Olivat siirtäneet Iby love -aloitukseni tuonne Musiikkipuolelle, joka sinällään oli väärin, koska halusin nimenomaan tällä feminismipalstalla käsitellä vahvan, erottuvan naisen ongelmia yhteiskunnassamme, jossa naisrooli on edelleenkin pidättyväinen, sovitteleva ja mielellään hiljainen.
Eli kun naisella on vahvoja mielipiteitä ja hän on jollain tavoin näkyvä persoona, niin onko hänellä mielestänne vaikeampaa kuin vastaavan tyyppisellä miehellä. Mielestäni on ja minua kiinnostaisi kuulla, mikä ihme saa ihmiset reagoimaan juuri naissukupuolen edustajaan niin voimakkaasti, jos hän poikkeaa massasta jollakin tavoin.
Eikä nyt viitsittäisi tehdä tästä mitään Iby loven herjaketjua, vaan pysytään asiallisen pohdinnan piirissä, jos se teiltä mitenkään onnistuu.
Mielenkiintoista myös nähdä, mitenkä mielipiteet tässä jakaantuu...eli saadaanko taas aikaan voimakas jako mustaan ja valkoiseen. :)
Nainen yhteiskunnassa
47
2232
Vastaukset
- Ota tai jätä
Jos naisella on vahvoja mielipiteitä ja hän on jollain tavalla näkyvä persoona, hänellä on vaikeampaa kuin miehellä, koska nainen kauhistuu muiden suhtautumista. Muista erottuvan henkilön on hyväksyttävä oma erilaisuutensa ja se, että ihmiset suhtautuvat häneen eri tavalla kuin muihin.
- raipu
liittyvät itsetuntoon. Jos itsetunto on vahva niin tuollaisia kokemuksia ei ehkä synny.
- jorojukka-kukka
raipu kirjoitti:
liittyvät itsetuntoon. Jos itsetunto on vahva niin tuollaisia kokemuksia ei ehkä synny.
Musertuuko vahvakin itsetunto liiallisen paineen alla?
- raipu
jorojukka-kukka kirjoitti:
Musertuuko vahvakin itsetunto liiallisen paineen alla?
Näin aamulla painajaisunen että olin hukannut Rautaruukin puhelinnumeron.
- Hippitalamus
tuo kyseinen ihminen oli päästänsä vialla...
Mutta ei minulla ole sitä vastaan jos vahva nainen, mutta jotain järkeä siinäkin saisi olla.
Olihan hitler vahva ihminen, mutta hieman sekaisin.- jorojukka-kukka
"Päästänsä vialla..."
- en ole hippitalamus mutta v...
"Päästänsä vialla..."
Turhasta riehuva ja meuhkaava idiootti.
- Hippitalamus
"Päästänsä vialla..."
tiedä mikä on sinusta terveen ihmisen käytöstä, mutta näitkö koko tapausta?
Luitko ruumiin kieltä, käytöstä tai mitään siinä ihmisessä? Mulle ainakin tuli mieleen, että toi on aivan omalta planeetalta. - jorojukka-kukka
Hippitalamus kirjoitti:
tiedä mikä on sinusta terveen ihmisen käytöstä, mutta näitkö koko tapausta?
Luitko ruumiin kieltä, käytöstä tai mitään siinä ihmisessä? Mulle ainakin tuli mieleen, että toi on aivan omalta planeetalta.Joopa joo. Mikä on sitten terveen käytöstä? Mikä tekee naisesta ei terveen, jos hän on eläväinen, nauravainen ja hulluttelija. Soittaa suutaan, eikä naamari pysy hetkeäkään peruslukemilla.
Ruumiin kieli, vieras planeetta... Olihan noita esiintyjiä tupa täynnä. Toiset eivät edes yrittäneet laulaa, toiset olivat vitsikkäitä ja varmasti joillakin oli veto menossa, että uskaltaako ihan telkkariin asti. Kyllä tuossa porukassa yksi Iby love on ihan pikkutekijä. - jorojukka-kukka
Joopa joo. Mikä on sitten terveen käytöstä? Mikä tekee naisesta ei terveen, jos hän on eläväinen, nauravainen ja hulluttelija. Soittaa suutaan, eikä naamari pysy hetkeäkään peruslukemilla.
Ruumiin kieli, vieras planeetta... Olihan noita esiintyjiä tupa täynnä. Toiset eivät edes yrittäneet laulaa, toiset olivat vitsikkäitä ja varmasti joillakin oli veto menossa, että uskaltaako ihan telkkariin asti. Kyllä tuossa porukassa yksi Iby love on ihan pikkutekijä.Minusta yksi sykähdyttävämpiä ilmiöitä on sellainen, että joku yrittää laulaa ihan ilman sävelkorvaa ja tajua, että laulu eroaa puheesta ja jokeltelusta. Nauruhermoja kutkuttavaa on myös se, että ihminen muistaa laulustaan vain yhden lauseen, eikä mikään muu laulu tule mieleen.
*nauraa* - jorojukka-kukka
en ole hippitalamus mutta v... kirjoitti:
Turhasta riehuva ja meuhkaava idiootti.
Vai muuten vaan totinen torvensoittaja? ;D
- Hippitalamus
Joopa joo. Mikä on sitten terveen käytöstä? Mikä tekee naisesta ei terveen, jos hän on eläväinen, nauravainen ja hulluttelija. Soittaa suutaan, eikä naamari pysy hetkeäkään peruslukemilla.
Ruumiin kieli, vieras planeetta... Olihan noita esiintyjiä tupa täynnä. Toiset eivät edes yrittäneet laulaa, toiset olivat vitsikkäitä ja varmasti joillakin oli veto menossa, että uskaltaako ihan telkkariin asti. Kyllä tuossa porukassa yksi Iby love on ihan pikkutekijä."Mikä tekee naisesta ei terveen" Kyse oli minulla ihmisistä yleensä. Kyllä se minusta aivan omassa maailmassa haahuilee, mutta makunsa kullakin vissiin.
Minusta iby love vaikuttaa patologiselta valehtelijalta ja huomion haluiselta rukalta. - jorojukka-kukka
Hippitalamus kirjoitti:
"Mikä tekee naisesta ei terveen" Kyse oli minulla ihmisistä yleensä. Kyllä se minusta aivan omassa maailmassa haahuilee, mutta makunsa kullakin vissiin.
Minusta iby love vaikuttaa patologiselta valehtelijalta ja huomion haluiselta rukalta.No mutta ei voi mitään. Kansa puhuu!
- ............
Siitä se ibyn julkisuus on tullut..
Turhasta meuhkaamisesta ja sekopään esittämisestä, jonka se on tehnyt kaksi kertaa..
En täysin ymmärrä miksi otat ibyn esimerkiksi naisesta jolla olisi vaikeaa sukupuolensa vuoksi.. - Hippitalamus
on kun erimieltä teidän kanssa.
- jorojukka-kukka
............ kirjoitti:
Siitä se ibyn julkisuus on tullut..
Turhasta meuhkaamisesta ja sekopään esittämisestä, jonka se on tehnyt kaksi kertaa..
En täysin ymmärrä miksi otat ibyn esimerkiksi naisesta jolla olisi vaikeaa sukupuolensa vuoksi..En ota Ibya esimerkiksi minkään tietyn asian vuoksi, vaan haluan keskustella hänen tyylisestään naisesta. Hän on hyvä esimerkki vähän erilaisesta naisesta mihin on totuttu. Ja häneen suhtaudutaan mielestäni aika yllättävällä totisuudella.
- jorojukka-kukka
Hippitalamus kirjoitti:
on kun erimieltä teidän kanssa.
Kiitos, mutta saa minua ihan sinutella.
- Hippitalamus
Kiitos, mutta saa minua ihan sinutella.
mä olenki tämmönen gentlemanni... :)
- jorojukka-kukka
Hippitalamus kirjoitti:
mä olenki tämmönen gentlemanni... :)
No kiitos sitten vaan!
- Hippitalamus
No kiitos sitten vaan!
hyvä. Teidän katsoa tämä musiikkivideo.
http://www.youtube.com/watch?v=fFDvvPQk5tk
Ei mitään roisia siis. - Hippitalamus
Hippitalamus kirjoitti:
hyvä. Teidän katsoa tämä musiikkivideo.
http://www.youtube.com/watch?v=fFDvvPQk5tk
Ei mitään roisia siis."Teidän kannattaa katsoa tämä musiikkivideo."
- jorojukka-kukka
Hippitalamus kirjoitti:
"Teidän kannattaa katsoa tämä musiikkivideo."
Tämä oli se sinun parannuskeinosi feminismiin. Ei tehoa minuun, vaikka ihan kiva saundihan siinä on.
- Hippitalamus
Tämä oli se sinun parannuskeinosi feminismiin. Ei tehoa minuun, vaikka ihan kiva saundihan siinä on.
kaikkeni yritin. Miten valloitan tuommoisen upean olennon sydämen kuin te olette? ;)
Aivan upea kipale se musta on. - jorojukka-kukka
Hippitalamus kirjoitti:
kaikkeni yritin. Miten valloitan tuommoisen upean olennon sydämen kuin te olette? ;)
Aivan upea kipale se musta on.Naisia. :)
- Ruosutar
Ruumiin kieli, vieras planeetta... Olihan noita esiintyjiä tupa täynnä. Toiset eivät edes yrittäneet laulaa, toiset olivat vitsikkäitä ja varmasti joillakin oli veto menossa, että uskaltaako ihan telkkariin asti. Kyllä tuossa porukassa yksi Iby love on ihan pikkutekijä.että sinun ikäinen nainen katselee silmä kiiluen Idolseja ja ihailee heitä. Tuskin sinun ikäiselle sieltä mallia löytyy.
- jorojukka-kukka
Ruosutar kirjoitti:
että sinun ikäinen nainen katselee silmä kiiluen Idolseja ja ihailee heitä. Tuskin sinun ikäiselle sieltä mallia löytyy.
Ei silmäni nyt varsinaisesti kiilu, enkä varsinaisesti heitä ihailekaan, mutta tykkään katsoa ohjelmaa, jossa saa välillä nauraa ja välillä vakavoitua. Tuomaristo on kyllä aika typerää sakkia.
Ja hei Ruosu, en katso telkkaa siksi, että etsin sieltä itselleni mallia. Olen itse itseni malli ja ihan tyytyväinen niin.
helpolla väittää, että Iby Love (tai mikäs hänen oikea nimi sitten ikinä onkaan) on ns vahva nainen?? Minusta aika sekaisin. Ottaen huomioon, miten raivostui kun ei päässyt jatkoon viime vuonna.. Ei osoittanut olevansa kovinkaan vahva!!
Olen käsittänyt, että pidät itseäsi vahvana naisena..? Ja varmasti sitä oletkin omalla tavallasi. Haluaisitko sitä, että kun puhut itsestäsi vahvana naisena, ensimmäinen mielikuva olisi Iby Love tai hänen tyylinen "raivotar"?
Voi olla, että nainen joutuu edelleenkin tuomaan pointtiansa esille vahvemmin ja voimakkaammin kuin mies, jotta kuultaisiin, mutta en näe, että vahva nainen olisi mitenkään "tabu" nyky-yhteiskunnassa. Päin vastoin, on oltava vahva jotta selviäisi!!- jorojukka-kukka
Anteeksi, mutta olen vähän hilpeällä tuulella, vaikka en olekaan juonut mitään...siiderit vielä jääkaapissa ja taitavat sinne jäädäkin. :)
No niin. Siis kyllähän Iby ON omalla tavallaan vahva nainen, eikä tunteiden näyttäminen poissulje persoonan vahvuutta. Mitään perinteisen naisen rooliahan hän ei vedä, vaikkakin tyylillisesti näyttää ihan perinteiseltä naiselta. Eilisissä, tänne laitetuissa linkeissä, hän oli vuosi sitten todella kaunis nainen, naisellinen, herkkä, kujerteleva.
(Itsestäni en nyt halua puhua.) jorojukka-kukka kirjoitti:
Anteeksi, mutta olen vähän hilpeällä tuulella, vaikka en olekaan juonut mitään...siiderit vielä jääkaapissa ja taitavat sinne jäädäkin. :)
No niin. Siis kyllähän Iby ON omalla tavallaan vahva nainen, eikä tunteiden näyttäminen poissulje persoonan vahvuutta. Mitään perinteisen naisen rooliahan hän ei vedä, vaikkakin tyylillisesti näyttää ihan perinteiseltä naiselta. Eilisissä, tänne laitetuissa linkeissä, hän oli vuosi sitten todella kaunis nainen, naisellinen, herkkä, kujerteleva.
(Itsestäni en nyt halua puhua.)ja tuo tulee feministin suusta, joka haluaisi parantaa naisen asemaa ja parantaa nimenomaa sitä miten nainen nähdään yhteiskunnassa..!!
Jos, anteeksi jo valmiiksi, oli mielestäsi vahvan naisen käytöstä ja olemusta niin.. ***
Iby ei ole edes omalla tavallaan vahva, vaan erittäin epävakaa ja hieman enemmän sekaisin oleva.. Julkisuutta saa ja voi hakea monella tavalla, mutta hakemalla julkisuutta sillä, että on "suomen hulluin julkkis" ei ole vahvuutta..
Ja vaikka Iby ON kaunis, niin ei se hänestä kovin vahvaa ja viisasta tee.. Mutta kukin tyylillään ja kukin haluaa edustaa tyyliään.. Ja toivon edelleenkin, että kun puhutaan vahvasta naisesta, ei Iby Love ole ensimmäinen mielikuva siinä vaiheessa!!- jorojukka-kukka
johtajatar1 kirjoitti:
ja tuo tulee feministin suusta, joka haluaisi parantaa naisen asemaa ja parantaa nimenomaa sitä miten nainen nähdään yhteiskunnassa..!!
Jos, anteeksi jo valmiiksi, oli mielestäsi vahvan naisen käytöstä ja olemusta niin.. ***
Iby ei ole edes omalla tavallaan vahva, vaan erittäin epävakaa ja hieman enemmän sekaisin oleva.. Julkisuutta saa ja voi hakea monella tavalla, mutta hakemalla julkisuutta sillä, että on "suomen hulluin julkkis" ei ole vahvuutta..
Ja vaikka Iby ON kaunis, niin ei se hänestä kovin vahvaa ja viisasta tee.. Mutta kukin tyylillään ja kukin haluaa edustaa tyyliään.. Ja toivon edelleenkin, että kun puhutaan vahvasta naisesta, ei Iby Love ole ensimmäinen mielikuva siinä vaiheessa!!Vahvan tilalle karismaattinen.?
- ljntmergjh
Eri asioissa suhtautuminen erilaista. Naisetkin kyllä voisivat pikkuhiljaa siirtyä stand.pukeutumiseen ainakin työaikana,,,, karseeta kattella,,,,mautonta.
niin ja pikkukakkonen
Nyt lisänä hyvä rokki
Ämyrit auki!
http://db.cs.helsinki.fi/~jhuhta/files/jorojukka.mp3- aloitus!
..joka ansaitsee hyvän vastauksen..
En lähde ottamaan kantaa Iby loveen, mutta kommentoin sitä mitä sanoit vahvan naisen ongelmasta noin yleisesti.. Minua ei suuremmin kiinnosta itseeni kohdistuvat mielipiteet, jotka ovat varmasti puolesta ja vastaan. Olen aina tehnyt ratkaisuni omaehtoisesti, en kuitenkaan naisrooliani korostaen, koska se ei mielestäni ole merkityksellistä.
Olen kanssasi kyllä kuitenkin samoilla linjoilla siitä, että mies esim. työyhteisössä helposti saa jämäkän jätkän manttelin ja nainen leimautuu pahaiseksi räksyttäjäksi ihan samoilla ansioilla.
Julkiset foorumit näyttävät käyttäytyvän aika samankaltaisesti. Tuoreita ja lähes päivittäisiä esimerkkejä löytyy politiikasta, jolla rintamalla tietysti nyt vaaleja edeltäen tapahtuu kaikenlaista..
Hyvä ja aiheellinen keskustelun aloitus, kiitos siitä! ..naisella ei mielestäni ole sen vaikeampaa kuin miehelläkään, vaikeus on nähdäkseni pikemminkin yksilökohtainen kuin yleinen laki..
..toki vaikeus liittyy myös kunkin ajan käsityksiin ja olosuhteisiin, mutta historia tuntee kaikkina aikoina naisia, jotka ovat toimineet epätyypillisesti, mutta menestyksellisesti, kuten esimerkiksi..
http://fi.wikipedia.org/wiki/Hertta_Kuusinen
http://www.yle.fi/suuretsuomalaiset/100_suurinta/index.php?top100_id=25&nominee_id=42&place=0&gender=0&alive=0&province=0- Nari_Säre
...mahtaa olla?
Onko ihan jotain uusia jonkun alan asiantuntijoita kenties, jonka mielipiteillä on yhteiskunnallista naisasiapainoarvoa?- jorojukka-kukka
Hän on Idols -kilpailujen laulajakokelas viime ja tältä vuodelta.
- Nari_Säre
Hän on Idols -kilpailujen laulajakokelas viime ja tältä vuodelta.
...selittääkin jo paljon, miksi häntä ikään kuin jo siteerataan yhteiskunnallisella keskustelupalstalla :-)
Eipä ole tullut tuommoisia seurattua... nykymusiikki muutenkin on enimmäkseen uusien kloonien tuottamista ja tekointellektuellismia.
- Mylegs
Tottakai yhteiskunnassa pitää ja täytyy olla vahvoja naisia ehdolla. Tässä on Idols formaatissa on kyseessä laulukilpailu, johon Ibyn rahkeet eivät riittäneet. Ongelma on se, että itse pidät Iby:n laulutaitona hyvänä, vaikka se on aivan muuta. Onhan idoli kisaan päässyt mukaan paljon hyviä ja lahjakkaita naisia, jotka osaavat laulamisen jalontaidon. Jos en väärin muista, niin suurempi osa jatkoon päässeistä on naisia, joten en näe tätä mitenkään tasa-arvoa loukkaavana asiana.
Tämä viesti kuuluisi idols palstalle, eikä tänne- jorojukka-kukka
Aloitus käsittelee, miten naisiin suhtaudutaan noin yleisesti, Iby on vaan siitä esimerkkinä.
- yksinkertainen
kyseistä tapausta. Idolsohjelma kun ei kuulu niihin ohjelmiin joita oikeasti haluan katsoa. Ainoa mitä tämä ohjelma viestittää on se, että ihmisen suunnaton halu päästä julkisuuteen aiheuttaa halua tulla nöyryytetyksi julkisuudessa.
Vahvoja naisia joka tapauksessa löytyy ainakin yksinkertaisen mielestä muualta kuin idols-ohjelmasta (antifeministinen näkemys?). Tällaisia naisia on koko liuta jo olemassa aina presidentistämme lähtien. Näiden olemassa olo ei ole mikään tabu tai vääryys ihmisten mielestä. Vahvoja naisia käyttävät elämisen esimerkkeinä niin naiset kuin miehetkin. Ei edes ole tavatonta, että nuori teinipoika ihannoikin miespuoleisen toimintatähden sijasta naisnäyttelijää tai opiskelija pitäisi esikuvanaan naista vaikka itse omaisikin munasarjojen sijaan munat.
En tiedä miksi jokaisesta naisesta joka vähänkin on julkisuudessa pitää väen väkisin vääntää jonkin sortin marttyyri. Huvittavinta on se, että tätä tuntuisi tällä palstalla harjoittavan nimenomaan feministit. Miten ihmeessä kenestäkään naisesta voi tulla koskaan mitään, jos hänet heti - julkisuuteen päästyään - laitetaan valokeilaan ja aloitetaan voivottelemaan hänen elämänsä kamaluutta ja suunnatonta uhrin osaa... Ja miesten syytä totta kai... Eikö tuollainen perusajattelu jo peloita monia naisia pois hakeutumasta mihinkään. Heti on leimattu ties miksi miesten uhriksi ja hyväksikäytetyksi. Mitä mahdollisuuksia on tavallisella naisella olla tavallisesti vahva, julkisuudessa ja omata mielipiteitä jos oma sukupuolinäkemys häntä heti on uhriuttamassa?- jorojukka-kukka
Se että nostan esiin naisiin ja miehiin suhtautumiseroja, ei tee kenestäkään uhria. Näitä asioita on syytä tarkastella ja pohtia, eikä kieltää niiden olemassaoloa. Erilainen suhtautuminenhan sukupuoliin on nimenomaan esteenä esim. etenemiselle.
Ei kaksi metriä paksusta betoniaidasta kukaan pääse läpi ilman työkaluja. - yksinkertainen
Se että nostan esiin naisiin ja miehiin suhtautumiseroja, ei tee kenestäkään uhria. Näitä asioita on syytä tarkastella ja pohtia, eikä kieltää niiden olemassaoloa. Erilainen suhtautuminenhan sukupuoliin on nimenomaan esteenä esim. etenemiselle.
Ei kaksi metriä paksusta betoniaidasta kukaan pääse läpi ilman työkaluja.voivottele hypoteettisesti suhtautumista Ibyyn? Etkö juuri pidä sitä kamalana miten häneen suhtauduttiin vain ja ainoastaan sen vuoksi, että hän on nainen?
- Jack orig.
Ai jaa, Iby Love. Niin, minusta hän on elävä esimerkki siitä mitä reality Tv ja muu pintajulkisuus saa nuorissa aikaisiksi. he haluavat keinoja kaihtamatta julkkiksiksi. MItä vääristyneempi minä kuva niin sitä holtittomampia he ovat. Tämäkin on todennäköisesti ainakin osittain pelannut tulevaisuutensa... ainakin joksikin aikaa.
Sekö hänestä tekee vahvan, että pyrkii millä tahansa keinolla julkisuuteen? Jos ei ole lahjoja niin sitten pitää käyttää jotakin muuta. Hän on taiteilijanimi ilman mitään sisältöä. Raivohullun roolin vetäminen on sinusta vahvuutta? minusta se on tyhmyyttä ja hullutta. Marika Fingerroos ja kohutissiämmät ovat tämän mukaan myös kai sitten vahjoja?
taidat tuntea hengenheimolaisuutta sen Ibyn kanssa?- Idolseja..
Mielenkiintoni heräsi nyt tämän käydyn keskustelun perusteella. Idolseja olen aina pitänyt ihan kelvottomana ohjelmistona, mutta täytynee vilkaista.
- Jack orig.
Idolseja.. kirjoitti:
Mielenkiintoni heräsi nyt tämän käydyn keskustelun perusteella. Idolseja olen aina pitänyt ihan kelvottomana ohjelmistona, mutta täytynee vilkaista.
mitään katseltavaa ole, koska parhaat palat ovat ne karsiutuneet ja ne tulee vastaan kai youtubessa. En minäkään ole ohjelmaa varsinaisesti katsonut kuin ekalla tuotantokaudella, mutta kyllä kai minä Ibin tiedän:)
- on varmaan Iby
viimeksi olit Kuronen.
- jorojukka-kukka
Pakko huikata vielä ennen seuraavaa palaveria... Olen minä ollut myös Tarja Halonen ja muutama muukin, joita en nyt muista...muuttuva persoona nääs, ainakin palstakavereiden mukaan. :)
Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä1311335Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa373863Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1103036Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie1252391Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin812045Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1961761Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.2991006Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta17790Toisten elämän moralisointi
Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte143745- 53699