Kipua kielessä..

sohvi

Onko kellään kokemusta ajoittaisesta kielen kipeytymisestä? Itselläni on tuntunut nyt muutamien päivien ajan kipua kielen perällä ja enimmäkseen kielen syrjässä. Kipu ei ole kovaa, mutta se tuntuu kieltä liikuteltaessa. Minulla oli useiden päivien ajan kurkkukipua, jonka todettiin olevan virusperäistä. Ajattelin, että voisiko tämä kielen kipuilu liittyä tuohon kurkkukipuiluun? Kurkkukipu on mennyttä, mutta kieli oireilee liikuteltaessa edelleen. Kielessä ei ole mitään haavaumia tai mitään muuta näkyvää, normaalista poikkeavaa. Kieli ei ole pinnasta arka. Mistähän voisi johtua?

70

66463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemuksen ääni

      saattaa viitata suolisto-ongelmiin. Jos olet syönyt jotain mille olet allerginen tai muuten vain huonosti, seuraus voi tuntua yllättävässä paikassa :)
      Korjaa ruokavaliota ja odota pari päivää, pääset kivusta.

      • sohvi

        vastauksestasi. Samanaikaisesti, kun minulla oli tuo kurkkukipu, niin oli myös nuhaa ja lääkäri katsoi vastaanotollaan poskiontelot, mutta niissä ei näkynyt muuta kuin pientä turvotusta. Nyt kun kurkkukipu on poissa ja nuhakin lähes kokonaan, on tosiaankin tuollaista kielen liikuttelukipua ja myöskin nyt vasta alkanut tuntua poskissa nenäpielissä sellaista painontunnetta. Ajattelin, jospa kuitenkin olisikin poskiontelotulehdusta (poskionteloita kun ei kuvattu lainkaan röntgenissä asti) ja nämä suun ja poskienalueen vaivat olisivatkin yhtä ja samaa vaivaa?? Voisikohan mahdollinen poskiontelotulehdus aiheuttaa nielun/kielen alueen vaivoja??


      • kokemuksen ääni
        sohvi kirjoitti:

        vastauksestasi. Samanaikaisesti, kun minulla oli tuo kurkkukipu, niin oli myös nuhaa ja lääkäri katsoi vastaanotollaan poskiontelot, mutta niissä ei näkynyt muuta kuin pientä turvotusta. Nyt kun kurkkukipu on poissa ja nuhakin lähes kokonaan, on tosiaankin tuollaista kielen liikuttelukipua ja myöskin nyt vasta alkanut tuntua poskissa nenäpielissä sellaista painontunnetta. Ajattelin, jospa kuitenkin olisikin poskiontelotulehdusta (poskionteloita kun ei kuvattu lainkaan röntgenissä asti) ja nämä suun ja poskienalueen vaivat olisivatkin yhtä ja samaa vaivaa?? Voisikohan mahdollinen poskiontelotulehdus aiheuttaa nielun/kielen alueen vaivoja??

        ainakaan lääkärikirja ei yhdistä kielikipua millään tavalla flunssaan tai kurkkukipuun. Jotain mainintaa on mahdollisista foolihapon, sinkin, b-vitamiinin tai raudan puutoksesta. Mutta nuokin viittaavat sitten siihen ravitsemuspuoleen :)
        Itselläni oli tosiaan taas viikko sitten juuri kuvailemasi kielikipu, joka parani korjaamalla väärille urille lipsahtanut ruokavalio...


      • Hoitaja
        kokemuksen ääni kirjoitti:

        ainakaan lääkärikirja ei yhdistä kielikipua millään tavalla flunssaan tai kurkkukipuun. Jotain mainintaa on mahdollisista foolihapon, sinkin, b-vitamiinin tai raudan puutoksesta. Mutta nuokin viittaavat sitten siihen ravitsemuspuoleen :)
        Itselläni oli tosiaan taas viikko sitten juuri kuvailemasi kielikipu, joka parani korjaamalla väärille urille lipsahtanut ruokavalio...

        Että kielessäkin on imusolmukkeita. Mikäli kielessä on turvotusta tai aristusta voi kipu johtua niistä. Kieltä, kun tunnustelet, niin huomaat, että siellä on sellaisia "patteja" sisällä. Ne on juuri niitä imurauhasia. Ne turpoavat aina tulehduksen yhteydessä ja voivat olla kivuliata. Kun kielen imurauhanen turpoaa niin silloin kieli on kivulias liikutella. Kyseinen vaiva poistuu itsestään normaalisti ja kuuluu elimistön omaan puolistus mekanismiin. Esim rauhaskuumeessa (mononukleoosi virus) kaikki rauhaset turpoavat ja aristavat, monesti myös kielessä. Sinulla on kuitenkin bakteerin aiheuttama tulehdus, koska tulehtusarvosi on koholla (crp oli 100). Se ei virus taudeissa kohoa. Joten, voisin olettaa että tulehduksesi on alunperin ollut jossain lähellä kielen imusolmukkeita. Näillä esitiedoilla en parempaa vastausta pysty antamaan. Kannattaa kuitenkin käydä lääkärille näyttämässä, jos vaiva ei rupea iteksiään paranemaan.


      • Hoitaja
        Hoitaja kirjoitti:

        Että kielessäkin on imusolmukkeita. Mikäli kielessä on turvotusta tai aristusta voi kipu johtua niistä. Kieltä, kun tunnustelet, niin huomaat, että siellä on sellaisia "patteja" sisällä. Ne on juuri niitä imurauhasia. Ne turpoavat aina tulehduksen yhteydessä ja voivat olla kivuliata. Kun kielen imurauhanen turpoaa niin silloin kieli on kivulias liikutella. Kyseinen vaiva poistuu itsestään normaalisti ja kuuluu elimistön omaan puolistus mekanismiin. Esim rauhaskuumeessa (mononukleoosi virus) kaikki rauhaset turpoavat ja aristavat, monesti myös kielessä. Sinulla on kuitenkin bakteerin aiheuttama tulehdus, koska tulehtusarvosi on koholla (crp oli 100). Se ei virus taudeissa kohoa. Joten, voisin olettaa että tulehduksesi on alunperin ollut jossain lähellä kielen imusolmukkeita. Näillä esitiedoilla en parempaa vastausta pysty antamaan. Kannattaa kuitenkin käydä lääkärille näyttämässä, jos vaiva ei rupea iteksiään paranemaan.

        vastasin väärään paikkaan, mutta sopihan tuo vastaus tännekkin.


      • sohvi
        Hoitaja kirjoitti:

        vastasin väärään paikkaan, mutta sopihan tuo vastaus tännekkin.

        vastauksestasi. Minun tapauksessani CRP oli 44, nyt 4. Edelleen kieltä hieman aristaa liikuteltaessa tuolta perältä ja tuntuu ikäänkuin "kielen lihakset" olisivat arat. Mitenköhän kauan tällaista kipuilua voi seurata, ennenkuin täytyisi tutkia enemmän? Olisikohan närästämisellä mitään yhteyttä tähän kipuiluun. Joskus aiemmin on saattanut olla tällaista kipuilua pari päivää, ilman, että on ollut mitään muita oireita, nuhaa tms. Ja parantunut itsestään. Kieleni ei ole turvonnut, mutta nyt tuntuu ajoittain siltä, kuin olisi polttanut kielensä kuumalla juomalla tms. Hieman aristava, mutta ei mitään haavaumia, patteja tms. Minulla on myöskin herkkä suun limakalvo, koska ajoittain tuntuu, että hammastahna hieman kirveltää suuta.


      • asdd
        sohvi kirjoitti:

        vastauksestasi. Minun tapauksessani CRP oli 44, nyt 4. Edelleen kieltä hieman aristaa liikuteltaessa tuolta perältä ja tuntuu ikäänkuin "kielen lihakset" olisivat arat. Mitenköhän kauan tällaista kipuilua voi seurata, ennenkuin täytyisi tutkia enemmän? Olisikohan närästämisellä mitään yhteyttä tähän kipuiluun. Joskus aiemmin on saattanut olla tällaista kipuilua pari päivää, ilman, että on ollut mitään muita oireita, nuhaa tms. Ja parantunut itsestään. Kieleni ei ole turvonnut, mutta nyt tuntuu ajoittain siltä, kuin olisi polttanut kielensä kuumalla juomalla tms. Hieman aristava, mutta ei mitään haavaumia, patteja tms. Minulla on myöskin herkkä suun limakalvo, koska ajoittain tuntuu, että hammastahna hieman kirveltää suuta.

        mulla on kans aina välillä kieken takaosassa ja sivuilla vähän niinku lihaskipua!!varsinkin jos on juonut edellisenä päivänä,mutta aina se ei edes siihen liity...


      • Tiltaltti
        sohvi kirjoitti:

        vastauksestasi. Minun tapauksessani CRP oli 44, nyt 4. Edelleen kieltä hieman aristaa liikuteltaessa tuolta perältä ja tuntuu ikäänkuin "kielen lihakset" olisivat arat. Mitenköhän kauan tällaista kipuilua voi seurata, ennenkuin täytyisi tutkia enemmän? Olisikohan närästämisellä mitään yhteyttä tähän kipuiluun. Joskus aiemmin on saattanut olla tällaista kipuilua pari päivää, ilman, että on ollut mitään muita oireita, nuhaa tms. Ja parantunut itsestään. Kieleni ei ole turvonnut, mutta nyt tuntuu ajoittain siltä, kuin olisi polttanut kielensä kuumalla juomalla tms. Hieman aristava, mutta ei mitään haavaumia, patteja tms. Minulla on myöskin herkkä suun limakalvo, koska ajoittain tuntuu, että hammastahna hieman kirveltää suuta.

        Täsmälleen kuvailemasi kaltaista kielikipua ja aluksi myös omituista kurkun jomotusta ollut myös minulla. Ibuprofeeni on auttanut asiaa hieman. Etsiskelin aiheesta tarinaa ja löysin tämän verran, tiedä sitten onko asianmukaista:

        "Epätyypillinen kasvokipu: Kolmoishermon tuntoalueella esiintyy samankaltaisia kiputiloja mutta niiltä puuttuu trigeminusneuralgian sähköiskumainen luonne. Kipua kuvataan usein polttona tai jomotuksena syvällä kurkussa, kielessä tai suun limakalvolla (glossodynia) tai epätyypillisenä kurkkukipuna (styalgia). Kipu saattaa muuttaa paikkaansa ja on resistentti tavanomaisille kipulääkkeille. Nämä kiputilat vaikeutuvat stressin yhteydessä ja liittyvät usein depressioon. Lääkityksenä voidaan kokeilla trisyklisiä antidepresantteja tai epilepsialääkkeitä."
        - Therapia Fennica, http://therapiafennica.fi/wiki/index.php?title=Oireesta_diagnoosiin


      • irq¤
        Tiltaltti kirjoitti:

        Täsmälleen kuvailemasi kaltaista kielikipua ja aluksi myös omituista kurkun jomotusta ollut myös minulla. Ibuprofeeni on auttanut asiaa hieman. Etsiskelin aiheesta tarinaa ja löysin tämän verran, tiedä sitten onko asianmukaista:

        "Epätyypillinen kasvokipu: Kolmoishermon tuntoalueella esiintyy samankaltaisia kiputiloja mutta niiltä puuttuu trigeminusneuralgian sähköiskumainen luonne. Kipua kuvataan usein polttona tai jomotuksena syvällä kurkussa, kielessä tai suun limakalvolla (glossodynia) tai epätyypillisenä kurkkukipuna (styalgia). Kipu saattaa muuttaa paikkaansa ja on resistentti tavanomaisille kipulääkkeille. Nämä kiputilat vaikeutuvat stressin yhteydessä ja liittyvät usein depressioon. Lääkityksenä voidaan kokeilla trisyklisiä antidepresantteja tai epilepsialääkkeitä."
        - Therapia Fennica, http://therapiafennica.fi/wiki/index.php?title=Oireesta_diagnoosiin

        jätti hampaan rosoiseksi,ja se hiersi kielen sivun rikki,nyt jo paraneaanpäin.


    • päiviii

      mulla on ollut nyt vähän yli viikon. kurkku kipeä nieleminen sattuu ja syöminen ja juominen se kurkku kipu heijastaa korviin tuntuis että olis korvatulehdus. nyt alkoi kielikipu. en tiedä mikä tää on onko tämäkin jotakin viirus perästä ?? kävin terveydenhoitajalla niin kuulemma mulla ei ole mitään.. mitä tää sit on
      harmi kun just silloin mulla ei ollut kjurkku kauhean kipeä.

      • Jusbaaa

        Mulla myös sama juttu, kurkku oli ensin kipeä viikon verran ja oli myös yskää, jonka jälkeen kielen takaosa ja takasivut kipeytyivät, eli nyt sattuu esim kieltä liikuteltaessa tai niellessä tai haukutellessa. Tällaista kuulemma on nyt liikkeellä ja saattaa kestää pitkänkin aikaa. Kuumetta ei ole ollut, jonkun verran nuhaa kylläkin.


    • Herrasmies

      Morjens! Kiitos tiedoista. itselläni myös oli kahden viikon ajan flunssa, ja nyt kieli arkana ja heikkohermoisena epäilin heti kielisyöpää tuon kielisyövän kuvauksen perusteella. Katsotaan nyt josko tämä lähtisi itsestään =) Itselläni myös tuo hammastahna kirvelee ikeniä. Ja vielä muuten semmoinen kysymys että kun poltan tupakkaa, niin tuo kieli tuntuu siltä kuin olisi purrut sitä. Mistäköhän mahtaa johtua?

      • Anonyymi

        Vastaan kamalan myöhässä ja asia tuskin on enää relevantti. Voisikohan se johtua tupakan savusta? Se kuitenkin ärsyttää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaan kamalan myöhässä ja asia tuskin on enää relevantti. Voisikohan se johtua tupakan savusta? Se kuitenkin ärsyttää

        12 vuotta myöhässä😭😭😭


    • kielikipeänä

      Mulla kielen takaosa toiselta sivulta tosi kipeä. Lisäksi tuntuu kuin koko suun limakalvo (ien kielen alta ja vierestä) sieltä samanpuolen takaosista olisi ihan verillä. Mitään ei kuitenkaan näy, ei verta, ei rakkuloita ei mitään. Vain älytön kipu aina kun syö tai liikuttaa kieltä.

      :/

      Ja tosiaan, mulla kans nyt samaan aikaan on tämä syysflunssa! Ilmeisesti kuitenkin jotenkin liittyvät toisiinsa jos muillakin on flunssa ollut samaan aikaan?!?

    • kuin myös

      Sama vaiva, sairastelin kovan flunssan kolmisen viikkoa takaperin ja jouduin syömään antibiootit nielutulehdukseen ja korvatulehdukseen. noh antibioottien ansiosta kaikki oireet korjaantuivat. Sitten kun kuuri loppoi alkoi heti kieli kipeytymään tyvestä ja sivuilta. illaksi kipeytyy pahemmin kun aamu ja päivä on helpompaa..

      • onhanmm

        hittolainen nyt 4v myöhemmin minulla IHAN SAMAT OIREET. onko muilla tänä vuonna tällästa?


      • Pikez

        Minulla oireet kestäneet kohta kuukauden. Pitkittänyt vaan lääkärille menoa. Leuka myös kipuilee ja luulin itsekkin kielisyöväksi... Toivottavasti paranis itsekseen.


    • kielivikaanen

      Mitä ihmettä tämä tauti on? Sama vaiva, oon käyny työterveydessä ja he vain toteavat jotta ei siellä mitään näy, mutta kieli on tosi kipeä sivulta/takaa. Jos sitä liikutta tai nielasee niin vesi meinaa silmään nousta ottaa se sen verran kipeää. Ei ole ollu flunssan oireita ja muutenkin olo ok! Laitoin vaimon tiirailemaan kurkun perälle ja hänen mielestä aivan kielen juuressa olisi jotakin rakkulaa, mutta ei täyttä varmuutta pystynyt sanomaan. Burana ei auta. Pitääskö kokeella jotaki alkoholipitoista liuotus hoitoa ; ) en tiedä... kohta loppuu huumori ku tuo kipu on kestäny jo 7 päivää.

      • kielikipuinen

        Niin mitä ihmettä tämä tauti on ????
        Missäpäin suomea vaikutat kielivikaanen???Itse Kanta-Hämeessä

        Sama vika mulla ei kunnon flunssaa, mutta toiseltapuolelta kieli ja nielu kipeä puhuessakin jopa, mutta niellessä ja haukotellessa ja kieltä liikuttaessa varsinkin ja jos koittaa työntää kielen ulos.kipu tuntuu nielussa ja korvassa ja kaulalla leuan alla rauhaset kipeät.
        parit nieluviljelyt tehty. negatiiviset. 7 pv menossa. iltaa kohden pahenee. CRP nousee koko ajan mut ei kovasti tänään 36. Kamala vaiva. Kertokaa mitä selvii


      • kieliposki

        Aikaleimoista päätellen tätä vaivaa esiintyy harvoin tai ainakin harvoin sen sairastajat päätyvät suomi24:n.

        Tässä nyt jollekkin väikkää tai gradua tekevälle sitte mun tietojani.

        Itselläni oli enste pien flunssa joka meni ohi viikossa. Se kuitenkin oireili myös oikeassa korvassa jomottamalla ja pakotti käyttämään pipoa.

        Flunssa vaihtui yskäks joka vaivasi erityisesti kun vaihdoin asentoa pystystä vaakaan tai toista päin, tai kun käänsin kylkeä nukkuessani.

        Sekä yskä että vuotava nokka ovat yhä vaivoinani, mutta päivän aikana ei välttämättä yskitä lainkaan ja nenä ei vuoda niin paljon että tarviis niistää.

        Kieli kuitenkin on kipeytynyt 5-6 päivää sitten.. enste huomasin tämän kun haukottelin, koska silloin vihloi kielen vasenta takalaitaa siten että haukottelu keskeytyi. Sama vaiva on kohta viikon nyt piinannut. Toisin kuin monella muulla, niin tämä kipu ei ole (vielä) mitenkään erityisen suurta, mutta häiritsee kuitenkin. Erityisesti mulla on vaivannut tämä aamuisin ja nyt kun sunnuntaina aamupalaa syödessä rupes vaivaamaan niin päädyin tännekin.

        Kieltä tosiaan sattuu kun sen työntää ulos ja äsken tätä kirjoitellessa kun sitä räpelsin niin hierominen tuntui miellyttävältä, muttei vähentänyt kipua.

        Pitänee kokeilla B12 ja magnesiumia kuten täällä ehdotellaan.


    • kipua

      Minul tuli kramppeja kieleen ja kipua samalla,Ostin B12 vitamiinia ja tuota Mangneesiumia se auttoi.

    • pitkällinen juttu

      kielikipu viittaa b-12 vitamiinin puutteeseen, pernisiöösi anemiaan. Oire on tyypillinen. Suun Limakalvovauriot liittyvät myös tautiin.
      Kannattaa mennä verikokeisiin ja hematologin juttusille.
      Minulla oireili vuoden suu, rakkuloita, kipeää kieltä, herpestä. Annettiin vain reseptilääkkeitä muttei kukaan älynnyt selvittää mistä johtuu- veikkailivat stressiä.
      Kunnes eräs hematologi kysyi ensimmäiseksi että onko kieli kipeänä, aukaise suu niin katsotaan. Kielen reuna on sileä useimmiten jos tauti on ehtinyt pitemmälle. Minulla ovat kielen reunat sileät.
      Tuohon tautiin liittyy myös muita erilaisia oireita, ja gastroskopia on välttämätön taudin selvittämiseksi.
      Minäkin luulin vuoden ajan että mulla on syöpä, ikenet tulehtuivat jatkuvasti ja limakalvot oli tosi kipeät ja rakkuloilla. Hammaslääkäri ei osannut auttaa.

    • poiuy1

      Satuimpa etsimään tietoa tästä kielikivusta ja tämä sivu tuli vastaan.

      Aivan sama tarina myös täällä. Ensin viikon kunnon räkätauti joka parani. Iski takaisin kuitenkin kuumeen kera. Kurkkukipu on ollut kovaa, toisella puolen kurkkua vain, säteilee korviin.
      Tänään kuitenkin kurkkukipu vaihtoi puolta ja kielen takaosa ja tuo kurkkukivun puoleinen sivu on erittäin kipeä, siis todella tekee pahaa nielaista, kun kielen liikuttelukin tekee kovaa kipua.
      Minulla on suhteellisen vasta mitattu HB joka oli 147, joten tuskin kyse ainakaan raudan puutteesta olisi.
      Ilmeisesti jokin virus nyt pyörii, joka tätä tekee?.
      Onko tämä muilla kestänyt kauankin, meneekö milloin ohi?.
      Kurkkukipu on piinannut nyt jo niin pitkään, että alkaa jo tympimään.

      • Anonyymi

        Siis täällä aivan tismalleen sama tarina.

        Ei ole korona, tehty kymmeniä koti ja virallisia testejä.
        Alkoi yhden päivän kuumeella ja kurkkukivulla, sit nuha ja yskä, pari pv jo tervehtymään päin ja sit iski takas kurkkukipu aivan järkyttävänä. Siitä lähtien kurkkukipu ollu pistävä, vaihtanut puolta ja kieli on aivan tolkuttoman kipeä.

        Nielu siisti, ei katteita eikä kummemmin punota. Kielen tyvi ja sivut vaan niin hekvetin kipeet etenkin öisin ja aamuisin ettei tosikaan. Rupee huumori loppumaan, nyt viikko tätä toista kurkkukipuaaltoa menossa eikä loppua näy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis täällä aivan tismalleen sama tarina.

        Ei ole korona, tehty kymmeniä koti ja virallisia testejä.
        Alkoi yhden päivän kuumeella ja kurkkukivulla, sit nuha ja yskä, pari pv jo tervehtymään päin ja sit iski takas kurkkukipu aivan järkyttävänä. Siitä lähtien kurkkukipu ollu pistävä, vaihtanut puolta ja kieli on aivan tolkuttoman kipeä.

        Nielu siisti, ei katteita eikä kummemmin punota. Kielen tyvi ja sivut vaan niin hekvetin kipeet etenkin öisin ja aamuisin ettei tosikaan. Rupee huumori loppumaan, nyt viikko tätä toista kurkkukipuaaltoa menossa eikä loppua näy.

        Aivan tismalleen sama homma täällä. Mistäköhän voi johtua. Varmaan joku virus liikkeellä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan tismalleen sama homma täällä. Mistäköhän voi johtua. Varmaan joku virus liikkeellä

        Täällä sama tilanne. Hiukan ahdistavaa:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä sama tilanne. Hiukan ahdistavaa:D

        Siis mullaki sama sattu yhessä kohti ihan sootanasti kurkkuun ja nyt se loppu ja sattuu vaan kielen takaosaan tonne vasemmalle puolelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis täällä aivan tismalleen sama tarina.

        Ei ole korona, tehty kymmeniä koti ja virallisia testejä.
        Alkoi yhden päivän kuumeella ja kurkkukivulla, sit nuha ja yskä, pari pv jo tervehtymään päin ja sit iski takas kurkkukipu aivan järkyttävänä. Siitä lähtien kurkkukipu ollu pistävä, vaihtanut puolta ja kieli on aivan tolkuttoman kipeä.

        Nielu siisti, ei katteita eikä kummemmin punota. Kielen tyvi ja sivut vaan niin hekvetin kipeet etenkin öisin ja aamuisin ettei tosikaan. Rupee huumori loppumaan, nyt viikko tätä toista kurkkukipuaaltoa menossa eikä loppua näy.

        Sama täällä! Mies ja ikää kohta 50v. Koronan sairastin kk sitten eikä silloin ollut tätä kielikipua. Ainoastaan kevyesti karhea kurkku. Nyt iskenyt kunnon kielikipu päälle ja tuntuu, että koko nielu on jotenkin tulehtunut vatsaan asti. Välillä parempi, välillä huonompi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis täällä aivan tismalleen sama tarina.

        Ei ole korona, tehty kymmeniä koti ja virallisia testejä.
        Alkoi yhden päivän kuumeella ja kurkkukivulla, sit nuha ja yskä, pari pv jo tervehtymään päin ja sit iski takas kurkkukipu aivan järkyttävänä. Siitä lähtien kurkkukipu ollu pistävä, vaihtanut puolta ja kieli on aivan tolkuttoman kipeä.

        Nielu siisti, ei katteita eikä kummemmin punota. Kielen tyvi ja sivut vaan niin hekvetin kipeet etenkin öisin ja aamuisin ettei tosikaan. Rupee huumori loppumaan, nyt viikko tätä toista kurkkukipuaaltoa menossa eikä loppua näy.

        ""Siis täällä aivan tismalleen sama tarina.

        Ei ole korona, tehty kymmeniä koti ja virallisia testejä.
        Alkoi yhden päivän kuumeella ja kurkkukivulla, sit nuha ja yskä, pari pv jo tervehtymään päin ja sit iski takas kurkkukipu aivan järkyttävänä. Siitä lähtien kurkkukipu ollu pistävä, vaihtanut puolta ja kieli on aivan tolkuttoman kipeä.

        Nielu siisti, ei katteita eikä kummemmin punota. Kielen tyvi ja sivut vaan niin hekvetin kipeet etenkin öisin ja aamuisin ettei tosikaan. Rupee huumori loppumaan, nyt viikko tätä toista kurkkukipuaaltoa menossa eikä loppua näy""

        Joo, itsellä on ollut jo pari kertaa korona eikä siitä tullut mitään kielikipua.

        Tällä hetkellä tunsin kieleni takana 2 jotain pattia... Ensin oli oikea puoli kipiänä (eli kieli-nielu-korva kipua). Ja sen jälkeen tuli vasen puoli kipiäksi. Syöminen ja juominen vaikeaa ja kielen liikuttaminen sattuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä! Mies ja ikää kohta 50v. Koronan sairastin kk sitten eikä silloin ollut tätä kielikipua. Ainoastaan kevyesti karhea kurkku. Nyt iskenyt kunnon kielikipu päälle ja tuntuu, että koko nielu on jotenkin tulehtunut vatsaan asti. Välillä parempi, välillä huonompi.

        Täällä just sama! Kolmatta viikkoa kurkku/kitarisat ja kielen perä arkana. Flunssaa ollut heinäkuun alusta asti sahailevana, siitä jäänyt tämä kummallinen suun kipuilu ja yskiminen. Kävin viime viikolla lääkärissä ja veikkasi pitkittyneeksi nenänielun tulehdukseksi, antoi nenäsumutteen ja sanoi että uudelleen käymään jos syyskuussa ei ole helpottunut. Päivittäin joudun ottamaan ibuprofeenin, joka helpottaa oireita, mutta illaksi kipu palaa aina takaisin. Mitä vittua tämä on?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis täällä aivan tismalleen sama tarina.

        Ei ole korona, tehty kymmeniä koti ja virallisia testejä.
        Alkoi yhden päivän kuumeella ja kurkkukivulla, sit nuha ja yskä, pari pv jo tervehtymään päin ja sit iski takas kurkkukipu aivan järkyttävänä. Siitä lähtien kurkkukipu ollu pistävä, vaihtanut puolta ja kieli on aivan tolkuttoman kipeä.

        Nielu siisti, ei katteita eikä kummemmin punota. Kielen tyvi ja sivut vaan niin hekvetin kipeet etenkin öisin ja aamuisin ettei tosikaan. Rupee huumori loppumaan, nyt viikko tätä toista kurkkukipuaaltoa menossa eikä loppua näy.

        Aivan ku olisin kirjottanu omasta flunssastani! Lähin myös etsimään tietos tästä kielikivusta ja ihan samoja oireita! Koronaa tosiaan ei ole. Selkeästi nyt liikkeellä jotain tällaista virusperäistä flunssaa, jossa oireet tällaisia. Ja mä kun juuri aattelin, että olisin paranemassa ja päässyt tuosta nielun kipuilusta eroon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mullaki sama sattu yhessä kohti ihan sootanasti kurkkuun ja nyt se loppu ja sattuu vaan kielen takaosaan tonne vasemmalle puolelle.

        Öööh. Itelläki oli poskiontelontulehdus ja kurkkukipua. Nyt ollu ehkä viikon kielen takaosa vasemmalta puolelta kipeä. Käy kipeää ku puhuu ja nielasee. Ei pysty oikeen ruuastakaan nauttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Öööh. Itelläki oli poskiontelontulehdus ja kurkkukipua. Nyt ollu ehkä viikon kielen takaosa vasemmalta puolelta kipeä. Käy kipeää ku puhuu ja nielasee. Ei pysty oikeen ruuastakaan nauttia.

        Niin ja illalla tulee kipu. Päivällä ei oikeastaan mitään


    • Tönkkö kieli

      Täällä myös kielen perällä toispuoleista kipua. Hartiat ovat tulehtuneet ja jumissa kaulaa myöten. Ajattelin johtuvan siitä. Flunssaa ei ole. Ibuprofeiinilla ja lihasvoiteilla olen hoitanut hartiatulehdusta, mutta nyt aion kokeilla myös tuota magnesiumia ja b-vitamiinia. Sen verran kiusallinen tunne kielessä, kun ei pysty kunolla syömäänkään. Iltaa kohti pahenee, aamulla ja päivällä tuskin yhtään kipua kielessä.

    • pperreee

      Kompataan B-12 vitamiinin vajausta/puutosta. Täällä yksi jonka kieli oireilee kivusta. Kielen reuna on ajoittain kipeä. Jokin aika sitten todettu B-12 vitamiinin puutos ja kielen kipeytyminen alkoi samoihin aikoihin kun puutosoireet ovat alkaneet.

    • ............

      Mulla myös kielen tyvi ollut kipeä, etenkin liikuttaessa. Minulla oli sitkeä flunssa kesällä. Flunssaan liittynyt kova yskä uusi lievempänä pari nkertaa viime syksyn aikana. Joulukuussa alkoi kiertävä nielukipu sekä epämääräiset kiertävät suun limakalvo-oireet (pienet haavaumat, ientulehdusta nuistuttavat oireet). Nyt kevättalvella, helmikuun lopulla, alkoi tämä kielen tyven kipuilu, joka aina välillä poistuu.

      Kertokaa please te, joilla on aiemmin alkanut tämä kieli-oireilu, että miten vointinne on kehittynyt ja millaisia selityksiä mahdollisesti olette oireillenne saaneet?

    • juubelis1

      Kurkku oli ensin kipeä viikon verran ja oli myös yskää, jonka jälkeen kielen takaosa ja takasivut kipeytyivät, eli nyt sattuu esim kieltä liikuteltaessa tai niellessä tai haukutellessa. Myös nuhaa. Nämä omat omat oireet ja alkai tässä huhtikuun alussa.

    • näinjjoo

      Poskiontelontulehdus oli itellä näiden oireiden kanssa. Räkä valuu yöllä kurkkuun jonka johdosta kurkku ja kieli kipeytyy, Päivällä taas paranee.

    • Kielikipeä

      No mulla itsellä on semmoisia pieniä kilenvärisiä patteja. Ja kieli on sivulta kipeä..

    • sama vika111

      itselläni on ollut tämä jo 3 viikkoa menossa. Alussa oli miedompaa, kieli kipeä vain iltaisin/yöllä, mutta nyt jo pahentunut viikon verran ollut sama kipu päivälläkin.
      Kieli kipeä sivusta ja takaa, kielen liikuttuminen sattuu( tuntuu kuin jänteet repeisivät)
      syöminen on vaikeeta ja iltaisin tekee vaikeeta saada ruoka alas.
      Nieltäessä tuntuu kuin kieli lähtisi mukana. Kertokaa mistä tämä johtuu!!!

      • kk1233

        Sama. Päälle viikon oli kieli kipeä. Aloitin vitamiinien syönnin ja pesin suun ja hampaat hyvin. Kielikipu hävisi hetkeksi, kunnes viikko myöhemmin alkoi kauhea kurkkukipu. Pakko ottaa buranaa monta kertaa päivässä. Syön vieläkin vitamiineja ja juon paljon nestettä. Olen myös kurlannut suolavettä, mutta ei tunnu auttavan. Emt mikä mahtaa olla. Kurkussa tuntuu olevan paljon limaa.


    • -JP-

      Oottekos miettineet että olisi jotain home ongelmia asunnossa?
      Minulla kyseisiä ollut jo 3 kk ja v...taa. Asun vanhassa talossa ja mietiskelin kyseistäkin yhteyttä?

    • apua kiireesti

      Minulla on kielen sivulla patti joka on vähän tumma ja sitä koskee kokoajan
      Olen vasta 12v mitä teen

      • tii69

        Mene näytämään lääkärille tai hammaslääkärille


    • koivujatähti2

      Onkohan sinulla stressiä ja pureskelet yöllä tietämättäsi kieltä (huomasin tekeväni sitä myös päivisin). Näin kävi minulle. Juoksin lääkäreissä kuukausi tolkulla. Onneksi pääsin limakalvoihin erikoistuneen hammaslääkärin pakeille ja hän ehtotti hammastahnan vaihtamista. Apteekista saa Parandontax nimistä tahnaa, joka ei sisällä ainesosia jotka ärsyttävät limakalvoja. Juotavaksi kamomilla teetä. Kaksi päivää ja ongelma poissa :)

    • Kivuissani

      Olin tosi kovassa flunssassa mutta onneksi vain kahen päivän ajan. Tämän jälkeen tullu ihan älyttömän kovat kivut kielen takaosan oikealle ja vasemmalle puolelle. Puhuminen sattuu mutta kosketus kielellä on pahin.

    • KyllästynytKärsimään

      Oon ollut terveenä ja yhtenä aamuna heräsin ja huomasin että kun liikuttelen kieltä niin se sattuu kielen sivussa takana. Se kipu on kestänyt vähän aikaa mennyt pois tullut päivän päästä takaisin. Käyny toleen jo 3 kertaa.... Pahiten sattuu kun työnnän kielen ulos sille puolelle mistä se on kipeä., nielaisukin sattuu... pliiss... autakaa en jaksa tätä enää... :'(

    • Jonni

      Ryyppäys vie b-vitamiineja, josta b12 puute tekee vasemman puolen takaosan sivun aamuksi polttavaksi ja sen jälkeen kuin olisi purrut. Jos et ole ryypännyt kielii tulehduksesta.

    • Anonyymi

      enoo ruupannu vain yskä kova ja kurkku nieli kielikin jo kipeeä, ei auta mikäään, apua , maailma sortuu päälleni.

    • Anonyymi

      What! Mikä homma mulla nää kaikki samat oireet nyt, osaako kukaan sanoa mikä tää on, mistä johtuu ja mikä auttaa. Mulla puhe yhtä sössötystä ja kieli jo iha turta :(

      • Anonyymi

        Oispa kiva kun aiemmin kommentoineet kävisivät kertomassa mikä auttoi. Itsellänikin just samat oireet..


    • Anonyymi

      On ollut kipua kielessä silloin tällöin. Se parantuu itsestään, pitää malttaa vain odottaa.

    • Anonyymi

      Joo. Mulla kielen takaosa oikealta puolelta kipeä aina nieltäessä, haukoteltaessa ja vähä ku kieltä työntää suusta ulos. Eka ajattelin, että oiskoha afta tuolla jossai mut ilmeisesti liittyy nyt kuitenkin jotenki edeltävään pieneen flunssaan. Monella muullakin ilmeisesti ollut samaa🧐🧐

    • Anonyymi

      Sama vika täälläkin. Kielen tyvi tuntuu kipuilevan ja korvakäytävissä myös jännitynyt/ kipeähkö fiilis. Eikö kukaan ole sanut vielä vastausta tähän 10 vuoteen keskustelun aloittamisesta? :D

    • Anonyymi

      Mulla ihan sama juttu..välillä pitkällä kielen vasemmalla ja välillä oikealla..Burana vie kivun pois.

    • Anonyymi

      Sama täällä, kieli kipeä reilun viikon nyt, korvassa ja kurkussa myös vähän kipua. B12 tankkaus menossa, mutta muuta en oikein keksi testattavaksi.

    • Anonyymi

      Minulla oli kieli tosi kipeä pitkään, lääkärit eivä oikein noteeranneet valituksiin. Mutta löysin syyn täältä netistä, kielessä oli vaaleaa katetta ja se viittasi hiivasieni tulehdukseen. Soitin Pihlajalinnan netti lääkärille ja selostin hänelle tilanteen niin, lääkäri kirjoitti minulle 2 hiiva läähettä, geeliä 4 kertaa päivässä suuhun ja taplettija 1 kappele viikossa 3 kk kuuri.
      Nyt on viikko kulunut ja KIELI on melkein terve, mutta kuuria täytyy jatkaa loppuun saakka.

    • Anonyymi

      Voi olla sieni? Asia selviää heti hammaslääkärissä jos siellä käyt? Tuntee koko suun anatomian ja näkee sun tilan kuin otaanäyteen suusta.Terveysasema sit näytille. Yleislääkäri voi sanoa ei mitään.

    • Anonyymi

      Täällä myös tämä mystinen kielivaiva riesana.

      Tiistaina kävin tekemässä lumityöt hieman kevyissä vaatteissa ja keskiviikkoaamuna oli kurkku kipeytynyt. Kipu tuntui kurkun oikealla laidalla ja vielä paremmin kielen takaosassa. Torstaina kipu oli aika voimakasta ja vaikeutti syömistä, sen lisäksi aivastutti voimakkaasti ja nenän vuotamista esiintyi. Perjantaina se oli lähes poissa, kunnes illalla palasi takaisin ja paheni lauantai-aamuun entisestään. Lauantai-aamuna heräsin siihen kun näin unta että tukehdun ja herätessäni oikeasti luulin tukehtuvani, kurkku oli todella kutiseva ja kipeä ja sitkeää limaa irtosi noin puolen tunnin ajan ennen tilanteen helpottamista. Päivällä tilanne oli rauhallinen. Lauantaina illalla kipua oli sen verran että kahden pehmeän hot dogin syöminen kesti tunnin ja vaati kolme lasia juotavaa. Nyt sunnuntaiaamuna kipu on niin kova että en voisi kuvitellakaan laittavani mitään kiinteää ruokaa suuhun, kipu myös säteilee toisinaan hieman oikeaan korvaan ja oikeanpuoleisiin hampaisiin sekä ylä että alapuolelle. Myös molempiin leukaperiin tuntuu säteilevän kun välillä kurkku/kieli kipuilevat aaltomaisesti ilman nielaisemistakin..

      Muistaakseni nielu- ja kitarisat poistettu, koronatestit negatiivisia ja kuumeilua ei ole, vain pientä lämpöä. Pelottaa kamalasti että tuolla kurkussa on jokin paise joka tämän aiheuttaa, töihin pitäisi vanhuspuolelle mennä tänään mutta eihän siitä tule mitään kun ei kärsi edes puhua kunnolla, jos yrittää puhua niin ettei satuta tuota kieltä ja nielua lisää, puhe on limaista mongertamista josta ei kukaan saa selvää.

      Yritän kovasti muistaa tulla tulevaisuuden kielikipuisille kertomaan tänne miten itselle kävi tämän kanssa kun kaikki muut aiemmat päivittäjät ovat johonkin kadonneet.

      • Anonyymi

        Viimeisin mystisen kielivaivan riivaama jatkaa kertomusta.

        Töissä tuli iltavuoro käytyä taputtelemassa 1g panadolin voimin, puhumaan pystyy kyllä mutta mitä enemmän puhuu, sitä kipeämpää nieleminen tekee. Tässä mielessä y
        eilinen iltavuoro kostautui niin että viimeyö meni 4 tunnin katkonaisilla unilla ja aamulla edes se 1g panadol ei enää meinannut auttaa kipuun laisinkaan. Aamupalaksi sain kurkusta alas vain vajaan kulhollisen vedellä liruksi laimennettua kaurapuuroa ja sekin tuskan kanssa. Kipu oli myös siirtynyt kielen takaosan lisäksi myös alemmas kurkkuun ja säteili varsinkin oikeanpuoleiseen korvaan polttavana jomotuksena. Kurkku tuntui myös ahtaammalta kuin eilen, aamulla ottamani 1/2 heinix tabletti raapi kurkkua ikävästi joka kertoo siitä että kurkku tosiaan on tavallista turvonneempi sisältäpäin.

        Hakeuduin päivystysavusta puhelimessa saamieni ohjeiden mukaan meidän terveyskeskuksen päivystykseen jonottelemaan nieluviljelyyn, jonka perusteella tuolla kurkussa on jokin viruksen aiheuttama tulehdus. Tulehdusarvokin oli vain 4 joten suurempaa aihetta huoleen ei lääkärin mukaan ole. Imusolmukkeet ovat turvoksissa ja kipeät oikealta puolelta johon kipu keskittyy.

        Sain kuitenkin kipujen vuoksi mukaan panacod reseptin ja vaikka en pahemmin tykkää kipulääkkeitä syödä niin tänään oli pakko nöyrtyä ja käydä hakemassa nuo panacodit sekä ottaa ne käyttöön. Panacod auttoikin melko hyvin särkyyn ja sain päivällä jopa syötyä ensimmäistä kertaa moneen päivään kunnolla sekä hieman nukuttuakin.

        Ohjeena oli että mikäli tuo kipu ei ala menemään ohi tai panacod ei riitä sitä helpottamaan tai muita oireita ilmenee, niin täytyy palata takaisin päivystykseen ja sitten aletaan tutkia sen aiemmin mainitun nielupaiseen mahdollisuutta. Nyt on kuulemma sitkeitä virustauteja liikenteessä ja sairaanhoitaja kertoi että kipu saattaa kestää kaksikin viikkoa.. Toivottavasti helpottaisi ennen sitä, tai kunhan ei ainakaan pahenisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viimeisin mystisen kielivaivan riivaama jatkaa kertomusta.

        Töissä tuli iltavuoro käytyä taputtelemassa 1g panadolin voimin, puhumaan pystyy kyllä mutta mitä enemmän puhuu, sitä kipeämpää nieleminen tekee. Tässä mielessä y
        eilinen iltavuoro kostautui niin että viimeyö meni 4 tunnin katkonaisilla unilla ja aamulla edes se 1g panadol ei enää meinannut auttaa kipuun laisinkaan. Aamupalaksi sain kurkusta alas vain vajaan kulhollisen vedellä liruksi laimennettua kaurapuuroa ja sekin tuskan kanssa. Kipu oli myös siirtynyt kielen takaosan lisäksi myös alemmas kurkkuun ja säteili varsinkin oikeanpuoleiseen korvaan polttavana jomotuksena. Kurkku tuntui myös ahtaammalta kuin eilen, aamulla ottamani 1/2 heinix tabletti raapi kurkkua ikävästi joka kertoo siitä että kurkku tosiaan on tavallista turvonneempi sisältäpäin.

        Hakeuduin päivystysavusta puhelimessa saamieni ohjeiden mukaan meidän terveyskeskuksen päivystykseen jonottelemaan nieluviljelyyn, jonka perusteella tuolla kurkussa on jokin viruksen aiheuttama tulehdus. Tulehdusarvokin oli vain 4 joten suurempaa aihetta huoleen ei lääkärin mukaan ole. Imusolmukkeet ovat turvoksissa ja kipeät oikealta puolelta johon kipu keskittyy.

        Sain kuitenkin kipujen vuoksi mukaan panacod reseptin ja vaikka en pahemmin tykkää kipulääkkeitä syödä niin tänään oli pakko nöyrtyä ja käydä hakemassa nuo panacodit sekä ottaa ne käyttöön. Panacod auttoikin melko hyvin särkyyn ja sain päivällä jopa syötyä ensimmäistä kertaa moneen päivään kunnolla sekä hieman nukuttuakin.

        Ohjeena oli että mikäli tuo kipu ei ala menemään ohi tai panacod ei riitä sitä helpottamaan tai muita oireita ilmenee, niin täytyy palata takaisin päivystykseen ja sitten aletaan tutkia sen aiemmin mainitun nielupaiseen mahdollisuutta. Nyt on kuulemma sitkeitä virustauteja liikenteessä ja sairaanhoitaja kertoi että kipu saattaa kestää kaksikin viikkoa.. Toivottavasti helpottaisi ennen sitä, tai kunhan ei ainakaan pahenisi.

        Nyt tässä yön tunteina valvoessa ja unirytmiä ensiyön yövuoroa varten kääntäessä tuli tämä mystinen tapaus mieleen ja jatkan tosiaan vielä tätä omaa kertomusta tähän sen verran että vielä yhden kerran päivystyksessä paise-epäilynä kävin ja lopulta 5 päivää panacodia söin ennenkuin kurkkukipu lopulta alkoi väistymään sen verran että pärjäsi normaaleilla miedommilla särkylääkkeillä.

        Minulla selkeää aiheuttajaa ei koskaan löytynyt, crp arvot oli matalat ja nieluviljelyt täysin puhtaat koko tapauksen ajan, koronatestitkin negatiiviset ja influenssa oli sairastettu paria kuukautta aiemmin joten sekään ei todennäköisesti tuota ollut aiheuttamassa.

        Lopputulema omalla kohdalla oli tosiaan se että elimistössä oli joku suurempaa flunssaa aiheuttamaton virus riekkumassa ja sen vuoksi varsinkin toiselta puolelta kaulaa imusolmukkeet turposivat niin paljon että painoivat jotakin hermoja ja siitä aiheutui se nieltäessä korvaan säteilevä terävä kivun tuntemus.

        Omituisin tauti kyllä miesmuistiin, en muista koskaan tuollaista olleen. Tsemppiä paljon kaikille nykyisille ja seuraaville kärsijöille!


    • Anonyymi

      Miten kauan teillä kesti tämä kielikipu? Itsellä oli muutama viikko sitten poskiontelotulehdus ja yskää on vieläkin. Myös kielen vasen takaosa kipeä ja säteilee korvaan saakka.

    • Anonyymi

      Samoja oireita mullakin. Ensin kurkkukipu, toispuoleinen, sitten kielikin tuli kipeäksi. Kurkussa näkyy jokin vaalea kohouma ja kielen sivussakin outoja patteja. Viljelyt oli negatiiviset, joten odottelen ylihuomisen lääkärikäyntiä. Flunssia sairastanut lokakuusta lähtien....ihan outoa, ja imusolmuke kaulalla turvonnut koko ajan. Kyllähän tämä on pelottavaa, kun lisäksi muu vakava sairaus taakkaa.

      • Anonyymi

        Kerro mitä lääkäri sanoi. Onko joku flunssan jälkitauti?


    • Anonyymi

      Sama vaiva täälläkin. Flunssa sairastettu, poskiontelon ja korvan tulehdukseen söin antibioottikuurin (crp oli 30). Korvatulehdus helpotti mutta yskä ja kielikipu jäi. Iltaisin särkee niellä ja liikutella kieltä.

    • Anonyymi

      Sama vaiva. Todella ärkkä flunssa jonka jälkitautina poski- ja otsaontelotulehdus. Ultraäänellä diagnosoitu ja CRP 44. Antibioottikuuri ja alkoi helpottamaan kunnes antibioottikuurin lopulla iski kova toispuoleinen kurkkukipu. Kurkkukipu levisi koko kurkkuun ja kävin uudestaan lääkärissä. CRP 5 ja lääkäri sanoi vain että ehkä huono tuuri ja satuin saamaan uuden flunssan. Kuitenkaan mitään muuta flunssan oiretta ei ole. Kurkku vaan koko ajan enemmän kipeä ja nyt parin viime päivän aikana kieli tullut kipeäksi etenkin liikuteltaessa. Nyt kurkkukipu jatkunut kaksi viikkoa ja terveenä olin viimeksi kuukausi sitten. :/

    • Anonyymi

      Ööm onks se normaalii ku mulla on sellainen juttu että mä pystyn koskee mun kielellä mun nieluun ja jos laitan sormet suuhun ni ei tuu oksennus refleksii🤔🤨

    • Anonyymi

      Samat oireet täällä. Tulin kipeeksi 6 vk (!) sitten. Perus flunssa, kurkkukipu, nuha, pientä lämpöä. Jäin saikulle ja hoidin itseäni särkylääkkeillä, levolla ja nesteillä. Olo helpotti, menin töihin ja kerkesin tekemään 4 työpäivää, kunnes heräsin yöllä siihen, että kurkku aivan turvonnu ja yskiminen sattui keuhkoputkeen. Kävin terveyskeskuksessa, angina neg, crp 5,2, lämpö 37,5c. Ei mitään, meet kotiin ja lepäät. Ok. Lepäsin viikon, ei mee ohi, yskittää ja nenä aivan tukossa, ainoastaan lämpö hävisi. Lääkäri soitti ja kirjoitti Avamysin ja Duact reseptit. No ne auttoi sen verran, että nenän kautta pystyn hengittämään, mutta silti sitä limaa on tuolla syvällä nenässä. Joka ikinen päivä myös huuhtelin ja huuhtelen edelleen sarvikuonolla nenäni. Kun Duact kuuri loppui, mulla alkoi tämä outo kielikipu, joka nyt kestänyt about 2 vk. Aina välillä vaihtaa puolta, joskus päiviä kun ei ole kipeä. Kipu tuntuu kielen sivussa perällä ja myös tuolla alhaalla kurkussa, mutta se on erilaista kun perus kurkkukipu, tuntuu tuolla vähän niinku imusolmukkeiden kohdalla. Joka kerta kun herään, kurkku turvonneempi ja arka, kieli kipeä, nenä tukossa ja yskin kun hullu sitä limaa. Päivän mittaan vähän helpottaa oireet. Burana auttaa kielikipuun. Ai nii, otin myös netin kautta yhteyttä saikkariin kun kielikipu alkoi, kuulemma, ihan tavallinen flunssa ja on paranemassa päin. Kissan paskat. En jaksa enää soitella sinne, ei ne mitään tee. Antibioottikuuria eivät silloin aiemmin suostuneet antaa, koska crp matala.

      • Anonyymi

        Täytyy lukea oikein paremmin kirjoitukset. Nyt selailin nopeasti.
        En huomannut sanaa "afta"a.
        Onko teillä aivan toisenlaista.
        Minulla taisi olla taas tuota.
        Nyt vaan kielen alla, pahassa paikassa. Ostin tuon Aftex.
        Kieli polttelee jo aijemmin, kuiva suu hankaloittaa yöllä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1706
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1325
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1220
    4. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      3
      1216
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      143
      1193
    6. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1086
    7. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1075
    8. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      1035
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      6
      986
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      884
    Aihe