Käytettyä Diseliä hankkimassa

pökötti

Moottorissa sais olla viisi pyttyä tai enemmän

Vm 99-2002
-ajoa tulee noin 50th/km.v
-sais olla pieni polttoaineen kulutus

8

3035

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aika on rahaa

      odota ensin että tiedät kuinka uusi ympäristöpohjainen päästömaksu kohtelee mitäkin autoa. Vaikka diesel-autot ovatkin suhteessa pienikulutuksisia CO2-päästöjen suhteen voi pienhiukkaspäästöt nostaa käyttömaksut korkeiksikin. Mikä se uusi malli on, selvinnee hyvinkin pian?

      Hiukkasloukulla varustettu pienikulutuksinen diesel omaa todennäköisesti pienen päästömaksun. Näiden hinta vaan tullee nykyisen kalliin hankintahintansa vuoksi tipahtamaan euroissa reippaasti.
      Myöskään siitä ei ole takeita etteikö dieselin hintaa nosteta bensan tasolle, nythän hintaetu on saatu verotuksella (yrittäjille tietysti tulisi jonkinlainen vähennysoikeus kompensaatioksi).

      Itse ajaisin vanhalla autollani tai jos pakko vaihtaa niin vaihtaisin halpaan max. 10keur dieseliin ja unohtaisin toistaiseksi sylinterimäärät.

    • d4d

      Jos haet pientä kulutusta niin tyydy sitten neljään pyttyyn. Isompi kone kuluttaa aina enemmän kuin pienempi. Laskepa paljonko enemmän joudut vuodessa maksamaan jos dieselautosi kuluttaa viiden litran sijasta seitsemän litraa, helppo laskea kun laittaa dieselin hinnaksi 1€.Noilla kilometreillä lisälasku on huomattava.

      • pökötti

        Mistä kannattais etsiä vähän ajettua diseliä.


      • TM:n testissä pikkukoneet MB E220 CDI ja BMW 520d olivat yli litran janoisempia kuin MB E320 CDI ja BMW 530d.


        Master Eq


    • takapenkki pois

      Olen ajanut berlingo 1.9 dieselillä vm99 satatuhatta km ja ei mitään ongelmia ole ollut,kuluttaa tosi vähän noin 6,5l sadalla,kohta vaihtuu uuteen hd malliin.

      • Vähemmällä

        Pääsen minä kulutus vain 5,5l 100km mutta ajotapa vaikuttaa paljon,1,9 diesel ei turboa ja olen myös poistanut taka penkin veron takia.


      • veronkiertäjä
        Vähemmällä kirjoitti:

        Pääsen minä kulutus vain 5,5l 100km mutta ajotapa vaikuttaa paljon,1,9 diesel ei turboa ja olen myös poistanut taka penkin veron takia.

        häpeäisit edes vähän.


      • se takapenkin poisto
        Vähemmällä kirjoitti:

        Pääsen minä kulutus vain 5,5l 100km mutta ajotapa vaikuttaa paljon,1,9 diesel ei turboa ja olen myös poistanut taka penkin veron takia.

        ei sun veroas pienennä. Ns. kaksoiskäyttö autojen pakettiautovero ei ole enään mahdollista. Päätös tuli voimaan takautuvasti. Oli takapenkki tai ei hekilöauton vero on tosiasia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      105
      7371
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2382
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2093
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1789
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1359
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe