Hei. Onko kellään tullut kuparikierukasta kohdun tulehduksia tai kohdunkanavan? Itse kokeilin sellaista 10 vuotta sitten, kivut olivat koko ajan kamalat (asentaja yleislääkäri), kolme tulehdusta ja sitten se tuli itsestään jo lähes ulos. En tiedä uskallanko enää laitattaa uudelleen. Jotain ehkäisyä tarvitsisin, mutta Femilar-pillereistä tuli lihomista ja masennusta, hormonaaliset eivät sovi. Kondomia ei ole kiva käyttää. Spermisidit eivät yksinään ole luotettavia. Näinköhän hormonikierukka aiheuttaa samanlaisia kipuja ja tulehduksia, tai masennusta ja lihomista? Ainakin siitä pitäisi erittyä vähemmän hormoneja elimistöön?
Kuparikierukka ja tulehdukset?
8
4074
Vastaukset
- tulehduksia
Ensimmäinen kuparikierrukka laitettiin mulle (kuulun taatusti Suomen nuorimpien synnyttämättömien naisten joukkoon) liki kymmenen vuotta sitten. Kaksi kierrukkaa on ollut ja vain kaksi emätintulehdusta koko aikana, joista toiseen liittyi hiivasieni. Molempiin tulehduksiin liittyi seksi pitkän tauon jälkeen. Hoituvat nätisti reseptillä määrätyllä emätinvoiteella.
Asennus kannattaa tehdä erikoislääkärissä, sillä yleislääkäri ei ainakaan minulta osannut edes poistaa kierrukkaa. Omat asennukset eivät ole sattuneet ja ensimmäisen poiston yhdeydessä laitettiin toinen tilalle.
Minullekaan pillerit eivät sopineet. Onneksi tajusin sen jo kymmenen vuotta sitten. Elämäni oli yhtä itkua ja huutoa pillerimerkistä riippumatta. - nainen alistettu!
"Kondomia ei ole kiva käyttää."
Voi juma.. kärsi sitten nainen!!! Miehenkö lapsellinen itsekäs käytös sinut panee vuodesta toiseen kärsimään! Sinä et sitä kumia sisälläsi tunne eli mies näköjään määrää itsekkäästi nautinnonhalussaan tahdin. Just. Siis kärsi!- Korstun kanssa vehdannut
Jopa oli tekstiä edelliseltä. Älä välitä.
Me vehdattiin vuosi kortsun kanssa ja se kyllä monesti latisti tunnelman puolin ja toisin JA kyllä se vaan musta ainakin tuntuu ihan erille onko kumia vai ei. Lieneekö muna kovempi ja siksi paremman tuntuinen... :)
Käy vaan laittamassa se kierukka. Suosittelen. Mulle on laitettu synnyttämättömänä ja ollut kaksi nyt lähes sen kymmenen vuotta. - ...
Itse yli 30 v. Ja mikään ehkäisy ei toimi kuten aloittajalla, kortsu aiheuttaa mulle vielä jonkin tulehduksen niin että raavin alapään rikki, olen kokeillut kaikenlaisia, mut paikat ärtyy. joten minäkin olen menossa asennuttamaan kupari kierukan ensi viikolla.
aina ei ole kysymys naisen alistumisesta vaan naisen halusta löytää paras itselle sopiva vaihtoehto! - mitä??
... kirjoitti:
Itse yli 30 v. Ja mikään ehkäisy ei toimi kuten aloittajalla, kortsu aiheuttaa mulle vielä jonkin tulehduksen niin että raavin alapään rikki, olen kokeillut kaikenlaisia, mut paikat ärtyy. joten minäkin olen menossa asennuttamaan kupari kierukan ensi viikolla.
aina ei ole kysymys naisen alistumisesta vaan naisen halusta löytää paras itselle sopiva vaihtoehto!Kortsu on Naisenkin mielestä tällä kirjoittajalla todella epämielyttävä, kutittaa jälkeenpäin, ei tunnu hyvältä kun ei tule nesteitä sisään ja iho ei ole ihoa vasten. Kierukka ei oikein taida sopia, joten varmaan teen sterilisaation (4 lasta) mut se ei käy kaikille tiedän sen....
- Hmmm...
"Onko kellään tullut kuparikierukasta kohdun tulehduksia tai kohdunkanavan?"
Hei haloo! Ei se kierukka mitään tulehduksia aiheuta..- Tarkista,
Koska nimenomaan kuparikierukka saattaa aiheuttaa tulehduksia.
- Kuparikierukan käyttäjä
Tarkista, kirjoitti:
Koska nimenomaan kuparikierukka saattaa aiheuttaa tulehduksia.
Kuparikierukan käyttäjillä ei ole todettu sen enempää tulehduksia kuin muun ehkäisyn käyttäjillä.
Kyseinen väärinkäsitys johtuu varmaan siitä, että kierukka voi edesauttaa esim. emättimen bakteeritulehduksen leviämistä kohtuun tai munasarjoihin. Mutta kierukkahan ei itsessään aiheuta tulehdusta. Jos saat tulehduksen, kierukan välityksellä se voi levitä laajemmalle alueelle. Kannattaa siis heti mennä lääkäriin, jos epäilee tulehdusta..
Vaihtuvat partnerit ovat tulehdusten yleisin aiheuttaja (ei kierukka!), joten kierukka on tarkoitettu vain parisuhteessa olevan, uskollisen naisen ehkäisyksi. Bakteeritulehdus on käsittääkseni hyvin harvinainen, jos on vakituisessa parisuhteessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod192188Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281694Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3021197- 65939
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53895- 39824
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53805J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31696Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273663Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33632