Kahvakuula

Pavel T.

Onko täällä palstalla joku joka voimailee kahvakuulan kanssa?

Itse olen nyt 2 kuukautta heilutellut 16 ja 24 kg kuulaa, kaksi kertaa viikossa salilla ja kotona melkein joka päivä jonkinverran 16 kg kuulaa.

Olen innoissani tästä uudesta harjoitusmuodosta.
Olisi kiva kuula muiden kokemuksia.

Pavel T.

40

11907

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikkea sitä

      Hommaa. Älä kuitenkaan pelästyä, uskotaan sitä laihdutuspillereihinkin. Jos se on kivaa, niin mikäpäs siinä.

      • Pavel T.

        Ihan niin kuin sanot "Jos se on kivaa.." ja sitä se on. Voi ilman pidempiä taukoja siirtyä liikeestä toiseen ja hiki lentää. Mahtava olo.

        Pavel T.


    • HULK

      muuten ihan hauskaa vaihtelua treeneihin ja toimivaa, jotenkin treenit alkanu suluu paremmin ja jopa tulokset hieman noussu. itse olen heilutellu kahvakuulaa n. puoli vuotta jo, ja treenaa ne isotkin pojat sillä nykyään. siis west side barbelin pojat jenkeis ja kehunu nostavan tuloksia.

      • puntti-karju

        Vaikken kuulia ole käyttänytkään,niin tiedän niiden olevan hyvä harjoittelumuoto.Kaikki ketkä pitävät niitä naurettavina eivät ilmeisesti ole sellaisia edes kokeillut.Varmasti hyytyy kun tarpeeksi ison kuulan ottaa käsiinsä!


      • Puntti-Hurja
        puntti-karju kirjoitti:

        Vaikken kuulia ole käyttänytkään,niin tiedän niiden olevan hyvä harjoittelumuoto.Kaikki ketkä pitävät niitä naurettavina eivät ilmeisesti ole sellaisia edes kokeillut.Varmasti hyytyy kun tarpeeksi ison kuulan ottaa käsiinsä!

        Hyytyy se hymy kun nostaa kuorma-autoakin. Mitään järkeä touhussa ei ole. Onhan niitä ollut Bulworkkereita ja Twistereitä iät ja ajat. Kiva niilläkin on leikkiä aikansa, mutta mihinkään oikeaan treeniin eivät kelpaa.


      • puntti-karju
        Puntti-Hurja kirjoitti:

        Hyytyy se hymy kun nostaa kuorma-autoakin. Mitään järkeä touhussa ei ole. Onhan niitä ollut Bulworkkereita ja Twistereitä iät ja ajat. Kiva niilläkin on leikkiä aikansa, mutta mihinkään oikeaan treeniin eivät kelpaa.

        On selvää ettet ilmeisesti ymmärrä mikä ero on isometrisellä harjoitteella ja nk.vapailla painoilla reenaamisella,koska tullaisia "jousivirvelivälineitä" vertaat rautakuulaan.Ostos-tv:n myymät laitteet ovat kyllä suurimmalta osalta hyödyttömiä,mutta jos sinäkin edes yrittäisit oikeasti noita rautakuulia,niín ymmärtäisit niillä reenaamisen periaatteen ja hyödyn.Ei niiden avulla pelkästään saavuteta esim.voimanostossa tuhannen kilon yhteistulosta,mutta tietyistä liikkeistä on jonkinverran apua.Suuriin romuihin päästään vain levytangolla ja painoilla.


      • Puntti-Hurja
        puntti-karju kirjoitti:

        On selvää ettet ilmeisesti ymmärrä mikä ero on isometrisellä harjoitteella ja nk.vapailla painoilla reenaamisella,koska tullaisia "jousivirvelivälineitä" vertaat rautakuulaan.Ostos-tv:n myymät laitteet ovat kyllä suurimmalta osalta hyödyttömiä,mutta jos sinäkin edes yrittäisit oikeasti noita rautakuulia,niín ymmärtäisit niillä reenaamisen periaatteen ja hyödyn.Ei niiden avulla pelkästään saavuteta esim.voimanostossa tuhannen kilon yhteistulosta,mutta tietyistä liikkeistä on jonkinverran apua.Suuriin romuihin päästään vain levytangolla ja painoilla.

        Oikea punttitreeni on parasta ja tuo tulosta. Naiset ja amispellet leikkii erilaisilla muotikaluilla. Jos sinäkin alkaisit keskittyä oikeanlaiseen treeniin kehittyisit kunnolla, nyt aikasi menee pelleilyyn.


      • puntti-karju
        Puntti-Hurja kirjoitti:

        Oikea punttitreeni on parasta ja tuo tulosta. Naiset ja amispellet leikkii erilaisilla muotikaluilla. Jos sinäkin alkaisit keskittyä oikeanlaiseen treeniin kehittyisit kunnolla, nyt aikasi menee pelleilyyn.

        Mahdatko poika nyt puhua ihan oikealle kaverille??!!Ja kannattaisko opetella lukemaan?Et näköjään ymmärtänyt juuri mitään,mitä kirjoitin!Selvitän sinulle nyt vielä kerran,etten ole itse käyttänyt näitä rautakuulia ja edellä kerroin myös,että levytanko painoineen on välineet joilla saadaan tuloksia.Rautakuulia voi käyttää täydentävänä reeninä.
        Ja mitä treenaamiseeni tulee ja sen tehokkuuteen,niin varmaan jotain olen tehnyt oikeinkin,koska toistakymmentä vuotta olen kilpailut voimanostokisoissa sm-tasolla.


      • Puntti-Hurja
        puntti-karju kirjoitti:

        Mahdatko poika nyt puhua ihan oikealle kaverille??!!Ja kannattaisko opetella lukemaan?Et näköjään ymmärtänyt juuri mitään,mitä kirjoitin!Selvitän sinulle nyt vielä kerran,etten ole itse käyttänyt näitä rautakuulia ja edellä kerroin myös,että levytanko painoineen on välineet joilla saadaan tuloksia.Rautakuulia voi käyttää täydentävänä reeninä.
        Ja mitä treenaamiseeni tulee ja sen tehokkuuteen,niin varmaan jotain olen tehnyt oikeinkin,koska toistakymmentä vuotta olen kilpailut voimanostokisoissa sm-tasolla.

        Kahvakuulalla voimanostokisoissa. Joopa joo. Oletko saanut osallistumispalkintoja?
        Et varmasi ole tehnyt kaikkea oikein, koska et ole voittajana juhlinut. Josko se kahvakuulatreeni on vienyt kunnon alamäkeen?
        Opettelen lukemaan samana päivänä, kun sinä opit kirjoittamaan.


      • puntti-karju
        Puntti-Hurja kirjoitti:

        Kahvakuulalla voimanostokisoissa. Joopa joo. Oletko saanut osallistumispalkintoja?
        Et varmasi ole tehnyt kaikkea oikein, koska et ole voittajana juhlinut. Josko se kahvakuulatreeni on vienyt kunnon alamäkeen?
        Opettelen lukemaan samana päivänä, kun sinä opit kirjoittamaan.

        Muutama kysymys jos vaikka ymmärtäisit:
        1)Missä kohtaa kirjoituksessani yhdistin kahvakuulat ja voimanostokisat?
        2)Missä kohtaa kerroin etten olisi voittanut koskaan?Tai missä kohtaa kerroin saavutuksistani yleensäkään?
        3)Miten kahvakuula on voinut viedä kuntoani alaspäin,koska kuten kerroin en itse ole kuulia reeneissäni käyttänyt??Olen vain kertonut niiden olevan hyvä apu kuntosaliharjoittelussa.
        Jos tässä jollain on lukemis,-ja kirjoitusvaikeuksia,niin se olet juuri sinä!


      • puntti-karju
        Puntti-Hurja kirjoitti:

        Kahvakuulalla voimanostokisoissa. Joopa joo. Oletko saanut osallistumispalkintoja?
        Et varmasi ole tehnyt kaikkea oikein, koska et ole voittajana juhlinut. Josko se kahvakuulatreeni on vienyt kunnon alamäkeen?
        Opettelen lukemaan samana päivänä, kun sinä opit kirjoittamaan.

        Klikkaappa tuolta vielä tietoa asiasta==> http://www.voimaharjoittelu.net/kahvakuula-harjoittelua-voimanostajille-osa-2-a-518.html


      • Puntti-Hurja

      • Puntti-Hurja
        Puntti-Hurja kirjoitti:

        Saathan sinä leikkiä jos haluat, mutta älä viitsi tyrkyttää muille.

        Koita erottaa VOIMISTELU ja VOIMAILU toisistaan.


      • puntti-karju
        Puntti-Hurja kirjoitti:

        Koita erottaa VOIMISTELU ja VOIMAILU toisistaan.

        Tiesin,ettet raukkaparka osaa vastata yhteenkään selvästi ja suorasti esittämiini kysymyksiin.Valaisen vielä,että ne kysymykset olin eritellyt numeroilla yhdestä kolmeen!Kaltaisesi mikkihiiren kanssa on turhaa täällä kirjoitella.Koska et edes kirjoitettua tekstiä ymmärrä.Ryömi reppana takaisin koloosi ja jätä nämä voimailujutut meille,jotka sitä oikeasti harrastaa.


      • Puntti-Hurja
        puntti-karju kirjoitti:

        Tiesin,ettet raukkaparka osaa vastata yhteenkään selvästi ja suorasti esittämiini kysymyksiin.Valaisen vielä,että ne kysymykset olin eritellyt numeroilla yhdestä kolmeen!Kaltaisesi mikkihiiren kanssa on turhaa täällä kirjoitella.Koska et edes kirjoitettua tekstiä ymmärrä.Ryömi reppana takaisin koloosi ja jätä nämä voimailujutut meille,jotka sitä oikeasti harrastaa.

        Kova olet nimittelemään ja uhoamaan. Onko se kuula osunut kaaliin VOIMISTELLESSA? Kuten kirjoitin, opettele kirjoittamisen alkeen. Samalla voit opetella treenamisen alkeet. Kannattaa käydä myös lääkärissä näytillä, jos tälläinen keskustelu käy niin pippeliä puristamaan.


      • puntti-karju
        Puntti-Hurja kirjoitti:

        Kova olet nimittelemään ja uhoamaan. Onko se kuula osunut kaaliin VOIMISTELLESSA? Kuten kirjoitin, opettele kirjoittamisen alkeen. Samalla voit opetella treenamisen alkeet. Kannattaa käydä myös lääkärissä näytillä, jos tälläinen keskustelu käy niin pippeliä puristamaan.

        Taas todistit ettet ymmärrä kirjoitettua tekstiä!Miten se kuula olisi voinut osua kaaliini kun en sellaista itse käytä?Voimistelua en myöskään harrasta.Sellaisenkin olet ihan tyhjästä keksinyt.Uhoamiseen ei myöskään ole koskaan ollut tarvetta.Ja edelleenkään et pystynyt vastaamaan niihin numeroituihin kysymyksiin!Tiedätkö,että jokainen kirjoittamasi vastaus täällä todistaa yhä vahvemmin sen,että vaikka oletkin pikku hiirulainen,olet myös harvinaisen tyhmä!Jopa näille sivuille.Et osaa edes provoilla.Luetun ymmärtämisestä ja kirjoittamisesta puhumattakaan.


      • Puntti-Hurja
        puntti-karju kirjoitti:

        Taas todistit ettet ymmärrä kirjoitettua tekstiä!Miten se kuula olisi voinut osua kaaliini kun en sellaista itse käytä?Voimistelua en myöskään harrasta.Sellaisenkin olet ihan tyhjästä keksinyt.Uhoamiseen ei myöskään ole koskaan ollut tarvetta.Ja edelleenkään et pystynyt vastaamaan niihin numeroituihin kysymyksiin!Tiedätkö,että jokainen kirjoittamasi vastaus täällä todistaa yhä vahvemmin sen,että vaikka oletkin pikku hiirulainen,olet myös harvinaisen tyhmä!Jopa näille sivuille.Et osaa edes provoilla.Luetun ymmärtämisestä ja kirjoittamisesta puhumattakaan.

        1. Pisteen/pilkun/huutomerkin jälkeen on laitettava välilyönti jotta tekstistäsi saa selvän.
        2. Vai ei uhoamiseen tarvetta, mitä nämä nimittelysi ovat?
        3. Kahvakuula on VOIMISTELUVÄLINE
        4. Provon löytää peilistä.
        5. Voin antaa sulle ohjeita oikeanlaiseen harjoitteluun, kun olet saanut itsesi henkiseen tasapainoon.
        6. Aloittelijan ei kannata täällä niin suureen ääneen huudella, kun sitä tieto taitoa ei vielä ole.


      • puntti-karju
        Puntti-Hurja kirjoitti:

        1. Pisteen/pilkun/huutomerkin jälkeen on laitettava välilyönti jotta tekstistäsi saa selvän.
        2. Vai ei uhoamiseen tarvetta, mitä nämä nimittelysi ovat?
        3. Kahvakuula on VOIMISTELUVÄLINE
        4. Provon löytää peilistä.
        5. Voin antaa sulle ohjeita oikeanlaiseen harjoitteluun, kun olet saanut itsesi henkiseen tasapainoon.
        6. Aloittelijan ei kannata täällä niin suureen ääneen huudella, kun sitä tieto taitoa ei vielä ole.

        Esitin sinulle kolme(3)kappaletta NUMEROITUJA kysymyksiä,jotka esitän uudestaan vastaustesi kera.
        KYSYMYS nro.1) Missä kohtaa kirjoituksessani yhdistin kahvakuulat ja voimanostokisat?
        VASTASIT: Pisteen/pilkun/huutomerkin jälkeen on laitettava välilyönti jotta tekstistäsi saa selvän.?
        KYSYMYS nro.2) 2)Missä kohtaa kerroin etten olisi voittanut koskaan?Tai missä kohtaa kerroin saavutuksistani yleensäkään?
        VASTASIT: Vai ei uhoamiseen tarvetta, mitä nämä nimittelysi ovat?
        KYSYMYS nro.3) )Miten kahvakuula on voinut viedä kuntoani alaspäin,koska kuten kerroin en itse ole kuulia reeneissäni käyttänyt??Olen vain kertonut niiden olevan hyvä apu kuntosaliharjoittelussa.?
        VASTASIT: Kahvakuula on VOIMISTELUVÄLINE ?

        Kuten huomaat,et ole ymmärtänyt kysymyksiä,koska vastasit niihin aivan jotain muuta,kuin mitä todellisuudessa kysyttiin!
        Olisi muuten mielenkiintoista nähdä,kun sinä annat jollekin oikeanlaista ohjeita harjoitteluun,kun olet perusasioista itsekin jo noin kuutamolla.
        Minut,ALOITTELIJAN harjoittelun tuloksia voit muuten tulla katsomaan seuraaviin voimanoston avoimiin sm-kilpailuihin.Ajankohdan voit katsoa Voimanostoliiton sivuilta.


      • Puntti-Hurja
        puntti-karju kirjoitti:

        Esitin sinulle kolme(3)kappaletta NUMEROITUJA kysymyksiä,jotka esitän uudestaan vastaustesi kera.
        KYSYMYS nro.1) Missä kohtaa kirjoituksessani yhdistin kahvakuulat ja voimanostokisat?
        VASTASIT: Pisteen/pilkun/huutomerkin jälkeen on laitettava välilyönti jotta tekstistäsi saa selvän.?
        KYSYMYS nro.2) 2)Missä kohtaa kerroin etten olisi voittanut koskaan?Tai missä kohtaa kerroin saavutuksistani yleensäkään?
        VASTASIT: Vai ei uhoamiseen tarvetta, mitä nämä nimittelysi ovat?
        KYSYMYS nro.3) )Miten kahvakuula on voinut viedä kuntoani alaspäin,koska kuten kerroin en itse ole kuulia reeneissäni käyttänyt??Olen vain kertonut niiden olevan hyvä apu kuntosaliharjoittelussa.?
        VASTASIT: Kahvakuula on VOIMISTELUVÄLINE ?

        Kuten huomaat,et ole ymmärtänyt kysymyksiä,koska vastasit niihin aivan jotain muuta,kuin mitä todellisuudessa kysyttiin!
        Olisi muuten mielenkiintoista nähdä,kun sinä annat jollekin oikeanlaista ohjeita harjoitteluun,kun olet perusasioista itsekin jo noin kuutamolla.
        Minut,ALOITTELIJAN harjoittelun tuloksia voit muuten tulla katsomaan seuraaviin voimanoston avoimiin sm-kilpailuihin.Ajankohdan voit katsoa Voimanostoliiton sivuilta.

        Profiilisi mukaan Pituutta 204CM Painoa 149KG.
        Ja kuitenkin olet kisannut toistakymmentä vuotta voimanostokisoissa sm-tasolla.
        Hyvin olet osannut olla piilossa, KUN EN OLE NÄHNYT. Vai oletko kahvakullalla VOIMISTELLESSA saanut vuodessa 50 kiloa painoa ja liki 40 senttiä pituutta lisää? Nauraisin jos ei olisi niin typerä juttu.
        Kun täällä kirjoittelee satuja, niin siinä ei osaa lopettaa ajoissa.
        Tosiaan nyt ymmärrän mistä lukemistosta se Mikki Hiiri löytyy sanavarastoosi.


      • puntti-karju
        Puntti-Hurja kirjoitti:

        Profiilisi mukaan Pituutta 204CM Painoa 149KG.
        Ja kuitenkin olet kisannut toistakymmentä vuotta voimanostokisoissa sm-tasolla.
        Hyvin olet osannut olla piilossa, KUN EN OLE NÄHNYT. Vai oletko kahvakullalla VOIMISTELLESSA saanut vuodessa 50 kiloa painoa ja liki 40 senttiä pituutta lisää? Nauraisin jos ei olisi niin typerä juttu.
        Kun täällä kirjoittelee satuja, niin siinä ei osaa lopettaa ajoissa.
        Tosiaan nyt ymmärrän mistä lukemistosta se Mikki Hiiri löytyy sanavarastoosi.

        Et tietenkään ole nähnyt,koska et kisoissa ole edes käynyt!Edes katsojana!
        Vuodessa 50 kiloa,40 senttiä vuodessa?What?Siis mitkä 50 kiloa?Mitkä 40 senttiä?Mikä vuosi?Mistä sä tollaset olet keksinyt????Voi pr**kle!No,antaa olla.
        Vielä loppuun yksi kertomus.Olessani vielä kouluiässä sain kerran iso-isältäni hyvän elämänohjeen sen jälkeen kun kerroin hänelle "taputelleeni" pari vuotta itseäni vanhemman,koulun pahimman öykkärin ja kiusaajan lääkärikuntoon.Rehtorin kotiin soiton jälkeen kerroin iso-isälleni,että erästä kiusattua vain puolustin,tämä pisti käden olalleni ja sanoi:"Kuule poika.Elämässäsi liiku ja seurustele kenen kanssa tahansa,mutta RESSUKOIDEN JA TYHMIEN KANSSA älä kaveeraa!".Tätä neuvoa tässä kohtaa tarvii totella.En siis ressukan ja tyhmän kanssa enää kirjoittele!Piste.


      • sivuilta
        Puntti-Hurja kirjoitti:

        Profiilisi mukaan Pituutta 204CM Painoa 149KG.
        Ja kuitenkin olet kisannut toistakymmentä vuotta voimanostokisoissa sm-tasolla.
        Hyvin olet osannut olla piilossa, KUN EN OLE NÄHNYT. Vai oletko kahvakullalla VOIMISTELLESSA saanut vuodessa 50 kiloa painoa ja liki 40 senttiä pituutta lisää? Nauraisin jos ei olisi niin typerä juttu.
        Kun täällä kirjoittelee satuja, niin siinä ei osaa lopettaa ajoissa.
        Tosiaan nyt ymmärrän mistä lukemistosta se Mikki Hiiri löytyy sanavarastoosi.

        löytyi superista tänä vuonna vain yksi kuvausta vastaava kaveri. Jos Puntti-Karju on hän niin en alkaisi avautumaan... :) Eiköhän se mies tiedä mistä puhuu...


      • täsmännytkään
        sivuilta kirjoitti:

        löytyi superista tänä vuonna vain yksi kuvausta vastaava kaveri. Jos Puntti-Karju on hän niin en alkaisi avautumaan... :) Eiköhän se mies tiedä mistä puhuu...

        avoimessa luokassa sarjassa 125 2007... No en kommentoi enempää...


      • Puntti-Hurja
        puntti-karju kirjoitti:

        Et tietenkään ole nähnyt,koska et kisoissa ole edes käynyt!Edes katsojana!
        Vuodessa 50 kiloa,40 senttiä vuodessa?What?Siis mitkä 50 kiloa?Mitkä 40 senttiä?Mikä vuosi?Mistä sä tollaset olet keksinyt????Voi pr**kle!No,antaa olla.
        Vielä loppuun yksi kertomus.Olessani vielä kouluiässä sain kerran iso-isältäni hyvän elämänohjeen sen jälkeen kun kerroin hänelle "taputelleeni" pari vuotta itseäni vanhemman,koulun pahimman öykkärin ja kiusaajan lääkärikuntoon.Rehtorin kotiin soiton jälkeen kerroin iso-isälleni,että erästä kiusattua vain puolustin,tämä pisti käden olalleni ja sanoi:"Kuule poika.Elämässäsi liiku ja seurustele kenen kanssa tahansa,mutta RESSUKOIDEN JA TYHMIEN KANSSA älä kaveeraa!".Tätä neuvoa tässä kohtaa tarvii totella.En siis ressukan ja tyhmän kanssa enää kirjoittele!Piste.

        Olen kyllä katsellut kisoja, kilot painot keskiarvo isoilla nostajilla eräässä kisassa, siinä ei ketään henkilöä haettu, koska sinua tuskin tarvitsee sieltä etsiä. Kova olet uhoamaan ja nimittelemään. Se ei ainakaan lisää uskottavuuttasi. Tässä muutama poiminto, aika ristiriitaista:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=109&conference=660&posting=22000000020505701#22000000020505701

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=109&conference=4500000000000825&posting=22000000023269283#22000000023269283

        Tässä lisää keskustelutaitoasi:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=109&conference=660&posting=22000000020618174

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=109&conference=1500000000000052&posting=22000000016284911

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=109&conference=4500000000000315&posting=22000000020985161

        Huono jopa provoksi.


    • ihanata

      Vuoden verran kahvakuula heiluttaneena voi varmuudella sanoa, että jokainen joka pääsee koittamaan kuulia opastuksen kera ihastuu varmasti. Ne jotka opastuksen ja parin treenin jälkeen moittivat ovat harvassa. Hieno harrastus, joka tukee jokapäiväistä elämää. vrt Bodaus

      • Puntti-Hurja

        Ja kauppa käy.


      • Pavel T.

        Voisitko vähän kertoa minkälaisia liikkeitä teet, minkä painoinen kuula ja toistojen määrä.
        Missä päin vaikutat? Olen Turusta.

        Pavel T.


      • Kahvis
        Pavel T. kirjoitti:

        Voisitko vähän kertoa minkälaisia liikkeitä teet, minkä painoinen kuula ja toistojen määrä.
        Missä päin vaikutat? Olen Turusta.

        Pavel T.

        En voi sinua henkilökohtaisesti ohjata kun väliä melkein 1000km. Siellä Turussa on Madman sali jossa älynneet ottaa kahvakuulat välineistöön. Mene sinne koittamaan. Saat varmasti hyviä vinkkejä treenaamiseen.


      • peräsmies nro1
        Kahvis kirjoitti:

        En voi sinua henkilökohtaisesti ohjata kun väliä melkein 1000km. Siellä Turussa on Madman sali jossa älynneet ottaa kahvakuulat välineistöön. Mene sinne koittamaan. Saat varmasti hyviä vinkkejä treenaamiseen.

        Geishakuulat ovat myös hyvä harjoitusväline, ehkä vielä mukavammat kuin kahvakuulat. voin opastaa harjoittelussa jos jotakuta kiinnostaa?


      • HULK
        Pavel T. kirjoitti:

        Voisitko vähän kertoa minkälaisia liikkeitä teet, minkä painoinen kuula ja toistojen määrä.
        Missä päin vaikutat? Olen Turusta.

        Pavel T.

        kuullu et esim. elixias turussa on ohjattu kahvakuula treeni, hyvä tapa päästä kokeilee ja oppii tekniikan.


      • Pavel T.

        Kahvakuula harjoitusta voidan soveltaa niin että se tukee eri urheilumuotoja. Esim. nyrkeilyä, uintia, golffia, painia.

        Pavel T.


    • Pavel T.

      Uudessa Rocky elokuvassa Rocky hankkii raakaa voimaa kahvakuulan avulla, se on ihan lyhyt jakso jossa Rocky tekee yhden perusliikkeen, englanniksi sen liikken nimi on muistaakseni "snatch".

      Poikani loukkasi olkapään amerikkalaisessa jalkapallossa ja leikkattiin. Nyt hän on kuntouttanut itseään 16 kg kahvakuulalla ja voimaa on tullut paljon lisää.

      Jos haluatte katsoa miltä harjoittelu näyttää, käykää katsomassa www.youtube.com ja hakuriville "Kettlebells" niin sieltä löytyy paljon eripituisia filmipätkiä.

      Pavel T.

      Pavel T.

      • Voi äiti näitä...

        Se on elokuva


      • Pavel T.
        Voi äiti näitä... kirjoitti:

        Se on elokuva

        Hyvä pointti.

        Pavel T.


      • Juntti-Pulju

        Kyseessähän on kaksi eri asiaa.HARRASTAA punttitreeniä 26 vuotta ja KILPAILLA voimanostossa toistakymmentä vuotta!Vai?


    • arsi karju

      aloittelin jo 60-luvun lopussa nuorena pojankloppina "isojen äijien" mukana veivaamaan kuulaa. sepän tekemällä 16 kiloisella kuulalla sitten veivasin vuosikausia tuhansia ja taas tuhansia toistoja kunnes painin jo miesten sarjassa ja siirryin 25 kilon kuulaan. vuosikymmen vierähti ilman kuulan veivaamista ja kipinä iski taas palatessani vanhan frisun salille veivaamaan kuulaa. toki oli kuulien koot vaihtuneet hieman isompiin.. suurin oli 45 kilonen! liekkö kukaan sillä ikinä veivannut.

      • Pavel T.

        Kiitos arsi karju tästä tiedosta. Oli todella mielenkiintoista lukea kokemuksista kahvakuulan veivaamisesta. Mistä ajatus tehdä kahvakuulia itse oli tullut? Kahvakuulilla on pitkä perinne itäisessä naapurimaassa.
        Se mikä tekee kahvakuulista niin haastavan on se ilmiö että heilautksissa keskipakoisvoima vetää kuulaa poispäin kehosta ja silloin kahvakuulaan paino moninkertaistuu, enemmän kun esim. penkkipunneruksessa tai laitteessa. Tämä vaati että koko kroppa on mukana liikkeessä.

        Pavel T.


    • foi

      Mä innostuin kahvakuulailusta n. vuosi sitten. Harrastin ennen sitä mm. kuntosalia ja body pumppia.
      Halusin aina rankimmat treenit mitä oli tarjolla ja kahvakuulan kanssa, varsinkin ohjatulla tunnilla, sitä tosiaan sai! Oksettaa välillä ja sydän hakkaa niin jumalattomasti, mutta kaikkea oppii kestämään ja hyöty lajista on tosi kova!
      Lihaskunnossa selkeä ero, aerobisessa kunnossa ihan mieletön ero ( juoksukunto pysyi yllä 1 kk tauonkin ajan ja oli jopa parempi kun pääsi taas juoksemaan), kropan hallinta ja ryhti parantunut tosi paljon.
      Mulle todella hyvä laji. Treenaan kotona muutamana iltana ja 2 treeniä ohjattuna/vk.
      Painoina 24, 20, 16 ja 12 kg. Vaihtelee, esim yhden käden tempaus tai suora nosto ei onnistu vasemmalla viekä 16 kg, mutta menossa sinne päin.
      Ja olen nainen, alta 25v.

      Ja niille jotka trendilajina pitää: oli pinnan alla koko laji pitkään, n. 300 vuotta. Ammattiurheilijat käyttäneet jo vuosia. Mutta eihän se aina kaikille käy.
      Itse en koske jumppakeppiin vaikka etuja niin paljon kehuttiinkin. Mutta ei kannata tyrmätä.
      Kaikkinensa oikeasti rankka ja tehokas laji!

      • deadlifter345

        voisin vatkata sun kahvaa


    • Anonyymi

      kahvakuula on nivelille ja lihastolle vaarallinen, sitä heiluttaessa liike menee yli rajojen ja vauriot näkyy vuosien kuluttua.

      painoja liikutetaan aina hitaasti , nopeaa liikettä tanssissa yms ilman painoja.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1183
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe