edustaa kyllä ateismin/krea/evo ajettelun kärkeä. Kannattaa lueskella:
http://keskustelu.suomi24.fi/servlets/search?advanced=1&hpp=25&poster=tutkija007&search_interval=fixed_interval&fixed_interval_time=0&sort=date&ts=1169046204349&query_session=0000177750&start=100
tutkija007
2
172
Vastaukset
- tutkija007
Kiitos ja kumarrus kuitenkin arvostuksesta.
Enpä tajunnut kirjoittaneeni noin monta viestiä!
Uskonnot ovat mielenkiintoinen aihe ja niistä keskusteleminen vieläkin mielenkiintoisempaa. Tieto ei ole koskaan pahitteeksi uskontojenkaan suhteen. Minua erityisen paljon kiinnostaa kristinuskon juutalainen tausta ja sen vaikutukset uskoomme. Se avaa aivan erilaisia näkökulmia ja sen pohjalta voin vakuuttaa, että emme ole niin "pihalla" kuin yleisesti ja harhaisesti väitetään. Jeesus Kristus on Herramme, kirjoitusten ja äitiemme ja isiemme todistusten mukaan.
Minua kiinnostaa myös Raamatun kulttuurihistoriallinen sidonnaisuus ja sitä kautta pohdinta, mikä todella Raamattu merkitsee minulle.
Toivottavasti joku saa kipinän tutkia syvemmin uskoamme eikä vain tyydy siihen, mitä ulkoa opetellaan ja kirkossa saarnataan ja sitten arki eletään kuin mitään ei olisi. Erityisen lähellä sydäntäni on körttiläisten arkinen Jumalan tuntemus ja sen mukainen hiljainen uskominen, jossa tärkeintä on Jumalan sisäinen tuntemus ja missä ei ulkoinen krumeluuri ja hässäkkä häiritse.
Aina pyrin pitämään mielessä, etten tuottaisi pahennusta sisarille ja veljille enkä mitätöisi heidän uskoaan.
Elämä ilmiöineen ei ole vain tieteellisten tosiasioiden apinointia, vaan syvää mietiskelyä, asioiden puntarointia, henkisyyden arvostamista ja edistämistä, uskoa ja kyseenalaistamista, uudelleen pohdintaa ja mietiskelyä. Siinä on apuna kirjoittaminen, muukin kuin vain netissä tai päiväkirjaan. Ja erityisen arvokasta on miettiä, mitä kaikki merkitsee minulle, minun elämässäni ja maailmankatsomuksessani.
Seuraava kirjallinen tuotteeni on varsin maallinen opaskirja, jonka toivon saavani valmiiksi joskus ensi vuonna. Kirjoittaminen kun on sellainen väylä purkaa päivän paineet ja kehittää kykyäni ilmaista itseäni.
Monia juttuani olisin paremmalla ajalla stilisoinut paremmin ajatuksiani vastaaviksi, mutta nettikirjoittelussa kai sallittaneen vähän raaka vedos ajatuksista. Paremmin ajatellen olisin ehkä jättänyt osan kirjoittamatta, varsinkin ne kirjoitukset, joissa voi lukea ärtymykseni. Mutta toisalta, olen ihminen ja minussa on inhimilliset heikkoudet.
terv tutkija007 :)- ...
"Monia juttuani olisin paremmalla ajalla stilisoinut paremmin ajatuksiani vastaaviksi, mutta nettikirjoittelussa kai sallittaneen vähän raaka vedos ajatuksista. Paremmin ajatellen olisin ehkä jättänyt osan kirjoittamatta, varsinkin ne kirjoitukset, joissa voi lukea ärtymykseni. Mutta toisalta, olen ihminen ja minussa on inhimilliset heikkoudet."
sallittaneen..;) pääasia, että tajunnanvirtaa tulee, ei jokaista viestiä kannata kuukaudeksi miettimään. Kiitos panostuksestasi keskusteluissa, toivottavasti jaksat vastedeskin.. :P
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi614709Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal974421- 743882
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963797Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1192835- 352608
- 372512
- 242489
- 382479
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232354