moi,,,

hellittääkö.......

kipu,,onko kukaan saanut kukonheltta uutetta,piikkinä ?? ottiko kivun pois,ja miten pitkäksi aikaa? oliko jotaa sivuvaikutuksia?
mä olen nyt nilkkakipuihin saanut kortisonipiikkei,suoraan nivelkapseliin ja kipu on pysynyt pois noin 2.-3kk nyt lääkäri ehdotti kukonheltta uutetta,'onko kokemuksia,??
olen jo vuoden aikan iha tarpeeksi kortisooni saanut ,,,,

7

2987

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kukonhelttauutetta

      polviini.
      Se kyllä auttoi, melko pitkän aikaa. Siitä on jo niin monta vuotta, etten muista kuinka kauan.
      Minulla oli reseptissä 5 tai 6 annosta. En muista sitäkään tarkkaan. Otin kuitenkin ensin vain 3 piikkiä oikeaan polveen ja joskus myöhemmin loput vasempaan. Vaikutus olisi tietenkin kestänyt vielä kauemmin, jos olisin ottanut kaikki peräkkäin samaan polveen.

      Olisin halunnut myöhemmin piikkejä lisää, mutta minun olisi pitänyt mennä erikoisääkärille, koska terveyskeskuslääkäri sanoi, että lääkkeen korvauksen saaminen Kelasta oli sillä hetkellä, (Aikaisemmin oli korvattu. Se kuulema vaihteli Turussa)epävarmaa hänen määräyksellään.
      Kukonhelttauute on aika kallista, joten kannattaa todella ottaa selvää korvaako Kela.
      Muuten olin siihen kyllä tyytyväinen, hinnasta huolimatta. Omavastuukin on aika korkea ja täytyy käydä lääkärllä ottamassa pistokset. Siis hoitaja ei niitä anna.

      Mitään sivuvaikutuksia ei ollut.
      Kyllä minä sinun sijassasi kokeilisin.

    • Mirkku46

      En itse ole kokeillut kukonhelttaa, mutta äitini on saanut siitä suuren avun ja suositteli sitä minullekin lämpimästi. Olen vain niin piikkikammoinen että mieluummin kärsin kivut kuin otan piikin.

      • loves5

        Mistä moinen nimi? tehdäänkö kukonheltta uute kukonheltasta ja mikä siinä on se aine joka poistaa kivun nivelistä? vastaa jos tiedät


    • vexkseli

      Olen saanut kolme "kukonheltta" piikkiä nivelrikkoo ja apua on ollut..

    • kukon...

      Olen 2 kertaa saanut kukonhelttauutetta polveen. Aine on kuin vaseliiniä ja sen tarkoitus on auttaa nivelen voitelua. Kun lääkäri laittoi piikin niin hän antoi jäljelle jääneestä putkesta sormen päähän ainetta ja sanoi kokeile minkälaista tämä ainen on. Se on hyvin liukasta ja lähes kuin vaseliiniä. Lisäksi olen saanut myös kortisonia polveen.

    • Anonyymi

      Kyllå oli apua ,portaita kävellen ylös ,ei enää kipua tuntunut ,Tuosta on aikaa ,ennen piikin sai TK: ta .Saako enään ,en tiedä ,eipä kai .

    • Anonyymi

      Vaimoni sai sitä polvikipuun aikoinaan. Auttoi kuitenkin pitkään. En muista enää lähtikö kipu lopullisesti. Kyllä sen käyttö ihan virallista lääketiedettä lääkärin mukaan oli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe