Miten on mahdollista,että lumi yllättää autoilijat tammikuussa? Eikös se ole ihan normaalia, kun lunta sataa tammikuussa?
Lumi yllätti....!!!
Lumi yllätti autoilijat?
24
2944
Vastaukset
- ...hmmh....
no kyllähän se nyt voi yllättää ku lunta ei aikasemmin pahemmin oo satanu ja ei oo varautunu et sitä yhtäkkii rupee tulemaan rännän kera. TOSI liukkaat tiet... huooh.h.
- ja yllättää ensi vuonnakin
kaikki on taas ihmeissään ensi talvena että MITEN SE ONKAAN MAHDOLLISTA
- lumetonta
talvea suomessa on muka nähty? Tyhmän se voi yllättää, muttei sellasta jolla on järki päässä!
Itse kyl toivoin ettei tulis ollenkaan, mutta kuten sanottu, turha toivo rakkaassa suomen maassamme! Ja eiku lumitöihin, auto lämmittimeen ja viltit tuulilaseihin.
Kehoittaisin pistämään viltin vielä niin, että se peittäisi myös ohjaajan puolen oven lukon.
Jouduin nimittäin itse sulattelemaan sitä eka pakkasen tultua "yllättäin" (en seuraa uutisia, enkä kuuntele radiota) aika kauan, mutta kun pistin viltin kuvaamallani tavalla, niin lukkokin pysyin sulana. :) - -!-
ja yllättää ensi vuonnakin kirjoitti:
Sinä sen sanoit. Vuosi toisensa jälkeen, miten se onkaan mahdollista!? On se vaan niin yllättävää joka kerta,kun sitä lunta tulee.
Ollia hieman lainatakseni;
"Tämän talven lumipitoisuus tuli yllätyksenä." - YLLÄTÄ-
ja yllättää ensi vuonnakin kirjoitti:
Mutta eipä yllätä aura-autoja - vittu ne ei kyllä liikenteeseen lähde, ku viimeisessä pakossa. Ihan, kun odottaisivat, että sada, sada nyt kaikki kerralla, ni sitten voidaan lähteä ja aurata kaikki kerralla ja sama on hiekoitusautoilla. JÄTKÄT töihin kiinteistöhuolloilla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- ainakaan
ei voi sanoa, että lumen tulo yllättää, onhan silloin jo korkea aika talven tulla. Olen aina ihmetellyt kuinka pääkaupunkiseudulla lumen tulo yllättää ja taisi tänä talvena olla jo toinen kerta.
Täällä kun odotellaan lunta ei se yllätä, jos sitä vihdoin saataisiin!
- lisäksi
voisi todeta, että liukkaus ei aiheuta kolareita, vaan ihmisten piittaamattomuus liikenteessä
- Masaboy
Jokunen lumeton talvi on ollut muistaakseni viime vuosisadan aikana, mutta ei yhtään vielä tämän vuosituhannen aikana! Kyllä pitää vain syyttää henkilöä ratin ja penkin välissä näistä otsikoista, mikäli lumi ja liukkaus "yllättävät"! Mieluummin tuota verbiä käyttäisin petoeläinten maailmassa, olisihan se yllättävää, mikäli susi tai karhu esiintyy talosi lähistöllä, mutta ei suinkaan jokavuotinen tiedetty lumen tulo, vaikka se olisikin maassa vasta tammikuussa! Ette kai syytä Alkoakaan siitä, että meni myymään ainetta, mikäli ajatte ojaan se seurauksena! Kyllä todellinen syyhteys täytyy uskaltaa tunnustaa, eikä osoittaa sormella muualle....
- kehän sisällä asuva
kyllä talvi voi yllättää kehä kolmosen sisäpuolella olevat ajotaidottomat kuskit. joita on paljon täällä.
- 2004
Ei se yllättänyt ku vaihdion talvirenkaat jo syksyllä
- siellä hesassakin
on joka vuosi ollut, ettei se mikään syy ole yllättyä.
- Itsekin
lukeudun näihin ajotaidottomiin, siksi liikunkin julkisilla (muutin pohjoisesta tänne, ja eihän täällä osaa ajaa)
- heh
MITÄ IHMETTÄ ONKO KEHÄ KOLMOSEN SISÄPUOLELLA SATANUT LUNTA? TÄMÄHÄN ON ENNEN KUULUMATONTA,MITENKÖHÄN NE SIELLÄ NYT PÄRJÄÄVÄT?
- Pohojosesta
"Lumi yllätti" eipä tarvi olla kummonenkaan ainstaini jotta osaa yhdistää kaksi asiaa, lumi ja talvi. Et ei sen pitäis yllättää ku kerta tammikuussa ollaan. Taitaapi olla vika noissa kehäkolmosen sisäpuolella olevissa autokouluissa ku ei ne osaa neuvoa onnettomia että talvella voi olla liukasta ja jos tuntuu ettei oma ajotaito riitä niin jää sitten kotiin. Niin ja kannattaa käyttää niitä nastarenkaita, tai kitkoja. Kummasta sitten tykkää. Ite olen nastan kannalla.
- Suurin osa
näistä törmäilijöistä on kyllä käynyt autokoulunsa siellä pohjoisessa...mitäs siihen sanot?
- Toinen Toini
Suurin osa kirjoitti:
näistä törmäilijöistä on kyllä käynyt autokoulunsa siellä pohjoisessa...mitäs siihen sanot?
Jaa, no vaikka että etelässä tyhmyys tiivistyy :)
- hpph
Kyllä se yllättää kun asut uudellamaalla,jossa ei osta ajaa autolla.Säätiedote lupaa lunta,niin jo rupeaa pellit rytisemään.Keskisuomessa ajellaan,ja ainut kerta kun olen ollut kolarissa,niin yllätys Hesalainen tuli kolmion takaa kylkeen.
- Mutta...
Kun nämä törmäilijät on suurin osa sieltä keskisuomesta muuttaneita...eli tämä siis tarkoittaa, että sinä et luultavasti osaa ajaa etelän liukkailla...surullista eikö?
- Ylinopeus
Ajeleppa rajoitusten mukaan esim kehä 1.Yks ajaa melke takalaatikossa kii ja vasemmalla kaistalta ajetaan jotian 30km ylinopeutta ohi.KYLLÄ SE HUONOLLA KELILLÄ YLLÄTTÄ.
- lunta tupaan
Voin jo ennustaa, että ensi perjantaina 26.01. rytisee taas. Jos sääennuste pitää paikkansa. Lunta sataa ja pakkanen lauhtuu 10 astetta lähelle nollaa.
Joten pitäkää hatusta kiinni, kolisee varmasti. - 4WdD
Kyllä yllättää, kun seuraa liikennettä. Sama vauhti on päällä, kuin kesäisellä kuivalla asfaltilla. Pikkuisen kun on kuuraa, niin jo törttöillään. Muistakaa turvaväli ja ennakoikaa edes pikkuisen.
- ainakin.....
Pitää siellä kehä teillä ne turvallisuus välit.. Ainakin itse olen huomannut sen että kun olen raskaalla kalustolla liikkeellä niin pikku autot ajelevat ihan puskurissa kiinni ja sitten kun joutuu jarruttamaan niin ne on perseessä kiinni ja sillon rytisee... Meillä on kuitenkin emenpi massaa kun jossain henkilö autossa.. Niinhän sitä sanotaan että jos alkel ei pitene niin elämä lyhenee..
- fhkåpt
miten on mahdollista että tammikuulla lumentulo voi ketään yllättää? etelä suomen velli housut ajakaa kelien mukaan eikä toisen auton puskurissa kiinni ei teillä ole kiire mihinkään
- KESKUSTELU
Nastarenkaiden mielekkyydestä Suomen talvessa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1705041Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa243649Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1713457Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss412971Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1082719Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie302086Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky121934Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191915Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1571554Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo121515