Kasteen halveksunta

Sain kovan ryöpyn niskaani, kun kysyin eräässä toisessa ketjussa (http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426)nim. saarailta, miten (uskovien)kaste ja Jeesus liittyvät toisiinsa ja mitä tarkoitetaan kasteen halveksumisella.
Hän väitti, että minä olen tuomitsemassa uudestikastajia kadotukseen puollustaessani yhtä kastetta (Ef. 4:5).

Tässä lainaus hänen kommenteistaan:
"Ompa julmaa oppia"
Kirjoittanut: saarai
"Voiko vielä tänä päivänä joku olla noin totaalisen pihalla Raamatun sanomasta. Elätköhän vielä keskiaikaa, jolloin kirkko määräsi, kuka pääsee taivaaseen ja kuka ei.
Jos joku tulee uskoon ja antaa kastaa itsensä,
kuten Raamattu neuvoo, niin sinun mukaasi hän
joutuu kadotukseen. Oletkohan ihan ajan tasalla?
Meidän uskomme kohdistuu Jeesukseen.
"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut."
Samoin kadottava epäusko kohdistuu Jeesuksen hylkäämiseen".
---
Raamattu sanoo, että "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen" (Mark. 16:16).
Saaraille ja muille totesin, että kastamattomuus ei ketään kadota, mutta kasteen halveksunta kadottaa.

Viestinsä lopussa saarai totesi:
"Jatka vain kyselyjäsi, sillä tarvitset todella
hyviä neuvoja, ...."
Näin teen!
Voinemme jatkaa tässä uudessa ketjussa täStä aiheesta.

Kommentteja;
"Mikä sinun mielestäsi on kasteen halveksumista ja mihin se voi johtaa?"
"Miten uskovien kasteeseen liittyy Jeesus"?

19

605

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saarai

olemaan vielä koneen ääressä, niin vastaampa
      sinulle.
      Raamattu EI MISSÄÄN kohden anna ymmärtää, että
      kasteen halveksunta kadottaisi ihmisen. Tietysti,
      jos joku uskoo siihen kasteeseen ja kuvittelee,
      että se tai sen hylkääminen ratkaisee iäisyyskoh-
      talomme, niin silloin hänen uskonsa on kohdistunut
      VÄÄRÄÄN KOHTEESEEN.
      Sinä sanot, että uudelleenkastaminen on synti..

Tuo "yksi kaste" kuuluu laajempaan yhteyteen:
      Ef 4:6 Yksi Herra, yksi usko ja yksi kaste."

Siis, jos joku on palvellut aikaisemmin väärää her
      raa ja kääntyy Herran Jeesuksen puoleen, niin ka-
      dottaako se hänet, jos hän vaihtaa Herraa?
      Samoin jos hän on ollut väärässä uskossa. On esimerkiksi uskonut lapsikasteeseensa ja huomaa,
      että se ei riitäkkään, tulee uskoon Herraan Jeesukseen ja antaa kastaa itsensä, niin tämäkö
      on sinun mukaasi kadottava synti?????

Minun mielestäni SINÄ SYYLLISTYT KASTEEN HALVEK-
      SUMISEEN kun jääräpäisesti luotat vanhempiesi
      tekoon etkä anna kastaa itseäsi.

Kyllä täytyy olla pihalla Raamatun ilmoituksesta, jos menee tuomitsemaan sellaisen, joka noudat-
      taa omantuntonsa ja Raamatun kehoitusta.
      Sinä menet harhaan siinä, että kuvittelet, että
      se kaste pelastaa ihmisen.
      Ristin ryöväriä EI KASTETTU ja kuitenkin hän pelastui. KASTE EI OLE PELASTAVA ELEMENTTI ,
      VAAN USKO JEESUKSEEN. Kaste liittyy tähän
      uskoa vahvistavana ja pelastuksen salaisuutta
      kirkastavana tekijänä, mutta pelkkä VESI EI PE-
      LASTA KETÄÄN. Päinvastoin, se kadottaa ja hukut-
      taa, kuten kävi vedenpaisumuksessa, ellei ihmi-
      nen ole pelastuksen arkissa sisällä.
      Sinulla Raamatullisen kasteen halveksuminen joh-
      taa kadotukseen, ellet tee parannusta.

• jota ei

anneta anteeksi. Kasteen halveksijat katsokoot, että eivät syyllisty siihen.

• jota ei kirjoitti:

Pyhän Hengen pilkka on synti
        jota ei anneta anteeksi. Kasteen halveksijat katsokoot, että eivät syyllisty siihen.
        ----
        Kasteessa on kahdenlaiset asiat;maalliset (=vesi) ja taivaalliset (=Isä, Poika ja PYHÄ HENKI).
        Erityisesti Pyhä Henki; Joh. 3:5, Tiit. 3:5.
        Kun tämän kiellämme, niin kyse on kasteen halveksunnasta.

Pyhän Hengen pilkkaa en osaa liittää kasteen halveksumiseen.
        Kyse lienee äärimmäisestä paatumuksen tilasta; Hebr.6:4-8.
        (Matt 12:31 Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta.)

• jota ei kirjoitti:

kasteesta jonkun kanssa, niin se ei kuule ystävä hyvä ole vielä lähelläkään Pyhän Hengen pilkkaa.Pyhän Hengen pilkkaa on joku sensuuntainen asia, että henkilö todella on oppinut tuntemaan Jumalan tavan toimia ja sitten jostain syystä luopumuksen tilassa alkaa väittää Jumalan toimintaa Perkeleen teoksi.

• Uskontorajoitteinen
        jota ei kirjoitti:

Minä nyt täällä ruusdun ääressä pilkkaan pyhää henkeä oikein kunnolla. Miltäs tuntuu heh:)

• eepu*

...se on; jos sinä et taivu puhdistukseen sanoo Vapahtaja sinulle: "Ellen minä sinua PESE, ei sinulla ole osuutta minun kanssani."

"Joka ei SYNNY UUDESTI, YLHÄÄLTÄ, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."

*
      "Joka USKOO ja kastetaan”, hän saa lahjaksi Pyhän Hengen PYHITYKSEEN - Vapahtajan seuraamiseen muuttumiseen:
      "Mutta nyt, kun olette SYNNISTÄ VAPAUTETUT ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne PYHITYS, ja sen loppu on iankaikkinen elämä."
      "Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;"

Katso lisää:
      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000023034315

*
      .. siis sinulle/teille kasteveden KUTSU UUDISTUKSEEN/PARANNUKSEEN kuuluu!
      …. Sillä; Tahallinen USKONMUKAISEN (Apt.2:38) UPOTUSKASTEEN hylkääminen johtaa PYHITYKSEN ja siten pelastuksen menettämiseen!!
      .. niinpä kehotan sinua, että käännyt lähimmän lähiseurakuntamme puoleen, ja kysyt mitä asiallesi voitaisiin tehdä .
      Katso; http://www.adventtikirkko.fi/seurakunnat/
      …. ja pyydä saada kaste ”Vapahtajan Nimeen”, näin sinä annat pelastaa itsesi!

*
      Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille

minulle niin Rakkaassa
      Voittoisassa ja Voimallisessa
      JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
      י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
      *
      Jk.:
      Anna pelastaa itsesi, katso: *Joh.3:16; Mark.16:16; Apt.2:38; 4:12; 8:36, 37, 38 ja Room. 6.Luku*, sillä vain tämä Tie, On se kertakaikkinen, se Oikea IANKAIKKINEN ELÄMÄNTIE, astu ja kastu siihen! ... aloita uusi ja voimallinen Elämä yhdessä Vapahtajamme kanssa! :)
      Sillä; ”..jos joku on KRISTUKSESSA, niin hän on UUSI LUOMUS; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, UUSI on sijaan tullut.”
      -- Uskonmukaisesti upotuskastetuilla; ”… meillä on KRISTUKSEN mieli.” ”Sellaista vastaan ei ole laki.”! (2.Kor.5:17; 1.Kor.2:16; Gal.5:23)
      *
      ♥ MARANATA! ♥

• käytännössä.

On sitä että kastetaan ilman uskoa!

Vauvalla ei ole uskoa, eikä myöskään useimmilla vanhemmilla..miksi siis kaste? Varmuuden vuoksi? Kaiken varalta jos se Jumala nyt sattuukin olemaan olemassa? Pitäähän se kastaa kun kaikki muutkin vauvat kastetaan?

Myös aikuinen ihminen voi haluta mennä kasteelle, vaikkei ole omia syntejään tunnustanut ja syyt voivat olla pinnallisia kulissien vahvistamisia...Nämä ovat mielestäni yleisimpiä kasteen halveksumisia.

• mitään

vauvojen uskosta, koska he eivät osaa puhua? Silti he voivat uskoa omalla tavallaan Jumalaan kuten eläimetkin. Kyllästyttää tuollainen jauhaminen.

Sitä paitsi usko ei ole kasteen edellytys. Kastetta ei tee mitättömäksi se, että kastettava ei sillä hetkellä uskonut, kun kasteen sai.

• nim. käytännössä: " Vauvalla ei ole uskoa...".
        ---
        Lueppa saarain toisessa ketjussa antama Raamatun kohta Matt. 18:1-11 (erikoisesti jae 6).

• eepu*
        mitään kirjoitti:

vauvojen uskosta, koska he eivät osaa puhua? Silti he voivat uskoa omalla tavallaan Jumalaan kuten eläimetkin. Kyllästyttää tuollainen jauhaminen.

Sitä paitsi usko ei ole kasteen edellytys. Kastetta ei tee mitättömäksi se, että kastettava ei sillä hetkellä uskonut, kun kasteen sai.

Martti Lutherkin saarnasi:
        "kaste ei auta ketäkään eikä sitä ole annettava kenellekään, JOKA EI OMASTA PUOLESTAAN USKO; ilman OMAKOHTAISTA USKOA EI OLE KETÄÄN KASTETTAVA.
        Eiväthän pienet lapset kuule eivätkä ymmärrä Jumalan sanaa; heillä ei siis myöskään voi olla omaa USKOA."

Sillä; "… (JUMALA) on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä LUVATTU oli, annettaisiin USKOSTA VAPAHTAJAAN KRISTUKSEEN niille, jotka USKOVAT”. "
        ”(Sillä) ilman USKOA on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy USKOA, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.”
        ”Tehkää parannus ( oikeampi käännös on: KÄÄNTYKÄÄ) ja ottakoon kukin teistä kasteen VAPAHTAJAN KRISTUKSEN NIMEEN syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte PYHÄN HENGEN LAHJAN.” (Apt.2:38)

Niinpä vauva-valelu kasteena On SYNTIÄ, koska se EI TAPAHDU kastettavan omassa USKOSSA … se on silloin ihmisteko, se on -- Jumalan tahdon vastainen valheellinen kastetoimitus!!! ..vauva-valelua ei voi Raamatulla puolustaa, se on ihmisten (roomalaiskatolisenkirkon) laatima HARHAOPPI!

Uskovaisten ihmisten vauvat/lapset ovat Jumalan siunaavan käden alla, ilman kastetta! Tuokaa toki siis vauvat ja lapset "Jumalan siunaukseen", mutta ei kastettaviksi!
        .. Sillä; Nämä; pienet vauva/lapset tuotiin ( puhdistuspäivien mentyä) Herran huoneeseen SIUNATTAVIKSI! ..Vapahtajakaan ei heitä kastanut/kastattanut!

Sillä ei ole mitään vauva/lapsikastetta ihmiselle Jumalan tahdosta annettu!
        … on vain Yksi oikea uskonmukainen USKONSA tunnustaville katuvalle parannuksen tekevälle annettu (Apt.2:38; 4:12) upotuskaste!
        ... siinä on selvä JÄRJESTYS! -- Oletko siis täyttynyt KRISTUKSESTA?!

--- Ystäväni, jos et käy henkilökohtaisella upotuskasteella; -- jäät ilman Jumalan Pyhän Hengen Lahjaa, -- ja Raamattu sanoo: ” Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.” … sillä vain Hänen omansa PELASTUVAT!!!
        …. niinpä tahallinen USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN hylkääminen johtaa PYHITYKSEN ja siten pelastuksen menettämiseen!!

Sillä vain tämä: *Joh.3:16; Apt.2:38; 8:36, 37, 38 ja Room. 6.Luku*, Tie, On se kertakaikkinen se Oikea IANKAIKKINEN ELÄMÄNTIE, astu ja kastu siihen! ... aloita uusi ja voimallinen Elämä yhdessä Vapahtajamme kanssa! :)

*

minulle niin Rakkaassa
        י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
        *
        Jk.:
        Jumala/Luoja sanoo: ”Pitäkää minun SAPATTINI, sillä se on MERKKINÄ meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka PYHITÄN teidät.”
        ”Myöskin SAPATTINI minä annoin heille, olemaan MERKKINÄ minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka PYHITÄN heidät.”

Niinpä pyhitykseen kuuluu myös Sapatti, joka on Jumalan asettama lepopäivä, mutta sunnuntai on taas paavin/roomalaiskatolisen kirkon asettama, siis kumpaa sinä tottelet?

Sillä näin ovat apostolit vastanneet;
        "... Pietari ja muut apostolit vastasivat ja sanoivat: "Enemmän tulee TOTELLA JUMALAA kuin ihmisiä. " …. älkää siis enää sulkeko Totuudelta ovea!
        *
        ”Siis, jos joku on KRISTUKSESSA, niin hän on UUSI LUOMUS; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.” (2.Kor.5:17). Joko sinä omistat ”uudenluomuksen”?
        *
        ♥ MARANATA! ♥

• eepu*
        Tapio522 kirjoitti:

nim. käytännössä: " Vauvalla ei ole uskoa...".
        ---
        Lueppa saarain toisessa ketjussa antama Raamatun kohta Matt. 18:1-11 (erikoisesti jae 6).

μικρος = mikros = NUORI; puheen ymmärtävä varttunut lapsihenkilö! .... eikä pieni lapsi, pienokainen; joka kirjoitetaan: μικρούλης = PIENOKAINEN

παιδιον = paidion = poika, nuori mies, juoksupoika
        *
        ”ο δε ιησους ειπεν αφετε τα -- παιδια και μη κωλυετε αυτα ελθειν προς με των γαρ τοιουτων εστιν η βασιλεια των ουρανων
        ”Niin Jeesus sanoi: "Antakaa nuorten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta.” (Matt.19:14)

*
        ”και προσκαλεσαμενος ο ιησους -- παιδιον εστησεν αυτο εν μεσω αυτων και ειπεν αμην λεγω υμιν εαν μη στραφητε και γενησθε ως τα -- παιδια ου μη εισελθητε εις την βασιλειαν των ουρανων
        .. ος δ αν σκανδαλιση ενα των -- μικρων τουτων των πιστευοντων εις εμε συμφερει αυτω ινα κρεμασθη μυλος ονικος επι τον τραχηλον αυτου και καταποντισθη εν τω πελαγει της θαλασσης”!

”Niin hän kutsui tykönsä (παιδιον) lapsen (nuorukaisen), asetti sen heidän keskellensä ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule (παιδια) lasten (nuorukaisen) kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.”
        ”Mutta joka viettelee yhden näistä μικρος (nuorista), jotka USKOVAT MINUUN, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.” (Ks.Matt.18:2,3, 6)

• suurin

Kasteen suurin halveksija on kastajat itse.
      Kaikki ne väärennetyssä raamatussa aikuisille suoritetut kasteet joutuat huonoon valoon kun lapsia kastetaan raamatun ja Jeesuksen vastaisesti.
      Sen Jumalallisen kasteen, siis äidin lapsivesikasteen kieltäminen ainoana Jumalallisena kasteena on osaltaan vaikuttanut ihmisten asenteisin kasteesta. Ja joissakin uskonnollisissa teksteissä on suorastaan lievää pilkkaamista Jumalallisiin asenteisiin kasteen suhteen.
      Jos lapsikaste olis Jumalan tai/ja Jeesuksen tahto olis se yhtä suurella selvyydellä raamatussa kuin älä tapa käskykin on. Molempia vastaan rikkoo saatananpalvelijat.

• äitivesikasteen

saisi? Paljonko se maksaa?
        nimim aikuinen

• maksaa
        äitivesikasteen kirjoitti:

saisi? Paljonko se maksaa?
        nimim aikuinen

Saatanallisuudet maksaa mutta Jumalan ja Jeesuksen tahdon löytäneet tietää mitä elämä Heidän omilla on.

• terence.hill

Itse olen törmännyt tähän käsitteeseen vain siinä yhteydessä, KUN HALUTAAN LOHDUTTAA omaisia, kun joku (vaikka lapsi) on kuollut ehtimättä saada kastetta. Etteivät kuolleen omaiset murehtisi kasteen puuttumista.

Mark.16:16 lupaus kuuluu USKOVA JA KASTETTU ON PELASTUVA. Joka ei USKO, joutuu kadotukseen. Uskon puuttuminen kadottaa. Kasteen puuttumisesta ei sanota selvästi, että sekin kadottaisi. "USKOVA JA KASTETTU PELASTUU" antaa kyllä ymmärtää, että se jolla on molemmat, kaste ja usko, se pelastuu. SIKSI MIELESTÄNI on hyvä kastaa ajoissa, eikä suotta sitä lykätä.

Sellaisiin väitteisiin suhtaudun varauksella, jos varmaksi väitetään, että pienet lapset, jotka ovat kuolleet kastamattomina, jäisivät siitä syystä ilman pelastusta, tai että kasteen uusiminen kadottaisi.

Mutta en allekirjoita sitäkään, että kaste olisi pelkkä vertauskuvallinen tunnustustoimi, jonka voisi yhtä hyvin jättää pois, kunhan vain on usko. Uudessa Testamentissa kaste liitetään monessa kohdassa uudestisyntymiseen, syntien poispesemiseen, Kristukseen pukeutumiseen, pelastukseen, Pyhän Hengen saamiseen, ja näissä kohdissa ei sanota KASTE KUVAA tätä ja tuota, vaan ne ovat aivan KONKREETTISTA KASTEEN SISÄLTÖÄ.

• terence.hill: "Mutta en allekirjoita sitäkään, että kaste olisi pelkkä vertauskuvallinen tunnustustoimi, jonka voisi yhtä hyvin jättää pois, kunhan vain on usko. Uudessa Testamentissa kaste liitetään monessa kohdassa uudestisyntymiseen, syntien poispesemiseen, Kristukseen pukeutumiseen, pelastukseen, Pyhän Hengen saamiseen, ja näissä kohdissa ei sanota KASTE KUVAA tätä ja tuota, vaan ne ovat aivan KONKREETTISTA KASTEEN SISÄLTÖÄ".
        ---
        Kun edellä olevat raamatulliset kasteeseen liittyvät asiat kielletään, niin eikö kyse ole juuri kasteen halveksimisesta.

Raamattu varoittaa meitä:
        "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku PANEE NIIHIN JOTAKIN LISÄÄ, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
        ja jos joku OTTAA POIS JOTAKIN tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu" (Ilm. 22:18,19).

• kirjoitat
        Tapio522 kirjoitti:

terence.hill: "Mutta en allekirjoita sitäkään, että kaste olisi pelkkä vertauskuvallinen tunnustustoimi, jonka voisi yhtä hyvin jättää pois, kunhan vain on usko. Uudessa Testamentissa kaste liitetään monessa kohdassa uudestisyntymiseen, syntien poispesemiseen, Kristukseen pukeutumiseen, pelastukseen, Pyhän Hengen saamiseen, ja näissä kohdissa ei sanota KASTE KUVAA tätä ja tuota, vaan ne ovat aivan KONKREETTISTA KASTEEN SISÄLTÖÄ".
        ---
        Kun edellä olevat raamatulliset kasteeseen liittyvät asiat kielletään, niin eikö kyse ole juuri kasteen halveksimisesta.

"Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku PANEE NIIHIN JOTAKIN LISÄÄ, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
        ja jos joku OTTAA POIS JOTAKIN tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu" (Ilm. 22:18,19).

On vaarallista lisätä Raamattuun omia tai kirkon
        kehittämiä oppeja, kuten lapsikaste tai hätäkaste.

• eepu*

Sen oikean kasteen hylkääminen KADOTTAA!

… on vain Yksi OIKEA USKONMUKAINEN USKONSA tunnustaville katuvalle parannuksen tekevälle annettu (Apt.2:38; 4:12) UPOTUSKASTE!

--- Ystäväni, jos et käy henkilökohtaisella upotuskasteella; -- jäät ilman Jumalan Pyhän Hengen Lahjaa, -- ja Raamattu sanoo: ” Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.” … sillä vain Hänen omansa PELASTUVAT!!!
        …. niinpä tahallinen USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN hylkääminen johtaa PYHITYKSEN ja siten pelastuksen menettämiseen!!

Sillä vain tämä: *Joh.3:16; Apt.2:38; 8:36, 37, 38 ja Room. 6.Luku*, Tie, On se kertakaikkinen se Oikea IANKAIKKINEN ELÄMÄNTIE, astu ja kastu siihen! ... aloita uusi ja voimallinen Elämä yhdessä Vapahtajamme kanssa! :)

*

minulle niin Rakkaassa
        י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
        *
        Jk.:
        Jumala/Luoja sanoo: ”Pitäkää minun SAPATTINI, sillä se on MERKKINÄ meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka PYHITÄN teidät.”
        ”Myöskin SAPATTINI minä annoin heille, olemaan MERKKINÄ minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka PYHITÄN heidät.”

Niinpä pyhitykseen kuuluu myös Sapatti, joka on Jumalan asettama lepopäivä, mutta sunnuntai on taas paavin/roomalaiskatolisen kirkon asettama, siis kumpaa sinä tottelet?

"... Pietari ja muut apostolit vastasivat ja sanoivat: "Enemmän tulee TOTELLA JUMALAA kuin ihmisiä. " …. älkää siis enää sulkeko Totuudelta ovea!
        *
        ”Siis, jos joku on KRISTUKSESSA, niin hän on UUSI LUOMUS; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.” (2.Kor.5:17). Joko sinä omistat ”uudenluomuksen”?
        *
        ♥ MARANATA! ♥

• sillä jos
        eepu* kirjoitti:

Sen oikean kasteen hylkääminen KADOTTAA!

… on vain Yksi OIKEA USKONMUKAINEN USKONSA tunnustaville katuvalle parannuksen tekevälle annettu (Apt.2:38; 4:12) UPOTUSKASTE!

*

minulle niin Rakkaassa
        י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
        *
        Jk.:

*
        *
        ♥ MARANATA! ♥

Sillä jos ei saa sitä ainoaa oikeaa Jumallisuuden kastetta niin sinulla ei oo elämää! Eli ainoa Jumalallinen kaste on äidin lapsivesikaste. Joka tämän totuuden kieltää ei tunne Jumalaa vaan harhauttajan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3404
    2. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      17
      2632
    3. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      376
      2536
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      82
      1757
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      86
      1405
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1080
    7. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      70
      985
    8. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      74
      955
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      27
      779
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      4
      734
    Aihe