Oisko täällä muita, jotka syövät e-pillereitä ja on migreeniin taipumus? Itse olen syönyt 3-vuotta Yasmin merkkisiä e-pillereitä,"yhdistelmä". En ole huomannut niissä mitään sivuvaikutuksia. Kaipa nuo ihan hyvät olleet, mutta e-pillerit lisäävät migreeniä, jota minulla on joka viikko! :/ Oisko jotain muita ehkäisy keinoja, kun on migreeniä. Kertokaa te, joilla sama homma. Kiitos :)
Ehkäisy ja migreeni
10
773
Vastaukset
- tytti
Ehdotan että käytät kondomia tai hankit kierukan tmv. Itse en pysty syömään juuri samaisia Yasmin- pillereitä migreenin takia.
- jos on, niin...
Jos migreenin kanssa esiintyy auraoireita, yhdistelmäehkäisypillerien käyttö on kielletty. Itse käytin 2kk NuvaRingiä ja jo se pieni aika lisäsi normaali migreeniä jokaviikkoiseksi ja lisäksi toi peliin auraoireet. Heitin renkaan samantien roskiin kun auraoireet alkoivat - aurallista migreeniä "sairastavat" ovat moninkertaisessa vaarassa saada aivoinfarktin, varsinkin jos käyttää estrogeenivalmistetta. Ei kannata leikkiä terveydellä...
En tiedä onko hyvä, että sinäkään jatkat ainakaan samalla pillerimerkillä, koska eihän useasti toistuva migreeni mikään terveellinen asia ole, ja haittaahan se sellaisenaan jokapäiväistä elämää. Ja turha on täsmälääkettäkään alkaa syödä migreeniin jos tietää, että ehkäisyn pois jättämisellä on se ratkaiseva merkitys.
Ainakin aurallista migreeniä potevat voivat turvallisesti kokeilla minipillereitä (Cerazette esim), tosin niistä saattaa olla muuta haittaa. Itse aion ainakin kokeilla, koska ehkäisykeinot ovat kumin lisäksi aika vähissä, ja kumin kanssa seksihalut yksinkertaisesti katoavat. - hdhsjsk
Itelläni auraalinen migreeni( siis niitä sahalaitoja yms) ja mulle ei enää kirjoitettu ollenkaan e-pillerireseptiä, kun kuulemma lisää aivoverenvuodon riskiä. :/
Minipillereitä testasin, eikä sopineet mulle todellakaan ainutkaan merkki.
Kierukkaa ehdottivat ja totesin että ei kiitos. Myös kumien kanssa pelaaminen on rasittavaa, ja alka aitseäkin ahdistamaan, että mihinköhän ehkäisyyn sitä sitten siirtyisikään..?- lääkäriin menossa ja apua t...
Minkä merkkisiä e-pillereitä olette sitten syöneet, vaikka migreeni? Itse olen vain tuota Yasminia,yli 3-vuotta. En ainakaan tiedosta/huomaa muita haittavaikutuksia tästä pilleri merkistä. Kaikki on muuten hyvin pelannut. Välillä minulla on normaali migreeni kausi, että tulee niinä tiettyinä aikoina, mut välillä yhtenään. Minipillereihin en oikein uskalla siirtyä, kun niissä tulee helposti tiputtelu vuotoa ja ne kait ei ole niin varmoja ja paljon sivuoireita? Kondomiin en myöskään halua siirtyä,epä mukava!! Oisko jokin muu yhdistelmäpilleri merkki sitten parempi tuohon migreeniin, vai oletteko kaikki kokeilleet?! =) Harmonet, Diane Nova.... On minulla aurallinen-migreeni ja välillä alkaa suoraan.
- jackpot
varsinkin jos sinulla on lääkitys migreeniin niin pillerit heti pois!eikä niiden syönti ilman migreenilääkitystäkään ole migreeniä sairastavalle viisasta.
varoittavana esimerkkinä, viime kesänä kuoli yllättäin tuttuni 24v, migreeni ja pillerit monta vuotta. Syy aivoverenvuoto, mitään ei ollut tehtävissä. - lääkäriin menevä ja apua ta...
Onhan nuita juttuja kuullut, vaikka mistä e-pillerin ja migreenin sopivuudesta. Kyllähän nuo lääkärit silti määräävät e-pillerit, vaikka olisi migreeni ja siihen myös lääkitys. Tietty mainitsevat, että ei olisi suositeltavaa syödä yhdistelmävalmisteita. Olisi kyllä kiva saada jokin samanlainen ehkäisy, kuin tämä yhdistelmävalmiste pilleri, mutta joka sopisi migreeniin. Mutta eipä niitä mahda olla. Ehkäisypuikot, kapselit, en niitä laittaisi itselle. Kondomi!!!
- minkälaiset?
Minkälaiset ovat minipillerit, entä mitenkähän niiden kanssa, kun niillä ei voi siirtää kuukautisia? Eli ilmeisesti joka kuukausi pitää vaivaantua kuukautisten kanssa, ku niillä ei voi siirtää, toisin kuin yhdistelmäpillereillä?
- hyviä kokemuksia
Itsellänikin on aurallinen migreeni, aloitin syömään mercilon pillereitä (yhdistelmä), mutta lopetin jo reilun viikon jälkeen, kolme migreeniä siinä ajassa. Lääkäri suositteli minulle Cerazettea siis minipillereitä ja ovat olleet tosi hyviä migreenit jäivät kokonaan pois. Alussa oli vähän vuotoa, mutta sitten menkat jäivät kokonaan pois (voi kuulua sivuvaikutuksiin). Ehkäisyteho on lähes yhtä hyvä kuin yhdistelmäpillereissä. Minulla ainakaan ei ole ollut mitään ongelmia minipillereiden kanssa, eikä raskaudesta pelkoa vaikka en aina niin kauhean tarkka olekaan ollut ajankohdasta jolloin otan pillerit. Kannattaa ainakin kokeilla Cerazettea, minulle erinomainen vaihtoehto, ei tarvitse kärsiä migreeneistä, eikä siten pelätä terveytensä puolesta.
- nimetön--
hyviä kokemuksia kirjoitti:
Itsellänikin on aurallinen migreeni, aloitin syömään mercilon pillereitä (yhdistelmä), mutta lopetin jo reilun viikon jälkeen, kolme migreeniä siinä ajassa. Lääkäri suositteli minulle Cerazettea siis minipillereitä ja ovat olleet tosi hyviä migreenit jäivät kokonaan pois. Alussa oli vähän vuotoa, mutta sitten menkat jäivät kokonaan pois (voi kuulua sivuvaikutuksiin). Ehkäisyteho on lähes yhtä hyvä kuin yhdistelmäpillereissä. Minulla ainakaan ei ole ollut mitään ongelmia minipillereiden kanssa, eikä raskaudesta pelkoa vaikka en aina niin kauhean tarkka olekaan ollut ajankohdasta jolloin otan pillerit. Kannattaa ainakin kokeilla Cerazettea, minulle erinomainen vaihtoehto, ei tarvitse kärsiä migreeneistä, eikä siten pelätä terveytensä puolesta.
Itse olen kolmatta kuukautta syömässä Cerazettea, ja tiputtelua on ollut saman verran.. Rasittavaa tämä ja lisäksi tuntuu vaikuttavan mielialaankin, väsyttää normaalia enemmän. Taidan kokeilla yhdistelmäpillereitä tai e-rengasta seuraavaksi, migreenistä huolimatta (ei-aurallinen).
- kymmenen vuotta
nimetön-- kirjoitti:
Itse olen kolmatta kuukautta syömässä Cerazettea, ja tiputtelua on ollut saman verran.. Rasittavaa tämä ja lisäksi tuntuu vaikuttavan mielialaankin, väsyttää normaalia enemmän. Taidan kokeilla yhdistelmäpillereitä tai e-rengasta seuraavaksi, migreenistä huolimatta (ei-aurallinen).
migreenistä. Kokeilin ainakin seitsemää eri pillerimerkkiä, viimeisenä cerazettea, ja niistä tulin itkuiseksi ja masentuneeksi, vaikka migreenit hävisivät. Itkeskelin iltaisin kotona ilman mitään syytä. Lopulta laitettiin hormonikierukka, joka vähensi migreeniä mutta laukaisi karmean aknen ja mielettömät kuukautiskivut, lisäksi tuli kipeä kyhmy rintaan, joka on ollut siinä kohta kaksi vuotta (tutkittu, ei mitään vialla, mutta sattuu silti).
Syksyllä täytin 30 ja ilmoittauduin samantien sterilisaatiojonoon. Toimenpide on huomenna!!! Vihdoin pääsen eroon kaikista hormoneista ja ehkäisyistä. Lapsia en hanki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362789Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs192605100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432288Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201881Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo381654Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511575- 381493
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251373- 341271
- 261171