Miksi joku ei usko?

Tare .

Miljoonat Pohjoiskorealaiset todistaa suullisesti ja kirjallisesti että heidän presitentti Kim Jong-ili on jumala. Ihmettelen, miten voi olla niin vaikea uskoa Kim Jong-ilin jumaluuteen? Mikä siitä asiasta tekee vaikean?
Esim. joissain elämäntilanteissa, kun ihminen joutuu henkisesti ahtaalle ja kun kaikki psyykkiset "suojakertoimet" on riisuttu, voi nähdä häivähdyksen Kim Jong-ilistä (Jumalasta). Tuntea armollisen rakkauden. Tätä todistusta ovat monet miljoonat Pohjoiskorealaiset ja silti ette usko. Minäpä en kyllä ihan usko, että olette täysin 100% Kim Jong-ilin jumaluuden kieltäjiä. Jokaisessa ihmisessä asuu pieni "Kim Jong-ilin kaipuu",,,Katsopas peiliin

8

303

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väitettäsi?

"Miljoonat Pohjoiskorealaiset todistaa suullisesti ja kirjallisesti että heidän presidentti on Kim Jong-ili on jumala?"

Onko tuolle väitteellesi jokin perustelu vai onko se vain oma mielipiteesi?

• Nöyrin palvelija

Kim on sen kansalleen selkeästi ilmaissut ja tämä tieto ei tule palamaan tulessakaan!

Mielipiteelläni ei ole väliä, vain Kimin mielipiteellä on!

• Vielä nöyrempi
        Nöyrin palvelija kirjoitti:

Kim on sen kansalleen selkeästi ilmaissut ja tämä tieto ei tule palamaan tulessakaan!

Mielipiteelläni ei ole väliä, vain Kimin mielipiteellä on!

Pohjois-Korean kansantasavallassa virallinen ideologia on juche-aate. Juche antaa tieteelliset vastaukset kaikkiin kysymyksiin. Juche on suuren johtajan Kim Il-sungin kehittämä. Se kumpuaa marksismi-leninismistä.

Juche-aatteen mukaan maailmassa on kolme peruselementtiä: luonto, yhteiskunta ja ihminen. Ihminen on kaiken mestari ja päättää kaikesta. Pohjois-Korea on julkaissut myös Suomessa juche-aatetta käsitteleviä kirjoja.

• nöyrä palvelija

Kyllä minä näen sen Kimistä että hän on elävä jumala! Hänen rakkautensa sanoma on saavuttanut minut! Ennen olin vain aivoton itsetutkiskelija, mutta nyt Kimin mahti on täyttänyt minut ääriänsä myöten.

Anna anteeksi mahtava Jong-ili etten sinuun uskonat ja älä passita minua tuonpuoleiseen helvettiin.

Miljoonat ja taas miljoonat pohjoiskorealaiset ja miksei muutkin tulevat kumartamaan Kimiä vielä vuosien päästä.

• pokkuroi

kuningastasi.

Oikea Jumala
        ei ole lihassa hallitsemassa .

Sanotaanhan
        kun on monia jumalia,
        silloin kun yhdelle kumartaa
        toiselle pyllistää.

• tuo on

ei tuo oo ihme!
      maailma on täynnä kristittyjä jotka uskoo tietämättään saatanaan jumalana!
      siitä on kristinuskon pitänyt huolen opettamalla Jumalan ja Jeesuksen oppeja ja sitten itse toimimalla niitä vastaan. Historia todistaa sen.
      Esimerkiksi kristinuusko opettaa älä tapa käskyn ja on itse ollut murhaamassa ja murhauttamassa miljoonia ellei satoja miljoonia syyttömiä ihmisiä jopa lapsia kiduttaen ja sitten noitina noitarovioilla elävinä polttaen jotta kristinuskon oma helvetti tulis kaikkien tietoon.

• tatti50

Olen kasvanut hyvin uskonto keskeisessä kylässä lapsuuteni, edustettuna oli lestaadiolaisista kaikki suunnat, helluntalaiset ja jehovantodistajat. Oma perheeni oli vain tavallisia kirkon jäseniä, mutta silti hyvin ahdasmielisiä kasvatuksessaan. Nuorena olin varmasti malli ihminen ja yritin toteuttaa kaikki käskyt viimeisen päälle. Olin jopa vetämässä kirkon nuorisokerhoa, sen ajan vapaehtoistyötä.

Aika kului ja alkoi tuntua siltä, että kirkko viis veisi ihmisistä, rahaa riitti vain metsien ja rantapalstojen ostoon. Aloin tutkia kirjallisuutta ja pikku hiljaa minusta tuli skeptikko. Viimeinen pisara kirkon opeille tuli ystävä perheen isän kuoltua, hautajaisissa papin saarnatessa jumalan tahdosta ja että meidän on vain hyväksyttävä ystävän kuolema.

Miettimistä riitti, mitä jumala tarkoitti sillä, että otti nuoren perheen isän yhtäkkiä pois ja kaipaamaan jäi viisi pientä lasta. Pari vuotta meni miettiessä ja tulin siihen päätökseen, että eroan kirkosta. En ole katunut tekoani. Olen nyt ulkopuolinen ja tavallaan voin katsoa kirkon ja "uskovaisten" tekemisiä sivusta, ja todeta että onpa tekopyhää toilailua.

Vaikka erosin kirkosta, niin en päässyt siitä eroon, minulta peritään yhä ns. yhteisöveroa, joka menee kirkolle. Onko tämä sitä vapautta. Kouluissa uskonnon opetus pitäisi lopettaa ja homman hoitakoon kirkko. Kaikista julkisista tilaisuuksista pois papit, pidetään kirkko ja valtio erillään.

• olemalla jäsen

on omaa valintaa ja jos
        hengellisiä asioita katsoo ulkopuolelta,
        käy niin, kun liikkuisi keskustassa tai
        sivuimmilla ja näkee mieltäänkiinnostavia
        asioita .

Niitä voi sivullisena katsella ja
        jotenkin arvostellakkin.
        Muttei pääse tuntemaan
        niiden todellista sisältämää .

Yhtyy keveästi niihin,
        jotka myös vaan katselevat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      125
      4793
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      11
      3459
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      128
      3241
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2696
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      82
      2424
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1803
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1424
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      120
      1293
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      10
      1249
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1218
    Aihe