Utelias tietämään kuinka siellä niin kausipaikkalaiset kuin vierailevat tähdet viihtyvät. Onko siellä mitään erityispiirteitä, hyviä tai huonoja. Sijaintinsa puolesta näyttäisi olevan pääkaupunkiseudulla asuville sopiva.
LÄHILAMPI
46
6517
Vastaukset
- vaanari...
vuoden aikana olen käynyt ko. alueella ehkä kerran kaksi, alueessa ja ihmisissä ei vikaa, Vain itse en ole kokenut sitä kolahdusta jolla jollekin alueelle palaa kerta toisensa jälkeen.
- Lähilammella ollut
Minusta Lähilampi on mainio talvi/kesä paikka pääkaupunkilaiselle joka nauttii luonnonläheisyydestä ja mukavasta rennosta meiningistä.
Olen itse ollut muutamana talvena Lähilammella ja pidän paikan luonnonläheisyydestä ja siitä että vaunut ei ole kiinni toisissaan vaan on väljät paikat. Myöskin ihmiset nauttivat rauhallisesta ilmapiiristä Lähilammella.
Ne jotka haluavat jotain muuta viihdykettä kun normaali vaunuilu/luonnonläheisyys suosittelen jotain muuta paikkaa. - Toistaiseksi hereillä
Lähilammella ollut kirjoitti:
Minusta Lähilampi on mainio talvi/kesä paikka pääkaupunkilaiselle joka nauttii luonnonläheisyydestä ja mukavasta rennosta meiningistä.
Olen itse ollut muutamana talvena Lähilammella ja pidän paikan luonnonläheisyydestä ja siitä että vaunut ei ole kiinni toisissaan vaan on väljät paikat. Myöskin ihmiset nauttivat rauhallisesta ilmapiiristä Lähilammella.
Ne jotka haluavat jotain muuta viihdykettä kun normaali vaunuilu/luonnonläheisyys suosittelen jotain muuta paikkaa.Joo kyllähän Lähilammelle voi mennä jos nukkua haluaa, niin ja paastota, siellä kun ei saa edes ulkona syödä kello 23 jälkeen.
On niin sisäpiiri porukkaa ja pärstäkertoimen mukaan toimitaan etten ole koskaan missään nähnyt.
Se SAATTAISI olla ihan hyvä paikka jos iso luuta lakaisisi kaikki vanhat kausipaikkalaiset pois ja omistajatkin voisi vaihtaa. Taso ei oikein vastaa vaatimuksia. Kesällä ainoasta juomapisteestä tulee "jaffan" väristä vettä ja pyykkejäkin pestään tiskialtaassa.
Kaunis ympäristö menee ihan hukkaan. Mutta pakko kai se on olla paikalla kun pk-eudulla ei hirveästi ole muita vaunualueita. - Satunnainen Matkailija
Toistaiseksi hereillä kirjoitti:
Joo kyllähän Lähilammelle voi mennä jos nukkua haluaa, niin ja paastota, siellä kun ei saa edes ulkona syödä kello 23 jälkeen.
On niin sisäpiiri porukkaa ja pärstäkertoimen mukaan toimitaan etten ole koskaan missään nähnyt.
Se SAATTAISI olla ihan hyvä paikka jos iso luuta lakaisisi kaikki vanhat kausipaikkalaiset pois ja omistajatkin voisi vaihtaa. Taso ei oikein vastaa vaatimuksia. Kesällä ainoasta juomapisteestä tulee "jaffan" väristä vettä ja pyykkejäkin pestään tiskialtaassa.
Kaunis ympäristö menee ihan hukkaan. Mutta pakko kai se on olla paikalla kun pk-eudulla ei hirveästi ole muita vaunualueita.Minäkin ajattelin tossa elokuun viimeisenä viikonloppuna mennä katsomaan lähilammen paikkaa. Alueelle saavuttuani rupesin katumaan päätöstäni. Ajattelin kääntää matkailuautoni tulosuuntaan, kun en moiseen ryteikköön ajatellut jäädä. Mutta helpommin sanottu, kuin tehty. Johan jostain puskasta hyppäs kaksi isäntää kyselemään, että alueelle tulossa vai johon totesin että niin ajattelin. En ehtinyt lausettani lopettaa kun nämä kaksi veli pontevaa käskivät ajaa auton sivuun ja lähtivät paikkaa meille katsomaan. Käännettiin auto ympäri ja isännät siinä huitoivat, että mikäs nyt. Siihen tuumasin että eiköhän tämä paikka oo nähty. Vaimo samaa mieltä asiasta jatkoimme Messilään Lahteen. Saavat minun puolestani rauhassa kurkistella muukalaisia. En ymmärrä kuinka joku voi viihtyä moisessa paikassa vihreiden lätäköiden vieressä.
- ''''
Toistaiseksi hereillä kirjoitti:
Joo kyllähän Lähilammelle voi mennä jos nukkua haluaa, niin ja paastota, siellä kun ei saa edes ulkona syödä kello 23 jälkeen.
Kaunis ympäristö menee ihan hukkaan. Mutta pakko kai se on olla paikalla kun pk-eudulla ei hirveästi ole muita vaunualueita.Itse olin viime syksyn kyseisellä paikalla kahden lapsen kanssa 6 ja 8 vuotta.Lapset viihtyivät hyvin , paljon kavereita eikä kello 23:n jälkeen
"syöjiä"(lapsia pelottavia kännääviä örveltäjiä).Käytössä oli pesukoneita kaksi kappaletta ja yksi kuivausrumpu.Tosi hyvä lapsipaikka - Nimetön
'''' kirjoitti:
Itse olin viime syksyn kyseisellä paikalla kahden lapsen kanssa 6 ja 8 vuotta.Lapset viihtyivät hyvin , paljon kavereita eikä kello 23:n jälkeen
"syöjiä"(lapsia pelottavia kännääviä örveltäjiä).Käytössä oli pesukoneita kaksi kappaletta ja yksi kuivausrumpu.Tosi hyvä lapsipaikkaOlen samaa mieltä. Olen ite ollu lähiksellä siitä lähtien ku oon syntyny eli tällä hetkellä 16 vuotta.
Ja millä oikeudella haukutte omistajia ja isäntiä kun ette tunne ihmisiä, vanhempani oli isäntiä varmaan kymmenen vuotta täällä. Menkää muualle jos haluatte örveltää kännissä vaunujenne luona kymmenen jälkeen illalla, alue on kunnon lapsiystävä alue, jonka huomaa siinä ettei kännisiä kävele ja örvellä keskellä yötä alueella toisin kuin joilain tietyillä alueilla. - Vakio asukkaat
Lähilammella ollut kirjoitti:
Ne jotka haluavat jotain muuta viihdykettä kun normaali vaunuilu/luonnonläheisyys suosittelen jotain muuta paikkaa.Joo... näinhän se talvella toimii suht' hyvin, mutta annas olla kun koittaa kevät ja kesä. Silloin kun ihmisten pitäisi saada nauttia kesäilloista/öistä, vapaudesta ja ulkoilmasta täysin rinnoin pitkän talven jälkeen. Tyrannimaiset isännät/alueen omistajat ovat luoneet imapiirin, josta ei todellakaan voi nauttia! Hiljaisuus kello 23 pitää olla täydellinen (lähes ulkona liikkumiskielto) ja viety niin pitkälle, että se suorastaan ahdistaa. Poikkeusta ei sallita edes juhlapyhinä, kuten esim. Juhannus viikonloppuna. Ei mitään maalaisjärjen käyttöä! Koko ajan saa olla varpaillaan, että mitä taas tuli tehtyä väärin. Olinko suihkussa (joita onkin peräti kaksi kappaletta, alueella, jossa on noin 260 vaunupaikkaa) liian kauan. Eräänkin isännän mielestä menneinä vuosina 15 min suihkussa riittää, olipa sitten perhe pesulla minkä kokoinen tahansa... Huh, että ahdistaa!! Lisäksi isäntien käytös on ollut ala-arvoista meitä "vakio-asukkeja" kohtaan. Kielenkäyttö ja suhtautuminen on ollut pöyristyttävää! Sen sijaan vierailevat "tähdet" saavat toki ansaitsemaansa arvostusta. Maksavahtahan he ruhtinaallisesti siitä, että tulevat muutamaksi päiväksi lapsikatraineen sotkemaan ja rikkomaan paikkoja ja viemään Lähilammen ilosanomaa taas eteenpäin seuraaville kävijöille... Olemme olleet alueella nyt reilut 22 vuotta ja nyt riittää! Kaiken kruunaa vielä se, että vähitellen ne muutamat harvat aktiviteetitkin viedään pois, jota alueella on ollut ollut. Mitään järkevää kehitystä ei näiden vuosikymmenten aikana ole alueelle saatu, vaikka mm. isännät ovat lupailleet kymmen hyvää ja yhdeksän kaunista!
Kierrä siis Lähilampi kaukaa, jos haluat arvostaa vapaa-aikaasi ja nauttia siitä hyvässä hengessä ja ilmapiirissä! - Das Auto
Satunnainen Matkailija kirjoitti:
Minäkin ajattelin tossa elokuun viimeisenä viikonloppuna mennä katsomaan lähilammen paikkaa. Alueelle saavuttuani rupesin katumaan päätöstäni. Ajattelin kääntää matkailuautoni tulosuuntaan, kun en moiseen ryteikköön ajatellut jäädä. Mutta helpommin sanottu, kuin tehty. Johan jostain puskasta hyppäs kaksi isäntää kyselemään, että alueelle tulossa vai johon totesin että niin ajattelin. En ehtinyt lausettani lopettaa kun nämä kaksi veli pontevaa käskivät ajaa auton sivuun ja lähtivät paikkaa meille katsomaan. Käännettiin auto ympäri ja isännät siinä huitoivat, että mikäs nyt. Siihen tuumasin että eiköhän tämä paikka oo nähty. Vaimo samaa mieltä asiasta jatkoimme Messilään Lahteen. Saavat minun puolestani rauhassa kurkistella muukalaisia. En ymmärrä kuinka joku voi viihtyä moisessa paikassa vihreiden lätäköiden vieressä.
Tämä sun valitus kertoo susta aikapaljon millainen ihminen olet, oletkos ajatellut sitä?
- Säälix
Siisnä onneton kiusaamisen uhri on joutunut kärsimään 22 vuotta pääsemättä pois paikalta. On varmaan ollut kauheata!
- Vakio asukkaat
On se! Tietäsitpä vaan! En kehota kokeilemaan...
- Tietäsitpä vaan
Sellaisia nuo sfc alueet ovat, pois niiltä pitää pysytellä. Sellaista se kun, koulujakäymätön duunari luulee saaneensa vallan käskeä muita.
- NapeRo
Kun mun pitäis johonki saada vaunu talveks, ei tässä isompia vaatimuksia ole, sen kun vain sais paikan minne työntää vaunu, pistää lämmöt päälle, käydä pesulla ja mennä nukkumaan. Kuppia en ota eikä ota muijakaan. Itte tykkään mieluumin maastomaisemasta kuin asvattikentästä ja rauhasta. Ei kait ne lähilammellakaan ihmisiä kummempia ole? Mikä siinä hommassa sitten kiikastaa, onko homma jotenkin liian sissäänpäin kääntynytta? Tuijottaako ne uuta tulijaa pitkään?
- hossasopiimyös
Napero http://www.luontoon.fi/retkikohteet/retkeilyalueet/kylmaluoma/Sivut/Default.aspx tulla on kaikki mitä kaipaat.
hossasopiimyös kirjoitti:
Napero http://www.luontoon.fi/retkikohteet/retkeilyalueet/kylmaluoma/Sivut/Default.aspx tulla on kaikki mitä kaipaat.
Hei! Itse olen käynyt saman ryhmän Hossan alueella. Aivan upea paikka, suosittelen luonnosta yms. pitäville. Kuusamon lähellä, vähän alapuolella, mutta ei ole samaa "status-rasitetta" kuin Kuusamolla.
-Pentti
- tervetuloa vaan
Tule Maisansaloon,siellä ei kukaan ota viinaa !!
- maisisonmun
Hoh hoh ei tuo voi olla totta, minäkin eilen join jallukolaa.
- alkometri
Ei niin viina ottaa kaikki.
- känniä perk....
kerran kävin siellä ja ainut kännikala olin minä itse
- kumpa edes tietäisit
ettei Lähilampi ole sfc-alue niin voisit antaa parenpaa infoa.
niinhän se on jokapaikassa että uutta tulokasta katsellaan ja mietitään että mikä on miehiään mutta eihän se mitään haittaa sehän on ihan normaaliaKyllä Lähilampi on SF-C alue, mulla on vaunu nykyään siellä. Mukava ja kodikas paikka, ystävällistä väkeä...
-Pentti- Lähilampi 200vrk/v
PenaL kirjoitti:
Kyllä Lähilampi on SF-C alue, mulla on vaunu nykyään siellä. Mukava ja kodikas paikka, ystävällistä väkeä...
-PenttiKivaa porukkaa.
- Vapaa reissaaja
Lähilampi 200vrk/v kirjoitti:
Kivaa porukkaa.
Hyvä jos viihdyt siellä kyylääjien paratiisissa
- vaunuilija-72
PenaL kirjoitti:
Kyllä Lähilampi on SF-C alue, mulla on vaunu nykyään siellä. Mukava ja kodikas paikka, ystävällistä väkeä...
-PenttiLähilampi ei ole "perinteinen" jäsenyhdistyksen pitämä SF-C alue.
Alue on yksityisen avoimen yhtiön omistama ja sillä on käyttösopimus SFC Caravanin kanssa. Hinta on korkea siks ettei alueella ole isännyys- eikä talkoovelvoitteita eikä SFC-treffejä.
Sosiaalitilat ovat kieltämättä huonot, on vain kaksi vesivessaa ( 4 kemiallista haisevaa wc- koppia).
Erillistä koko ajan käytössä olevaa suihkua ei enää ole koska terveysviranomaisten kehotuksesta yksi suihku on käyttökiellossa homeen vuoksi. Tämän vuoksi suihkuun ei pääse kello 12-23 välisenä aikana lainkaan yleisten- ja perhesaunavuorojen vuoksi.
Toivottavasti omistajat ymmärtävät laittaa tämän puutteen kuntoon pikaisesti, muuten keväällä 2014 tulee lähtemään paljon vaunuja muille alueille! - lampi
vaunuilija-72 kirjoitti:
Lähilampi ei ole "perinteinen" jäsenyhdistyksen pitämä SF-C alue.
Alue on yksityisen avoimen yhtiön omistama ja sillä on käyttösopimus SFC Caravanin kanssa. Hinta on korkea siks ettei alueella ole isännyys- eikä talkoovelvoitteita eikä SFC-treffejä.
Sosiaalitilat ovat kieltämättä huonot, on vain kaksi vesivessaa ( 4 kemiallista haisevaa wc- koppia).
Erillistä koko ajan käytössä olevaa suihkua ei enää ole koska terveysviranomaisten kehotuksesta yksi suihku on käyttökiellossa homeen vuoksi. Tämän vuoksi suihkuun ei pääse kello 12-23 välisenä aikana lainkaan yleisten- ja perhesaunavuorojen vuoksi.
Toivottavasti omistajat ymmärtävät laittaa tämän puutteen kuntoon pikaisesti, muuten keväällä 2014 tulee lähtemään paljon vaunuja muille alueille!Nyt kuulemma saunakin menee
2kk:si remonttiin.
- Vapaa Matkailija
Kerta riitti siellä ja sekin oli liikaa!
- alkometri
Turhaan valitat, pysy pois.
- meillä se lähilampi
on muijan jalkojen välissä
- reima ja asta
Meillä oli vaunu lähilammella, kausipaikkalaiset polttivat kun olin pariyötä pois.
- Utelias vaunuilija?
?????????
- aloitteleva waanari
Ainakin näyttää olevan suolaiset hinnat. Ja jos suihkuun ei pääse kuin tiettynä aikana, niin huh!
- Ex vanha
Jos ei ole tyytyväinen lammella,
niin vaunussa on pyörät
jotka voi laittaa pyörimään.
Sanovat isännät.
- alueellavieraillut
Tänä syksynä L. Lampi lopetetaan, ajetaan alas kannattamattomana. Isäntä/emäntä työtä tekevät ovat lopettaneet talkoilun, vaikka saavat ilmaiset saunat ilmaisen paikan sekä puolet alueen tuotosta. Mistä uudet kyylät alueelle, ei mistään kun vapaaehtoisia ei ole paimentamaan.
- lähis o pop
Ihmeellisiä kirjoituksia kun asioista ei tiedetä!
Kannattaisi ottaa ensin asioista selvää ennen kuin purnataan.
ex vanhalle sen verran että yleensä ihminen lähtee kun siltä tuntuu eikä montaa vuotta valita kun kaikki on persellään ja ennen oli sitä sun tätä.
Itse olen alueella viihtynyt hinnoista huolimatta ja pesumahdollisuuden vaikeasta tilanteesta riippumatta.
Perhesaunojen aikaan pääsee suihkuun jos ei ole perhasauna varauksia. - harmistunut
Paikka on todella mukava, vaunu paikat väljiä ja hyviä,voi myös muokkaa itselleen sopivaksi,ja se mikä tulee muissa kirjoituksissa mainittuihin "kyyliin"niin joka alueelle löytyy aina muutama mulkku joten ei mitään uutta ja sitäpaitsi suurin osa porukasta ihan mukavia ja isännät ihan asiallisia joskin huonossa välikädessä koska eivät pysty vaikuttaa alueen kehittämiseen kun omistajat haraavat vastaan, joten omistajat kohtelevat ihmisiä kun paskaa! hintoja on nostettu ilman mitään vastinetta.Kyllähän järkikin sanoo että talvella kun on hiljaista niin laitettaisi paikat kuntoon mutta ei, nyt kun sesonki alkaa niin tehdään remonttia viime tingassa.Sekin olisi ihan ookoo jos hintoja nostetaan sillä perusteella et alueella tapahtuisi jotain parannuksia.Turha ihmetellä miksi vaunut vähenee!!!Toivotaan että alueen johtoon tulisi parannuksia tai joku älykäs vetäjä joka ajettelisi myös asiakkaiden viihtyvyyttä!!!!
Toivotaan että ahneet omistajat ei pilaisi hienoa paikkaa vaan alkaisivat käyttää järkeään koska maksavia asiakkaita pitäisi yrittää kuunnella ja kehittää paikkaa sen mukaan eikä aina valittaa että ei ole rahaa. Mitä paremmaksi paikan saa kehitettyä sen enemmän asiakkaita.- eipä ymmärrä
Hyvin pitkälti virulaisten valloittama paikka, siis ei kovinkaan karavaanaripitoista porukkaa.
Miksi ovat "leiriytyneet" sinne, en ymmärrä. - ymmärrän
eipä ymmärrä kirjoitti:
Hyvin pitkälti virulaisten valloittama paikka, siis ei kovinkaan karavaanaripitoista porukkaa.
Miksi ovat "leiriytyneet" sinne, en ymmärrä.Lammelta on lyhyt työmatka pääkaupunkiseudulle töihin eikä työssäkävijät ole
niin tarkkoja leiripaikan olosuhteista.
Onhan siinä hyvääkin asuttu alue ei houkuttele "rötöstelijöitä" sinne.
- läla
taitaa porukka puhua vasten parempaa tietoa,onko kaikki edes käynnyt lähilammella?
- visi1
mitä oon poikennu,ollu mukava paikka.ei ole nälissään tarvinut olla vaa grilillä oltiin makkaroita käristelemässä.
- kerta riitti
Nyt ovat virolaiset varmaan tyytyväisiä kun on avattu kaksi uutta suihkukoppia, kelpaa sinne mennä huljutteleen paskaista persettä.
Kuuluu siivojakin olevan joku virolainen joten pitäkööt paikkansa.
Aluella "norkoilee" myös "alueen omistaja" tyyppinen vanhempi pariskunta, ovat kuulemma tehneet kaiken.- sontatunkioko
Minkä kaiken, suttuinen ja roskainen paikka. Pihat kynnöspeltoa, vain kylvö puuttuu. En voinut muuta, kuin ajella lujaa ohi.
- Hobbisti
Kuuluu sarjaan ei koskaan uudelleen.
- sontatunkiolle
tiedoksi ettet ohi pääse kun on päättyvän tien päässä,vai kuin.
- M.n
Lähilammella käynyt muutaman kerran...ei pahaa sanottavaa.kaikkiahan ei paikat voi miellyttää.menkää sitten muualle paikkoja kyllä riittää.
- lerdu
Kävin tänään katsomassa Lähilampea. Vaikutti oikein kivalta. Matkaa kausipaikalle olisi vain 7 kilometriä.
- Anonyymi
kävin alueella muuten kiva jos pää isäntä ei ois pätenyt jurripäissääm että hän määrää mitä alueella saa tehdä tai olla tekekmättä!
n
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433474Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4032757Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan182718Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!821827- 871457
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541350- 881077
SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs711066- 80943
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.30868