Käytettyä Diseliä hankkimassa

pökötti

Moottorissa sais olla viisi pyttyä tai enemmän

Vm 99-2002
-ajoa tulee noin 50th/km.v
-sais olla pieni polttoaineen kulutus

8

3095

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aika on rahaa

odota ensin että tiedät kuinka uusi ympäristöpohjainen päästömaksu kohtelee mitäkin autoa. Vaikka diesel-autot ovatkin suhteessa pienikulutuksisia CO2-päästöjen suhteen voi pienhiukkaspäästöt nostaa käyttömaksut korkeiksikin. Mikä se uusi malli on, selvinnee hyvinkin pian?

Hiukkasloukulla varustettu pienikulutuksinen diesel omaa todennäköisesti pienen päästömaksun. Näiden hinta vaan tullee nykyisen kalliin hankintahintansa vuoksi tipahtamaan euroissa reippaasti.
      Myöskään siitä ei ole takeita etteikö dieselin hintaa nosteta bensan tasolle, nythän hintaetu on saatu verotuksella (yrittäjille tietysti tulisi jonkinlainen vähennysoikeus kompensaatioksi).

Itse ajaisin vanhalla autollani tai jos pakko vaihtaa niin vaihtaisin halpaan max. 10keur dieseliin ja unohtaisin toistaiseksi sylinterimäärät.

• d4d

Jos haet pientä kulutusta niin tyydy sitten neljään pyttyyn. Isompi kone kuluttaa aina enemmän kuin pienempi. Laskepa paljonko enemmän joudut vuodessa maksamaan jos dieselautosi kuluttaa viiden litran sijasta seitsemän litraa, helppo laskea kun laittaa dieselin hinnaksi 1€.Noilla kilometreillä lisälasku on huomattava.

• pökötti

Mistä kannattais etsiä vähän ajettua diseliä.

• TM:n testissä pikkukoneet MB E220 CDI ja BMW 520d olivat yli litran janoisempia kuin MB E320 CDI ja BMW 530d.

Master Eq

• takapenkki pois

Olen ajanut berlingo 1.9 dieselillä vm99 satatuhatta km ja ei mitään ongelmia ole ollut,kuluttaa tosi vähän noin 6,5l sadalla,kohta vaihtuu uuteen hd malliin.

• Vähemmällä

Pääsen minä kulutus vain 5,5l 100km mutta ajotapa vaikuttaa paljon,1,9 diesel ei turboa ja olen myös poistanut taka penkin veron takia.

• veronkiertäjä
        Vähemmällä kirjoitti:

Pääsen minä kulutus vain 5,5l 100km mutta ajotapa vaikuttaa paljon,1,9 diesel ei turboa ja olen myös poistanut taka penkin veron takia.

häpeäisit edes vähän.

• se takapenkin poisto
        Vähemmällä kirjoitti:

ei sun veroas pienennä. Ns. kaksoiskäyttö autojen pakettiautovero ei ole enään mahdollista. Päätös tuli voimaan takautuvasti. Oli takapenkki tai ei hekilöauton vero on tosiasia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5832
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      47
      5338
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3718
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3663
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      94
      3306
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2884
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57