Raamattukoulun puitteissa olen tutkinut viime aikoina jonkin verran aihetta helvetti ja ikuinen rangaistus.
Paljon on selvinnyt mutta en ole saanut selvyyttä että missä tämä paikka on. Ennen ajattelin että niin kuin yleensä opetetaan, paikka olisi jossain tavattoman kaukana taivaan autuudesta, maailmankaikkeuden ulkopuolella.
Mutta on pari kohtaa, jotka viittaisivat että paikka olisi Uuden Jerusalemin ulkopuolella:
Jes 66:
22 Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne.
23 Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra.
24 Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.
Porukkaa käy kaupungista ulos katselemaan tuomittuja.
Sitten Ilm 14:
8 Ja seurasi vielä toinen enkeli, joka sanoi: "Kukistunut, kukistunut on se suuri Babylon, joka haureutensa vihan viinillä on juottanut kaikki kansat".
9 Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,
10 niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
11 Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.
Syntisten rangaistus on Karitsan ja Pyhien enkelien edessä tapahtuvaa.
Ja vielä Ilm 22:
14 Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
15 Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
Jotenkin näyttäisi siltä, että paikka olisi niin kuin Kuollut Meri on Israelissa luonnollisen Jerusalemin ulkopuolella syvässä hautavajoamassa. Tai kuin Hinnomin kaatopaikka oli juuri Jerusalemin muurien ulkopuolella. Sehän myös kuvasi helvettiä.
Mistähän me ollaan saatu päähämme että se olisi jossain kaukana?
Tärkeintähän kuitenkin on että tiedämme kuinka voimme välttää tuon rangaistuksen paikan. Herra Jeesus Kristus on ovi syntiselle että voi astua taivaan iloon. Hän voi sydämemme muuttaa ja tulla elämämme Herraksi. Omassa viisaudessamme ja hyvyydessämmehän emme paljoa saa aikaan.
Ps 119:
176 Minä olen eksyksissä kuin kadonnut lammas; etsi palvelijaasi, sillä minä en unhota sinun käskyjäsi.
Missä helvetti on?
17
671
Vastaukset
- Eripaikoissa
...Leo Meller kertoi yhden helvetin olevan maan sisässä, toisen ilmakehässä ja kolmanne jossain kaukana avaruudesta, Suomesta katsottuna pohjoisessa.
- ><>
ei kuulu tälle palstalle.
- Peku `
><> kirjoitti:
Meller on Yli-Vainion ohella vaikuttanut merkittävämmin helluntaiherätykseen suomessa.
- Ex-hellari
><> kirjoitti:
...on juuriltaan hellari ja edelleenkin joidenkin hellareiden paavi. MOT.
- Vesa
Kunnioitan tätä taidollista Raamatunopettajaamme. Mitähän kommentoisin häneen liittyen.
Sen muistan hänen todenneen että Uudessa taivaassa ja uudessa maassa vallitsee vanhurskaus ja että Jumala pyyhkii meidän mielestämme kaikki muistotkin menneestä. Läheisistä ihmisistä jotka ovat joutuneet rangaistukseen. Silloinhan taivas ei olisi taivas jos muistelisimme menneitä.
Itse kyllä saattaisin kuvitella kestäväni sekä taivaan että helvetin samanaikaisen vierekkäisen olemassaolon.
Kun maailmassa näkee paljon pahuutta niin en voi olla kaipaamatta myös oikeudenmukaista rangaistusta.
Herra varjelkoon ettemme kuitenkaan lähimmäistämme vihaisi, päinvastoin.
Ehkä tulee soittaa siihen uuteen tv7 ohjelmaan jossa veli Meller vastaa kysymyksiin. - <><
Peku ` kirjoitti:
Meller on Yli-Vainion ohella vaikuttanut merkittävämmin helluntaiherätykseen suomessa.
oma herätysliikkeensä?
- !!!
Meller kertoi 70-luvulla, että Neuvostoliitossa geologit olivat kaivaneet 10
km. syvän reiän maahan ja kuulleet sieltä kidutettujen sielujen tuskanhuutoja! Eli helvetti on Neuvostoliiton alla! - Vesa
!!! kirjoitti:
km. syvän reiän maahan ja kuulleet sieltä kidutettujen sielujen tuskanhuutoja! Eli helvetti on Neuvostoliiton alla!Netistäkin löytyy ääniotos mp3 muodossa
Mm. seuraavasta linkistä:
http://www.tentmaker.org/what/HellArticles/drilled_into_hell.htm
Hiukan järkyttävää. En tiedä mitä ajattelisin. Kyseessä saattaa olla tuonela. Tai sitten huijaus. Raamatun mukaan tuonela on maan sisällä.
Joku puhui että se olisi ollut 14km ja siperiassa. - Piru itse
!!! kirjoitti:
km. syvän reiän maahan ja kuulleet sieltä kidutettujen sielujen tuskanhuutoja! Eli helvetti on Neuvostoliiton alla!Paska mäihä, ettei Neuvostoliittoa enää ole.
- poika.tuntureilta
- helvetti.
http://www.aretalogia.com/kansakunta/helvetti.html- Vesa
Enpä ole aiemmin perehtynyt tuohon. Valtavasti tekstiä. Enkä nytkään ennätä. Uskovainen sivusto näytti olevan.
- mies menneisyydestä
Tervehdys, Tunturien Poika!
Miten oikeutta on jaettu siellä Lapissa?
Vieläkö paikallinen nimismies on hankala?
Koetahan jaksaa! - poika.tuntureilta
mies menneisyydestä kirjoitti:
Tervehdys, Tunturien Poika!
Miten oikeutta on jaettu siellä Lapissa?
Vieläkö paikallinen nimismies on hankala?
Koetahan jaksaa!nykyään vt.nimismies. Varsinainen tuomittiin viime syksynä eikä ole tietoa, palaako enää virkaansa.
Muutoinkin täällä vallitsee todellinen kaaos. Rikosilmoituksia satelee vähän joka suuntaan, joten käräjöintejä näyttää riittävän.
- päällä
Maan päällä se helvetti on ja sen on kristinusko näyttänyt. Ei pääpirukaan voi saatanallisuuttaan selvemmin osoittaa kuin kristinusko on tehnyt esimerkiksi satoja vuosia kestäneiden noitavainojen aikana ja tässä pientä listää muustakin saatanallisuuksita joita kristinusko on saanut aikaan herra saatanaansa jumalanaan palvellen:
Suuria murhat jopa omia uskovaisia joihin kristityt ovat syyllistyneet:
- Jeesusta seuranneiden varhaiskristittyjen murhat
- mustasurma
- ristiretket murhineen
- noitavainot murhineen
- intiaanien murhat
- etelä amerikassa tehdyt murhat
- pakanavainot murhineen
- kristinuskon poliittisin perustein suorittama murhat
(esimerkiksi suomen sisällissota 1918)
Siis satoja vuosia jatkuneet ihmisten murhaamiset kristinuskon taholta.- Vesa
Herra ei ole päättänyt toimia niin että jokainen joka pistää ylleen uskonnollisuuden kaavun joutuisi saman tien tekemään tiliä.
Itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi,
2 Kor 11:14
Aina on ollut Jeesuksen ristinkuolémasta edespäin seurakunta. Ja siellä on ollut hänen läsnäolonsa. Mutta väärääkin uskonnollisuutta on, jopa suuria laitoksia. - enkeli...
Vesa kirjoitti:
Herra ei ole päättänyt toimia niin että jokainen joka pistää ylleen uskonnollisuuden kaavun joutuisi saman tien tekemään tiliä.
Itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi,
2 Kor 11:14
Aina on ollut Jeesuksen ristinkuolémasta edespäin seurakunta. Ja siellä on ollut hänen läsnäolonsa. Mutta väärääkin uskonnollisuutta on, jopa suuria laitoksia.Valkeuden enkeli on kristinusko saatananpalvelijoineen.
Kristinusko opettaa; älä tapa ja itse tappaa ja tapattaa. Syyttömiä uhreja miljoonia, todennäköisesti satoja miljoonia joten niistä teoista voi hyvin saatanaa jumalanaan pitävän tuntea.
Ei helvetti yhtä vähän kuin taivaskaan ole paikka jossakin. Molemmat ovat sieluntiloja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.172404Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0162071812Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt1021471Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno491396Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu571347Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas1851204- 941140
Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.1511015Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks14951Kaupunginjohtaja ja kehitysjohtaja erotettava !
Mokia tulee mokien perään. Nyt viimeksi tämä valtavaa mainehaittaa aiheuttanut päätös häätää Mikkeliläiset asukkaat pako134830