kielisyöpä pelko

Mk81

moi. oon 25 vee sairauspelkonen mies. Minulla on ollu kieli toiselta sivulta kipeä muutaman päivän. eilen katoin kieltäni, ja huomasin kielen sivulla n sentin pitusen vaaleamman "juovan". Sain kauheen paniikin, ja soitin heti yhelle suuhygienistille, että saako tulla käymään. Noh hän sitten kattoi kieleni ja sanoi että ei mitään vikaa muka ole. Sanoi että on joku arpi tms.

Minua vaan vieläkin pelottaa! voiko tuohon luottaa jos yksi ammattilainen on sen katsonut, ettei syöpää ole?

kiitos

5

1118

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei se ole mitään.

kieleen tulee monesti haavoja ja minulla ainakin jos paljon hapollisia juomia tai happamia hedelmiä paljon.Vältä niitä niin paranee muutamassa päivässä ja älä hinkkaile sitä millään.Jos ikenet ja hampaat kunnossa ei mitään ongelmaa.

• Mk81

On joo tosi aristava tuo kielen reuna. ihan ku siel ois jotai "pattejakin". mut eikö sellane valkonen alue kielessä oo melkei aina syöpä?

• älä hätäile
        Mk81 kirjoitti:

On joo tosi aristava tuo kielen reuna. ihan ku siel ois jotai "pattejakin". mut eikö sellane valkonen alue kielessä oo melkei aina syöpä?

Se on ollut sulla vasta muutaman päivän ajan, ja kun lääkärikin on sanonut, että ei ole syöpää niin USKO! =) Sitten jos se alkaa pitkään vaivata ja kenties pahenee, niin hätäile vasta sitten ja soita uudestaan lääkärille. JOspa olet esim. yöllä unissasi purrut kieltä ja se on mennyt kipeeksi.. ? Kyllä mullakin joskus saattaa kieli olla jonkun aikaa kipeä.. ei niistä kaikista kivuista ym.. pidä säikähtää =)

• asiaako
        älä hätäile kirjoitti:

Se on ollut sulla vasta muutaman päivän ajan, ja kun lääkärikin on sanonut, että ei ole syöpää niin USKO! =) Sitten jos se alkaa pitkään vaivata ja kenties pahenee, niin hätäile vasta sitten ja soita uudestaan lääkärille. JOspa olet esim. yöllä unissasi purrut kieltä ja se on mennyt kipeeksi.. ? Kyllä mullakin joskus saattaa kieli olla jonkun aikaa kipeä.. ei niistä kaikista kivuista ym.. pidä säikähtää =)

...> ja kun lääkärikin on sanonut, että ei ole syöpää niin USKO!

Onko se näin helppoa ja yksinkertaista?
        Kerrotaanhan toisenlaisistakin tapahtumista.
        Lääkäri on myös väittänyt että ei ole syöpää, kuitenkin on ollut.

Eräskin tapaus jossa potilas kävi jopa vuosittain tarkastuksissa, joissa todettiin että syöpää ei ole.
        Oireitten pahentuessa viimein tilanne vasta havaittiin, jolloin ei enää ollut mitään tehtävissä.

• pahanlaatuisesta

Valkeat muutokset ovat harvemmin pahanlaatuisia, punaiset tai muun väriset ovat epäilyttävämpiä. Kielessä ja muuallakin suun limakalvoilla nyrkkisääntö on, että haava, joka ei parane kahdessa viikossa, on epäilyttävä. Kielesi on voinut hangata johonkin, onko lähistöllä teräviä paikanreunoja tms? Onko muita riskitekijöitä - ikä (>50 v.), tupakointi, alkoholi?

Suuhygienisteillä ei ole koulutusta suun limakalvosairauksiin. Jos muutos ei katoa, käyhän hammaslääkärillä näyttämässä. Koskaan ei voi internetissä sanoa, että ei vaarallista, entäs jos sen yhden kerran sitten onkin tosi kyseessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      39
      5248
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      85
      3752
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      48
      3145
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      62
      3045
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      11
      3025
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2383
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1878
    8. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      145
      1848
    9. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1825
    10. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1751
    Aihe