Uudelleenmaalattu

uusi auto?

Onkohan uusi autoni jouduttu maalaamaan uudelleen kuljetusvaurion tms takia? Normaalisti aiempien autojen maalipinta on (lakkakerros) ollut kova ja liukas, ja kun sen on vahannut kunnon vahalla, on muutaman päivän vanha suolakurakin lähtenyt irti vaivatta pelkällä autoshampoolla. Nyt uudessa autossa, vahattu 4 vkoa sitten ja pesty kerran viikossa, ei meinaan saada paskakerrosta millään kokonaan pois, alahelmat ja takaluukku pinttyy kovasti eikä liuotinainekaan (Pineline) pure!

Voiko uudelleenmaalattu pinta olla ns. huokoinen jolloin lika pinttyy ja jämähtää oudosti? Vai onko uusimpien autojen maalauksen laatu ja ainekoostumus sellainen ettei puhdasta jälkeä saa ilman puhdistavalla vahalla jynssäämällä?

7

767

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemukseni mukaan uudet maalit ja lakat ovat huomattavasti sileämpiä ja liukkaampia kuin ennen. Kaukana ovat 90-luvun ensimmäisten vesiohenteisten maalien appelsiinipinnat. Esimerkiksi mersun "nanolakka" on ihan hemmetin sileä ja kiiltävä; normaali kura lähtee kyljistä vesiletkulla. Kymmenen vuotta sitten ei lähtenyt uudestakaan lakkapinnasta edes painepesurilla.

Sanoisin, että karhea pinta kertoo kyllä joko takapihalla spraypullon kanssa touhunneesta myyjästä tai pilalle menneestä maalauksesta. Tekisin ilman muuta reklamaation.

Master Eq

• kävi niin,

että Toppilan voimalaitokselta pääsi mustalipeää ilmaan.

Läheinen autoliike oli juuri laskeuma-alueella.

Yli sadan auton maalipinta vaurioitui. Käytetyt autot myytiin autovahinkokeskuksen kautta.

Uudet autot on maalattu uudelleen, eikä niitä myytäessä todellakaan mainita maalivaurioista.

• Vinkki2

Etsi Ammattimaalari ja Pyydä Tekemään arvio Maalipinnasta..tee se viipymättä niin tulos on varmempi. uudet autot on arvokkaita.

• olen ihmetellyt

katselin tässä kerrattain uusien autojen lakkapintoja,ai ai kun tehtailla on alettu säästämään
      lakkakerroksissa,aivan surkeita lakkauksia .pinta on kuin satavuotiaan mummon iho jopa karheampikin.
      no jos mulla ois uudehko metallihohtomaalilla varustettu auto jossa karhea pinta,niin veisin sen maalarille ja käskisin laittaa lisää lakkaa pintaan kun sehän on mahdollista metallihohto maaleilla maalatuissa autoissa.pieni hionta ja lakkkaa pintaan .:D

• hmm...

Osaisitko sanoa jonkin moista kustannus arviota moiseen? rupesi katsos kiinnostamaan

• jos itse hiot auton
        hmm... kirjoitti:

Osaisitko sanoa jonkin moista kustannus arviota moiseen? rupesi katsos kiinnostamaan

hionta varovasti , voit kysyä maalarilta neuvoa. kevyt hionta ja lakkaus päälle.
        mutta kuten sanoin kysy maalariltasi neuvoa!.
        lakkaa menee vähän ja lakkaukseen menee vähän aikaa.
        tuskin kovin kallis .kysy lakkojen hintaa automaaliliikkeistä siellä tietävät sanoa paljonko menee lakkaa ja mitä maksaa.

• Autoja paikkaillaan maahan tuojalla itseasiassa aika usein, sillä sattuuhan niitä kolhuja autoille aina kun niitä kuljetellaan. Ei siitä ikinä eroon päästä, sillä ihmisiä ne vain ovat tuolla kuljetus puolellakin. Ylimaalauksia autoille tehdään kyllä maahantuojilla äärimmäisen harvoin, sanoisin ettei juuri ollenkaan. Ne ovat aivan liian työläitä tehdä.
      Jälkikäteen korjaus maalattu pinta ei häviä laadussa yhtään tehdas maalatulle pinnalle, sanoisin että se jopa parempi kuin tehdas maalattu. Koska nykyiset korjaus maalaus tekniikat eivät mahdollista kelvollisen pinnan aikaan saamista yhtä ohuella lakkakalvolla kuin tehtaissa saadaan, niin korjatussa kohdassa on vähän paksumpi lakkakalvo kuin muualla, eikä se välttämättä ole huono asia.
      Toinen juttu on se että tarkista käyttämäsi vaha, kokeile jotain toista vahaa. Vahojen valmistajat aina vähän väliä muuttelevat vahojaan, tämä kävi ilmi tuossa pari kolme vuotta sitten, kun aina hyvänä pidetyn autoglymin punaisen vahan laatu putosi yllättäen aika rajusti.
      En lähtisi autoliikkeeseen itkemään etten enää saa autoani puhtaaksi ja sen perusteella vaatimaan jotain, nehän nauraisivat sinut ulos sieltä. niin minä ainakin tekisin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      242
      2631
    2. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      80
      2014
    3. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1898
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      83
      1357
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      67
      1315
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1238
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1108
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1090
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      943
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      934
    Aihe