Monta päivää vuoteessa minua pitäneen sairauden jälkeen jaksoin palata eilen ehtoon edellä kotiin. Olen pahoillani, etten voinut hoitaa sopimiani tapaamisia enkä lupaamiani tehtäviä. Jokaiselle sairaspäivälle olin luvannut jotakin, mutta kaikki peruuntui.
Jos kokemani kiputilat (jotka olivat ehkä kovemmat kuin yhdenkään minulle tehdyn 7 leikkauksen jälkeiset) ja voimakas pahoinvointi, joka ei antanut ajoittain juoda edes lasillista vettä, eivät minulle muuta opettaneet, niin ainakin sen, ettei tule luvata itsevarmasti asioita tulevien päivien askareista ja tapaamisista, kun emme voi tietää, mitä seuraava päivä tuo tullessaan. Oppisinpa sanomaan: "Jos Herra suo ja elän niin teen sitä ja sitä!" Ja kyllä sairasvuoteella oppii anomaan Jumalalta armoa, ne ainakin, jotka eivät katkeroidu kivuissaan, vaikka vahvatkaan lääkkeet eivät tunnu tuovat hetkenkään helpotusta.
Mutta nyt minulla on voimia ainakin lyhyesti vastata puhelimeen ja purkaan sähköpostiani (jos Jumala suo, että voimani jatkavat palautumista). Paranemiseen viittaa ainakin se, että mieleni tekee pitkästä aikaa syödä kunnon lämmin ateria; pala paistettua kirjolohta kermakastikkeessa ja pari perunaa.
Tämä aloitus nyt yhteisesti kaikille niille, jotka ovat odottaneet yhteydenottoani tai eivät ole saaneet joinakin päivinä minua puhelimella kiinni tai odottavat yhä mailia minulta. Joitakin asioita olen tänään jo hoitanutkin, mutta viranomaisasiat siirtyvät väistämättä ensi viikon arkeen.
Aurinkoista iltapäivää Karjalohjalta
17
596
Vastaukset
- Karjalohjalle!
Mieltäni lämmitti lukea tuo valoisan sävyinen ja toivorikas viestisi. Kiitos Herralle, Hän on sinua auttanut ja vahvistanut!
Tulen kirjoittamaan sinulle, mutta odottelen 'ruuhkien purkautumista' ja kuten toivomme, voimiesi palautumista vielä lisää.
Markku M.Oli lohduttavaa lukea, että jaksat muistaa. Täällä Karjalohjalla puhaltavat uudet tuulet mm. terveydenhoidon puolella. Tapaan E:n 24.1.
Minulla on noin 90 viestiä vielä purkaamatta, mutta yritän olla ahkera ja jos Jumala voimia antaa, olen saanut sen tehdyksi helmikuun alkuun mennessä.- Lukijainen
jukka.finland kirjoitti:
Oli lohduttavaa lukea, että jaksat muistaa. Täällä Karjalohjalla puhaltavat uudet tuulet mm. terveydenhoidon puolella. Tapaan E:n 24.1.
Minulla on noin 90 viestiä vielä purkaamatta, mutta yritän olla ahkera ja jos Jumala voimia antaa, olen saanut sen tehdyksi helmikuun alkuun mennessä.Kienoa, että olet paranemaan päin. Älä luitenkaan rasita itseäsi liikaa, onhan fyysiset voimammekin rajalliset! Jumala tahtoo, että välillä lepäämme aloillamme tekemättä mitään. Sitten kun taas voimia ja terveyttä on, voi ja jakssaa tehdä taas paljon enemmän. Kuten olen aiemminkin sanonuut, niin sairaus ei ole kuritusta tai koulutusta Jumalalta. Sellainen opetus on harhaa ja vailla raamatullista pohjaa. Suurimmaksi osaksi sairautemme johtuvat inhimillisistä tekijöistä, kuten sukusairaus perinnöllisyys, mahdollisissa loukkaantumisssa saadut vammat, yleinen huonokuntoisuus, rasitusvammat ja -sairaudet. Sairauksien syitä on monia muitakin, mutta tässä muutama mainittuna! Ja tietenkin on niitä sairauksia, jotka on ns. itse hankittu epäterveellisillä elämäntavoilla. Mutta ei nekään ole tulleet Jumalalta. Toki Jumala voi sallia sairauksien tulevan, mutta Hän ei ole tyranni, joka rankaisisi tai kouluttaisi sairauksien kautta. Lepää nyt ja vastaile sitä mukaa kun tunnet jaksavasi. Äläkä kanna paineita vaikket kaikkiin jaksaisi vastata lainkaan!
Pitää mainita, että itse olen monien fyysisten sairauksien takia työkyvyttömyyseläkkellä. Vaikka minulle kuka yrittää sanoa, että ne on kuritusta tai koulutusta Jumalalta, niin en sitä usko! Minulla on Rakastava Isä! Olen myös saanut parantua monista sairauksista rukousten kautta. Mutta niistä en aio tällä palstalla kertoa enempää! Siunausta sinulle Jukka! - mk81
jukka.finland kirjoitti:
Oli lohduttavaa lukea, että jaksat muistaa. Täällä Karjalohjalla puhaltavat uudet tuulet mm. terveydenhoidon puolella. Tapaan E:n 24.1.
Minulla on noin 90 viestiä vielä purkaamatta, mutta yritän olla ahkera ja jos Jumala voimia antaa, olen saanut sen tehdyksi helmikuun alkuun mennessä.tsemppiä jukka!
- hansutuulia
Toivon että kaikki kivut ja pahoinvoinnit helpotaa ja pääset taas "ihmisten" ilmoille.
Leikkauksen jälkitilat ovat usein aina voimia kysyviä, ei se tarvi olla isokaan, kun kunto laskee yllättävän äkkiä alas. Herra sinua voimalliseti auttakoon ja parantakoon voimallaan.
Ps. en ole täällä käynyt aikoihi, mutta eipa ole tainnut jutut eräitten suunnalta paljon muuttua ;)- poikalapsi
Ovatkos omat juttusi mielestäsi muuttuneet? Jos oletat muiden juttujen muuttuvan, voisit kai muuttaa myös omaa silkkaa valheeseen ja epärehtiin harhautukseen pohjaavaa "uskoasi".
Olen lukenut pari aloitustasi ja ne ovat suuresti siunanneet minua. Vastustajista huolimatta kirjoituksesi auttavat etsijöitä löytämään.
Jos evankeliumista kirjoittamasi sanat ja Jeesuksen Kristuksen korottaminen ihmiskunan ainoaksi pelastajaksi ei nostattaisi vastustusta niin se osoittaisi, ettet ole vaaraksi maailman ruhtinaalle ja hänen seuraajilleen. Mutta nyt vastustajia on paljon ja se on Sinulle ja kaikille uskovaisille elämän merkki. Jumalan Sana erottaa sielun ja hengen sekä Kristuksen ristin viholliset niistä, jotka Häntä rakastavat puolestaan kuolleena ja ylösnousseena Vapahtajana.
Jumala Sinua siunatkoon.
- sun-glasses
Iltapäivää Helsingistä!
Ihan hyvä että alat olla toipumaan päin. Mutta sanon sinulle, että älä syyllistä itseäsi siitä että et sairaana ole jaksanut hoitaa sopimiasi tapaamisia ym. juttuja. Olet ollut sairaana ja silloin sinun pitää levätä ja parannella itseäsi. Olen ymmärtänyt että muutenkin raadat itsesi näännyksiin toisten asioilla. On hyvä että kaltaisiasi ihmisiä on, mutta älä polta itseäsi loppuun. Älä anna pompottaa itseäsi, jos olet sairaana niin olet ja silloin et ole kenenkään juoksutettavissa.
Onko olemassa sellaisia tehtäviä joita voisit antaa toisten tehtäväksi? Ilmeisesti tämä auttamistyösi vaatii juuri sinut itsesi, mutta oletko ajatellut että joku päivä voi olla sinun viimeisesi ja sen jälkeen auttamasi ihmiset ovatkin tuuliajolla, jolleivät osaa mistään muualta hakea apua kuin sinulta.
Olen voinut ymmärtää jotain juttuja väärinkin kun vähän harvakseltaan täällä käyn lueskelemassa mitä kellekin kuuluu. Tarkoitus ei ole loukata, kirjoitin vaan mitä ajattelin.
Hyvät jatkot sinulle ja toipumista!Otan sanasi vakavana neuvona. Kiitos. Sanasi ovat yhtäpitäviä saamani profetian kanssa, ts. sanasi vahvistavat saamani profetian.
Jos tällä palstalla ei olisi niin murheellisen paljon jumalattomia ja pilkkaajia, niin sanoisin enemmänkin, kuinka sanasi siunasivat ja auttoivat, mutta Herra kyllä puhuu Sinulle sen, mikä on tarpeen ja johdattaa rukouksissa.
Herran armo ja rauha kanssasi. Ja kiitos vielä kerran kirjoituksestasi.
Allahilta ja Jumala taitaa olla sitten vastannut?
- Timoriepu
Hyvä, että sinulla on toipuminen päässyt alkuun ja alat kuntoutua pikku hiljaa.
Toivottavasti et pahastu, kun sanon sinulle nyt jotain. Saatan sanoa ihan väärinkin, mutta osaat varmaan antaa anteeksi taitamattomuuteni.
Jotenkin olen käsittänyt, että sinä elät aika täysillä. Sinänsä se on ihan oikein, mutta sinun pitäisi myös muistaa, että olet rajallinen ihminen ja fysiikan rajat tulevat vauhdikkaassa menossa vastaan. Sinun pitäisi muistaa myös ladata akkujasi, vetäytyä sivuun aina välillä Jeesuksen armoa mietiskelemään ja rukoilemaan. Jeesuskin vetäytyi sivuun, vaikka avuntarvitsijoita oli valtavasti kipeine tarpeineen. Emme ole koneita, vaan heikkoja ihmisiä ja lepo on iso osa jaksamistamme. Emme ole myöskään korvaamattomia, joten voimme aivan hyvin ottaa etäisyyttä muihin ihmisiin ja olla vaan ja rentoutua. Jeesuksen armon läheisyyttä sinulle!Haluan kirjoittaa Sinulle saman kuin sun-glassesille (kts vastaustani hänelle). Sanasi edelleen auttavat ja vahvistavat minua pysähtymään, eivätkä todellakaan millään muotoa mieltäni pahenna. Päinvastoin! Kristuksen ruumiin jäseninä on armoa ja viisauttaa ottaa veljiltä ja sisarilta neuvoja ja nuhteitakin vastaan.
Nyt kun olen vähemmän ollut palstalla, mutta tänään jaksanut tutkia käytyjä keskusteluja, niin palstan taso on mielestäni mennyt aimoaskeleen huonompaan suuntaan. Nähtäväksi jää antaako Herra jumalattomien mielipiteineen vallata palstan? Toivon kuitenkin, että Jeesus tämän pimenevän maailmanajan keskellä kutsuisi ja pelastaisi palstalla riehuvia rienaajia, jotta he voisivat antaa vielä todistuksensa Herran jaloista pelastusteoista.
Sinulle ja perheellesi Jumalan runsasta siunausta. Mutta pakko on minun sanoa näistä rienaajista ja Herran herkeämättömistä vastustajista (kun nousee nyt mieleeni), että Jumala on antanut heille aikaa ja Hän on kärsivällinen ja armahtava Jumala heitä kohtaan jonkin aikaa, mutta ei kaiken aikaa. Hän on vanhurskaudessaan tekevä nopean ja lopullisen tilin pilkkaajiensa kanssa. Rukoillaan näille pilkkaajille armoa.
jukka.finland: "Monta päivää vuoteessa minua pitäneen sairauden jälkeen jaksoin palata eilen ehtoon edellä kotiin".
---
Virsi 330:4
Jos sairastut tai työstä joutuisit luopumaan,
ei epätoivoon syöstä saa päivä vaikeinkaan.
Laupias Isän käsi on avoin hädässäsi.
ILOITKAA HERRASSA!
Muistan sinua rukouksin!- että Jeesus...
sanoi; "Voi, voi teitä ulkokullatut"!
Ei millään pahalla, mutta herra jukka finland! Muutama kysymys sulle! (toivon! Älä vastaa tällä forumilla, vaan vastaa itsellesi)!
-miksi sinun pitää kertoa sairauskertomuksesi niin tarkasti ja provosti? Kaipaatko hyväksyntää ja sääliä ja samalla "yber" marttyyristä yli Jumalan käyvää ymmärtämystä?
-miksi sinussa ei näy Jeesuksen luonnetta? Jeesus oli hiljainen ja nöyrä sydämeltä?
-Jeesus ei "kerskuillut", vaikka hän kantoi KAIKKI sairaudet päällään...sinunkin?
-miksi "nautit", että sairastat?
-miksi et sairasta hiljaa rauhassa ja anna Jumalan armoittamien lääkärien hoitaa sinua niin että sinusta loistasi enemmän Kristus kuin oma itsesi?
-miksi "ylpeilet" siitä kuinka paljon ihmiset ottavat sinuun yhteyttä? Onko mieleesi tullut, että monet luottavat sinuun enemmän kuin Jeesukseen?
-?
-?
-?
...........Jeesus rakastaa sinuakin? Vai?Ei ihme
että Jeesus...:
-miksi "ylpeilet" siitä kuinka paljon ihmiset ottavat sinuun yhteyttä? Onko mieleesi tullut, että monet luottavat sinuun enemmän kuin Jeesukseen"?
---
Viestisi teki minut mietteliääksi, vaikka se oli osoitettu Jukalle!
On totta, että farisealaista hapatusta, ulkokultaisuutta, meidän kaikkien tulee välttää.
Monet tämän ajankin uskovat, fariseusten tavoin, pitävät itseään muita ihmisiä parempina.
Fariseusten ulkokultainen asenne näkyi mm. sen fariseuksen rukouksessa, jota Jeesus kuvaa eräässä puheessaan (Lk. 18:9-14). Mies sanoo: "Jumala, minä kiitän sinua, etten ole niin kuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, en myöskään niin kuin tuo publikaani. Minä paastoan kahdesti viikossa ja annan kymmenykset kaikista tuloistani” (Lk.18:11,12).
Fariseus oli hurskas mies, tunsi Raamattunsa, osasi rukoilla ja eli jumalisesti. Jeesuksen mukaan hän ei kuitenkaan mennyt kotiinsa vanhurskaana, Jumalalle kelpaavana, Jumalan hyväksymänä.
Toisin oli publikaanin, veronkerääjän laita. Hän jäi temppelin takaosaan. "Hän ei edes tohtinut nostaa katsettaan taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'." (Luuk.18:13.)
Mies oli hengessään köyhä. Hänellä oli Jumalalle tuotavana vain oma syntinen sydämensä ja elämänsä.
Jeesus todisti hänestä: "Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskautettuna ohi tuon toisen. Jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka alentaa itsensä, se ylennetään” (14).
Jeesus opetti vuorisaarnassaan (Matt. 5-7), että kaiken hengellisen elämän tuli vaikuttaa salaa, luonnollisesti ja eleettömästi.
Fariseuksille tuli almujen antamisesta, rukouksesta ja paastosta tapa, jolla he halusivat korostaa omaa erinomaisuuttaan (Matt. 6:2-7).
Jumala vaikuttakoon meissäkin sellaista mieltä, että karttaisimme farisealaista ulkokultaisuutta ja korjaisimme elmämme suuntaa tässä asiassa.- to...
Tapio522 kirjoitti:
Ei ihme
että Jeesus...:
-miksi "ylpeilet" siitä kuinka paljon ihmiset ottavat sinuun yhteyttä? Onko mieleesi tullut, että monet luottavat sinuun enemmän kuin Jeesukseen"?
---
Viestisi teki minut mietteliääksi, vaikka se oli osoitettu Jukalle!
On totta, että farisealaista hapatusta, ulkokultaisuutta, meidän kaikkien tulee välttää.
Monet tämän ajankin uskovat, fariseusten tavoin, pitävät itseään muita ihmisiä parempina.
Fariseusten ulkokultainen asenne näkyi mm. sen fariseuksen rukouksessa, jota Jeesus kuvaa eräässä puheessaan (Lk. 18:9-14). Mies sanoo: "Jumala, minä kiitän sinua, etten ole niin kuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, en myöskään niin kuin tuo publikaani. Minä paastoan kahdesti viikossa ja annan kymmenykset kaikista tuloistani” (Lk.18:11,12).
Fariseus oli hurskas mies, tunsi Raamattunsa, osasi rukoilla ja eli jumalisesti. Jeesuksen mukaan hän ei kuitenkaan mennyt kotiinsa vanhurskaana, Jumalalle kelpaavana, Jumalan hyväksymänä.
Toisin oli publikaanin, veronkerääjän laita. Hän jäi temppelin takaosaan. "Hän ei edes tohtinut nostaa katsettaan taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'." (Luuk.18:13.)
Mies oli hengessään köyhä. Hänellä oli Jumalalle tuotavana vain oma syntinen sydämensä ja elämänsä.
Jeesus todisti hänestä: "Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskautettuna ohi tuon toisen. Jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka alentaa itsensä, se ylennetään” (14).
Jeesus opetti vuorisaarnassaan (Matt. 5-7), että kaiken hengellisen elämän tuli vaikuttaa salaa, luonnollisesti ja eleettömästi.
Fariseuksille tuli almujen antamisesta, rukouksesta ja paastosta tapa, jolla he halusivat korostaa omaa erinomaisuuttaan (Matt. 6:2-7).
Jumala vaikuttakoon meissäkin sellaista mieltä, että karttaisimme farisealaista ulkokultaisuutta ja korjaisimme elmämme suuntaa tässä asiassa.oli David tai Isak ei Matti tai Esko. Fariseukset olivat kaikki juutalaisia ei kristittyjä.Jos oli fariseuspuolueen jäsen (heitä arvellaan ollen pari tuhatta)oli ilman muuta ulkokultainen ja huono, muiden puolueiden ja ryhmien jäsenet olivat hyviä eivätkä rukoilleet kadunkulmissa. Etenkin publikaanit, he saattoivat palvella miehittäjää, mutta katuivat heti paikalla ja pääsivät muiden suosioon nöyryydellä. Fariseusryhmän oma opetus kehoitti olemaan antamatta apua julkisesti koska näin häpäistiin saajaa ja oli parempi olla antamatta kuin tuottaa toiselle häpeää.
Torven soitatus:ei ole kyse julistamisesta vaan tuohon aikaan astiat joihin sai panna rahaa köyhille olivat shofar-torven muotoisia, niitä oli temppelissä kaikkiaan 13 ja niitä käytettiin muuallakin.
Hengellinen elämä:juutalainen uskonnollinen elämä oli suurelta osin julkista koska laki niin määräsi:uhrit, ruokamääräykset, puhdistautumiset saastumisen jälkeen, viitan tupsujen tuli näkyä, samoin otsaan ja käteen laitettavien koteloiden nehän olivat "merkki"- valtaosa uskonnollisista toimista oli määrätty nähtäväksi ja määrätty tehtäväksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1163921
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä413203- 2362866
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?402396- 361694
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?241496Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411486- 141371
- 181345
- 221271