Hei,
Olen ensi viikolla menossa sairaalaan lääkkeillä tehtävää tyhjennystä varten. Olen lukenut kasapäin huonoja kokemuksia lääkkeillä suoritettavasta toimenpiteestä verrattuna kaavintaan/luomuun. Löytyisikö yhtään "positiivista" kokemusta rohkaisemaan mieltäni? sellaiselle olisi nyt tarvetta..
nim. pelottaa pirusti =(
"Myönteisiä" kokemuksia lääkkeillä tehdystä tyhjennyksestä?
11
3179
Vastaukset
- .. voi olla myönteistä..
moi!! siis eihän se mitään herkkua todellakaan oo, mut mulla kaikki meni ihan hyvin.. siis sikiö oli kuollu kohtuun ja sen takia jouduttiin tyhjentää kohtu lääkkeellisesti ku ei tullu itestää ulos.. ei sen kummempia kipuja ollu toimenpiteen aikana.. kovia menkkakipuja eli siis mahan ja selän alueella.. pari tuntia ekojen lääkkeiden jälkeen alko vuotaa verta, ja vähä siitä myöhemmin tuli kunnon klönttejä.. :(!! ja siitä sit muutaman tunnin päästä ku vipat lääkkeet oli otettu en vuotanu o0ikeestaa enää yhtään.. sit vaan vähä kotona särkylääkettä ja unta palloon.. kaikki menee hyvin varmasti!! tsemppiä sulle!! vaikeinta on henkinen kipu..
- maria.v
edelliseen vastaajaan, että vaikeinta on ilman muuta henkinen kipu. Itselläni oli kovia kipuja toimenpiteen aikana, mutta halusin silti ehdottomasti lääkkeellisen tyhjennyksen.
Opiskelen sairaanhoitajaksi ja juuri on käyty läpi kaiken maailman perforaatioaukot ja muut komplikaatiot joita kaavinnassa voi ilmetä, joten mielestäni lääkkeellinen tyhjennys on turvallisempi vaihtoehto. Ja minä ainakin halusin konreettisesti kokea sikiön syntymän, koska se auttoi itseäni paremmin käsittelemään tapahtunutta.
Voimia sinulle kovasti, kyllä se hyvin menee! Ja muista, että saat kuitenkin tyhjennyksen aikana vahvoja kipulääkkeitä. Minullekin annettiin tabletteina, liuksena sekä lihakseen. Eikä kaikilla edes tule kovia kipuja!- Kokenut
Mitähän vahvoja kipulääkkeitä sitä saa ja missä kaupungissa? Minut passitettiin tekemään homma kotona, yksin olin ja ohjeeksi annettiin että Panadolia saa ottaa ja ihan 3 kpl päivässä. Kukaan ei ollut kiinnostunut mistään jälkitarkastuksista, verikokeessa kävin pariin otteeseen onko hormonitaso laskenut ja siinä kaikki. Minä en olisi halunnut kokea sitä hetkeä kun sikiö hulahti wc-pönttöön enkä niitä tuskia kun roikuin kylpyhuoneen vessanpytyllä, oksensin, vuosin verta ja ripuloin samaan aikaan pitkin lattiaa saaden mm. peräpukamat siitä touhusta. Ainoa positiivinen puoli asiassa oli se, että pääsin nopeasti normaaliin kuukautiskiertoon takaisin. Henkinen tuska oli mittaamaton eikä julkisen puolen piittaamattomuus parantanut asiaa yhtään.
- maria.v
Kokenut kirjoitti:
Mitähän vahvoja kipulääkkeitä sitä saa ja missä kaupungissa? Minut passitettiin tekemään homma kotona, yksin olin ja ohjeeksi annettiin että Panadolia saa ottaa ja ihan 3 kpl päivässä. Kukaan ei ollut kiinnostunut mistään jälkitarkastuksista, verikokeessa kävin pariin otteeseen onko hormonitaso laskenut ja siinä kaikki. Minä en olisi halunnut kokea sitä hetkeä kun sikiö hulahti wc-pönttöön enkä niitä tuskia kun roikuin kylpyhuoneen vessanpytyllä, oksensin, vuosin verta ja ripuloin samaan aikaan pitkin lattiaa saaden mm. peräpukamat siitä touhusta. Ainoa positiivinen puoli asiassa oli se, että pääsin nopeasti normaaliin kuukautiskiertoon takaisin. Henkinen tuska oli mittaamaton eikä julkisen puolen piittaamattomuus parantanut asiaa yhtään.
ikävän kuuloinen kokemus sinulla. Itselläni muutoin samanlainen, mutta olin siis sairaalassa koko ajan, (kahdeksan tunnin urakan jälkeen sikiö saatiin ulos) joka mahdollisti siis vahvojen kipulääkkeiden saamisen.
Minulle sanottiin sairaalassa, että homma on pakko tehdä siellä, koska kotona ei ole mahdollista hoitaa kipuja tehokkaasti. Olin itse rv 13. Olikohan sinulla ehkä varhaisempi keskenmeno?
No, joka tapauksessa tuntuu siltä, ettet saanut asiallista hoitoa. Itse olin Hyvvinkään sairaalassa.
Alkuperäiselle vielä anteeksi, että nyt ei ehkä ole tullut pelkästään positiivisia kokemuksia lääkkeellisestä keskeytyksestä. Ymmärsin kuitenkin, että olet menossa sairaalaan keskeytykseen, joten saat varmasti hyvät kipulääkitykset ja toivottavasti myös ymmärtäväisen henkilökunnan. Itselläni ainakin oli! Annettiin myös. psykologin ym. yhteystietoja, jos olisin halunnut jutella tapahtuneesta.
- positiivista
Jos jotain positiivista täytyy tilanteeseen keksiä on kivunlievitys. Lääkettä sai niin paljon kuin vain tarvitsi ja kehtasi pyytää. Näin Vaasassa..
Henkisesti rankka tilanne.. Voimia tulevaan!!- rohkaisua vailla
Heips,
Kiitos rohkaisevista sanoistanne! Olen tosiaakin ensi viikolla menossa Jorviin (Espoo) toimenpidettä varten ja ymmärsin, että sairaalassa ollaan niin kauan kun vuoto alkaa ja lääkkeitä saa kipuihin. Sain itse valita kaavinnan ja lääkkeiden välillä ja päädyin lääkkeisiin lääkäreiden suosituksesta. Aloin vain pelkäämään operaatiota kun luin siitä enemmän internetin keskustelupalstoilta =( todella surullisia ja pelottavia tarinoita.
Onhan se niin, että jokainen meistä on yksilö ja varmasti yhtäkään samanlaista kokemusta ei ole..
Tällaisena hetkenä kun kyseessä on ensimmäinen raskaus ja ensimmäinen keskenmeno on kyllä aivan "ulkona", surullinen ja yksinäinen vaikka mieheni minua tukeekin ja yhteisestä asiasta on kyse..
Pitää vain jaksaa ja jatkaa matkaa eteenpäin...
"Ei kukaan ole tiennyt, mitä matkan varrella odottaa.
Ei kukaan tiedä vieläkään.
On vain uskallettava katsoa eteenpäin
ja uskoa, että jokainen kokemus opetti jotakin, jonka tarkoitusta ei vielä ymmärrä." positiivarit
*Halaus* - Elena22
rohkaisua vailla kirjoitti:
Heips,
Kiitos rohkaisevista sanoistanne! Olen tosiaakin ensi viikolla menossa Jorviin (Espoo) toimenpidettä varten ja ymmärsin, että sairaalassa ollaan niin kauan kun vuoto alkaa ja lääkkeitä saa kipuihin. Sain itse valita kaavinnan ja lääkkeiden välillä ja päädyin lääkkeisiin lääkäreiden suosituksesta. Aloin vain pelkäämään operaatiota kun luin siitä enemmän internetin keskustelupalstoilta =( todella surullisia ja pelottavia tarinoita.
Onhan se niin, että jokainen meistä on yksilö ja varmasti yhtäkään samanlaista kokemusta ei ole..
Tällaisena hetkenä kun kyseessä on ensimmäinen raskaus ja ensimmäinen keskenmeno on kyllä aivan "ulkona", surullinen ja yksinäinen vaikka mieheni minua tukeekin ja yhteisestä asiasta on kyse..
Pitää vain jaksaa ja jatkaa matkaa eteenpäin...
"Ei kukaan ole tiennyt, mitä matkan varrella odottaa.
Ei kukaan tiedä vieläkään.
On vain uskallettava katsoa eteenpäin
ja uskoa, että jokainen kokemus opetti jotakin, jonka tarkoitusta ei vielä ymmärrä." positiivarit
*Halaus*Samassa tilanteessa olin itse noin kuukausi sitten. Muista pyytää sairaalasta lähtiessä kipulääkettä mukaan, itse en hoksannut ja jouduimme menemään Kättärin päivystykseen kovien kipujen takia. Verenvuoto oli runsasta mutta keskenmeno oli ainakin "konkreettinen" eli sitä oli jotenkin helpompi surra. Ainakin minulle. Ottaisin lääkkeellisen uudestaan jos sellainen tilanne tulee.
Ja siellä sairaalassa tosiaan saattaa tarvita lehtiä tms. tekemistä vaikka kuvittelee ettei mitään lukemista tosiaan ajattele siinä tilanteessa, meillä meni kuitenkin 14 tuntia ensimmäisen lääkkeen antamisesta ennenkuin vuoto kunnolla alkoi ja oli TYLSÄÄ odotella vaan osastolla ja välillä kävellä rappuja ylös ja alas.
Nyt minulla oli jo yhden kuukautiset (vajaan parin viikon jälkivuoto, parin viikon tauko ja sitten viikko tuhrintaa ja neljän päivän kuukautiset) eli yrittäminen olisi pian jo sallittua mutta itse asiassa nyt on taas mieli niin maassa ettei oikein tunnu hyvältä idealta. Ehkä se tästä kevääseen päin kirkastuu..
Voimia ja halauksia!
Minulla on lääketieteellisesti tyhjennetty 2 spontaania keskenmenoa. Tässä tapauksessa tyhjennys sujuu "helpommin", koska kohdunsuu on jo valmiiksi auki.
12 viikon keskenmenossa ensimmäinen kerta ei onnistunut, olisin joutunut kaavintaan, mutta valehtelin seuraavalla viikolla seurannassa osastolla, että olin syönyt aamulla. Olin juuri nähnyt 4D dokkarin hereillä nukutuksessa, enkä missään tapauksessa halunnut kaavintaa.
Tyhjennysvuoto alkoi vasta seuraavana yönä kotona, siitä huolimatta vieläkin valitsisin lääketieteellisen.- rohkaisua vailla
Heips,
Ajattelin lisätä tähän aloittamaani ketjuun vielä oman kokemukseni.
Viime viikolla minulle tehtiin tämä pelkäämäni lääkkeellinen keskeytys. Ensimmäiset kaksi lääkettä eivät vielä käynnistäneet tyhjenemistä, joten sain vielä kolmannen lääkkeen. Tämän jälkeen käytännössä kaikki tuli ulos mitä oli tullakseen… Vietin sairaalassa aikaa noin kuusi tuntia, jonka jälkeen pääsin kotiin. Lääkkeitä, sekä lämpötyynyjä (geeli/kaura) sain kipuun ja ilta kotona menikin sitten tokkurassa. Pientä vuotoa on nyt jatkunut viikon verran, mutta enää se ei ole kuin pientä tuhruttelua.
Varasin itselleni yksityiseltä tarkistuskäynnin n. kuukauden päähän ja toivon, että tuolloin kaikki on kunnossa ja voimme alkaa yrittämään lasta uudelleen.
Eihän kokemus tietenkään mikään miellyttävä ollut, mutta ei kohdallani niin hirveäkään ettenkö voisi tätä vaihtoehtoa muille suositella (lääkkeet/kaavinta). Tietenkään en tiedä mitä kaavinta on, joten mielipiteeni on tietenkin yksipuoleinen, vain omaan kokemukseen perustuva.
Jaksamista km:stä selviäville!
- surullinen tyttö
hei!!
Minulle tehty lääkkeellinen tyhjennys jorvissa (espoossa) viikko sitten.. Ensin sain emättimeen kaksi tablettia ja paracetamolia suun kautta kivun lievitykseen. vielä ei kolmen tunnin jälkeen mitään tapahtunu, sain yhden tabletin vielä suun kautta. siitä noin 1 1/2 tunnin päästä pääsin pois sairaalasta ja kotona alkoi illalla tosi kovat kivut ja runsas vuoto.. En saanut kipulääkettä mukaan. 3pv sairaslomaa.. ohjeeksi paracetamolia.. ei auttanut juuri lainkaan.. nyt viidentenä päivänä edelleen kovia selkäkipuja ja vuotoa. piti hakea neljäs päivä sairaslomaa kipujen takia.. Kannattaa ottaa mies/ystävä mukaan niin menee mukavammin aika ja on koko ajan juttu kaveria..
Kaikille voimia keskenmenosta selviämiseen!! - Ex-mam
Ei tarvii pelkää.. itse oli ihan samanlainen fiilis..pelotti sikana eikä tienny millasta se on ku se oli eka kerta!!! itse kävin puhdistumassa lääkkeillä just eilen. Siellä juttelin parin ihmisen kanssa ja tätä suositeltiin enemmän,kaavinta kuulemma epämiellyttävämpää.
Kpuja ja vuotoa on pari ekaa tuntia runsaasti,myöhem. rupee helpottaa..
TSEMPPIÄ SULLE PÄÄTIT MITÄ TAHANSA!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2043065Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391580Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 881332
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461294Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481196Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121158Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze119989Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793