme mielenkiinnolla Reino höpinöitä
- Joksu_Fani
Meitsillä on Ransitti , ei ole kuvanauto mutta on saman lainen . siinä on markiisi ja huolto-reikä seinässä http://www.lemondeducampingcar.fr/guide-d-achat/lmc-574-g.html
- Sinikka-cd
Oli ihana!
- Joksu_Fanit
Tarkoitatko Peppuhöpöttäjä Joksua,, vai autoa??
- Sinikka-cd
Joksu_Fanit kirjoitti:
Tarkoitatko Peppuhöpöttäjä Joksua,, vai autoa??
Sinäkin olit ihana, ja autokin oli ihana!
- Peppuhöpöttäjä_Joksusi
Kiitos Sinikka viimeisestä ! Alan jo hiljalleen toipua sinun hurjasta kyydistäsi. Yöllä kun pyöräpotkurillani potkuttelin Kotkasta Kuopioon, niin jo matka tulikin kuin leikiten.
Hanurikin tulee taas oikean malliseksi hiljalleen. Toivottavasti nähdään taas pian , Kiva että olit rumatikkiinikin tyytyväinen.
Silmänikin pyöri sinun köyriessäsi minua ,kuin flipperi pelissä hedelmäkuviot , nyt alkaa silmänikin hiljalleen pysähtymään - Sinikka-cd
Peppuhöpöttäjä_Joksusi kirjoitti:
Kiitos Sinikka viimeisestä ! Alan jo hiljalleen toipua sinun hurjasta kyydistäsi. Yöllä kun pyöräpotkurillani potkuttelin Kotkasta Kuopioon, niin jo matka tulikin kuin leikiten.
Hanurikin tulee taas oikean malliseksi hiljalleen. Toivottavasti nähdään taas pian , Kiva että olit rumatikkiinikin tyytyväinen.
Silmänikin pyöri sinun köyriessäsi minua ,kuin flipperi pelissä hedelmäkuviot , nyt alkaa silmänikin hiljalleen pysähtymäänSittenhän kaikki on hienosti, nähdään taas lähiaikoina, Reino!
- Reinohöpöttäjä_Joksu
Anteeksi Reinoni, kun vierailin myös Sinikan luona, Petyin sinuun eilen, kun et antanut minun ottaa sinulta poskeeni. Oli pakko vielä poiketa Sinikan luona nykäsemässä poskeeni häneltä
- Sinkka-cd
Reinohöpöttäjä_Joksu kirjoitti:
Anteeksi Reinoni, kun vierailin myös Sinikan luona, Petyin sinuun eilen, kun et antanut minun ottaa sinulta poskeeni. Oli pakko vielä poiketa Sinikan luona nykäsemässä poskeeni häneltä
Petitkö siis minua jo näin alussa, Reino? Uskoin sinun vakuutteluihisi ettei sinulla ole nyt muita miehiä, ei ainakaan täällä Kotkassa! Ja nyt sitten paljastuukin kaksinaamainen toimintasi. Häpeä Reino!
- kysyn_Vaan
Mikset ottanut imuja Reinohöpöttäjä Joksu
- Palstavahtijoksu
Reinottaa kyllä mutta mieluummin arkisin, Työeläkeläisellähän on myös Rumatikki.
- Joksu_Fani
Olen jo aika vanha mutta ,olen päättänyt että jos joskus menen vaki suhteeseen, toivoisin tapaavani transseksualistin,jonka kanssa kemiatpelaisi ja meillä olisi yhteistä harrastukseni,tyttöily kulkimessani joka on tämän näköinen http://www.leboncoin.fr/caravaning/860681362.htm ja ulkona pimeässä
- Joksu-fanit
Sinä Reinohöpöttäjä Joksu jo tapasit Sinikan. Sinikka vaan kehui , että sinulla on jo väljempi hanuri, kuin rumatikin imuletku.
Koitas siellä Kuopiossa pyytää lääkäriä, että kiristäisi vähän sinun ryppynaruasi. - JoksuttaaJoksuttaa
Kädelläni minä Reino kaipuutani hoidan yksinäni
- Palstavahtijoksu
Osta vanha Atriatikki ja poista Rumatikki, kyllä Reinottaa se.
- Toivomus
Etkö sinä ääliö Peppureino Jok(su)inen jo voisi jo lopultakin nukahtaa ikiuneen?
- Toivomus
Aika huonollatuulella Kuopionmies maanantaina, kun noin morsiammestaan Reinosta
- Joksu_Fanclub
Peppuhöpöttäjä Joksu, innostui Sinikastaan, ei enää välitä Reinostaan ja rumatikistään tuontaivaallista pätkääkään.
Mutta me jatkamme Reinohöpöttäjä Joksun fanclubia tästä
Voisiko yhdistää mitenkään Joksu ja rumatikki fanclubia yhteen? - Joksu_Fanclub
On tainnut Reinohöpöttäjä Joksun ja Reinon väliin tullut syvähaava. Kun Joksu levittelee entisen morsiamen osoitetta tänne.
Mikäs uuden rakkaan Sinikan osoite on ?
- Joksuvan
Tervapahviputkella puhallellaan Rumatikillä vieläkin vaikka Reinohöpöttäjä-Joksu hetkeksi herpaantuikin.
- Peppuhöpöttäjä_Joksu
Mutta , kyllä se vaan vaatii suvikelejä
- Tyäeläkeläinen
Mulla on Rumatikki Hymmerimoppiilissa ja rahoja pankissa.
- Joksu_Fanclub
Jee peppuhöpöttäjä Joksu heräsi taas koomastaan. Kaikki hyvin, luulimme , että Sinikka on Lauantaina nussinut sinut hengiltä. Onneksi ei onnistunutkaan
- Jee_reino
Joksu_Fanclub kirjoitti:
Jee peppuhöpöttäjä Joksu heräsi taas koomastaan. Kaikki hyvin, luulimme , että Sinikka on Lauantaina nussinut sinut hengiltä. Onneksi ei onnistunutkaan
Jee jee olipas, sinulla , nastaa vänkää ja fantsua
- PERSEHÖPÖTTÄJÄ_jOKSU
Eläkeläinen, kun sinulla on rahaa pankissa, että taida olla yötöissä, vaan olet lukenut ihminen , kun olet päivätöihin päässyt.
Muuten ei rahaa olepankissa, ja rumatikkiä
Onko sinullakin Fantsua?? - Jee_reino
PERSEHÖPÖTTÄJÄ_jOKSU kirjoitti:
Eläkeläinen, kun sinulla on rahaa pankissa, että taida olla yötöissä, vaan olet lukenut ihminen , kun olet päivätöihin päässyt.
Muuten ei rahaa olepankissa, ja rumatikkiä
Onko sinullakin Fantsua??Pois se sinusta, tyärajoite-eläkeläinen Peppureino Jok(su)inen.
Ethän sinä ole ollut ikänäsi yö- etkä päivätöissä, miten sinulla voisi olla rahaa pankissa? Ja lukemaankaan sinä reppana et ole vielä kunnolla oppinut, saatikka sitten kirjoittamaan! Siksi sinusta onkin kaikki niin jee jeetä ja fantsua!
- Joksuvan
Kiero-Hemmin pojasta ReinoHöpöttäjä-Joksusta tuli nyt tangolaulaja, lauleskelee vain Tangoa Sinikalle.
- Ihan_totta
Peppureinohan voisi kuvitella olevan karaokebaarissa, ja hoilata tuota Sinikkaa https://youtu.be/XM5ncpxKVb8?t=3 siellä Lukkarinkadun luukussaan!
- Joksu-FANI
Persehöpöttäjä Joksu nyt innostui. On Fantsua ""
Joksu saisiko taas sanoituksen yöllä. sitten kun oikeat ihmiset nukkuvat, sinulla paremmin aikaa sanoittaa riimit Yöllä pääset vähemmällä päivystyksellä täällä.
Kerro Sinikan kanssa seikkailuistasi vielä meille Lauantai yöltänne. Mutta älä halveksi Reinoasi. - Olet_ymmärtänyt_väärin
Joksu-FANI kirjoitti:
Persehöpöttäjä Joksu nyt innostui. On Fantsua ""
Joksu saisiko taas sanoituksen yöllä. sitten kun oikeat ihmiset nukkuvat, sinulla paremmin aikaa sanoittaa riimit Yöllä pääset vähemmällä päivystyksellä täällä.
Kerro Sinikan kanssa seikkailuistasi vielä meille Lauantai yöltänne. Mutta älä halveksi Reinoasi.No mutta Reino, ei kai kukaan ole täällä sinua halveksinut?
Ainoastaan säälinyt ja yrittänyt saada sinut ymmärtämään käytöksesi typeryyden!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1187458Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista726044- 955134
- 524425
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494186- 2234026
- 443875
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283838- 553002
- 442501