Poikalapsi on täällä innokkaasti osoitellut minua valehtelijaksi tämän projektin tiimoilta, kun viime syksynä tästä kirjoitin.
Jotta nämä poikalapset valhepuheet minusta loppuu nyt jokainen voi lukea miten hanke on edistynyt ja ketkä sitä ovat viemässä eteenpäin. :)
Lehtikirjoitus
Rv 17 tammikuuta 2007
Helluntaiseurakuntien koulupalvelu suurten haasteiden edessä
ARVOKASVATUSTA SUOMEN JA ETELÄ-AMERIKAN KOULUIHIN
Helluntaiseurakuntien koulupalvelu ja opetushallitus ovat allekirjoittaneet sopimuksen kehittämishankkeesta, jolla tuotetaan oppimateriaalia koulujen arvokasvatukseen.
KOULUPALVELUN ja opetushallituksen kuluvan lukuvuoden aikana käynnistämä SOOKU-hanke pyrkii tukemaan opettajien arvoja ja uskontokasvatusta.
- Teemme verkossa toimivaa oppimateriaalia, joka pohjautuu kristillisiin arvoihin ja ihmiskuvaan, kertoo koulupastori Leevi Ahopelto, joka toimii SOOKU-hankkeen koordinaattorina.
-Tarkoituksena on saattaa lapset ja nuoret pohtimaan elämän arvoja ja eettisiä periaatteita, jotka nousevat Jumalan Sanasta.
Taustalla ovat muun muassa kymmenen käskyä, vuorisaarna sekä muut Jeesuksen opetukset sekä niiden soveltaminen nuorten omaan elämään .
Myös Suomen helluntaiherätyksen sekä sen yhdistysten toiminnan esittely on tarkoituksenmukaista toteuttaa verkkosivuilla, josta koululaiset nykyisin tietonsa hakevat.
Kansainvälsisyys tuo
näkökulmaa arvoihin
Kansainvälisyys antaa ajankohtaisen mahdollisuuden tarkastella arvojen ja ihmiskäsityksen merkitystä.
Fida International on mukana hankkeessa avaamassa laajan lähetys-ja kehitystyönsä kautta näköaloja eri maihin ja kulttuureihin.
Leevi Ahopelto matkustaa tammikuussa Etelä-Amerikkaan, jossa aloitetaan pilottikokeiluna Via Trabajo Escolar-koulu-ja oppilaitostyön koulutusohjelma. Fida on sopinut Perun helluntailiikkeen kanssa yhteistyöstä, jonka tavoitteena on kouluttaa opetusalan ja seurakunnan toimihenkilöitä kristilliseen arvokasvatustyöhön.
V.T.E-hanketta koordinoi Ari Joensuu.
Tammikuussa pidettävään koulutusseminaariin osallistuu Perussa 200 opettajaa ja 2000 pastoria sekä Boliviassa 50 nuorisotyössä toimivaa henkilöä.
Etelä-Afrikan matkallaan Leevi Ahopelto kerää arvo-ja kansainvälisyyskasvatukseen sopivaa sähköistä oppimateriaalia, jota hyödynnetään Suomessa Opetushallituksen kanssa käynnistyneessä hankkeessa.
-Tarvitsemme tähän työhön ja myös Etelä-Amerikan seminaari tapahtumiin paljon rukoustukea, Leevi Ahopelto muistuttaa.
Fidan lisäksi myös monet muut helluntaiherätyksen yhdistykset rahoittavat koulujen arvokasvatukseen liittyvää materiaalihanketta, joka kestää heinäkuuhun 2007.
Hankkeen ohjausryhmään kuuluvat Leevi Ahopellon lisäksi ylitarkastaja Pekka Iivonen opetushallituksesta, lehtori Tuovi Pääkkönen Tampereen normaalikoulusta, sivistystoimentarkastaja Matti Kangasoja Länsi-Suomen lääninhallituksesta sekä RV-lehden päätoimittaja Leevi Launonen.
Olen seurannut innolla tätä projektia, ja taas ollaan menty eteenpäin! Kiitos Herralle Leevi Ahopellosta ja monille muille jotka ovat tätä hanketta olleet edistämässä.Niin rukouksin kuin muutenkin heitä tukien.Iloinen
Käykääs vielä näillä sivuilla
http://www.via-music.fi/VTE.htm
Koulumaailman tiedote V.T.E hankkeesta
8
415
Vastaukset
- poikalapsi
Kiitän selventävästä kopioviestistäsi. Se selvisi, että olet antanut koko hankkeesta ihan eri kuvan kuin tuo lehtijuttu. Toki te saatte tuottaa oppimateriaalia vaikka minne - sen te itse myös maksatte. Kun te noin esittäen ja toivottavasti reilusti oman käännytystavoitteenne tunnustaen kouluja lähestytte, asiassa ei ole mitään vikaa. Se on varmaa, että juuri missään Suomen koulussa ei teidän materiaalianne käytetä, koska se on hellarien oppiin pohjaavaa ja käännyttävää.
Suomen kouluissa kun ei saa käännyttää eikä edes yrittää käännyttää. Se on sanottu laissa se.
Perun tilanteesta olen enemmän huolisani, koska en tunne sikäläistä tilannetta tarpeeksi. Toivon mukaan sielläkin kerrotte, että halunne on aivopestä ja käännyttää, ei kertoa mistään puolueettomasti. Toisaalta: TUSKINPA katolisessa maassa helluntailahko kovin paljoa onnistuu saamaan aikaan.
Kiinnostavaa olisi tietää, mitkä ovat ne "kristilliset arvot", joita nyt alatte levittää ja joita ei muka tarpeeksi jo kouluissa tunneta.
Liojalle kiitos siitä, että Suomessa ei edelleenkään saa käännyttää kouluissa. Koska ei sa, materiaaliin panemanne aika ja raha menevär omaan puuhasteluunne, joka ei muille kuulukaan. Tienne kouluissa oikeasti käytettävän materiaalin sekaan on vielä kivinen ja pitkä. ONNEKSI.- hansutuulia
olen puhunut aivan selkeää asiaa tästä projektista mutta sinä kiihkoilit ja haukuit minua, muttet lukenut yhtään mitä kirjoitin, sinä alat nyt vääristelemään että olisin puhunut jotain muuta. Jätä jo. Taitaa pojua ottaa nyt vähän päähän kun tulikin mustaa valkoisella.
- poikalapsi
hansutuulia kirjoitti:
olen puhunut aivan selkeää asiaa tästä projektista mutta sinä kiihkoilit ja haukuit minua, muttet lukenut yhtään mitä kirjoitin, sinä alat nyt vääristelemään että olisin puhunut jotain muuta. Jätä jo. Taitaa pojua ottaa nyt vähän päähän kun tulikin mustaa valkoisella.
Annoit aiemmin ymmärtää, että TE olette projektinne myötä menossa kouluihin mahdollistamaan netinkäytön uskonnonopetuksessa ja muutenkin massiivisesti käännyttämään. No, se oliis kenties vain sinun huonosti valittuja sanojasi. Annoit myös kuvan, että kyse on OIKEASTI laajalla rintamalla tehtävästä yhteistyöhankkeesta, ja nyt koko juttu onkin vain oman nettikäännytysmateriaalinne suunnittelua...
Niin, olen iloinen siitä, että puhuit aiemmin liian suuria. Kun sinä pokuttelet minua, minulla on samaan tyyliin lupa sanoa sinua hellariiämmäksi. Siis: kenkuttaakos hellariämmää nyt, kun oma "materiaaliprojekti" ei invaasion lailla valtaakaan kouluja? Taitaapas kenkutella...
Laki on voimassa, Luojan kiitos! Ette pääse käännytystouhuinenne kouluihin, ette! Taitaapas ämmää kenkuttaa....
?=) - pahalla.
poikalapsi kirjoitti:
Annoit aiemmin ymmärtää, että TE olette projektinne myötä menossa kouluihin mahdollistamaan netinkäytön uskonnonopetuksessa ja muutenkin massiivisesti käännyttämään. No, se oliis kenties vain sinun huonosti valittuja sanojasi. Annoit myös kuvan, että kyse on OIKEASTI laajalla rintamalla tehtävästä yhteistyöhankkeesta, ja nyt koko juttu onkin vain oman nettikäännytysmateriaalinne suunnittelua...
Niin, olen iloinen siitä, että puhuit aiemmin liian suuria. Kun sinä pokuttelet minua, minulla on samaan tyyliin lupa sanoa sinua hellariiämmäksi. Siis: kenkuttaakos hellariämmää nyt, kun oma "materiaaliprojekti" ei invaasion lailla valtaakaan kouluja? Taitaapas kenkutella...
Laki on voimassa, Luojan kiitos! Ette pääse käännytystouhuinenne kouluihin, ette! Taitaapas ämmää kenkuttaa....
?=)päällä kun kirjoitat viestejä. Onkohan syynä se että saat mieheltäsi seksiä liian vähän?
- frihet
hansutuulia kirjoitti:
Täytynee täälläkin tuota projektia pohtia, kun ensi kuussa päättäjiä tapaan.
Afrikan maat tosin ovat ehkä näillä projektien tekijöillä enemmän tapetilla, kun Etelä- Amerikka, mut kopion hiukan linkkejä, jospa jotain yhteis hommaa ilmaantus. - Hmmmm......
frihet kirjoitti:
Täytynee täälläkin tuota projektia pohtia, kun ensi kuussa päättäjiä tapaan.
Afrikan maat tosin ovat ehkä näillä projektien tekijöillä enemmän tapetilla, kun Etelä- Amerikka, mut kopion hiukan linkkejä, jospa jotain yhteis hommaa ilmaantus....laki on sielä Ruotsissa sama kuin suomessa. Kouluissa ei käännytetä ja uskonnonopetus ei saa olla tunnustuksellista.
- RitariOlevainen
poikalapsi kirjoitti:
?=)on tosiaan "lioja", jos se pitää sinua uskovaisena?
Kehoitan kääntymään tosi Jumalan puoleen, Jeesuksen kautta, josta et muuten puhu koskaan, et varmaan tohdi edes lausua Jeesus nimeä, koska se herättää omantuntosi , ja syyllisttä sinut teeskentelijäksi uskossasi !
"Kellä ei ole Poikaa, ei ole Isääkään=Jumalaakaan "!
- keskiaikaan
Ovatko helluntailaiset siis tuomassa lahkotoimintaa kouluihin?
Voin jo nähdä helluntailaisten muokkaaman lukujärjestyksen. Kaikki aineet, joissa on vähänkään oikeaa tietoa, karsitaan heti pois.
Todellisten kielten tilalle tulee siansaksa, liikuntatunnit muuttuvat kaatuiluksi ja hyppelyksi, musiikkitunneilla liehutellaan lippuja ja huudetaan kuorossa hallelujaa, matemaattiset aineet korvataan gematrialla, maantiedossa käsitellään vain Israelia, yhteiskunnallisissa aiheissa kuunnellaan George Bushin puheita ja terveysoppitunneille tulevat vierailevat ihmeparantajat USA:sta ja Nigeriasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1413878Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3513011Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt111915Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa91635Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41099- 71944
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38874- 44784
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23781- 67769