Tasa-arvo.

M135

Tasa-arvo.

Tasa-arvo näissä pikkupaskoissa yrityksissä ...

… Joissa yksi mies on yleensä pomona. Niin tämä "ylevä" ”pomo” hyvin usein teetättää "alaisillaan" myöskin kotihommia varsinaisen liiketoiminnan ohessa. Näitä kaikenlaisia pikkunäppäryyksiä.

Mutta tuollaisessa toiminnassa ei ole minkäänlaista sovinismia, eli miesten keskinäistä yhteistyötä.

Katsokaas kun sovinismissa joka mies on samalla viivalla. Rahalla ei saa miehiä tekemään yhtikäs mitään.

Nämä pikkupaskat pomot usein kuvittelevat kaikenlaista, että mitä kaikkea saavatkaan ahneuksissaan toisilla teetettyä.

Mutta tosiasia on toinen. Reilussa meiningissä kavereiden(kin) kesken hommat tehdään täysin ilmaiseksi. Ruohonjuuritasolla. Ei ole todellakaan tavatonta, että kaveripiirissä nuorisolla tehdään muutot ja kaikenlaiset remontit, auton korjaukset ym. täysin ilmaiseksi, pyyteettömästi.

Sama pätee näihin "yleviin pomoihin". Kyllä reiluun pelin henkeen kuuluu se, että pikkupaskaakin pomoa autetaan. Mutta se tehdään ilmaiseksi. Eli kun pikkupaskat pomot pomottaa tekemään hommia isoille huviloilleen ym. niin tottahan kaveria autetaan. Ei sen takia, että pomo sanoo, vaan sen takia, että kaveria autetaan talonsa rakennuksessa.

Ja tasa-arvossa ...

… Tasa-arvossa myös itse pomo on tuleva sitten kanssa auttamaan tavallisia työmiehiä, kun he tarvitsevat remontti tms. muuttoapua.

Ja tottakai tulevat. Astuvat työmiehen matalaan majaan, riemusta kirkuen remonttia tekemään. Kaikkien niiden miesten luo, ketkä auttoivat itse pomoakin. Se on katsokaas tasa-arvoa se.

Kun siis pomo pyytää seuraavan kerran tekemään kotiremonttia tai vastaavaa suurelle ja mahtavalle huvilalleen (jossa on kaikki hienot ylellisyydet nahkasohvineen jne.), niin tokihan me sen teemme ja teemme sen jopa täysin ilmaiseksi.

Ja tokihan pomokin tulee meidän työmiesten matalaan majaan iloiten ja riemuiten lastemme hiekkalaatikkoa rakentamaan.

(ei nimittäin oikeasti ole tavatonta, että nämä pikkupaskojen firmojen pomot teetättävät omia muuttojaan ja remonttejaan firman työntekijöillä ...)

On se hyvä, että on tasa-arvo olemassa ;)

Vai mitä ;)

5

715

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M135

"Ei ole todellakaan tavatonta, että kaveripiirissä nuorisolla tehdään muutot ja kaikenlaiset remontit, auton korjaukset ym. täysin ilmaiseksi, pyyteettömästi."

- Nuorisonkin kesken.

• tainnu..

Et oo tainnu olla kovinkaan monessa työpaekassa?? Ee passoes ylleestöö, jos ee oo siihen tietämystä.

• M135

Mitenhän on.

Entä jos kyselisit kaveripiiristäsi, että miten moni mies on joutunut tekemään elämänsä aikana työnantajalleen pikkuhommia, varsinaisen liiketoiminnan ohi.

Jos minä kysyisin kaveripiiristäni samaa, niin lähelle 50 miestä vastaisi, että ovat joutuneet työnantajansa pomotettaviksi. Valehtelisivat jos muuta väittäisivät.

Ovat vanhoja työkavereita nimittäin ...

• M135
        M135 kirjoitti:

Mitenhän on.

Entä jos kyselisit kaveripiiristäsi, että miten moni mies on joutunut tekemään elämänsä aikana työnantajalleen pikkuhommia, varsinaisen liiketoiminnan ohi.

Jos minä kysyisin kaveripiiristäni samaa, niin lähelle 50 miestä vastaisi, että ovat joutuneet työnantajansa pomotettaviksi. Valehtelisivat jos muuta väittäisivät.

Ovat vanhoja työkavereita nimittäin ...

Mutta ei siinä sinänsä mitään varsinaista pahaa ole.

Tasa-arvossahan myös itse pomokin kyllä iloiten tulee kavereiden matalaa majaa korjailemaan. Pihakiikkua kasaamaan ...

• M135
        M135 kirjoitti:

Mutta ei siinä sinänsä mitään varsinaista pahaa ole.

Tasa-arvossahan myös itse pomokin kyllä iloiten tulee kavereiden matalaa majaa korjailemaan. Pihakiikkua kasaamaan ...

Reiluahan se olisikin.

Pomo näkisi työmiesten olot, ja työmiesten olot ovat paljon alemmalla tasolla, kuin pomojen isot kartanot ja uudenkarheat loistoautot.

Voisi pistää mietityttämään.

Nimittäin nykypäättäjät eivät kulje kansan keskellä. He eivät tiedä. He eivät välitä.

Mutta eipä siinä mitään, työmies pärjää aina. Meidänkin perhe elää varsin vaatimatonta elämää. Silti väitän että onnellisuuskäyrä ei ole matala.

Mutta ilman työmiestä ei pärjätä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      441
      2604
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      14
      2450
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      252
      1485
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1154
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      431
      1074
    6. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      62
      1056
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      155
      932
    8. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      918
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      869
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      855
    Aihe