Visakortin kummajainen

yllättyny

Minulla on 2000 euron luottoraja kyseisellä kortilla. Joulukuun ostot 1600 euroa. Lasku on suoravelotuksessa eli maksu menee luottokunnalle 31.1.07. Nyt kaupassa sanottiin että luottokorttinne on mitätöity. Hä? Ei ole ollut eikä maksuongelmia koskaan. Soitto luottokunnalle. "Te olette ostanut tammikuussa non 400 euro edestä ja yhteensä nämä tekee 2000 euroa ja kun edellistä laskua ette ole vielä maksaneet on korttinne kelvoton" Näin se on yllätys. Mitenkähän olisi käynyt jos olisin ulkomailla, jossa maksan lähes kaikki ostokset luottokortilla. Tuleepahan toisen kortin hankinta ajankohtaiseksi jossa tätä ongelmaa ei ole.

8

1006

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luottoraja on luottoraja

      Sori vaan, mutta minusta ruikutus on täysin aiheeton. Jos kerran luottorajasi on 2000 euroa, se on 2000 euroa. Olisithan voinut maksaa laskusi vaikka jo heti joulukuun lopussa (ennen sen virallista erääntymistä). Kannattaa siis pitää vähän kuitit tallessa, jotta tiedän paljonko olet vinkauttanut kortin kanssa.

      • kortin haltija

        Luottoraja tähän saakka on koskenut ostoksia yhden kuukauden aikana eikä koko saldoa ottaen huomioon seuraavan kuukauden ostot. Tästä ei luottokunta ole ilmoittanut mitään kortin omistajille. Sitäpaitsi pankit tarjoavat suoravelotusmahdollisuutta johon liittymällä laskua ei voi maksaa aikaisemmin.


      • Visa K Ortti
        kortin haltija kirjoitti:

        Luottoraja tähän saakka on koskenut ostoksia yhden kuukauden aikana eikä koko saldoa ottaen huomioon seuraavan kuukauden ostot. Tästä ei luottokunta ole ilmoittanut mitään kortin omistajille. Sitäpaitsi pankit tarjoavat suoravelotusmahdollisuutta johon liittymällä laskua ei voi maksaa aikaisemmin.

        Olet jättänyt lukematta pankilta saamasi postin. Luottokortin luottorajat on tiedotettu todella selvästi ja moneen kertaan. Luottorajaksi suositellaan kaksi kertaa kuukausiostosten määrä. Luottorajan muuten pystyy nostamaan puhelinsoitolla.


      • Visa K Ortti kirjoitti:

        Olet jättänyt lukematta pankilta saamasi postin. Luottokortin luottorajat on tiedotettu todella selvästi ja moneen kertaan. Luottorajaksi suositellaan kaksi kertaa kuukausiostosten määrä. Luottorajan muuten pystyy nostamaan puhelinsoitolla.

        Voisitko tarkentaa, minkä pankin lähettämään postiin viittaat? Minä en löytänyt pankin lähettämästä materiaalista mitään neuvoa kyseiseen asiaan ja sen vuoksi kysyin sitä Luottokunnan asiakaspalvelusta puhelimitse.


      • ospankas
        Visa K Ortti kirjoitti:

        Olet jättänyt lukematta pankilta saamasi postin. Luottokortin luottorajat on tiedotettu todella selvästi ja moneen kertaan. Luottorajaksi suositellaan kaksi kertaa kuukausiostosten määrä. Luottorajan muuten pystyy nostamaan puhelinsoitolla.

        Sopimuksessa ei sanota sanaakaan että luotto esim. 2000 euroa on koko luotto vaikkapa useammalta kuukaudelta ja siitä saa sen käsityksen että luotto on 2000 euroa yhdeltä kuukaudelta kuten ennen ja sitäpaitsi sopimuksessa ei ole päätöstä edellisen sopimuksen lakkaamisesta joten sekin on voimassa.


      • ihan miten haluat
        kortin haltija kirjoitti:

        Luottoraja tähän saakka on koskenut ostoksia yhden kuukauden aikana eikä koko saldoa ottaen huomioon seuraavan kuukauden ostot. Tästä ei luottokunta ole ilmoittanut mitään kortin omistajille. Sitäpaitsi pankit tarjoavat suoravelotusmahdollisuutta johon liittymällä laskua ei voi maksaa aikaisemmin.

        Vielä lisäys, että tuo ei todellakaan pidä paikkansa, ettet voisi maksaa laskuasi aiemmin mitä lasku tulee kotiin tai suoreveloituksen.
        Kortillasi on tili ja tilillä asiakasnro. Tämä on viietnro, joka toistuu kaikissa laskuissasi.
        Voit siis koska tahansa maksaa laskusi pois.

        Itse ainakin teen niin, kun palkkapväni sattuu olemaan aina kuukauden 15 pvä, niin maksan aina siihen asti kertyneet korttimaksut pois. Näin ei tule turhia korkoja vaan pelkästään maksuaikaa.

        Jos luottorajasi on sinulle ilmeisesti liian pieni, soita ihmeessä Luottokuntaan ja pyydä sen korottamista! Näin et joudu vastaavaan tilanteeseen jatkossa.


    • Olen kerran soittanut Luottokunnan asiakaspalveluun ihan vain kysyäkseni tätä asiaa. Minulle vastattiin näin: Käyttöraja on kuukausikohtainen. Esim. tuhannen euron käyttöraja tarkoittaa sitä, että voi jokaisen kalenterikuukauden aikana ostaa tuhannella eurolla. Asiaan ei vaikuta, että edellisen kuukauden ostokset ovat vielä maksamatta. Niiden eräpäivä on vasta kuukauden viimeinen päivä, jolloin ne useimmilta menevät tililtä suoraveloituksena. Tuhannen euron käyttöraja tarkoittaa siis enimmillään kahden tuhannen euron luottoa. Tässä oli kysymys puhtaasta Visa-maksuaikakortista.

      Samaa asiaa kysyin Nordean pankkineuvojalta joulukuussa 2006 tehdessäni MasterCard-luottokorttisopimusta. Hän sanoi sen toimivan ihan samalla tavalla kuin Visakin eli näin: Jos on ostanut kuukauden aikana rajansa täyteen, voi ostaa saman verran lisää heti seuraavan kuukauden 1. päivänä. (Tietenkään luotollisen kortin korolliseksi velaksi ei saa jäädä enempää kuin mikä on rahoitusyhtiön myöntämä luottoraja.)

      Muuten olen sitä mieltä, että tämä keskustelu ei kuulu tälle keskustelualueelle vaan "Talous & raha: Pankit". Siellä näistä korteista keskustellaan jatkuvasti.

    • paljonko käytettävissä

      ainakin nordean nettipankissa näkee suoraan, paljoko luottokortilla on saldoa käytössä. toinen keino vois olla että itse merkkaat ylös vihkoo tai paperille mitä oot ostanut luotolla. eipä sit tuu tollasia ylläreitä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      317
      7200
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2184
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1429
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1143
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1026
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      873
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      865
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe