Jumalanpalveluksessa Jeesuksen asettamana lepopäivänä. Kaikkialla maailmassa on Jumalan palveluksissa samat aiheet. Jokainen tutkistelun vetäjä voi käyttää Raamatun sanoma vihkoa oppaanaan jos haluaa. kaikilla tilaisuudessa olevilla on oikeus omiin puheen vuoroihin ja kommentteihin. Tämä on osoittautunut erittäin valaisevaksi tavaksi tutkia Raamattua, onhan tämä ohje saatu Jeesukselta.
Jumalan profeetta Ellen Whiten kirjoituksia lainataan jonkun verran, mikäli niitä löytyy aiheesen sopivina. Samoin Lutheria ja muita uskonpuhdistajia tai muita hyviä lainauksia hengellisestä kirjallisuudesta.
Tervetuloa Jeesuksen siunaamaan sapattijumalanpalvelukseen läihmpään adventtikirkkoon heti ensi sapttina!
Adventistit ainoita jotka tutkivat
5
146
Vastaukset
- Nimetön
Adventistit eivät tutki Raamattua, mikä johtaa heidät pitämään Jumalan Israelille asettamaa lepopäivää. Kaikkialla maailmassa on jumalanpalveluksissa samat aiheet, eli heidän ei ole mahdollista julistaa vapaasti Jumalan sanaa. Jokainen tutkiskelun vetäjä voi käyttää Raamatun sanoma -vihkoa, mikä johtaa entistä syvemmälle siihen, että opetusta ja ajattelua ohjataan "Päämajasta".
Kaikilla tilaisuudessa olevilla he sanovat olevan oikeuden omiin puheenvuoroihin ja kommentteihin, (mikäli uskaltavat ainakaan "ylhäältä tulevaa" tekstiä kritisoiden sitä tehdä).
Adventistien mielestä tämä on osoittautunut erittäin valaisevaksi tavaksi tutkia Raamattua, ja he kaiken kukkuraksi väittävät, että tämä ohje olisi saatu Jeesukselta!- todennut.
Mukana olleena tiedän, että kommentoida saa ja vapaasti. Minua on oikein "häirinnyt", kun vanhapatu on vuosien saatossa käsipystyssä saarnannut kirkossa Waitin opetuksia vastaan. Yksi aihe hänellä on tämä luonteen jalostusoppia kohtaan. Muistuttamalla muistuttaa. Sitten kovasti julistaa sitä, että armon pelastuksen sanomasta siellä penkissä isolla äänellä jopa saarnaajien puheitten keskelle heittää kommentteja. Jos tämä tapahtuisi entisessä kirkossani, niin vahtimestarit olisivat kiikuttaneet ulos, mutta tuolla sitä saa tehdä. Siksi en kehtaa pyytää ystäviä kirkkoon, kun rauha on välillä kirkosta pois.
- annu42
todennut. kirjoitti:
Mukana olleena tiedän, että kommentoida saa ja vapaasti. Minua on oikein "häirinnyt", kun vanhapatu on vuosien saatossa käsipystyssä saarnannut kirkossa Waitin opetuksia vastaan. Yksi aihe hänellä on tämä luonteen jalostusoppia kohtaan. Muistuttamalla muistuttaa. Sitten kovasti julistaa sitä, että armon pelastuksen sanomasta siellä penkissä isolla äänellä jopa saarnaajien puheitten keskelle heittää kommentteja. Jos tämä tapahtuisi entisessä kirkossani, niin vahtimestarit olisivat kiikuttaneet ulos, mutta tuolla sitä saa tehdä. Siksi en kehtaa pyytää ystäviä kirkkoon, kun rauha on välillä kirkosta pois.
Näitä riidan kylväjiä paholainen lähetää lusteeksi seurakuntaan. Olen kohdannut samanlaisia. He leikkaavat EGW:en kirjoituksia mielivaltaisesti, jakavat niitä jopa postilaatikkoihin sivukaupalla, heittelevät penkeistä mitä sattuu, joten näin on. Emme voi kutsua ystäviä seurakunnan tilaisuuksiin, ellei Jumala näitä riitelijöitä herätä. Tämä meikäläinen heitettiin ev.lut.piiristä ulos väkisin, mutta meidän on hänen perheensä takia oltava pitkämielisiä ja kärsivällisiä.
Viime aikoina olen huomannut, että jotakin on tapahtumassa. Kenties rukous on auttanut, ja Pyhä Henki on tullut mukaan hänen mielensä sopukoihin ja rauha on palannut ainakin osittain.
Uskon tämän olevan sitä viimeistä vaihetta, seurakunnan seulontaa. Ollaan valppaana. Koskaan ei tiedä, mitä tapahtuu, joten vain katsomalla Vapahtajaamme voimme pysyä pystyssä. Ollaan ystäviimme muuten yhteydessä. todennut. kirjoitti:
Ellen Whiten luonteenkehitysoppihan on Raamatun vastainen. Jos ei-uskova ihminen yrittää parantaa lihaansa taivaskelpoiseksi, ei siitä mitään tule millään konstilla. Iljettävänä se pysyy Jumalan silmissä.
Mutta uskovat taas joutuvat kuolettamaan lihaansa ja pitämään sen kuolleena koko ajan, sillä liha ei miksikään muutu, vaan pysyy aina syntisenä ja yrittää herätä henkiin vetämään ihmistä syntiin.
Onkos vanhapatu tulossa uskoon vai muuten vain huomannut, että adventtikirkossa opetetaan Raamatun vastaisuuksia? Kysypä häneltä!- puhuu asiaa
todennut. kirjoitti:
"Mukana olleena tiedän, että kommentoida saa ja vapaasti. Minua on oikein "häirinnyt", kun vanhapatu on vuosien saatossa käsipystyssä saarnannut kirkossa Waitin opetuksia vastaan. Yksi aihe hänellä on tämä luonteen jalostusoppia kohtaan. Muistuttamalla muistuttaa. Sitten kovasti julistaa sitä, että armon pelastuksen sanomasta siellä penkissä isolla äänellä jopa saarnaajien puheitten keskelle heittää kommentteja."
Nämähän ovat myönteisiä merkkejä adventtiseurakunnasta. Toivottavasti tällaista siviilirohkeutta alkaa esiintyä enemmänkin. Eikä sen nyt välttämättä tarvitse tapahtua häiriötä aiheuttaen, vaan asiallisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1772153Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3151825- 931587
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka31479Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois821278Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001230- 671170
- 251101
- 481027
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73986