Kyllä tulee todella kamala olo, kun lukee tätä palstaa. Tuntuu, että jos olisi aikoinaan syntynyt ei helluntailaiseen perheeseen, ei olisi tarvinnut pelätä ja olla masennuksessa ja epätoivossa, kun mikään ei Jumalalle riitä.
Mitä etäämälle helluntailaisten ja muiden saman suuntaisten "uskovaisten" piireistä on päässyt, sen tasapainosemmalta on tuntunut.
Ärsyttää ne vakiovastaukset, että kyllä Jumala auttaa, varsinkin kun helluntailaisten "Jumala" ei tee muuta kuin ahdistelee, haluaa tuhota ja kiristää koko ajan mahdottomamilla vaatimuksilla. Joskus on tuntunut, että olisi parempi tappaa vaikka itsensä, kun tämä uskonto on niin pelottavaa ja julmaa. Tulee ihan mieleen saavatko tästä kaikesta loppujen lopuksi vain jotkut ihmiset sadistista mielihyvää, kun pitää ihmisiä synkkydessä ja pelossa.
Häpeisitte helluntailaiset!!!
Helluntaiusko vie elämästä toivon!
6
299
Vastaukset
- Parastahanon
Parasta terapiaa on jutella kavereiden kanssa
tai jutella ammattiauttajan kanssa jotka ei
kuulu mihinkään lahkoon.
Esimerkiksi psykologi, psykiatri tms yksityisellä
puolella kuuntelevat ja pystyvät auttamaan. Mielialalääkitys lyhytaikaisesti vie ajatukset
pois uhkakuvista joita kusipäät maalaavat. - läpilukenut
Jos oma kuppikunta tuntuu ahdistavaslta, vaihda toki! Vieraile vaikka 'Yleistä islamista' tai 'Vanhoillislestadiolaisuus' -nimisillä avartamassa maailmaasi.
- Olaus
Synkältä kuulostaa avauksesi, suorastaan katkeralta.
Oma kokemukseni on, että elämä on muuttunut sitä tasapainoisemmaksi mitä enemmän olen antanut Jumalan johtaa elämääni. Jumala ei tyydy todellakaan vähään, kuten kirjoitat. Hän ei suostu esimerkiksi siihen, että seuraamalla vain puolisydämisesti Pelastajaamme, Jeesusta Kristusta, saisimme tulla osallisiksi Hengen hedelmistä.
Hengellisessä mielessä meidän tulee olla valmiit sitoutumaan yhden maan, nimittäin taivasten valtakunnan kansalaisuuteen. Mikään vähempi ei riitä - on luovuttava tämän maailman ruhtinaalle kumartamisesta.
Matt. 6:24
"Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa."
Minulla ei ole varaa vähääkään ylpeillä uskollani. Oma todistukseni kuitenkin on tämä: kun olen uskonut Jumalaani ja seurannut minun Vapahtajaani Jeesusta, olen saanut maistaa, että Herra on hyvä! Ps 34:8.
On mahdollista päästä omassa elämässään osalliseksi niistä Hengen hedelmistä, joista Paavali kirjoittaa Gal. 5:22. Rakkaus, ilo, rauha ja niin edelleen. Voitko kuvitella mitään parempaa sisältöä elämääsi?
Tee päätöksesi, lähde kokosydämisesti seuraamaan Jeesusta. Kompromissit ja puolinaiset ratkaisut eivät riitä. Niitä yrittäessä voi joutua masennuksen ja epätoivon valtaan. Yksin Jumala voi antaa tulevaisuuden ja toivon!- Lukijainen
Sehän tuleekin tehdä, että seuraa Kristusta kokonaisella sydämmellä, mutta ei helluntiaoppien pakolla ja orjuuttmana, vaan vapaana Kristuksen kanssa!
- Lukijainen
helluntailaisuudesta. Niin teen minäkin! En todellakaan aio liittyä sinne, vaikka juuri tänään koskskelivat jäseneksi. Silloin kun on ulkopuolella leirin saa olla Kristuksessa vapaa! Ei helluntaisääntöjen ja pakkojen orja!
- Helvettitutkija..
Kuka on niin sanonut että JUmala on niin vaativa? ja pitää täyttää vaatimuksia? Onko Jumla itse mahdollisesti esittänyt vaatimukset vai oletko kuullut ne homosapienssien suusta? jos olet kuullut ne viimeksimainittujen suusta ei siihen ole luottaminen. Itse olen vaeltanut kaiken uskontieni Jeesuksen kanssa kahdestaan luottamatta lainkaan ihmisiin ja hyvin on mennyt..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71914
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708