Minulla on 2000 euron luottoraja kyseisellä kortilla. Joulukuun ostot 1600 euroa. Lasku on suoravelotuksessa eli maksu menee luottokunnalle 31.1.07. Nyt kaupassa sanottiin että luottokorttinne on mitätöity. Hä? Ei ole ollut eikä maksuongelmia koskaan. Soitto luottokunnalle. "Te olette ostanut tammikuussa non 400 euro edestä ja yhteensä nämä tekee 2000 euroa ja kun edellistä laskua ette ole vielä maksaneet on korttinne kelvoton" Näin se on yllätys. Mitenkähän olisi käynyt jos olisin ulkomailla, jossa maksan lähes kaikki ostokset luottokortilla. Tuleepahan toisen kortin hankinta ajankohtaiseksi jossa tätä ongelmaa ei ole.
Visakortin kummajainen
8
1013
Vastaukset
- luottoraja on luottoraja
Sori vaan, mutta minusta ruikutus on täysin aiheeton. Jos kerran luottorajasi on 2000 euroa, se on 2000 euroa. Olisithan voinut maksaa laskusi vaikka jo heti joulukuun lopussa (ennen sen virallista erääntymistä). Kannattaa siis pitää vähän kuitit tallessa, jotta tiedän paljonko olet vinkauttanut kortin kanssa.
- kortin haltija
Luottoraja tähän saakka on koskenut ostoksia yhden kuukauden aikana eikä koko saldoa ottaen huomioon seuraavan kuukauden ostot. Tästä ei luottokunta ole ilmoittanut mitään kortin omistajille. Sitäpaitsi pankit tarjoavat suoravelotusmahdollisuutta johon liittymällä laskua ei voi maksaa aikaisemmin.
- Visa K Ortti
kortin haltija kirjoitti:
Luottoraja tähän saakka on koskenut ostoksia yhden kuukauden aikana eikä koko saldoa ottaen huomioon seuraavan kuukauden ostot. Tästä ei luottokunta ole ilmoittanut mitään kortin omistajille. Sitäpaitsi pankit tarjoavat suoravelotusmahdollisuutta johon liittymällä laskua ei voi maksaa aikaisemmin.
Olet jättänyt lukematta pankilta saamasi postin. Luottokortin luottorajat on tiedotettu todella selvästi ja moneen kertaan. Luottorajaksi suositellaan kaksi kertaa kuukausiostosten määrä. Luottorajan muuten pystyy nostamaan puhelinsoitolla.
Visa K Ortti kirjoitti:
Olet jättänyt lukematta pankilta saamasi postin. Luottokortin luottorajat on tiedotettu todella selvästi ja moneen kertaan. Luottorajaksi suositellaan kaksi kertaa kuukausiostosten määrä. Luottorajan muuten pystyy nostamaan puhelinsoitolla.
Voisitko tarkentaa, minkä pankin lähettämään postiin viittaat? Minä en löytänyt pankin lähettämästä materiaalista mitään neuvoa kyseiseen asiaan ja sen vuoksi kysyin sitä Luottokunnan asiakaspalvelusta puhelimitse.
- ospankas
Visa K Ortti kirjoitti:
Sopimuksessa ei sanota sanaakaan että luotto esim. 2000 euroa on koko luotto vaikkapa useammalta kuukaudelta ja siitä saa sen käsityksen että luotto on 2000 euroa yhdeltä kuukaudelta kuten ennen ja sitäpaitsi sopimuksessa ei ole päätöstä edellisen sopimuksen lakkaamisesta joten sekin on voimassa.
- ihan miten haluat
kortin haltija kirjoitti:
Vielä lisäys, että tuo ei todellakaan pidä paikkansa, ettet voisi maksaa laskuasi aiemmin mitä lasku tulee kotiin tai suoreveloituksen.
Kortillasi on tili ja tilillä asiakasnro. Tämä on viietnro, joka toistuu kaikissa laskuissasi.
Voit siis koska tahansa maksaa laskusi pois.
Itse ainakin teen niin, kun palkkapväni sattuu olemaan aina kuukauden 15 pvä, niin maksan aina siihen asti kertyneet korttimaksut pois. Näin ei tule turhia korkoja vaan pelkästään maksuaikaa.
Jos luottorajasi on sinulle ilmeisesti liian pieni, soita ihmeessä Luottokuntaan ja pyydä sen korottamista! Näin et joudu vastaavaan tilanteeseen jatkossa.
Olen kerran soittanut Luottokunnan asiakaspalveluun ihan vain kysyäkseni tätä asiaa. Minulle vastattiin näin: Käyttöraja on kuukausikohtainen. Esim. tuhannen euron käyttöraja tarkoittaa sitä, että voi jokaisen kalenterikuukauden aikana ostaa tuhannella eurolla. Asiaan ei vaikuta, että edellisen kuukauden ostokset ovat vielä maksamatta. Niiden eräpäivä on vasta kuukauden viimeinen päivä, jolloin ne useimmilta menevät tililtä suoraveloituksena. Tuhannen euron käyttöraja tarkoittaa siis enimmillään kahden tuhannen euron luottoa. Tässä oli kysymys puhtaasta Visa-maksuaikakortista.
Samaa asiaa kysyin Nordean pankkineuvojalta joulukuussa 2006 tehdessäni MasterCard-luottokorttisopimusta. Hän sanoi sen toimivan ihan samalla tavalla kuin Visakin eli näin: Jos on ostanut kuukauden aikana rajansa täyteen, voi ostaa saman verran lisää heti seuraavan kuukauden 1. päivänä. (Tietenkään luotollisen kortin korolliseksi velaksi ei saa jäädä enempää kuin mikä on rahoitusyhtiön myöntämä luottoraja.)
Muuten olen sitä mieltä, että tämä keskustelu ei kuulu tälle keskustelualueelle vaan "Talous & raha: Pankit". Siellä näistä korteista keskustellaan jatkuvasti.- paljonko käytettävissä
ainakin nordean nettipankissa näkee suoraan, paljoko luottokortilla on saldoa käytössä. toinen keino vois olla että itse merkkaat ylös vihkoo tai paperille mitä oot ostanut luotolla. eipä sit tuu tollasia ylläreitä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo747744Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583213- 372506
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj152126Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto352074- 221998
- 131897
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151683- 631628
- 181599