Paras maasturi

Äänestetään paras maasturi. Rajana voidaan pitää, että autossa pitää olla alennusvaihteisto ;)
Ilmoita


No joo.

MInäpä aloitan.

Mun ääni menee merkistä riippumatta sille autolle joka täyttää käyttäjänsä sille asettamat tavoitteet.

Jep.
6 VASTAUSTA:
tietenki
landcruicer kirjoitti:
tietenki
ne joissa takasten jälkeen on parimetriä sitä perää vielä.
varsinkin kirjoitti:
ne joissa takasten jälkeen on parimetriä sitä perää vielä.
mutta offroad miehet suosii enempi lyhkäsiä.
tiellä kirjoitti:
mutta offroad miehet suosii enempi lyhkäsiä.
Minä vähän niinku ihmettelin sitä että minkä takia niissä sillai.
DISCOVERY 1

V8 KONEELLA VÄÄNTÖÖ KU PIENES KYLÄS
landcruicer kirjoitti:
tietenki
just kävin youtubessa katsomassa vetokisaa fiftgearissa, land-gruiser vs diskovery 4. varppi välissä, ja veto niin toyota tuli perässä vaikka kuski käytti kaikki mahdolliset tekniset avut, mitä land-gruiserista löytyy, niin 3l diskovery kiskoi toyotan 3l perässään. Mites siinä pääsi näin käymään?
+Lisää kommentti

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmoita
No antaapa tulla tojofanaatikot. Mutta voisitte joskus yrittää perustellakin jotain.
Ilmoita
On ainakin nopein.... Maastoonkin sen saa kun ottaa vauhtia...
1 VASTAUS:
Kaksi vikaa.

Neljä kirjainta. Etu- ja takapäässä.
+Lisää kommentti
nimittäin C303.
Ilmoita
Riippuu täysin siitä, mihin käyttöön "maasturia" tarvitsee.
Mutta jos haetaan laitetta, jolla on paras etenemiskyky maastossa, niin ei tule mieleen mikä Suzukin pikkumaasturit tässä lajissa voittaisi. Vanhat SJ: t ja nykyinen Jimny!
5 VASTAUSTA:
Kyllä se Mitsun Pajero on ehdottomasti
tsupi kirjoitti:
Kyllä se Mitsun Pajero on ehdottomasti
mielestäni Jeep Grand Cherokee. Pärjään sillä huonoissa olosuhteissa ja sillä kehtaa ajella perheen kanssa kesälomareissutkin.
tsupi kirjoitti:
Kyllä se Mitsun Pajero on ehdottomasti
Olet oikeassa pajero on paras
oooooooooooooooooooo kirjoitti:
Olet oikeassa pajero on paras
naurettava vajaaveto Grand Cherokeehen verrattuna ;)
maasturi on kirjoitti:
mielestäni Jeep Grand Cherokee. Pärjään sillä huonoissa olosuhteissa ja sillä kehtaa ajella perheen kanssa kesälomareissutkin.
Näillä sivuilla on täysin pikkupoikien keskusteluja,jotka ei tiedä autoistya yhtään mitään,niinkuin ei tämänpäivän nuoret kyllä ymmärrä naisistakaan mitään.mut Mitenkäs persaukiset voi tietää laatuautojen päälle,tää on vai kylmä totuus.
+Lisää kommentti
millä valkoisella maasturilla YK:n ajot hoidetaan vaikka lähi-idässä!

Ei ole Suzuki eikä Pajero eikä Jeep eikä Land Rover vaan...
6 VASTAUSTA:
Jaa Land Cruiser, mitenköhän on tojo YK:n porukat korruptoinut?
Voittanut tarjous kilpailut.. Halvalla menee.
On kyllä kirjoitti:
Voittanut tarjous kilpailut.. Halvalla menee.
Vähä kaiken merkkistä neliveto härveliä.Oon ajellu UN Tojolla,Terralla,jeepukalla,Pösöllä,Mesellä ja Komposti Lantikalla.Jokaisella on hyvät ja huonot puolet...
Katsokaapa persianlahden sodan uutiskuvia. Millä maasturilla ne jenkit siellä ajelee. Ei ole Suzuki, eikä Pajero, eikä Jeep, eikä Land Rover, eikä Land Cruiser vaan...
HUMMERMIES kirjoitti:
Katsokaapa persianlahden sodan uutiskuvia. Millä maasturilla ne jenkit siellä ajelee. Ei ole Suzuki, eikä Pajero, eikä Jeep, eikä Land Rover, eikä Land Cruiser vaan...
Se on Nissan Patrol TD 4x4, tämän automerkin olen tv:ssä katsonut.
on ollut kirjoitti:
Vähä kaiken merkkistä neliveto härveliä.Oon ajellu UN Tojolla,Terralla,jeepukalla,Pösöllä,Mesellä ja Komposti Lantikalla.Jokaisella on hyvät ja huonot puolet...
Samoin alhaalla olleena ajellu monilla merkeillä...commanderilla muuten siviilissä...
+Lisää kommentti
maastureista ja ei kalpene muissakaan ominaisuuksissa muille maastureille. toyota land cruicer.
Ilmoita
...sellaisesta maasturista kuin JEEP...
1 VASTAUS:
mutta paras land cruicer.
+Lisää kommentti
Koskhaan ei oo minua toijota tuntuhriin jättäny, mutta mie oon toijotan monesti
1 VASTAUS:
Näinhän siinä varmaan yleensä käy.
Kerran mun on kyllä autokin jättäny kun unohdin käsijarrun, siis pois päältä. Tämä ei kylläkään tapahtunut tunturissa (onneksi)
Jeepissä ei vissiin ole käsijarrua vai onko? Seisonta vaan.
+Lisää kommentti
paras maasturi. Tietenki. Ja toiseksi paras on meijän iskällä.
Ilmoita
Kyllä MB ML on hyvä maastoajoneuvo.

-Vm 1998 mallit ei maksa maltaita
-vikaherkkiä sähköjärjestelmiä vähän
-pehmeä jousitus joka oikeesti mahdollistaa maastoajon tosiin kuin citymaastureilla.
-kääntää katseita toisin kuin Toyota tai Nissan
-kehtaa ajaa myös kirkonmenoihin
-Mersun filosofia ei oo tehdä uutta... ne hypettää arvoa vanhalle teknologialle -> ilman turhaa elektroniikkaa varustettuna auto on idioottivarma.
1 VASTAUS:
Ml-mersuthan on just niitä city maastureita. Olikohan ton edellísen viesti kirjoittaja nyt selvillä oikeasti mikä on neliveto ja mistä autosta käytetään sanaa maastoajoneuvo.
Oikea maastoajoneuvo on se jossa kaikki pyörät tarvittaessa pyörii just samaa vauhtia eikä puolet jarruttele niinkuin ml-mersussa ja nyky japseissakin paitsi Pajerossa joka saakin kiitokset itseltäni. Oma auto land-cruiser mutta ei hyvää nelivetoa tekemälläkään.
+Lisää kommentti
Kiia sorrento.
Ilmoita
Pakotetulla kuusvedolla ja rajoittamattomilla kilkuttimilla varustettu Koniwatsu Gigaru on täysin ylivertainen vekotin monivetoluokassa...
Ilmoita
Tuossahan se:

http://www.porsche.fi/mallit/cayenne/

tuskin tulee vastaväitteitä. Mulla toimii ainakin erittäin hyvin.
4 VASTAUSTA:
Muuten hyvä peli, mutta kyseessä ei ole sellainen ihanne maasturi mitä maasturistit ovat yleensä arvostaneet. Kaikki maasturille tyypilliset ominaisuudet on haudattu sporttisuuden tieltä = roskaa.

Mutta autona muuten varmasti erittäin hyvä. Ei silti tätä titteliä ansaitse, ei sitten millään.
Hmmm... kirjoitti:
Muuten hyvä peli, mutta kyseessä ei ole sellainen ihanne maasturi mitä maasturistit ovat yleensä arvostaneet. Kaikki maasturille tyypilliset ominaisuudet on haudattu sporttisuuden tieltä = roskaa.

Mutta autona muuten varmasti erittäin hyvä. Ei silti tätä titteliä ansaitse, ei sitten millään.
LR Defe110. Oikea Maastoauto. Tavaraa liikkuu. Peräkärryssä saa olla 3500 kg kuorma.
Olisi upeaa ajaa uazilla. Lada nivalla. Mersulla. Rangella. Toyotalla. Mersulla. Broncolla. Subarulla. Ladalla. Audilla. Mersulla. Mussolla. Toyotalla. Kok ja ladalla niva ja volvolla mersulla 300gd ja nivalla(4 4
110 kirjoitti:
LR Defe110. Oikea Maastoauto. Tavaraa liikkuu. Peräkärryssä saa olla 3500 kg kuorma.
LR Defen ja ainakin vanhempien Discojen koukkupaino valmistajn mukaan max.4500kg, mutta Suomessa tieliikennelaki rajoittaa max.3500kg. Itte olen vetänyt ykkösdiscolla 10t telituhtia viljakuomassa sängellä, hyvin perässä käveli.
+Lisää kommentti
G Mersu varmasti parhaita menemään. Onhan siinä jo kytkettävät etu, keski ja takatasauspyörästön lukot vakiona.
Mennä puuskuttaa uskomattomasti siinä missä tojo ja muut miehet virittelee vinssejään jo...
2 VASTAUSTA:
Muuten kyllä, mutta ajappa tuollainen tyhjänäkin 2,5 tonnia painava dinosaurus suomalaiselle suolle. Sinne painuu ja syvälle...

1200 kiloa painava Jimny menee samalla rengastuksella pehmeässä paikassa aika paljon pitemmälle, vaikka lukkojen määrässä vähän häviääkin.
Kiloja liikaa kirjoitti:
Muuten kyllä, mutta ajappa tuollainen tyhjänäkin 2,5 tonnia painava dinosaurus suomalaiselle suolle. Sinne painuu ja syvälle...

1200 kiloa painava Jimny menee samalla rengastuksella pehmeässä paikassa aika paljon pitemmälle, vaikka lukkojen määrässä vähän häviääkin.
kyllä paino ratkaisee. tuttava ajoi 61 lantikan mutaan puskuria myöten. minä vedin sivusta vaudinlla ohi 2600blla lava makkaralla joka on 600kg keveämpi kuin lantikka.
+Lisää kommentti
On vain tarkoituksen mukaisin. Toisin sanoen, aina pitää tinkiä jostain, kaikkea ei tule koskaan saamaan samassa.

Esim, Land Rover; on hieno, mukava tiellä ja metsässä, mutta kääntöpuolena huono luotettavuus. Japsi maasturi taas yrittää pärjätä tiellä ja metsässä, mutta luotettavuuden vuoksi ratkaisut ovat yksinkertaisia eikä näin land rovereiden tasolle oikein missään erityisemmin päästä. Ja niin edespäin.

Citymaasturi taas on paras maasturi sille joka ei ikinä aio metsään ja pitää pienistä kuluista.
Ilmoita
Maastureita ei enää tehdä, mutta onhan noissa vanhoissa pari hyvääkin.
Ilmoita
UAZ siitä ei pääse mihinkään ajettavuuskin on aika kohtuu venäläiseks. vielä kun vaihteet menis kunnolla silmään ilman sorvaamista niin olis lähes täydellinen. mutta mettässä menee ku hirvi
Ilmoita
Metsään autolla menijän työkalu. Riittävän karu ja vahva. Menee läpi Berliinin muurin.

http://www.youtube.com/watch?v=eKSlBUPg9Rw
Ilmoita
Maastossa ehdottomasti Jeep Wrangler, käyttöautoksi Grand Cherokee.
Ilmoita
se menne parraiten metäsä. ei ole mikkään saatanan turha sähkönen sitimaasturi.
1 VASTAUS:
mitsubishi pajero...on kytkettävä neliveto ja takaveto. niin ja tietenkin lukot niin ja pääsee sinne millä raksallakin.ja tietenkin saa automaattivaihteisena. mutta kyllä sekin lannistuu kun pyörät alkaa sutii.mutta muuten suomen oloihin auto paikallaan.
+Lisää kommentti
mitsubishi pajero.siin on kolhunkestävyyttä ja lämmin myös tehoo löytyy tarvittaessa. palvelu korjaamoilla toimii ympäri suomee jos tarvii nippeleitä mutta sil ei tarvii mennä korjaamolle kovin usein kun se ei hajoo.
Ilmoita
kyl jenkki on jenkki.tietenkin on se hiukka matala jos sisältä katselee ulos.ei oo sama kun pakettiuotosta kattoisi näkis paremmin ennakoivasti liikenteessä. niin kaikki tarvittava löytyy mutta tuppaa nyt näil yli 15 pakkasilla olevan kylmä.ei meinaa lämpö riittää.
7 VASTAUSTA:
Mistä jenkistä puhut?
mikä jenkki? kirjoitti:
Mistä jenkistä puhut?
On lämmin vieläkin19
cherokeee kirjoitti:
On lämmin vieläkin19
Moni vuonna 87-89 rekisteröity pajero on vielä ajossa. Heittäkääs merkki joka yltää samaan?
Kia Sorento 25 vuoden päästä?
d-id-id kirjoitti:
Moni vuonna 87-89 rekisteröity pajero on vielä ajossa. Heittäkääs merkki joka yltää samaan?
Kia Sorento 25 vuoden päästä?
Land Roveria on tehty melkein samannäköisenä vuodesta 1948. Niistä 75 % on yhä liikenteessä.
Mitsuissahan ei enää ole edes erillistä runkoa ja loput ovat täynnänsä sähköhiluja. Kuka niitä
20 vuoden päästä korjailee ?
uolevij kirjoitti:
Land Roveria on tehty melkein samannäköisenä vuodesta 1948. Niistä 75 % on yhä liikenteessä.
Mitsuissahan ei enää ole edes erillistä runkoa ja loput ovat täynnänsä sähköhiluja. Kuka niitä
20 vuoden päästä korjailee ?
Mitsussa kun esim. nelivetosysteemissä on vielä oikeita kytkettäviä lukkoja, sen sijaan kun lähes kaikki muut luottaa pelkästään elektroniseen luistonestoon. Pajerostakin luistonesto löytyy, mutta perinteistä tekniikkaa ei silti ole kokonaan jätetty pois, kuten Toyotalla ja Land Roverilla.

Ja mitä sillä mätänevällä rungolla ajattelit tehdä?

Mitsussa on itsekantava kori, eli monokokki, johon on kyllä keskelle "integroitu" runkoa vastaava rakenne, joka on erittäin luja, ei lähelläkään mitään henkilöauton vastaavaa. Monta kertaa tukevampi, mitä yhdenkään 80-luvun normimaasturin perusrakenne, mutta silti turvallinen jos ajat vaikka seinään tai nokkakolarin.

LR Discovery, ja vanhat RAnget ja Defehän ovat saaneet todella paljon moitteita siitä, että ratti tulee ja murskaa kuskin kun ajat nokkakolarin. Johtuu siitä yksikertaisesta rakenteesa, rungosta, joka ei jousta silloin kun pitäisi, ja korista joka ei suojaa.

80-luvun maastureissahan periaate oli se, että on yksinkertainen palkkirunko, ja siinä päällä kori joka on suunnilleen paperia. Eipä huvita paljon katon kautta ympäri heittää millään vanhalla maasturilla, kun painava tekniikka lyttää A ja B palkit saman tien sössöksi. Uusi koppaisen Pajeron sen siijaan saat heittää satasen vauhdista katolleen, ja hyvällä tuurilla nouset edelleen omin jaloin ulos, vaikka ainahan tuo on arpapeliä. Normi offi kaadosta hitaassa vauhdissa katto taas ei tiedä mitään! Offiharrastelijat joutuu järjestään rakentamaan tukevia kehikkoja autojensa sisälle, koska tietävät että jos se kaatuu, ei katon pilarit pidätä mitään siitä massasta mikä sieltä tulee.

Ja kun Land Roverin otit esille, taitaa olla nimenomaan LR jota jo uutena korjataan jatkuvasti sähköongelmien vuoksi. Nykyään myös Defender on sähköistetty. Land Rovereissa sähköistetään tyhmästi kaikki, D3:ssa jopa käsijarru!? Se se kallis on vanhana korjata jos joku.
juu. kirjoitti:
Mitsussa kun esim. nelivetosysteemissä on vielä oikeita kytkettäviä lukkoja, sen sijaan kun lähes kaikki muut luottaa pelkästään elektroniseen luistonestoon. Pajerostakin luistonesto löytyy, mutta perinteistä tekniikkaa ei silti ole kokonaan jätetty pois, kuten Toyotalla ja Land Roverilla.

Ja mitä sillä mätänevällä rungolla ajattelit tehdä?

Mitsussa on itsekantava kori, eli monokokki, johon on kyllä keskelle "integroitu" runkoa vastaava rakenne, joka on erittäin luja, ei lähelläkään mitään henkilöauton vastaavaa. Monta kertaa tukevampi, mitä yhdenkään 80-luvun normimaasturin perusrakenne, mutta silti turvallinen jos ajat vaikka seinään tai nokkakolarin.

LR Discovery, ja vanhat RAnget ja Defehän ovat saaneet todella paljon moitteita siitä, että ratti tulee ja murskaa kuskin kun ajat nokkakolarin. Johtuu siitä yksikertaisesta rakenteesa, rungosta, joka ei jousta silloin kun pitäisi, ja korista joka ei suojaa.

80-luvun maastureissahan periaate oli se, että on yksinkertainen palkkirunko, ja siinä päällä kori joka on suunnilleen paperia. Eipä huvita paljon katon kautta ympäri heittää millään vanhalla maasturilla, kun painava tekniikka lyttää A ja B palkit saman tien sössöksi. Uusi koppaisen Pajeron sen siijaan saat heittää satasen vauhdista katolleen, ja hyvällä tuurilla nouset edelleen omin jaloin ulos, vaikka ainahan tuo on arpapeliä. Normi offi kaadosta hitaassa vauhdissa katto taas ei tiedä mitään! Offiharrastelijat joutuu järjestään rakentamaan tukevia kehikkoja autojensa sisälle, koska tietävät että jos se kaatuu, ei katon pilarit pidätä mitään siitä massasta mikä sieltä tulee.

Ja kun Land Roverin otit esille, taitaa olla nimenomaan LR jota jo uutena korjataan jatkuvasti sähköongelmien vuoksi. Nykyään myös Defender on sähköistetty. Land Rovereissa sähköistetään tyhmästi kaikki, D3:ssa jopa käsijarru!? Se se kallis on vanhana korjata jos joku.
Tämä jatkuva höpinä Land Roverin vioista vähän huvittaa. Voipi olla, että vanhat mallit olivat alitehoisia ja kylmiä ja vikoja oli, mutta se ei päde näihin uusiin malleihin. Itsellä FR 2 vm. 2009 ja mittarissa nyt 40 000 km eikä autossa ole ollut mitään vikaa. Jopa tämän talven tulipalopakkasilla Webasto on antanut lämpöä yllin kyllin... Edellinen Nissan X-Trail, joka oli sitä kuuluisaa japsilaatua, oli ihan susi... Veltto alusta, joka kiskoi autoa oikealle kolme (3) vuotta ja muita pikkuvikoja... Ja auto on edelleen liisari, joten ei tarvitse omistajan mandaatilla kehua..
d-id-id kirjoitti:
Moni vuonna 87-89 rekisteröity pajero on vielä ajossa. Heittäkääs merkki joka yltää samaan?
Kia Sorento 25 vuoden päästä?
Jeep wrangler
+Lisää kommentti
uaz ehdottomasti, jos joku on täällä metsässä edes ajanut.
Ilmoita
Suzuki Vitara pitkä
Ilmoita
Ponsse on metsässä paras, mutta nää uudet citymaasturit on ns. oikeita maastureita etevämpiä normaali käytössä, koska niiden voimansiirron elektroniikka huomio ja reagoi tien/maaston muutoksiin paljon paremmin kuin jäykkä mekaniikka. Ja tämä on totta.
2 VASTAUSTA:
Joko ns. "oikeat maasturit" katsantasi on hyvin kapea, tai sitten et ole pysynyt ajan hermolla. Kyllä isoissakin maastureissa todella pätevää tekniikkaa on tuolla saralla.

Esim. LR, ja Mitsu kyllä tarjoavat varsin pätevää nelivetotekniikkaa normaalikäyttöön Discoveryssä, Rangessa ja Pajerossa. Eikä Toytankaan Tosen nyt aivan huono ole, mutta luistonesto on huono nopealla alueella ja jos toisen akselin pito on nolla, ei Toyota lähde liikkeelle kovin iloisesti, johtuen torsenin luonteesta.

Jeeppiä, GC:tä pitäisin Quarda Drive 2:ellaan kaikista pätevimpänä normaaliajon kannalta. Minkään citymaasturin tai crossoverin neliveto ei tule lähellekkään Quadra driven automaattilukkoja, jotka toimivat ja lukkiutuvat 100%:iin asti automaattisesti, myös kaupungissa. Esimerkiksi jäisessä mäessä, ne nappaa samantien kiinni, pyörä ei kerkeä sutaista juuri ollenkaan.

Tässä esimerkkiä jeepin systeemistä:
http://www.youtube.com/watch?v=y1DG-P6oOGY
Bätevä kirjoitti:
Joko ns. "oikeat maasturit" katsantasi on hyvin kapea, tai sitten et ole pysynyt ajan hermolla. Kyllä isoissakin maastureissa todella pätevää tekniikkaa on tuolla saralla.

Esim. LR, ja Mitsu kyllä tarjoavat varsin pätevää nelivetotekniikkaa normaalikäyttöön Discoveryssä, Rangessa ja Pajerossa. Eikä Toytankaan Tosen nyt aivan huono ole, mutta luistonesto on huono nopealla alueella ja jos toisen akselin pito on nolla, ei Toyota lähde liikkeelle kovin iloisesti, johtuen torsenin luonteesta.

Jeeppiä, GC:tä pitäisin Quarda Drive 2:ellaan kaikista pätevimpänä normaaliajon kannalta. Minkään citymaasturin tai crossoverin neliveto ei tule lähellekkään Quadra driven automaattilukkoja, jotka toimivat ja lukkiutuvat 100%:iin asti automaattisesti, myös kaupungissa. Esimerkiksi jäisessä mäessä, ne nappaa samantien kiinni, pyörä ei kerkeä sutaista juuri ollenkaan.

Tässä esimerkkiä jeepin systeemistä:
http://www.youtube.com/watch?v=y1DG-P6oOGY
City eli kaupunkimaasturihan tuo GC jeeppikin onhttp://www.tuulilasi.fi/autot/jeep/grand-cherokee
On tosin hieman jo oikeaan maastoautoon verrattavissa.
+Lisää kommentti
En tiedä onko paras tuo Tojon V8 LandCruiseri kun sitä ei kai ole ollu markkinoilla vielä kovin kauaa mutta sen ottasin kyllä ensimmäisenä päältä jos rahat riittäisi.
3 VASTAUSTA:
Land Cruiser V8 maksaa 153.000 euroa eli 900.000 markkaa.. Mun mielestä aika kallis Toyota! Varmaan ihan ok auto, mutta silti Toyota!
kallis Toyota kirjoitti:
Land Cruiser V8 maksaa 153.000 euroa eli 900.000 markkaa.. Mun mielestä aika kallis Toyota! Varmaan ihan ok auto, mutta silti Toyota!
Kallis on mutta onhan siinä "mafian suojelurahaa" 55 k€.
kallis Toyota kirjoitti:
Land Cruiser V8 maksaa 153.000 euroa eli 900.000 markkaa.. Mun mielestä aika kallis Toyota! Varmaan ihan ok auto, mutta silti Toyota!
Kallis on corolla, todella.
+Lisää kommentti
volvo c303 tai sisu a-454 "masi" tai sitten suzukit kuten samurai, lj, lj,410 tai jeep cherokee range roverkin kuuluu listaan......uaz 469...
9 VASTAUSTA:
Ittellä työ/harrasteautona ks. maasturi 100% mekanisilla lukoilla, 4ltr ahdettu 6 kone (ruuvattu noin 160-170hv), kulutus 10ltr 100km 33" renkailla. mittarissa yli 570tkm ja viikoittain tulee 500-700km lisää. vikoja.. etu-aksilan lievä öljyvuoto. ja 1 ohjauksen nivel olisi vaihtolistalla. auto ei ole päässyt mitenkään helpolla minun omistus aikana koska työskentelen maanrakennus alalla ja nelikkoa lukkoja käytän lähes päivittäin kun cruiserilla vedetään todella raskaita kuormia trailerilla. aika monta jeeppiä tms olisi jo ajettu hautaan meikäläisen toimesta. ja monessako maasturissa on ns 3500kg vetokoukku?
HJ-MIES kirjoitti:
Ittellä työ/harrasteautona ks. maasturi 100% mekanisilla lukoilla, 4ltr ahdettu 6 kone (ruuvattu noin 160-170hv), kulutus 10ltr 100km 33" renkailla. mittarissa yli 570tkm ja viikoittain tulee 500-700km lisää. vikoja.. etu-aksilan lievä öljyvuoto. ja 1 ohjauksen nivel olisi vaihtolistalla. auto ei ole päässyt mitenkään helpolla minun omistus aikana koska työskentelen maanrakennus alalla ja nelikkoa lukkoja käytän lähes päivittäin kun cruiserilla vedetään todella raskaita kuormia trailerilla. aika monta jeeppiä tms olisi jo ajettu hautaan meikäläisen toimesta. ja monessako maasturissa on ns 3500kg vetokoukku?
Jeep Grand Cherokeessa WJ 4,7 V8 on sellainen koukku. Quadra drive. Höpöpuheita nuo tojotan kestävyydestä. Sehän on kamala traktori (HJ61) kaiken lisäksi. Olisi vähän naurettavaa alkaa vertailemaan GC:tä tjotaan.
12+17 kirjoitti:
Jeep Grand Cherokeessa WJ 4,7 V8 on sellainen koukku. Quadra drive. Höpöpuheita nuo tojotan kestävyydestä. Sehän on kamala traktori (HJ61) kaiken lisäksi. Olisi vähän naurettavaa alkaa vertailemaan GC:tä tjotaan.
Niinpä, Grandi joka suhteessa omaa luokkaansa. Mistä lie tojotoista saisi samana päivänäkään puhua. Vaan eipä Qudra Drive jäisestä tien pinnasta pitoa repiessään jätäkään tojotistin urveloille sanottavaa.
12+17 kirjoitti:
Jeep Grand Cherokeessa WJ 4,7 V8 on sellainen koukku. Quadra drive. Höpöpuheita nuo tojotan kestävyydestä. Sehän on kamala traktori (HJ61) kaiken lisäksi. Olisi vähän naurettavaa alkaa vertailemaan GC:tä tjotaan.
Jeepit lähinnä leluja LC:n rinnalla. Hj jokapuolelta järeämpää tekoa ja se moottori, tarviiko perustella, Ehkä paras mitä on koskaan maasturin keulalle laitettu.
tyurt6ue56u kirjoitti:
Jeepit lähinnä leluja LC:n rinnalla. Hj jokapuolelta järeämpää tekoa ja se moottori, tarviiko perustella, Ehkä paras mitä on koskaan maasturin keulalle laitettu.
Melkein voisit perustellakin miten vanhasta rohjosta löytyy paras moottori, jota maastureihin on koskaan istutettu. Samalla voisitkin näyttää Grand Cherokeesta sen kohdan joka ei ole järeää tekoa. Ei tarvitse kuitenkaan perustella. Mitä voisi odottaa tojotistilta, joka on ylpeä sellaisesta minkä nimi on alunperin pitänyt matkia lantikasta, ettei kaikki olisi täysin Jeepistä kopioitua.
3+17=? kirjoitti:
Melkein voisit perustellakin miten vanhasta rohjosta löytyy paras moottori, jota maastureihin on koskaan istutettu. Samalla voisitkin näyttää Grand Cherokeesta sen kohdan joka ei ole järeää tekoa. Ei tarvitse kuitenkaan perustella. Mitä voisi odottaa tojotistilta, joka on ylpeä sellaisesta minkä nimi on alunperin pitänyt matkia lantikasta, ettei kaikki olisi täysin Jeepistä kopioitua.
Montakos Grand Cherokeeta löytyy esim nettiautosta jossa mittarilukema on sielä 700tkm paremmalla puolella? että se niistä moottoreista!ajappa alkuun 25v sillä Cherokeella ja jatka siitä huoletonta ajoa vielä vuosikausia! ei taida onnistua. ja automaattilaatikko maasturissa. Mitä helv? naurettava kikotin HJ:n rinnalla!
11 kirjoitti:
Montakos Grand Cherokeeta löytyy esim nettiautosta jossa mittarilukema on sielä 700tkm paremmalla puolella? että se niistä moottoreista!ajappa alkuun 25v sillä Cherokeella ja jatka siitä huoletonta ajoa vielä vuosikausia! ei taida onnistua. ja automaattilaatikko maasturissa. Mitä helv? naurettava kikotin HJ:n rinnalla!
HJ-kuski käy polkupyörällä Nesteen baarissa pummaamassa kahvia. Kirjaston tietokoneella kirjoittelee aina uusimmat juorut. Tietää autoista kaiken.
11 kirjoitti:
Montakos Grand Cherokeeta löytyy esim nettiautosta jossa mittarilukema on sielä 700tkm paremmalla puolella? että se niistä moottoreista!ajappa alkuun 25v sillä Cherokeella ja jatka siitä huoletonta ajoa vielä vuosikausia! ei taida onnistua. ja automaattilaatikko maasturissa. Mitä helv? naurettava kikotin HJ:n rinnalla!
Toyta itsekkin on tehnyt monia paljon HJ:n konetta pätevämpiä koneita tuon jälkeen.

Uudessa GC:ssä Mersun kutos diesel, aika pirun kova laite, ja eniten ajetut autot nettiautossa sisältää paljon mersuja, enempi mitä toyotaa itseasiassa.

Silti, moottorissa on muitakin ominaisuuksia kuin kestävyys. Miten olisi kulutus, ja kulkupuoli? Niissäkin uudemmat koneet pieksee vanhan hojon koneen mennen tullen.
HJ-MIES kirjoitti:
Ittellä työ/harrasteautona ks. maasturi 100% mekanisilla lukoilla, 4ltr ahdettu 6 kone (ruuvattu noin 160-170hv), kulutus 10ltr 100km 33" renkailla. mittarissa yli 570tkm ja viikoittain tulee 500-700km lisää. vikoja.. etu-aksilan lievä öljyvuoto. ja 1 ohjauksen nivel olisi vaihtolistalla. auto ei ole päässyt mitenkään helpolla minun omistus aikana koska työskentelen maanrakennus alalla ja nelikkoa lukkoja käytän lähes päivittäin kun cruiserilla vedetään todella raskaita kuormia trailerilla. aika monta jeeppiä tms olisi jo ajettu hautaan meikäläisen toimesta. ja monessako maasturissa on ns 3500kg vetokoukku?
Multa ääni samanlaiselle, totta se on että 600tkm ajettuna on elämänsä ehtoopuolella mutta pois en vaihda. Suora kutonen on mukava matka-ajossakin ja käynnityy kylmästäkin paremmin kun moni puoltavähemmän ajettu. Vikoja voi olla mutta harvoin jättää tienpäälle.
+Lisää kommentti
V8-koneella limited.
Ilmoita
semmonen 6x6. Maavara riittää eikä pienet lätäkötkään häiritse kun kasikoneen sähkölaitteet on suojattu ja ilmanotto senverran korkella että kuskin sukat saa kastua rauhassa. Ne sukathan on vaan reilun metrin maanpinnan yläpuolella. Tavaraakin mahtuu mukaan, valmistajan ilmoittama kantavuus 6t, käytännössä melkoisesti enemmän
Ilmoita
CR-V Tietty!!!!
18 VASTAUSTA:
cr-v...??mikä se on?toimiiko se pattereilla:)
ou nou kirjoitti:
cr-v...??mikä se on?toimiiko se pattereilla:)
eikös cr-v toimi vieterillä
jesjes. kirjoitti:
eikös cr-v toimi vieterillä
Monellako maasturilla voi vetää linja-autoa. Tiedän yhden Toyota Hj60 vm 81. Vedettiin kiinteällä aisalla 11km. Ei ehkä ihan laillista mutta kyllä liikku
Toytoa kirjoitti:
Monellako maasturilla voi vetää linja-autoa. Tiedän yhden Toyota Hj60 vm 81. Vedettiin kiinteällä aisalla 11km. Ei ehkä ihan laillista mutta kyllä liikku
Legendat elävät. HJ on vieläkin metsien miesten ajatuksissa se kaikkein vahvoin maasturi ikinä.

Tosiasiassa:

Toyota HJ 60 4.0 diesel: Teho 102 hv, vääntö 241 nm @ 1800 kierr /min
Nissan Qashqai 1.5 diesel: Teho 110 hv, vääntö 240 nm @ 1750 / kierr / min

Eli te jotka pidätte HJ:tanne kaikkein vahvimpana autona ikinä, tiedostakaa, että nissanin pienessä crossover-koppiaisessa on vastaavan tehoinen 1,5 litrainen kone..

Oikeat maasturit onkin sitten omaa luokkaansa:

MB GL 450 CDi: Teho 306 hv, vääntö 700 nm.

Saattaa linja-auto liikahtaa hiukan eri tavalla kuin HJ:lla.. :)
historiassa kirjoitti:
Legendat elävät. HJ on vieläkin metsien miesten ajatuksissa se kaikkein vahvoin maasturi ikinä.

Tosiasiassa:

Toyota HJ 60 4.0 diesel: Teho 102 hv, vääntö 241 nm @ 1800 kierr /min
Nissan Qashqai 1.5 diesel: Teho 110 hv, vääntö 240 nm @ 1750 / kierr / min

Eli te jotka pidätte HJ:tanne kaikkein vahvimpana autona ikinä, tiedostakaa, että nissanin pienessä crossover-koppiaisessa on vastaavan tehoinen 1,5 litrainen kone..

Oikeat maasturit onkin sitten omaa luokkaansa:

MB GL 450 CDi: Teho 306 hv, vääntö 700 nm.

Saattaa linja-auto liikahtaa hiukan eri tavalla kuin HJ:lla.. :)
Vähän sama asia kun Chevy Vanilla ajavat rockabillyt pitävät sitä 6,2 diesel-konettaan väkivahvana. 105 kw. Joissakin vanhemmissa malleissa oli tehoa vain 95 kw. 2,5 litrainen turbodiesel-moottori BMW:ltä 90-luvun alussa tuotti samat 105 kw.
historiassa kirjoitti:
Legendat elävät. HJ on vieläkin metsien miesten ajatuksissa se kaikkein vahvoin maasturi ikinä.

Tosiasiassa:

Toyota HJ 60 4.0 diesel: Teho 102 hv, vääntö 241 nm @ 1800 kierr /min
Nissan Qashqai 1.5 diesel: Teho 110 hv, vääntö 240 nm @ 1750 / kierr / min

Eli te jotka pidätte HJ:tanne kaikkein vahvimpana autona ikinä, tiedostakaa, että nissanin pienessä crossover-koppiaisessa on vastaavan tehoinen 1,5 litrainen kone..

Oikeat maasturit onkin sitten omaa luokkaansa:

MB GL 450 CDi: Teho 306 hv, vääntö 700 nm.

Saattaa linja-auto liikahtaa hiukan eri tavalla kuin HJ:lla.. :)
hj 61 136hv 320nm

Ja tuosta hj:n moottorista saa ihan vaan ruuvia kiristämällä 210 hv ja 600nm ja jossei riitä niin onhan näistä otettu yli 500hv vakio osilla.
seryey5 kirjoitti:
hj 61 136hv 320nm

Ja tuosta hj:n moottorista saa ihan vaan ruuvia kiristämällä 210 hv ja 600nm ja jossei riitä niin onhan näistä otettu yli 500hv vakio osilla.
Vai 210 hv ja 610 nm ruuvia kiristämällä.. :)

Kuule, luulen että jos niin olisi, Suomessakin olisi ihan jonkin verran näitä tehocruisereita. Vaan eipä ole näkynyt..

Sen verran kuitenkin myönnetään, että onhan HJ61-kone jo ihan toista luokkaa kuin HJ60. Mutta vastaa sekin kuitenkin vastaa vain tämän päivän pienitehoisinta 2-litraista henkilöautomoottoria.
ou nou kirjoitti:
cr-v...??mikä se on?toimiiko se pattereilla:)
SE EI OLE MAASTURI EI EDES KATU SELLAINEN PISTE PAINAAKO HONDAN PASKA 2000 KG. NISSAN PATHFINDER PAINAA KUNNIOITETTAVAT 2880KG.KYLLÄ SE VARMASTI TOYOTA LC ON VARMAAN PARAS.
Toytoa kirjoitti:
Monellako maasturilla voi vetää linja-autoa. Tiedän yhden Toyota Hj60 vm 81. Vedettiin kiinteällä aisalla 11km. Ei ehkä ihan laillista mutta kyllä liikku
Kaikilla maastureilla voi, Dacia Loganillakin vetäisit kevyesti.

Youtubissa on video missä Lada Nivalla vedetään monen kymmenen tonnin painoista junavaunua! Ja kyllä liikkuu.

Linja-autoahan vedetään ihmisvoimin vahvinmies kisoissa, joten ei se ole yhdellekkään alennusvaihteistolla varustetulle autolle mikään homma.

Tässä 2011 Ford Rangerilla vedetään höyryveturia! Painaa pikkasen enempi mitä linja-auto kumipyörillä.
http://www.youtube.com/watch?v=ffm-ZnbR_dU
Toytoa kirjoitti:
Monellako maasturilla voi vetää linja-autoa. Tiedän yhden Toyota Hj60 vm 81. Vedettiin kiinteällä aisalla 11km. Ei ehkä ihan laillista mutta kyllä liikku
VW Touaregilla vedetään Boeing 747 Jumbojettiä:
http://www.youtube.com/watch?v=MOG90IQEbhI
seryey5 kirjoitti:
hj 61 136hv 320nm

Ja tuosta hj:n moottorista saa ihan vaan ruuvia kiristämällä 210 hv ja 600nm ja jossei riitä niin onhan näistä otettu yli 500hv vakio osilla.
Mitä konetta ei pystyisi virittämään?

Ei HJ:n tekniikassa ole mitään maailmaa mullistavaa, sitä paitsi siinäkin on heikkoutensa.
PATHFINDER 2005 kirjoitti:
SE EI OLE MAASTURI EI EDES KATU SELLAINEN PISTE PAINAAKO HONDAN PASKA 2000 KG. NISSAN PATHFINDER PAINAA KUNNIOITETTAVAT 2880KG.KYLLÄ SE VARMASTI TOYOTA LC ON VARMAAN PARAS.
Ei Pathfinderin kuivapaino ole 2880kg.

Se on kokonaismassa, eli omapaino se massa minkä autoon saa lastata tavaraa kyytiin.

Eikä liika paino ole autossa hyvästä, missään nimessä. Suzukihan se helpoiten menee kun on niin kevyt. Muut uppoaa suohon niin Suzuki liitää edelleen.
juuh.... kirjoitti:
Mitä konetta ei pystyisi virittämään?

Ei HJ:n tekniikassa ole mitään maailmaa mullistavaa, sitä paitsi siinäkin on heikkoutensa.
Pointti ei ollut mitä konetta ei pystyisi virittämään vaan se että kone on erittäin luotettava ja kestävä alhaisella viritysasteella, siksi jos pannaan tehopenkkiin pyöriin 100hp kuormalla hj61 kone ja Nissan Qashqai 1.5 diesel niin veikkaan että nissani pysähtyy ensin vaikka on liki 30v uudempaa tekniikkaa, materiaaleja ja työstötarkkuutta.
molololo kirjoitti:
Pointti ei ollut mitä konetta ei pystyisi virittämään vaan se että kone on erittäin luotettava ja kestävä alhaisella viritysasteella, siksi jos pannaan tehopenkkiin pyöriin 100hp kuormalla hj61 kone ja Nissan Qashqai 1.5 diesel niin veikkaan että nissani pysähtyy ensin vaikka on liki 30v uudempaa tekniikkaa, materiaaleja ja työstötarkkuutta.
Meinaatko 500tkm ajettu hj ja Nissan?

Mahdollista on, että Nissan pysähtyisi ensin. Toisaalta, hyvin mahdollista on, että Toyotakin pysähtyisi ensin. Yli 20 vuotta vanhassa maasturissa on väistämättä laitettavaa jossain vaiheessa. Eikä ole aikaakaan kun HJ:nkin koneessa nähtiin täystuho. Siinäkin on tyyppivika, joka tarkoittaa suurta remonttia kerran 500 tkm.

En siis ollenkaan lähtisi pelkällä takapuolituntumalla väittämään, että HJ olisi ylivoimaisesti kestävämpi. Luulo, ei ole tiedon väärti, ikinä.
Asiantuntija. kirjoitti:
Meinaatko 500tkm ajettu hj ja Nissan?

Mahdollista on, että Nissan pysähtyisi ensin. Toisaalta, hyvin mahdollista on, että Toyotakin pysähtyisi ensin. Yli 20 vuotta vanhassa maasturissa on väistämättä laitettavaa jossain vaiheessa. Eikä ole aikaakaan kun HJ:nkin koneessa nähtiin täystuho. Siinäkin on tyyppivika, joka tarkoittaa suurta remonttia kerran 500 tkm.

En siis ollenkaan lähtisi pelkällä takapuolituntumalla väittämään, että HJ olisi ylivoimaisesti kestävämpi. Luulo, ei ole tiedon väärti, ikinä.
Meinasin uusia molempia.
Toytoa kirjoitti:
Monellako maasturilla voi vetää linja-autoa. Tiedän yhden Toyota Hj60 vm 81. Vedettiin kiinteällä aisalla 11km. Ei ehkä ihan laillista mutta kyllä liikku
V10 TDI Touaregilla vetää Boeing 747:ää!!!! (Harmi vaan että VW:n tekniikka leviää käsiin)

http://www.youtube.com/watch?v=MOG90IQEbhI
juu.... kirjoitti:
VW Touaregilla vedetään Boeing 747 Jumbojettiä:
http://www.youtube.com/watch?v=MOG90IQEbhI
Jeep Grand Cherokee WJ V8 (lifted) vetää PPV jenkkirekan hangesta liikkeelle.
Kykenevällä maasturilla on mukava auttaa toinen pulasta tielle. Ei sen maasturin merkillä niin ole merkitystä, paitsi että kunhan on jos venäläinen ;*).

http://www.youtube.com/watch?v=k7R4GVmscnQ
Toytoa kirjoitti:
Monellako maasturilla voi vetää linja-autoa. Tiedän yhden Toyota Hj60 vm 81. Vedettiin kiinteällä aisalla 11km. Ei ehkä ihan laillista mutta kyllä liikku
Olen vetänyt Defederillä linjaautoa (40 ihmistä sisällä) ja turvelastissa olevan kuormaauton pois vetisestä pellosta lisäksi kuukausittain peräkärryä jossa kuormaa 12600kg lisäksi kärryn paino 1100kg nopeudella 70km/h.Kone vaan ei kestänyt kuin 170000km.
Nyt hj 100 ,mutta en ole vielä vetänyt sillä muutakuin em mainittua peräkärryä samalla lastilla samaa vauhtia.Maastossa defenderi parempi kuin hj.Pajeron kone kesti muuten 180000km kyseistä käyttöä.
+Lisää kommentti
Land Rover Discovery 3 tai 4.
1 VASTAUS:
Discoista on paras se ensimmäinen 300Tdi-myllyllä. Ikiliikkuja. Jakopäätä kannattaa vähän rakentaa vahvemmaksi, sitten tip top. Joka mallipolvi on menty aina huonompaan suuntaan ja nykydiscothan ei levypohjaisina ole enää mitään oikeita maastureita. LR Defekin on pilattu. Eletroniikkaa täynnä ja luotettavuus tipotiessään. Meidän pajalla näitä nykyvermeitä päivittäin ihmetellään.
LR discot 3 ja 4 on täyttä kuraa...
+Lisää kommentti
Sota-Jeep, hoiti hommansa:)
1 VASTAUS:
mutta muuten citymaastureista paras. Kokemuksia on muistakin.
+Lisää kommentti
On vain yksi: Jeep, muut on matkijoita, feikkejä.

Mistä merkistä tulee sana jeeppi ?
3 VASTAUSTA:
Nimi Jeep tulee Willys monitoimiautosta toisessa maailmansodassa, jota etukirjain yhdistelmästä General Purpose "GP" äännetään jotenkuin jeep.
-Jeepeksi- kirjoitti:
Nimi Jeep tulee Willys monitoimiautosta toisessa maailmansodassa, jota etukirjain yhdistelmästä General Purpose "GP" äännetään jotenkuin jeep.
Willys Overland oli rautaa:)
Sota-Jeep kirjoitti:
Willys Overland oli rautaa:)
kun maastoajoneuvoja vertaillaan on venäläisvalmisteiset tai pikeminkin neuvostoliitossa valmistetut ylivoimaisesti parhaita esim. GAZ, UAZ ja niva. nykyisin ei osata enää valmistaa maastureita, citymaastureilla esim, uusilla pajeroilla ei edes kannata harkita maastossa ajoa kun renkaatkin on kuin henkilöautossa. toisaalta kyllä vielä löytyy kohtuullisen maastokykyisiä maastoautoja esim G-sarjan mese, mutta hintaakin taitaa olla uudella melkein omakotitalon hinnan. jos ostaisin maastoauton ostaisin nivan.
+Lisää kommentti
No missäs kaikki Rontikat on, kyllä halvalla pätkä Fronterallakin maastossa pärjää just ja just, varaosat näihin tosin maksaa, jos edes löytyy Suomesta.
7 VASTAUSTA:
Kyllä muuten hj61 moottorista saa ruuvia kiristämällä sen 210hv ja 600nm vääntöä. enempiki irtoaa samaa ruuvia kääntämällä. ahtopaineelle on pumpussa myös oma ruuvi. näillä tehonlisäyksillä on vain se seuraus että vakio kytkin ei kestä moisia tehoja mutta siihenki löytyy ratkasu kun hommaa safari kytkinasetelma tai jos rahapussissa on vajetta saa sinne kytkimeen laitettua pienellä työstämisellä valmet 605:sen kytkinlevyn. ja kyllä kestää! TOYOTA LAND CRUISER HJ61 is legend!
HJHJHJ kirjoitti:
Kyllä muuten hj61 moottorista saa ruuvia kiristämällä sen 210hv ja 600nm vääntöä. enempiki irtoaa samaa ruuvia kääntämällä. ahtopaineelle on pumpussa myös oma ruuvi. näillä tehonlisäyksillä on vain se seuraus että vakio kytkin ei kestä moisia tehoja mutta siihenki löytyy ratkasu kun hommaa safari kytkinasetelma tai jos rahapussissa on vajetta saa sinne kytkimeen laitettua pienellä työstämisellä valmet 605:sen kytkinlevyn. ja kyllä kestää! TOYOTA LAND CRUISER HJ61 is legend!
Kyllä hj on kiistattomasti maailman paras maasturi, vähän niinku saab96 on paras ralliauto.
toybisti kirjoitti:
Kyllä hj on kiistattomasti maailman paras maasturi, vähän niinku saab96 on paras ralliauto.
2011 eikä 1960.
HJHJHJ kirjoitti:
Kyllä muuten hj61 moottorista saa ruuvia kiristämällä sen 210hv ja 600nm vääntöä. enempiki irtoaa samaa ruuvia kääntämällä. ahtopaineelle on pumpussa myös oma ruuvi. näillä tehonlisäyksillä on vain se seuraus että vakio kytkin ei kestä moisia tehoja mutta siihenki löytyy ratkasu kun hommaa safari kytkinasetelma tai jos rahapussissa on vajetta saa sinne kytkimeen laitettua pienellä työstämisellä valmet 605:sen kytkinlevyn. ja kyllä kestää! TOYOTA LAND CRUISER HJ61 is legend!
Tässä sitä tojotan romuasi viedään:
http://www.youtube.com/watch?v=rRHPNid7eUs&feature=player_embedded#at=45
Wrangleri kirjoitti:
4runneri on poika pikkuusen eri kun hj, ja vetäähän se jeeppi tojotaa takaperin jos tojotas on vain takaveto päällä ja jeepis 4veto.
Dimmu borgid kirjoitti:
4runneri on poika pikkuusen eri kun hj, ja vetäähän se jeeppi tojotaa takaperin jos tojotas on vain takaveto päällä ja jeepis 4veto.
Et ilmeisesti katsonut videon kommentteja - danielguanipa: "i was the one in the camera and that toyota had 4x4 on" ...mutta joo, eihän noissa tojotoissa edes ole nelivetoa. Ei edes siinä "legendaarisessa" (lue 30v lahonneessa) hj:n ruoskassa. Pradon perkelettä katsellessa ymmärrän kyllä hieman tojotaoffareitakin, miksi menneitäkin on parempi pysähtyä haikailemaan, kuin elää tässä päivässä.
sano joo kirjoitti:
2011 eikä 1960.
Nii-in
+Lisää kommentti
kyllähän tuolla tien päällä kun katsoo,niin -80 ja -90 luvun maastureista eniten pajeroita vastaan tulee.mitä se sitten kertookaan..uudemmista en tiedä,ne ovat asia erikseen.
Ilmoita
Kaikille tojotan mollaajille tiedoksi vaan, että käykääpäs vaikka kattomassa offroad suunnistuskisoja millä autoilla siellä pärjätään. land cruiser lj 70, rj 70, bj40 myös susukia on paljon. Kyllä se niin että kun oikeen offroadia ajetaan niin tojota vaan on parhaimmistoa. Tai jos isompaa maasturia ni sitte vaikka hdj 80 tai 100. Pelkästään niistä ison rivikuutosen äänistä vois jo maksaa ekstraa ;) Ei se tee niistä teirän kipoista yhtään parempia vaikka LC:tä haukuttekin.
3 VASTAUSTA:
Se, että suomessa työnsä tekevällä perse hädin tuskin kestää vanhalla tojotalla tai susukilla rypemistä, kuvaa lähinnä paikallista offiharrastuksen tasoa.
Kerro yhtään mistään mitään.

Tojotalla lysti on varmasti halvinta, muttei se tarkoita etteikö muutkin maasturit pirun päteviä pelejä ole. Veikkaan, että jos raha ei olisi este, saattaisi autokanta olla kovin paljon erilainen.

Kyse ei ole Toyotan mollaamisesta, vaan enneminkin Toyota fanittajien yli järjen menevän tuputuksen torjumisesta. Toyotistin mielestä kun millään muulla autolla ei tee mitään.

Offipalstallakin touhu mennyt ajoittain aivan lapsellisen naurettavalle tasolle, kun on syntynyt "kuppikuntia". Esimerkiksi yksi asiallinen Nissan projekti haukuttiin siellä taannoin suohon, siksi, että Toyotistin mielestä Nissan Terrano ei ole maasturi. Aivan käsittämättömän lapsellista touhua. Onko offroadista tulossa välineurheilua? Kuvastaako alaa harrastavien älykkyysosamäärää noin lapsellinen foorumikäytös.

No ei sillä, itse tiedän paljon asiallisiakin ihmisiä ko. palstalta ja nyt suunta on hieman parempi. Mutta joillakin on nettiketti hukassa silti aivan täysin. Ei sitä yli äyräiden menevää trollausta, provosointia ja merkkifanitusta jaksa monikaan muun merkin omistaja kuunnella. Mitsun omistajathan offipalstalta aikanaan saatiin häädettyä melkein kokonaan. Edelleen suhtautuminen on negatiivista.
joopajoo. kirjoitti:
Kerro yhtään mistään mitään.

Tojotalla lysti on varmasti halvinta, muttei se tarkoita etteikö muutkin maasturit pirun päteviä pelejä ole. Veikkaan, että jos raha ei olisi este, saattaisi autokanta olla kovin paljon erilainen.

Kyse ei ole Toyotan mollaamisesta, vaan enneminkin Toyota fanittajien yli järjen menevän tuputuksen torjumisesta. Toyotistin mielestä kun millään muulla autolla ei tee mitään.

Offipalstallakin touhu mennyt ajoittain aivan lapsellisen naurettavalle tasolle, kun on syntynyt "kuppikuntia". Esimerkiksi yksi asiallinen Nissan projekti haukuttiin siellä taannoin suohon, siksi, että Toyotistin mielestä Nissan Terrano ei ole maasturi. Aivan käsittämättömän lapsellista touhua. Onko offroadista tulossa välineurheilua? Kuvastaako alaa harrastavien älykkyysosamäärää noin lapsellinen foorumikäytös.

No ei sillä, itse tiedän paljon asiallisiakin ihmisiä ko. palstalta ja nyt suunta on hieman parempi. Mutta joillakin on nettiketti hukassa silti aivan täysin. Ei sitä yli äyräiden menevää trollausta, provosointia ja merkkifanitusta jaksa monikaan muun merkin omistaja kuunnella. Mitsun omistajathan offipalstalta aikanaan saatiin häädettyä melkein kokonaan. Edelleen suhtautuminen on negatiivista.
Missä on tietoa tuosta Terrano projektista ja muutenkin vinkkejä Terranon (II) rakentelusta? Hyvin on Terrano palvellut tien ulkopuolellakin (hyvin on toimineet myös MB G-sarja, Toyota HJ61 ja HDJ80). Ei se yleensä ole vehkeestä kiinni, vaan siitä miten sitä osaa käyttää.
+Lisää kommentti
Beijing Jeep 2020, ehdottomasti paras.
Ilmoita
Tottakai paras maasturi on jokaisen oma maasturi. HEH HEH.
Ilmoita
Lada Nivalle ropisee ääniä.
2 VASTAUSTA:
Mistä noita miinuksia oikein tulee?

Se vaan on tosiasia, että maastoautokriteereillä Niva on ehdottomasti paras. Etenee, toimii kuin junan vessa eikä tarvitse turhaan varoa. Maavara riittää ja mukana repullinen työkaluja.

Kai maasturin kriteerit ovat sellaisia, jotka vievät maastossa perille. Tässä ei vielä ole venäläisen voittanutta. Jos kuorma-autoja ei oteta huomioon, Niva saa minunkin ääneni.
Yksplus kirjoitti:
Mistä noita miinuksia oikein tulee?

Se vaan on tosiasia, että maastoautokriteereillä Niva on ehdottomasti paras. Etenee, toimii kuin junan vessa eikä tarvitse turhaan varoa. Maavara riittää ja mukana repullinen työkaluja.

Kai maasturin kriteerit ovat sellaisia, jotka vievät maastossa perille. Tässä ei vielä ole venäläisen voittanutta. Jos kuorma-autoja ei oteta huomioon, Niva saa minunkin ääneni.
Millainen tuo Suzuki Jimny on? Pitää harkita Nivan vaihtoa.
+Lisää kommentti
Onko kellään kokemuksia uudesta VW:n Amarok:sta ????
1 VASTAUS:
Älä turhaan sotkeudu VAGn uusiin malleihin. Niillä ei ole käytettynä kun tunne arvo.
Mielummin Nissan tai Toyota. Niillä pitkä kokemus niin pik upista kun nelivedostakin.
Tossa just lainasin kaverin King Capiä. Ajettu työ ajoa 450 000 km. Ei ole tarvinnut kun normi huollot ja kulutus osat. Hyvin rokkaa.
+Lisää kommentti
Olisi upeaa ajaa nivaa. Uazia. Mersua. Audia. Toyotaa. Fordia. Datsunia. Nissania. Ladaa. Bmweetä. Chevrolettia. Hondaa. Toyotaa. Ladaa. Bmweetä. Mersua ja uazia. Ladaa. Mersua. Bmweetä. Ja avovaimoni työkaverilta ostettua tai siis kaverini enolta ostettua ladaa niva 1983. Ja bmweetä 2005 malli. Ja ford broncoa
Ilmoita
Pitkä patrolli jossa takkaa kattoo leikattu pois, konepellistä pystyputki, isompi turbo ja maksimi syötöt, soa ja korinkorotus, 37 boggerit ja paljon lommoja
Ilmoita
Bowler Nemesis luulisin, alennusvaihteistosta en tiedä mutta jättää kaikessa muut maasturit taakseen,onkohan suomessa vielä kenelläkään?.
Ilmoita
Suzuki vitara vs daihatsu feroza 2 tuolla on
Ilmoita
ML tietenkin. Tyyliä ja tehoa.
3 VASTAUSTA:
Taisi kuitenkin olla se alennusvaihteisto kriteerinä, ja ML:ssä on sellainen ??
LC fani kirjoitti:
Taisi kuitenkin olla se alennusvaihteisto kriteerinä, ja ML:ssä on sellainen ??
ML ennen v2004 maastovaihteet ja erillisrunko
mb85e kirjoitti:
ML ennen v2004 maastovaihteet ja erillisrunko
On siinä nytkin kun maksaa muutaman tonnin ylimääräistä (hylsyssyissä niitä ei ole )
+Lisää kommentti
oma se paras on ja minulla on Toyota Land Cruiser V8 4.5 D Jos olis parempia myynnissä ostaisin, mutta ei taida tulla ihan heti vastaan...
Ilmoita
nissan patrol y61 vuosimallista 98 eteenpäin. alennusvaihteet.taka tasauspyörästön lukko.kallistuksenvakaajan pois kytkentä.automaattiset JA käsinkytkettävät napalukot. jäykät akselit edessä ja takana. ylimääräisenä mutta kivana lisänä 4kpl sähkölasit. automaattinen ilmastointi ja kuutoskone.mikä sinänsä ei juurikaan mitään etuja tuo mutta mukavan kuulonen. huonona puolena kallis vero 7-paikkasena, ja nykyautojen mittapuulla kova kulutus. nyt ajelen kyseisellä kulkineella. sitä ennen hilux -92vm4*4, hj 61 2kpl. jokaisessa autossa hyvät ja huonot puolensa. jokainen parempi jollain saralla mutta kaikilla nuilla kyllä ajelee. ja yksikään ei ole ajettavuudessa henkilöauton luokkaa. kaikki maasturit vakiorengastuksella ihan ok mutta kun ratasta isonnetaan ja autoa korotetaan maastossa meno paranee, mutta tiellä kulku heikkenee(lue:muuttu epämukavaksi)
Ilmoita
Ei paras, mutta lajissaan melko hyvä. Land Rover 88" 2,2 diesel-73. Tehostamaton ohjaus lyö kivikossa näpeille, meteli on satasessa korviahuumaava huippunopeudessa. Sitä nopeutta ei voi kovin pitkään ylläpitää, koska vuotaa niin paljon jo öljyä että paineet laskee. Talvella ei juuri jääkaapista eroa.
Mutta, aivan mahdottoman kestävä auto. Kaikista valmistetuista Land Rovereista on vielä 75% liikenteessä.
Ilmoita
Bowler Nemesis on Range Roverin pohjalle rakennuttu aavikkokilpuri. Ei sitä voi yleisesti parhaaksi maasturiksi nimittää, omassa lajissaan se varmaan on hyvä.

Pitäisi ensin määritellä tarkoitetaanko parhaalla maasturilla kaupasta saatavaa alennusvaihteellsita maastohenkilöautoa vai sotilas- tms. erikoistarpeisiin suunniteltua härveliä.
1 VASTAUS:
subaru legacy.farkku malli. siinä on alennusvaihteeet(ja sehän oli kriteerinä)
+Lisää kommentti
Jos hinta ei ole esteenä,niin mersun G on paemmasta päästå,mutta Lada Nival päihittää Mb lisätään varusteita.Susukib kantti malli oli maastokelpoinen myö Lantikka kantikas.Aikoinaan oli Steyr Puk tosi menijä maastossa.Mutta tähän mennessä Veitsin testeissä oli paras Sisun maasturi joka käpäsi aikoinaan esteen numero 6tai7 esteen,Volvon valpi isojen renkaitten ansiosta oli peto menijä.
Ilmoita
Huh mitä kieltä. Sanoma jää ymmärtämättä.
Ilmoita
tietysti lada niva sitä kokemusta ei mikään voita!
Ilmoita
Suht pitkäkestoinen äänestys!
1 VASTAUS:
On. Wrangler Rubicon ehtinyt voittaa äänestyksen ainakin sata kertaa.
+Lisää kommentti
"Jos hinta ei ole esteenä,niin mersun G on paemmasta päästå,mutta Lada Nival päihittää Mb lisätään varusteita.Susukib kantti malli oli maastokelpoinen myö Lantikka kantikas.Aikoinaan oli Steyr Puk tosi menijä maastossa.Mutta tähän mennessä Veitsin testeissä oli paras Sisun maasturi joka käpäsi aikoinaan esteen numero 6tai7 esteen,Volvon valpi isojen renkaitten ansiosta oli peto menijä"

On tainnut edellisen kirjoittajalle kottero pyörähtää pari kertaa ympäri ja nuppi jäänyt väliin
Ilmoita
Se on se Toyota Land Cruiser. Olen ajellut 3.0 l diesel Land Cruiserilla jo lähes 90 000 km eikä ole mitään ongelmia ollut.
Ilmoita
no kylläpä liikutti.ekkö oo edes joutunu löpöö ostaan?
Ilmoita
Kestävin on varmaan G-sarjalainen, ja suomeen paras Lada Niva tai Suzuki Jimny.
Ilmoita
kesäkuun alussa semmoinen Arctic Trucks LCV8 diesel 35 renkailla ja levikkeillä suomessa. jos kiinnostaa nähdä....
Ilmoita
Vähimmäis vaatimuksena on kyllä pidettävä lukkoja.
Muuten on turha puhua maasturista.
Muut on pelleautoja.
Ilmoita
Range-Rover!!!
Ilmoita
ML 420 CDI. On alennus vaihdekin. On jopa yhden kerran tullut koitettua, että se menee päällekkin ja tiellä menee niinkuin ferrari
1 VASTAUS:
Ja tehdään Alabamassa
+Lisää kommentti
Afrikassa tiedetään mikä maasturi kestää ja millä pärjää.
Ilmoita
Hyundai terracanista löytyy kaikki mitä kunnon maasturissa pitää olla.
Vahinko vain ettei sitä uutena enää saa ja syy on ,että tuli tehtyä liian hyvä peli kun merkin mainetta ajettiin sisään.Siinä on hyviä lainauksia kautta kopiointia ja jokunen hyvä oivallus.
Onnen ottopoikia, jotka tuon edullisen ja laadukkaan pelin ovat saaneet omistukseensa.
Pajerot ja Toyotat ovat paperia tämän auton rinnalla.
Ilmoita
Kyllä XJ cherokee 4.0 selectrac on toiminu moitteettomasti hyvä auto ainut miinus gason kulutus mut ei minua haittaa .Kuitenkin kuten jo aiemmin mainittu makuasiahan auton valinta on.
1 VASTAUS:
XJ on legenda
+Lisää kommentti
Nyt on 150 hemmoa kertonut mielipiteensä ja panemme pelin poikki, siis äänten lasku tehdään nyt.
ÄÄnestyksen voitti selvästi auto, joka äänten lisäksi omasi parhaat perustelut valinnaksi paras maasturi ja se on HYUNDAI TERRCAN.

Tuomariston päätöksestä voi valittaa ihan itsekseen.
3 VASTAUSTA:
Eihän kukaan edes ehdottanut mitään hyundai terrcania, niin mitenkäs sellaista voi valita. Mikä se muuten on.
omia ehdotin kirjoitti:
Eihän kukaan edes ehdottanut mitään hyundai terrcania, niin mitenkäs sellaista voi valita. Mikä se muuten on.
Ei ehdottanut vai?
Katsoppa uudelleen!
Asiahan on , että valitusoikeuttahan rajoitettiin ihan itsekseen valittamiseen, joten turhaan kyselet.
Nyt otat lääkkeesi ja lopetat turhat kyselyt.
moro
ehdoton tuomari kirjoitti:
Ei ehdottanut vai?
Katsoppa uudelleen!
Asiahan on , että valitusoikeuttahan rajoitettiin ihan itsekseen valittamiseen, joten turhaan kyselet.
Nyt otat lääkkeesi ja lopetat turhat kyselyt.
moro
Luin kaikki viestit kahteenkymmeneen kertaan eikä yhtään ehdotusta ollut hyundai terrcanista.
+Lisää kommentti
Lueppa 6 viestiä omastasi ylöspäin, niin heti yhden löydät.

Muutenkin opi ottamaan tappio opetuksena ja opettele lukemaan ja laskemaan.
Numerot menevät näin 1 2 3 4 5 6 , tähän pysähdy ja ala tavaamaan.
Huomaat nimimerkin onnen poika viestin ja sen selkeän sisällön.
2 VASTAUSTA:
"Hyundai terracanista löytyy kaikki ", tätäkö tarkoitat, vai mitä, luehan tarkkaan, eikös siinä lue jotta Hyundai terracan

"se on HYUNDAI TERRCAN",

huomaatko ettei puhuta samasta asiasta. Pikkuriikkinen ero.

Muuten maistuukos tappiosi mukavalta, heh.
omia ehdotin kirjoitti:
"Hyundai terracanista löytyy kaikki ", tätäkö tarkoitat, vai mitä, luehan tarkkaan, eikös siinä lue jotta Hyundai terracan

"se on HYUNDAI TERRCAN",

huomaatko ettei puhuta samasta asiasta. Pikkuriikkinen ero.

Muuten maistuukos tappiosi mukavalta, heh.
Katkeralta maistuu,hyi.
Miltä tuntuu olla pilkunviilaaja?
+Lisää kommentti
Hienoa. Mutta mitä teemme tällä ylimaallisella tuomaripäätöksellä ja mihin se vaikuttaa?
Ilmoita
Koko äänestyshän olisi ollut turha, ellei tulosta julisteta ja minä nyt päätin olla se päättäjä .
Valtaa ei saada se otetaan ja pulinat pois.
Vaikutuksesta voin mainita, että fiksuimmat voivat ottaa tuloksesta opikseen autoa hankkiessa.
Ilmoita
Kyllä se on Toyota Land Cruiser HJ61 kytketävät lukot eessä ja takana ja keulilta löytyy väki vahva mekaaninen vinssi.
1 VASTAUS:
isot ylitykset ja heikko moottori, jolle auto aivan liian raskas. kuuluu 80-luvulle. on olemassa paljon parempiakin täysin lukittuvia maastureita.
+Lisää kommentti
Hei toyota land cruiser äänestäjä olet jälleen myöhässä, johtunee varmaankin hitaasta autosta.
Nopeat syövät hitaat.
Kerran vielä äänestys on päättynyt ja paras on löydetty.
Ilmoita
mutta kyllä se pikku suikka muut voittaa
Ilmoita
Hiukan järeempää, kaupan päälle tulee rynkkykin.
http://www.youtube.com/watch?v=cDoRmT0iRic
Ilmoita
CHEVROLET BLAZER 5.7L BENSA
Ilmoita
Lada Niva
Ilmoita
Kyl paras maasturi on hevonen se saa ravintoo mettästä kun autoon tarvii menolientä hakee kanisterilla jos loppuu kesken.

Autona liputtaisin Jimnyä näppärä pikkuauto jolla pääsee mettään ja poies.
1 VASTAUS:
Kyllä se hiluxi on...
+Lisää kommentti
Nii ja mun kikkili on isompi kun sun kikkili... kaikki nua maasturit on sellasia saatanoi, painaa sen minkä painaa ja kaikki polttoaineet menee mitkä tankkiin kaataa...oman persiin alla on ny neljäs range ja ilmeisesti mun hanurille sopii kun en muuta merkkiä oo homminnu. Tua hevonen on kyl tosi kans... ;)
Ilmoita
LADA NIVA ON HYVÄ MAASTOSSA!!!
Ilmoita
Hyvä aihio on Range Rover mieluummim 2 ovisena.
Hyvät puolet
Vääntävä V8 moottori
Iso kytkin 10,5 tuumaa
Strömberin kaasuttimet auto käy melkein kyljellään
Hidas pikkupuoli
Kierrejouset joka pyörässä
Levyjarrut joka pyörässä
Painosuhde etu/ takapää 50%/ 50%
Autosta näkee renkaisiin suht hyvin ,ikkunasta kurkottamalla.
Suht halvat osat
Pieni etuylitys
Keskellä alla hyvin tilaa, ei roiku jakolaatikko alimmaisena

Huonot puolet:
Akselilukot puuttuu
10 booriset vetarit vakiona 24 booriset vaatii arbit.
Takaylitys suht pitkä
Bensan syöppö
Tahtovat olla ruosteessa 2 oviset on 70 luvun pelejä
Tämän ikäiset on metsäpelejä ,ei järkevää pitää käyttöautona
1 VASTAUS:
Ehkä tärkein jäi pois auton paino 1740 kg . 35" renkailla kulkee suht hyvin suolla.
+Lisää kommentti
Kyllä ne on 1990 luvun alun toyotat

http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/6048665

(Autolla menty 724000km ja matka vaan jatkuu.)

Auto on siis 1992 eli 21 vuotta vanha ja omaa mausteet....

Ohjaustehostin, Keskuslukitus, Sähkökäyttöiset ikkunat, Ilmastointi: Manuaalinen, Lohkolämmitin,sumuvalot.

Vetokoukku, Polttoainekäyttöinen lisälämmitin, Turbo.

Kilometrit ei näy kuin mittarissa!
1 VASTAUS:
V...t 80 :sestä hajoon kone 350 000 km lensi kiertokanget lokista ulos lysti maksoi yhden uuden hyvä h-auton hinnan
+Lisää kommentti
Onpa jollain otsaa pyytää 8800erkkiä paalaus ikäisestä riisipussista.
Oikea hinta löytyy ottamalla viimeinen nolla pois.
Ilmoita
Uusi Range Rover Vogue, nyt n. 5tkm ajettu. Penkit olisi pitänyt ottaa tummemmalla nahalla, farkut värjää. Enpä kokemuksestakaan huolimatta ajatellut asiaa. Mutta paras tähän asti omistamistani autoista. Ai niin, maastoajoa en ole kokeillut, mutta miksi vaivaituisinkaan ;)
Ilmoita
1,3 vm.1986, eli viisivaihteinen ja suoralla katolla. Kaikki suuremmat maasturit häviää tälle ahtaissa paikoissa, Kestävä ja arvonsa hyvin säilyttävä, Ei löydy Samurain voittanutta, maastoauto, kulkuneuvo, ei löydy enää nykyautoista vastaavanlaista. Merkin tietää ken tietää, mikä kyseessä.
Ilmoita
Tietenkin Mitsubishi Pajero, 3.0 V6:sen bensalla... Kuin loistopeli tänne inarin erämaihin, ja myös vetokykyä löytyypi.
1 VASTAUS:
Ja hitaat, nopeat yms nelivedot löytyy.. ja täällä mudassa / paksussa lumessa menee hyvin, ja isoja kärryjä vedetty hyvin. Ainut miinus tässä minun mallisa on automaatti vaihteisto, mutta se on makuasia.. Joittenkin mielestä se on parempi maastossa mitä manuaali, mutta itse molempia testaessa molemmissa hyvät ja huonot puolet. (Tämä 3.0 V6 bensa automaatti, ja edellinen 2,5 TDIC manuaali).

Yllätys kyllä oli, että tässä nykyisessä -91 bensa pallerossa on jopa alkuperäinen vakionopeudensäädin, joka vielä jopa toimii! Ja kyllä pitää nopeuden kunnolla täällä isoissa ylämäissäkin, toisin kuin jälkiasenteiset..

Mutta tämä kun on isompi kooltaan (pitkä farmari, ei pätkämalli), niin jotain ahtaita paikkoja tulee olemaan. Onneksi täällä pohjoisessa (inarissa) ei tätä puustoa ole kuten etelässä, niin ei tule ahtaan paikan kammoa kovinkaa usein.
+Lisää kommentti
Paras maasturi ei ole kylläkään mikään mielipidekysymys mistä demokraattinen päätös.

Tekniseltä toteutuksen puolesta siviilimaastureissa on vain yksi vastaus ja se on Jeep Wrangler Rubicon.
Ilmoita
Dacia Duster, siinä on alennushinnasto.
Ilmoita
kikkeli
Ilmoita
Täältä löytyy.
Toyota 6x6, so. kolmiakselinen ja kuva löytyy hakusanoilla "Artic Truck"
Liike on Sipoossa jos on mahdollisuus liikkua siellä päin.
Ilmoita
Tässä teille vähän tietoa maastureista, kaikissa missä on 6-7 vaihteiset automaatti
latikot, niin ne hajoaa n. 100 200 tkm, ja vaativat jatkuvaa öljyjen vaihtoa. Sitten
toyotat oli ennen kestäviä, mutta 2004 alkaen niiden moottorit hajoaa, kansi
viat, ja dieseleissä pytyt lasittuu, alkavat syödä öljyä paljon. Sitten osassa
mitä väitetään MAASTUREIKSI, niin ei ole lainkaan jakolaatikkoa, ja sehän
on siis MAASTURI, MISSÄ SE ON, muut ovat CITYmaastureita. Monissa
on myös tietysti paljon sähkövikoja, ovathan nyky autoja. Mutta kyllä
JAPANISSA TEHDYT YLEENSÄ KESTÄVÄT, HONDA, SUZUKI, YM.
JA MYÖSKIN JENKKI MAASTURIEN AUTOMAATIT OVAT KESTÄVIÄ,
JOS OVAT 4-5 VAIHTEISIA.
Ilmoita
ON OLLUT RANGE ROVER V8 1975, 2KPL TOYOTA LAND CRUISER DSL 1978 JA 1986,
SUZUKI MAASTURI 1985 1,0 JA TOINEN 1,3 KONEELLA, LADA NIVA 1600 1978 JA 1982,
VW TRANSPORTER 1990 TAKAMOOTTORI 4X4, JA AJANUT OLEN LÄHES KAIKKIA
MUITAKIN MAASTUREITA. Ja tässä mielipiteeni, jos on maastokelpoinen, niin ei ole
tiellä niin hyvä, ja taas jos on tiellä hyvä, niin maastossa huonompi. LADA NIVA ESIM.
ON MAASTOSSA YKKÖNEN, AINOA - ON MOOTTORI, JOKA TÄYTYISI OLLA 2.0L DIESEL.
RANGE ROVER TAAS ON HIENO TIELLÄ, MUTTA MAASTOSSA ON LIIKAA PERÄN
YLITYSTÄ. Monella maasturilla tosin on se ongelma että on ristilukot, kun täytyisi olla
etu ja takapää omilla lukoilla, eli 100% lukot, niin se olisi vasta oikea maasturi, jota
kylläkin joitain löytyy, mutta sit ei saa olla etu tai taka ylitystä kuin ihan vähän, ja
kierrejouset oltava myös.
Ilmoita
Monia maastureita on minullakin ollut.
Esim roverit ja jeepit , Toyotat on ollu hyviä.
UAZ oli karu!

Just nyt on 1987 mallin Toyota 70 landcruiser.
Yksinkertainen ja hyvä, ja sopivan kokoinen.
Toimiva perusauto.
Voisin omalla kokemuksella kehua Toyota lj70 cruiseria. Se Sopii moneen käyttöön.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Paras maasturi

Äänestetään paras maasturi. Rajana voidaan pitää, että autossa pitää olla alennusvaihteisto ;)

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta