Pohdiskelen vaan

alkoholin merkitystä

En tiedä mistä sitä edes aloittaisi, mutta haluan jakaa teidän tuntemattomien ihmisten kanssa jotain sellaista minkä itse olen tajunnut tässä hiljattain.

Alkoholi on meijän yhteiskunnassa niin yleistä että sitä ei pidetä minään...ei oo mitään pahaa jos vetää pään täyteen ja voivottelee seuraavana päivänä krapulaansa..

Itsekin kuulun myös näihin..täytettyäni 18 vuotta pari vuotta sitten viikonloput meni baareissa ja olinhan tietty alaikäisenäkin sitä juonut..

No nyt sitten törmäsin sellaiseen kaveripiiriin jossa pilven polttaminen on yleistä ja sitä pidetään melkeinpä alkoholia parempana.

Jouduin niin ristiriitaiseen tilanteeseen että aivan tälläkin hetkellä kirjoittaessa itkettää.
Itse kun olen sitä mieltä että marin polttaminen on pahasta jo pelkästään että se on laitonta.

Asiaa nyt mietittyäni tajusin että yhtä lailla viinaa vetämällä saan "samanlaisen olotilan". Marin polttaminen ei vaan ole sellaista mihin olen tottunut.Siispä pointtini on että jos kerta pidän polttamista pahana miksi ihmeessä juon alkoholiakaan, varsinkin että päihtyisin oikein kunnolla!?!

Olen vaan joutunut pohtimaan näitä päihdeasioita viime aikoina niin paljon, että mulle on tullut tosi negatiivinen kuva niistä..Voi kuinka monet ihmissuhteet olis parempia ilman niitä tai kuinka senkin rahan voisi käyttää hyödyllisemmin.
Mua ärstyttää että me hyvinvointivaltioissa asuvat länsimaalaiset tehdään ongelmia itellemme sellasista asioista jotka on ihan naurettavia!

Nyt moni saattaa ajatella että mitä ongelmaa siinä nyt sitten on jos joskus harvoin juo..(tai polttaa) No sepä, eikai siinä mitään jos ei aiheuta muille mielipahaa......mutta sitten taas ei se ainakaan minulle koskaan ole ollut rentoutumistapa niinkuin monet saattaa kommentoida.

Toki en nyt sano että tässä mitään uskoon tai absolutistiksi olen tullut, mutta kunhan nyt tässä olen pohtinut...hahah vaikka mihinkään järkevään lopputulokseenkaan en ole tullut:DDD Ja kyllä, olen nuori iältäni ja saatan kuulostaa nyt hiemanpa epäkypsältä, mutta kun piti johonkin ajatuksiani rustata :) Kiitos jos joku todella jakso lukea ja vieläpä kommentoida.

1

94

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siinä kait

se ero on. Alkoholi porukoissa juodaan sitä viinaa ja pidättäydytään siinä. Siis "alkoholi" porukoissa. Hasa jengi juo, polttaa pilveä ja kun sekään ei oikein auta siirrytään vahvempiin. Alkoholisti voisi myös siirtyä 90%:n viinaan, mutta ei siirry koska silloin jää väliin seurustelu. Tuntuu varman yksinkertaistetulta, mutta sama ongelma kuin pilven polttajilla on lääkkeiden seka käyttäjillä. Millään ei saada tajua pois, vaan vaaditaan lekurilta vahvempia masennus lääkkeitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      43
      4006
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      51
      3651
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3218
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      93
      3087
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      88
      2066
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2028
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1889
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      31
      1841
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      34
      1830
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1774
    Aihe