hurjia lukuja

tuolla autolukuluissa alempana

500- 1000 euroa kuussa autoiluun kaikkineen.huhhuh
mä ostin puol vuotta sitten -88 carinan
400 eurolla pelkkään pensaan on tarvinnut investoida
vakuutuksen ja veron lisäksi.
400e auton hinta 400 vuoden vakuutus 100 vero.
300 euroo 6 kk pensat
= 750 puolenvuoden kulut siis jos auton arvo olisi nyt 0 euroa mutta kyllä siitä ainakin 200 saa joten
550 euroa mennyt puolen vuoden vakuutukseen/veroon/pensaan/arvonalennukseen.
alle satasen siis kuukaudessa kun vanhalla ajelee.

24

1222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rikasjarakas

      Maksaa mukavuudesta ja turvallisuudesta! Luistonestoa, ilmastointia 4x airbagia, sähkölaseja, cruisee.. jne jne, onko sulla carinassa tuommosia? Veikkaan että korkeintaan turvavyöt löytyy...

      • keskituloinen

        Mulla löytyy 1500 e:n arvoisesta autosta cruise, k-lukko, sähkölasit ja -peilit (lämpiää myös sähköllä), plyyshisisustaa yms... Ja kaikki toimii eikä nitinöitä tarvi kuunnella.

        Ainoa on tosiaan tuo turvallisuuspuoli, eli luistonestot ja muut airbagit sitten puuttuukin tuon arvoisesta autosta...


      • sie tahot maksaa niistä

        airbageista ja luistonestoista ja mie en.


    • ei ole auto

      1. Mikäs siinä, jos tykkää ajella jollain lonksuvalla ruostepommilla.

      2. Et vissiin laske omalle elämällesikään mitään hintaa, kun ei ole mitään väliä auton turvallisuudella. Ne vähäisetkin turvarakenteet, mitä autossasi on, ovat ruosteen heikentämät...

      3. Mikä ei tapa, karaisee. Siksi on parempi ajella autolla, jossa ei ole mitään turhia peffanlämmittimiä tai ilmastointia - aikakaan toimivaa sellaista, keskuslukituksesta yms. nyt puhumattakaan.

      4. 400 euron autoihin ei ilmeisesti tule koskaan vikaa eikä niihin tarvitse ostella sen paremmin öljyä kuin renkaitakaan eikä maksella katsastuksesta ... pidä autoa vaikka 3 vuotta ja tule sitten uudelleen kertomaan, riittikö 750 euroa per vuosi.

      Olet kai ymmärtänyt soveltaa samaa logiikkaa myös asumiseen? Turha maksaa viisi sataa kuussa vuokraa tai lainan lyhennystä, kun laavu kuusen alla ajaa saman asian ... eikö?

      • munat 

        suustani.


      • mahdollisimman halvalla

        ja toiset maksavat mieluummin itsensä kipeäksi. oma valinta. ensikädessä turvallisuus syntyy omasta kaasujalasta. kaikki rauta ruostuu joskus (myös uusi), mutta eipä paljon huoleta kiveniskemät kun on halpa biili alla. paikkamaalia vaan ja ajo jatkuu taas. muistaa vain pohjan ja kotelot suojata keväällä ja syksyllä, pestä tiepaskasuolat pois niin vanhallakin autolla ajaa suht kauan. ja jos suuri remontti tulee, niin ei muuta ku purkumoottori jostain tai toista halpaa autoa kehiin.
        vanhoissa huolenpito ratkaisee paljon. ne jotka eivät osaa pitää vanhasta autosta huolta, joutuvat ostamaan uuden joka kestää vähän kauemmin mädäntymistä. mutta jos ei uuttakaan huolla niin se on äkkiseltään rapakunnossa.

        ei ole mitään järkeä maksaa kalliista suuresta kartanoasunnosta jos ei sellaista tarvitse. nimenomaan ostaa/vuokraa vain sellaisen asunnon jossa ei ole turhia varusteita. tavallinen kerrostaloasunto riittää useimmiten, jää rahaa muuhunkin ja säästöön.

        ps. jo 1,5 vuotta 1 100 euron autolla. huoltokustannukset 360 per vuosi.


      • minun makuuni
        mahdollisimman halvalla kirjoitti:

        ja toiset maksavat mieluummin itsensä kipeäksi. oma valinta. ensikädessä turvallisuus syntyy omasta kaasujalasta. kaikki rauta ruostuu joskus (myös uusi), mutta eipä paljon huoleta kiveniskemät kun on halpa biili alla. paikkamaalia vaan ja ajo jatkuu taas. muistaa vain pohjan ja kotelot suojata keväällä ja syksyllä, pestä tiepaskasuolat pois niin vanhallakin autolla ajaa suht kauan. ja jos suuri remontti tulee, niin ei muuta ku purkumoottori jostain tai toista halpaa autoa kehiin.
        vanhoissa huolenpito ratkaisee paljon. ne jotka eivät osaa pitää vanhasta autosta huolta, joutuvat ostamaan uuden joka kestää vähän kauemmin mädäntymistä. mutta jos ei uuttakaan huolla niin se on äkkiseltään rapakunnossa.

        ei ole mitään järkeä maksaa kalliista suuresta kartanoasunnosta jos ei sellaista tarvitse. nimenomaan ostaa/vuokraa vain sellaisen asunnon jossa ei ole turhia varusteita. tavallinen kerrostaloasunto riittää useimmiten, jää rahaa muuhunkin ja säästöön.

        ps. jo 1,5 vuotta 1 100 euron autolla. huoltokustannukset 360 per vuosi.

        T:carinamies
        hyvä pointti tuo kartano vertaus, turha on kymmeniä huoneita lämmittää/vakuuttaa/lyhentää/siivoilla jos parissa huoneessa pärjäilee.
        (miljonääreillä tietysti omat kuviot)


      • .....

        "pidä autoa vaikka 3 vuotta ja tule sitten uudelleen kertomaan, riittikö 750 euroa per vuosi."

        Aivan varmasti riittää. Tohon rahaan ostaa vaikka uuden auton joka vuosi. Lisäksi tästä ruostepommista saa omansa takaisin varaosina myymällä. Itselläsi taas laskee auton arvo tuhansia euroja vuodessa muiden kulujen lisäksi.


      • carinalainen
        ..... kirjoitti:

        "pidä autoa vaikka 3 vuotta ja tule sitten uudelleen kertomaan, riittikö 750 euroa per vuosi."

        Aivan varmasti riittää. Tohon rahaan ostaa vaikka uuden auton joka vuosi. Lisäksi tästä ruostepommista saa omansa takaisin varaosina myymällä. Itselläsi taas laskee auton arvo tuhansia euroja vuodessa muiden kulujen lisäksi.

        kun sä käytät autoasi merkkihuollossa kerran niin sillä rahalla ostan jo pari autoo.hähähä


      • kertoa...
        ..... kirjoitti:

        "pidä autoa vaikka 3 vuotta ja tule sitten uudelleen kertomaan, riittikö 750 euroa per vuosi."

        Aivan varmasti riittää. Tohon rahaan ostaa vaikka uuden auton joka vuosi. Lisäksi tästä ruostepommista saa omansa takaisin varaosina myymällä. Itselläsi taas laskee auton arvo tuhansia euroja vuodessa muiden kulujen lisäksi.

        ... mihin sijoitat kaikki nuo rahasi, jotka säästät autojen kanssa kituuttelemalla? Vai olisiko kenties niin, ettei sinulle siltikään jää rahaa säästöön, ja kateus se siellä vaan päätään nostaa?

        Kyllä minäkin laittaisin autoiluun vaikkapa sen tonnin/kuu, jos rahkeet vaan riittäisivät. Tällä tarkoitan, että se tonni ei olisi pois mistään muusta, kuten esim. laadukkaasta asumisesta. Joillain on tähän varaa ja ymmärrän heitä. Itse ajan ns. keskiluokan autolla, koska se sopii minun taloudelleni.


      • noin 500-700 e/kk
        kertoa... kirjoitti:

        ... mihin sijoitat kaikki nuo rahasi, jotka säästät autojen kanssa kituuttelemalla? Vai olisiko kenties niin, ettei sinulle siltikään jää rahaa säästöön, ja kateus se siellä vaan päätään nostaa?

        Kyllä minäkin laittaisin autoiluun vaikkapa sen tonnin/kuu, jos rahkeet vaan riittäisivät. Tällä tarkoitan, että se tonni ei olisi pois mistään muusta, kuten esim. laadukkaasta asumisesta. Joillain on tähän varaa ja ymmärrän heitä. Itse ajan ns. keskiluokan autolla, koska se sopii minun taloudelleni.

        enkä halua laittaa sitä pihassa ruostuvaan autoon.
        sen voi käyttää vaikka laadukkaanpaan ruokaan,harrastuksiin,kodin sisustukseen,joskus ehkä uuteen taloon..???
        toki jos rahaa olisi niin ettei sitä loppumaan saisi niin tottakai mulla silloin olisi carinan sijasta
        pihassa mersuja ja ferrareita muutama kipale.
        T:carinamies


    • Se on makuasia mihin hilloa haluaa laittaa. Minulle 2000 euroa kuussa on ihan sopiva summa autoiluun. Omakotitalo on maksettu, joten lainalyhennykset eivät enää rasita kassaa.

      Toiset polttavat tupakkia ja juovat kaljaa. Aski päivässä ja sixpäkki illassa tekee 360 euroa kuussa. En ole koskaan polttanut enkä juonut, joten olen säästänyt siinä 175.000 euroa tähän mennessä. Jos tuolle säästetylle summalle laskisi korkotuotot 40 vuoden ajalta, päästäisiin noin puoleen miljoonaan euroon. Sillä tosiaan saa puoli tusinaa uutta E-sarjan Mersua.


      Master Eq

      • sille kun

        eikä juo kaljaa eikä tupakoi, ja sen lisäksi viellä ejaa carinalla .


      • laskea?
        sille kun kirjoitti:

        eikä juo kaljaa eikä tupakoi, ja sen lisäksi viellä ejaa carinalla .

        Jos kaveri tykkää ajaa uudella Mersulla ja maksaa siitä, niin eikö se ole ihan ok? Miksi ihmeessä hänen pitäisi kitkutella jollain turvattomalla ja ikälopulla Carinalla? Meillä jokaisella on vain yksi elämä, eikä sitä kannata tuhlata turhaan pihtaamiseen. Ei niitä euroja hautaansa mukaan saa.


      • laskea..?
        laskea? kirjoitti:

        Jos kaveri tykkää ajaa uudella Mersulla ja maksaa siitä, niin eikö se ole ihan ok? Miksi ihmeessä hänen pitäisi kitkutella jollain turvattomalla ja ikälopulla Carinalla? Meillä jokaisella on vain yksi elämä, eikä sitä kannata tuhlata turhaan pihtaamiseen. Ei niitä euroja hautaansa mukaan saa.

        no saahan jokainen juoda vaikka 2 sixpäkkiä illassa ja kartongin tupakkia jos haluaa . mitä sitten sillekään mitään alat laskemaan??
        sijoituksena auto on vaan huonoimmasta päästä.
        mutta jokainen sijoittaa rahkeidensa mukaan.


    • carinamies.,.,.,.

      kysehän on toki siitä mihin haluaa rahojaan sijoittaa,en toki kuusen alla asu vaan ihan omassa maksetussa omakotitalossa. asumiseen mieluummin sijoitan kun autoon jota tarvin noin 15 minuuttia keskimäärin vuorokaudessa. asunnolla on sentään käyttöä hieman enemmän ja arvokin tuntuu vain nousevan.
      voisin jos haluaisin vaikka huomenna hakea uuden 30-40000 maksavan auton käteisellä jos olisi haluja mutta ei ole minun juttuni elättää autokauppiaita vaihtelemalla autoa parinvuoden välein ja pistää aina 5-10 tonnia välirahaa.
      voihan pihaan laittaa naapureita varten vaikka tiliotteen näytille jos haluaa jollain elvistellä.
      tuo turvallisuushomma toki on minulla heikommassa kantimessa kuin uuden omistajalla mutta työajoa kun tulee vaan se 5km suuntaansa eikä sekään missään moottoritiellä niin hyvin olen selvinnyt.
      mutta niin joku tykkää äidistä joku tyttärestä jne..

      • erässss

        Sinä ajat 5km työajoa, minä 50 suuntaansa! Haluan istua tuon makan mukavassa ja turvallisessa autossa enkä vanhassa narinassa! Kesälläkin ois aika tuskaa nuo matkat ilman ilmastointia. Kaikkeen mukavaan mihin kerkiää tottua niin sitä ei vaan vaihda pois. Kokeile vaikka huvikses!


      • mukavuudenhaluinen
        erässss kirjoitti:

        Sinä ajat 5km työajoa, minä 50 suuntaansa! Haluan istua tuon makan mukavassa ja turvallisessa autossa enkä vanhassa narinassa! Kesälläkin ois aika tuskaa nuo matkat ilman ilmastointia. Kaikkeen mukavaan mihin kerkiää tottua niin sitä ei vaan vaihda pois. Kokeile vaikka huvikses!

        mieluummin aina löydään peppu autonpenkkiin kun että
        pienetkään matkat omin voimin pyörällä/kävellen.
        sen näkee sitten tuloksen kun vilkaisee vatsanseudulle ja sydän ja verisuonitautien diagnoosiin.


    • Velkavolvo

      Jos bensaa menee alle 50 litraa kuussa, ei tosiaan juuri kannata autoonkaan investoida. Sillä ajomäärällähän ei juuri pääse niin kauas kotoa ettei jaksaisi takaisin kävellä. Jos nyt joskus haluaa kalliin ja hienon auton kyytiä, niin tilaa sillä kertaa taksin.

      Mutta kun ajaa esim. yli 35000 km vuodessa kuten minä, ei sitä ole helppo järjestää alle viidensadan kuussa. Onneksi työnantaja maksaa reilusti siitä minkä käskee ajamaan.

    • rikurikas ja autoilija

      minun ansiotuloni viimevuonna 130.000€ (osinkoja en jaksa kertoakaan)
      autona audi A6 hinta 74.000€ varusteineen.
      kuukaudessa menee naftoihin ja muuhun n.800€ (mitään tarkkaa laskelmaa en ole tehnyt,enkä jaksakaan)

      sinun tulosi n.6000€ (peruspäiväraha)
      autosi se carina joka maksoi 400€
      ja kulut vuodessa 750€

      joten suhdeluku taitaa olla kohdallaan?

      • kohdallaan

        silloinhan carinani on minulle perusteltu vaihtoehto.
        mukavaa että noinkin äveriäällä riittää kumminkin aikaa keskustella yleistä autoiluista palstalla
        tavallisten duunareiden kanssa.


      • on.
        kohdallaan kirjoitti:

        silloinhan carinani on minulle perusteltu vaihtoehto.
        mukavaa että noinkin äveriäällä riittää kumminkin aikaa keskustella yleistä autoiluista palstalla
        tavallisten duunareiden kanssa.

        En vain jaksa uskoa, että noin paljon tienaava kehtaisi ajaa Audilla. Eikös tuolla hinnalla saisi jo premium-luokankin kulkineen? Vai etkö vain halua päteä biililläsi?


    • autoiluun

      laskeskelin uutena ostettuuni saabin kuluja ensimmäisen kolmen vuoden aikana..iso summa tuli kun laski arvonalennukset ,renkaat ,huollot ,korjaukset ,bensat,verot,vakutuukset,tuunaukset..kulut keskimäärin 1800 euroa kuussa..

      • toi 1800 e/kk

        autoiluun laittaa ainakin näin 2000e/kk palkkalaiselle.
        toki rahamieheltä sekin onnistuu.
        T:carinamies


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      201
      4783
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      279
      2912
    3. 134
      1747
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      211
      1480
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1421
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1186
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1154
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1119
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1087
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1081
    Aihe