ENSIMMÄINEN KORINTTILAISKIRJE
Paavali tuli Korinttiin Ateenasta v. 50 j.Kr.
Paavali perusti Korinttiin seurakunnan, jota hoiti puolisentoista vuotta (Apt. 18:1-17).
Valtaosa Korintin seurakuntalaisista oli pakanuudesta kääntyneitä.
Paavalin kirjeet Korintin seurakunnalle ovat koko UT:n tärkeimpiä kirjoja.
Korinttilaiskirjeissä esiintulevat aiheet ja ongelmat ovat ajankohtaisia ja tärkeitä myös meille.
Sen huomaamme pian!
KORINTIN KAUPUNKI
Korintin kaupunki oli Paavalin aikoihin roomalaisten hallinnassa oleva kukoistava kauppakaupunki.
Hyvistä merellisistä yhteyksistä johtuen Korintin kaupungilla oli paljon yhteyksi eri puolille sen ajan maailmaa.
Tämä toi mukanaan monia ongelmia; sivettömyyttä ja hillittömyyttä.
Kaupungissa asui paljon köyhää väkeä, mutta paljon oli myös rikkaita.
Korintin satamakaupunkiin virtasivat nopeasti sen ajan uudet uskonnolliset aatteet kristinuskon lisäksi.
KORINTIN SEURAKUNNAN TILANNE
Paavali oli saanut kuulla, etteivät Korintin seurakunnan asiat olleet hyvin.
Korintin seurakunta oli kummallinen sekoitus hengellisyyttä, mutta samalla seurakunnassa ilmeni hillittömyyttä julkisynteineen.
Paavalin oli puututtava tilanteeseen.
1. KORINTILAISKIRJEEN SISÄLTÖ
1. Kor.1-9 Tervehdys
1. kor.1:10:-4:21 Korintin seurakunnan riitaisuudet
1. Kor. 5:1-6:20 Seksuaalisuus
1. Kor. 7:1-40 Avioliitto
1. Kor. 8-11 Pakanallinen ja kristillinen Jumalanpalvelus
1. Kor. 12-14 Armolahjat
1. Kor. 15 Ylösnousemus
1. Kor. 16 Kirjeen päätös
---
1. Kor. 1:1-9 ALKUTERVEHDYS JA KIITOSSANAT
1:1 Paavali, Kristuksen Jeesuksen kutsuttu apostoli Jumalan tahdosta, ja veli Soostenes
1:2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
1:3 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
1:4 Minä kiitän Jumalaani aina teidän tähtenne siitä Jumalan armosta, joka on annettu teille Kristuksessa Jeesuksessa,
1:5 että kaikessa olette rikastuneet hänessä, kaikessa puheessa ja kaikessa tiedossa,
1:6 sen mukaan kuin todistus Kristuksesta on teissä vahvistettu,
1:7 niin ettei teiltä mitään puutu missään armolahjassa, teidän odottaessanne meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestystä.
1:8 Hän on myös vahvistava teitä loppuun asti, niin että te olette nuhteettomat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen päivänä.
1:9 Jumala on uskollinen, hän, jonka kautta te olette kutsutut hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, yhteyteen.
Paavali osoittaa kirjeensä Korintissa olevalle Jumalan seurakunnalle, mutta haluaa myös kaikkien muidenkin kristittyjen lukevan/tutkivan sitä (j.2).
Kristittyjen tuntomerkki on, että he ”huutavat avuksensa Herran Jeesuksen Kristuksen nimeä”. Kristitty löytää myös aina kiitoksen aihetta. Ainakin voimme kiittää Jumalaa ARMOSTA, joka on meillekin annettu Jeesuksessa Kristuksessa (j. 4). Erityisesti Paavali kiinnittää huomiota Korintin seurakunnan rikkauteen; sillä on enemmän armolahjoja kuin millään muulla seurakunnalla (j. 5-7).
--
Pohdittavaa:
1) Paavali sanoo Korintin seurakunnan jäseniä pyhiksi. Rohkenetko sinä kutsua itseäsi pyhäksi?
2)Paavali aloittaa tervehdyksensä hyvin myönteisessä ja rohkaisevassa sävyssä. Tulisiko meidän ottaa oppia tässä mielessä Paavalista?
1. Korinttilaiskirje 1:1-9, Pyhät ja kiitollisuus (Osa 1)
30
782
Vastaukset
- Miksi sinä taas?
Aloitit nämä tyhjänpäiväiset luentosi, jotka paljastavat tekopyhyytesi.
VOI ei!
Miksi sinä taas? Aloitit nämä tyhjänpäiväiset luentosi, jotka paljastavat tekopyhyytesi.
---
Eihän näitä ole pakko lukea, jos kokee ne turhiksi.
Jos Raamatun lukeminen ja siitä keskusteleminen eivät kiinnosta, niin voit aivan hyvällä omallatunnolla ohittaa nämä ketjut.
Anna vain niiden rauhassa keskustella, joille tämä Raamatun Sanasta keskusteleminen on tärkeää.
Kun olet tätä raamattukeskustelua seurannut ja oppinut tuntemaan ainakin
ne ihmiset, jotka jatkuvasti samalla nimimerkillä kirjoittavat, että
ketkä heistä ovat mielestäsi pyhiä ja ketkä tekopyhiä?TeuvoSuni:
"... ketkä heistä ovat mielestäsi pyhiä ja ketkä tekopyhiä"?
---
Vaikea minun on alkaa jakomieheksi. Annan sen tässä vaiheessa mielelläni toisten tehtäväksi.
Ihmisen pyhyys ei tarkoita synnittömyyttä.
Tekopyhyys näkyy meidän teoissamme.
Ei tunnu uskottavalta, jos suullamme väitämme tuntevamme Jumalan, mutta teoillamme kiellämme hänet (Tiit. 1:16).
Jeesus opettaa vuorisaarnassaan, mitä on oikeanlainen hyväntekeväisyys, rukous ja paasto (Matt. 6:1-18).
Jeesus opetti , että kaiken hengellisen elämän tuli vaikuttaa salaa, luonnollisesti ja eleettömästi.
Fariseuksille tuli almujen antamisesta, rukouksesta ja paastosta tapa, jolla he halusivat korostaa omaa erinomaisuuttaan (Matt. 6:2-7).
Fariseusten ulkokultainen asenne näkyy mm. sen fariseuksen rukouksessa, jota Jeesus kuvaa eräässä puheessaan (Lk. 18:9-14).
Mies sanoo: "Jumala, minä kiitän sinua, etten ole niin kuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, en myöskään niin kuin tuo publikaani. Minä paastoan kahdesti viikossa ja annan kymmenykset kaikista tuloistani” (Lk.18:11,12).
Fariseus oli hurskas mies, tunsi Raamattunsa, osasi rukoilla ja eli jumalisesti.
Jeesuksen mukaan hän ei kuitenkaan mennyt kotiinsa vanhurskaana, Jumalalle kelpaavana, Jumalan hyväksymänä.
Toisin oli publikaanin, veronkerääjän laita. Hän jäi temppelin takaosaan. "Hän ei edes tohtinut nostaa katsettaan taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'." (Luuk.18:13.)
Mies oli hengessään köyhä. Hänellä oli Jumalalle tuotavana vain oma syntinen sydämensä ja elämänsä.
Jeesus todisti hänestä: "Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskautettuna ohi tuon toisen. Jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka alentaa itsensä, se ylennetään” (14).Tapio522 kirjoitti:
TeuvoSuni:
"... ketkä heistä ovat mielestäsi pyhiä ja ketkä tekopyhiä"?
---
Vaikea minun on alkaa jakomieheksi. Annan sen tässä vaiheessa mielelläni toisten tehtäväksi.
Ihmisen pyhyys ei tarkoita synnittömyyttä.
Tekopyhyys näkyy meidän teoissamme.
Ei tunnu uskottavalta, jos suullamme väitämme tuntevamme Jumalan, mutta teoillamme kiellämme hänet (Tiit. 1:16).
Jeesus opettaa vuorisaarnassaan, mitä on oikeanlainen hyväntekeväisyys, rukous ja paasto (Matt. 6:1-18).
Jeesus opetti , että kaiken hengellisen elämän tuli vaikuttaa salaa, luonnollisesti ja eleettömästi.
Fariseuksille tuli almujen antamisesta, rukouksesta ja paastosta tapa, jolla he halusivat korostaa omaa erinomaisuuttaan (Matt. 6:2-7).
Fariseusten ulkokultainen asenne näkyy mm. sen fariseuksen rukouksessa, jota Jeesus kuvaa eräässä puheessaan (Lk. 18:9-14).
Mies sanoo: "Jumala, minä kiitän sinua, etten ole niin kuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, en myöskään niin kuin tuo publikaani. Minä paastoan kahdesti viikossa ja annan kymmenykset kaikista tuloistani” (Lk.18:11,12).
Fariseus oli hurskas mies, tunsi Raamattunsa, osasi rukoilla ja eli jumalisesti.
Jeesuksen mukaan hän ei kuitenkaan mennyt kotiinsa vanhurskaana, Jumalalle kelpaavana, Jumalan hyväksymänä.
Toisin oli publikaanin, veronkerääjän laita. Hän jäi temppelin takaosaan. "Hän ei edes tohtinut nostaa katsettaan taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'." (Luuk.18:13.)
Mies oli hengessään köyhä. Hänellä oli Jumalalle tuotavana vain oma syntinen sydämensä ja elämänsä.
Jeesus todisti hänestä: "Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskautettuna ohi tuon toisen. Jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka alentaa itsensä, se ylennetään” (14).jos et näistäkään keskustelijoista pysty tunnistamaan,
kuka puhuu totta ja kuka valehtelee. Vai uskotko luterilaisten piispojen
ja pappien tavoin: "Ettei kukaan meistä voi tietää totuutta,
ja joka sanoo sen tietävänsä on hänestä jo silloin tullut toisten tuomitsija."
Jos näin uskot, niin uskotko myös, että Jeesus valehteli, kun sanoi:
"Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko touuden.
Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee ja
ilmoittaa teille, mitä on tuleva. Hän kirkastaa minut, sillä sen,
minkä hän teille ilmoittaa, hän saa minulta. Kaikki, mikä on Isän,
on myös minun. Siksi sanoin, että hän saa minulta sen, minkä hän teille ilmoittaa.
Vielä vähän aikaa, ettekä te näe minua, taas vähän aikaa, ja te näette minut."TeuvoSuni kirjoitti:
jos et näistäkään keskustelijoista pysty tunnistamaan,
kuka puhuu totta ja kuka valehtelee. Vai uskotko luterilaisten piispojen
ja pappien tavoin: "Ettei kukaan meistä voi tietää totuutta,
ja joka sanoo sen tietävänsä on hänestä jo silloin tullut toisten tuomitsija."
Jos näin uskot, niin uskotko myös, että Jeesus valehteli, kun sanoi:
"Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko touuden.
Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee ja
ilmoittaa teille, mitä on tuleva. Hän kirkastaa minut, sillä sen,
minkä hän teille ilmoittaa, hän saa minulta. Kaikki, mikä on Isän,
on myös minun. Siksi sanoin, että hän saa minulta sen, minkä hän teille ilmoittaa.
Vielä vähän aikaa, ettekä te näe minua, taas vähän aikaa, ja te näette minut."TeuvoSuni: "...jos et näistäkään keskustelijoista pysty tunnistamaan,
kuka puhuu totta ja kuka valehtelee".
---
En tunne ketään keskustelijoista henkilökohtaisesti, joten vaikea minun on alkaa heitä "ruotimaan" näin julkisesti.
Minulle Raamatun Sana on uskon, opin ja elämän korkein ohje.
Jos jossain kohden olen itse siitä poikennut, niin mielelläni otan vastaan nuhteita.Tapio522 kirjoitti:
TeuvoSuni: "...jos et näistäkään keskustelijoista pysty tunnistamaan,
kuka puhuu totta ja kuka valehtelee".
---
En tunne ketään keskustelijoista henkilökohtaisesti, joten vaikea minun on alkaa heitä "ruotimaan" näin julkisesti.
Minulle Raamatun Sana on uskon, opin ja elämän korkein ohje.
Jos jossain kohden olen itse siitä poikennut, niin mielelläni otan vastaan nuhteita.ja vaikka hän ei vielä olisikaan päässyt ahtaasta portista sisälle Kristuksen
kohtaamiseen, niin hän ei kyllä lähde suurin elein hyökkäämään jo
Totuuden Hengen saanutta ihmistä vastaan, tehden hänestä henkisesti sairaan,
narsistin jne. kuten itsevarmat ja Saatanan tekopyhittämät ihmiset tekevät.
Vaan hän rauhallisesti seuraa kiivastakin keskustelua miettien
asioita sydämessään Jumalan edessä. Tiedän tämän varsin hyvin omasta
menneisyydestäni.
Tämän raamattukeskustelunkin säännöt on tehty täysin tämän maailman
jumalan, Saatanan, toiveiden mukaisesti, joiden tarkoituksena on
yksinomaan pitää totuus piilossa. Olethan saanut nähdä mitä kirjoituksille
silloin tapahtuu, kun niissä toimitaan kuten Raamattu kehottaa:
"Nuhtele syntiä tekeviä kaikkien kuullen, jotta muutkin pelkäisivät."
Varsin pikaisesti ne poistetaan.
Ei ketään ihmistä tarvitse kasvoista kasvoihin nähdä saadakseen
selville mikä henki hänen sydämessään vaikuttaa,
sillä onhan kirjoitettu:
"Hedelmistä te heidät tunnette."
Joten jokainen kirjoitus, jonka joku ihminen tänne kirjoittaa
paljastaa heti Totuuden Hengen saaneelle ihmiselle mikä henki
tuon ihmisen sydämessä asustaa. Se onnistuu Kristuksen Hengen avulla:
"Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, kuuntelee meitä,
mutta joka ei ole Jumalasta, se ei meitä kuuntele.
Tästä me tunnemme Totuuden Hengen ja eksytyksen hengen."
Se minun on pakko sinulle sanoa, ettei sinun sydämessäsi asuva henki
ole Totuuden Henki. Sillä tämän Hengen johdossa et olisi laittanut
suurta kiitosta sellaisten kirjoitusten perään, joissa Totuuden Hengen
saaneesta ihmisestä tehtiin monivammainen sairas, ja jolle sinäkin viestitit
narsistisia terveisiä.
Sitä en toki vielä pysty sanomaan, että onko Jumala jo sydämesi
niin paaduttanut, että Totuuden Hengen saaminen on jo mahdotonta.
Lähiaikojen kirjoituksesi sen kyllä paljastavat, vaikka et sitä uskoisikaan.
"Parempi on nuhdella avoimesti, kuin vaieta rakkauden nimissä.
Rakastavan lyönnitkin ovat rakkautta, vihamiehen suudelma pelkkää vihaa."TeuvoSuni kirjoitti:
ja vaikka hän ei vielä olisikaan päässyt ahtaasta portista sisälle Kristuksen
kohtaamiseen, niin hän ei kyllä lähde suurin elein hyökkäämään jo
Totuuden Hengen saanutta ihmistä vastaan, tehden hänestä henkisesti sairaan,
narsistin jne. kuten itsevarmat ja Saatanan tekopyhittämät ihmiset tekevät.
Vaan hän rauhallisesti seuraa kiivastakin keskustelua miettien
asioita sydämessään Jumalan edessä. Tiedän tämän varsin hyvin omasta
menneisyydestäni.
Tämän raamattukeskustelunkin säännöt on tehty täysin tämän maailman
jumalan, Saatanan, toiveiden mukaisesti, joiden tarkoituksena on
yksinomaan pitää totuus piilossa. Olethan saanut nähdä mitä kirjoituksille
silloin tapahtuu, kun niissä toimitaan kuten Raamattu kehottaa:
"Nuhtele syntiä tekeviä kaikkien kuullen, jotta muutkin pelkäisivät."
Varsin pikaisesti ne poistetaan.
Ei ketään ihmistä tarvitse kasvoista kasvoihin nähdä saadakseen
selville mikä henki hänen sydämessään vaikuttaa,
sillä onhan kirjoitettu:
"Hedelmistä te heidät tunnette."
Joten jokainen kirjoitus, jonka joku ihminen tänne kirjoittaa
paljastaa heti Totuuden Hengen saaneelle ihmiselle mikä henki
tuon ihmisen sydämessä asustaa. Se onnistuu Kristuksen Hengen avulla:
"Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, kuuntelee meitä,
mutta joka ei ole Jumalasta, se ei meitä kuuntele.
Tästä me tunnemme Totuuden Hengen ja eksytyksen hengen."
Se minun on pakko sinulle sanoa, ettei sinun sydämessäsi asuva henki
ole Totuuden Henki. Sillä tämän Hengen johdossa et olisi laittanut
suurta kiitosta sellaisten kirjoitusten perään, joissa Totuuden Hengen
saaneesta ihmisestä tehtiin monivammainen sairas, ja jolle sinäkin viestitit
narsistisia terveisiä.
Sitä en toki vielä pysty sanomaan, että onko Jumala jo sydämesi
niin paaduttanut, että Totuuden Hengen saaminen on jo mahdotonta.
Lähiaikojen kirjoituksesi sen kyllä paljastavat, vaikka et sitä uskoisikaan.
"Parempi on nuhdella avoimesti, kuin vaieta rakkauden nimissä.
Rakastavan lyönnitkin ovat rakkautta, vihamiehen suudelma pelkkää vihaa."TeuvoSuni: "Se minun on pakko sinulle sanoa, ettei sinun sydämessäsi asuva henki
ole Totuuden Henki".
---
Pelkään pahoin, että olet ottanut tuomiovallan omiin käsiisi.
"Älkää sentähden lausuko mitään tuomiota, ennenkuin aika on, ennenkuin Herra tulee, joka myös on saattava valoon pimeyden kätköt ja tuova ilmi sydänten aivoitukset; ja silloin kukin saa kiitoksensa Jumalalta" (1. Kor. 4:5).
Aina löytyy niitä, jotka vaativat uskomaan omalla tavallaan ja liittymään omaan poppooseensa.
Ellei näin tee, saa helposti kirouksen päälleen.
Äitini oli vanhoillislaestadiolainen. Hän opetti, että vain heidän joukossaan voi pelastua.
Kun en liittynyt heihin, minut leimattiin epäuskoiseksi.
Sanot: "Nuhtele syntiä tekeviä kaikkien kuullen, jotta muutkin pelkäisivät." (1. Tim.5:20).
Edellinen jae 1. Tim. 5:19 puhuu seurakunnan vanhimmasta, jota syytetään synnistä. Paavali sanoo, että syytettä ei pidä ottaa vastaan, ellei löydy kahta tai kolmea todistajaa.
Jos nyt sovellat tätä Raamatun kohtaa minuun (vaikka en ole vanhin), niin mitä syntiä minä olen nyt tehnyt (esim. sinua vastaan), josta nyt pitäisi erikoisesti nuhdella?
Mistä löytyy myös ne 2-3 todistajaa?Tapio522 kirjoitti:
TeuvoSuni: "Se minun on pakko sinulle sanoa, ettei sinun sydämessäsi asuva henki
ole Totuuden Henki".
---
Pelkään pahoin, että olet ottanut tuomiovallan omiin käsiisi.
"Älkää sentähden lausuko mitään tuomiota, ennenkuin aika on, ennenkuin Herra tulee, joka myös on saattava valoon pimeyden kätköt ja tuova ilmi sydänten aivoitukset; ja silloin kukin saa kiitoksensa Jumalalta" (1. Kor. 4:5).
Aina löytyy niitä, jotka vaativat uskomaan omalla tavallaan ja liittymään omaan poppooseensa.
Ellei näin tee, saa helposti kirouksen päälleen.
Äitini oli vanhoillislaestadiolainen. Hän opetti, että vain heidän joukossaan voi pelastua.
Kun en liittynyt heihin, minut leimattiin epäuskoiseksi.
Sanot: "Nuhtele syntiä tekeviä kaikkien kuullen, jotta muutkin pelkäisivät." (1. Tim.5:20).
Edellinen jae 1. Tim. 5:19 puhuu seurakunnan vanhimmasta, jota syytetään synnistä. Paavali sanoo, että syytettä ei pidä ottaa vastaan, ellei löydy kahta tai kolmea todistajaa.
Jos nyt sovellat tätä Raamatun kohtaa minuun (vaikka en ole vanhin), niin mitä syntiä minä olen nyt tehnyt (esim. sinua vastaan), josta nyt pitäisi erikoisesti nuhdella?
Mistä löytyy myös ne 2-3 todistajaa?Sallihan Jeesuskin pilkata itseään. Mutta Totuuden Henkeä vastaan
sinä olet kirjoituksillasi noussut.
Miksi sinäkin alat heti puhu tuomitsemisesta, kun totuus saa sydämessäsi
aikaan piston. Eikö sen pitäisi päinvastoin saada sinut miettimään
oman tiesi suuntaan, mihin se johtaa, jos sillä tiellä ei totuutta sallita.
Etkö todella usko siihen, miten suuren vastuun Kristus omilleen antaa, kun sanoo:
"Kun minä uhkaan jumalatonta kuolemalla, asetan sinut vastuusen hänestä.
Ellet sinä puhu hänelle, ellet varoita häntä hänen elämänmenostaan,
hän kuolee syntiensä tähde - ja hänen kuolemastaan minä vaadin tilille sinut.
Mutta jos sinä varoitat jumalatonta hänen vaelluksestaan ja kehotat
häntä kääntymään tieltään eikä hän silti käännyt, hän kyllä kuolee
syntiensä tähden mutta sinä pelastat elämäsi."
Joten koiran virka Kristuksen omien virka tässäkin maassa on.
Suotta ei Paavalikaan kirjoittanut:
"Tähän päivään saakka olemme olleet koko maailman kaatopaikka, ihmiskunnan pohjasakkaa."
Yhden askeleen totuuden suuntaan olet jo ottanut, kun olet hylännyt
vanhoillislestadiolaisen äitisi uskon ja saanut kokea todeksi:
"Viholliset ovat oman talon väkeä."
Vaikka en ole koskaan tuohon kirkon suurimpaan harhaoppiseen lahkoon
kuulunut, niin silti minullakin on taskussa sen nykyisen
pääsihteerin antamat kolme (3)matkalippua helvettiin.TeuvoSuni kirjoitti:
Sallihan Jeesuskin pilkata itseään. Mutta Totuuden Henkeä vastaan
sinä olet kirjoituksillasi noussut.
Miksi sinäkin alat heti puhu tuomitsemisesta, kun totuus saa sydämessäsi
aikaan piston. Eikö sen pitäisi päinvastoin saada sinut miettimään
oman tiesi suuntaan, mihin se johtaa, jos sillä tiellä ei totuutta sallita.
Etkö todella usko siihen, miten suuren vastuun Kristus omilleen antaa, kun sanoo:
"Kun minä uhkaan jumalatonta kuolemalla, asetan sinut vastuusen hänestä.
Ellet sinä puhu hänelle, ellet varoita häntä hänen elämänmenostaan,
hän kuolee syntiensä tähde - ja hänen kuolemastaan minä vaadin tilille sinut.
Mutta jos sinä varoitat jumalatonta hänen vaelluksestaan ja kehotat
häntä kääntymään tieltään eikä hän silti käännyt, hän kyllä kuolee
syntiensä tähden mutta sinä pelastat elämäsi."
Joten koiran virka Kristuksen omien virka tässäkin maassa on.
Suotta ei Paavalikaan kirjoittanut:
"Tähän päivään saakka olemme olleet koko maailman kaatopaikka, ihmiskunnan pohjasakkaa."
Yhden askeleen totuuden suuntaan olet jo ottanut, kun olet hylännyt
vanhoillislestadiolaisen äitisi uskon ja saanut kokea todeksi:
"Viholliset ovat oman talon väkeä."
Vaikka en ole koskaan tuohon kirkon suurimpaan harhaoppiseen lahkoon
kuulunut, niin silti minullakin on taskussa sen nykyisen
pääsihteerin antamat kolme (3)matkalippua helvettiin.Minua vastaan et ole syntiä tehnyt
Kirjoittanut: TeuvoSuni:"
"Totuuden Henkeä vastaan sinä olet kirjoituksillasi noussut".
---
Kertoisitko tarkemmin, jotta tietäisin, missä asiassa olen kirjoittanut vastoin Raamattua ja missä kohtaa minun pitäisi tehdä parannusta!
Sen voit tehdä näin julkisesti, kun olen julkisesti tänne kirjoitellutkin.Tapio522 kirjoitti:
Minua vastaan et ole syntiä tehnyt
Kirjoittanut: TeuvoSuni:"
"Totuuden Henkeä vastaan sinä olet kirjoituksillasi noussut".
---
Kertoisitko tarkemmin, jotta tietäisin, missä asiassa olen kirjoittanut vastoin Raamattua ja missä kohtaa minun pitäisi tehdä parannusta!
Sen voit tehdä näin julkisesti, kun olen julkisesti tänne kirjoitellutkin.Kiittääkö Totuuden Henki sellaista ihmistä, joka halveksii ihmisen sydämessä
asuvaa Kristuksen Henkeä sairaaksi ja narsistikseksi hengeksi,
ja lähtee itekin täysin rinnoin samaan halvekijain kuoroon, joista kirjoitettu on:
"Nyt he kummeksuvat sitä, että te ette enää riennä heidän kanssaan
samaan riettauden virtaan ja syytävät herjauksiaan."TeuvoSuni kirjoitti:
Kiittääkö Totuuden Henki sellaista ihmistä, joka halveksii ihmisen sydämessä
ja lähtee itekin täysin rinnoin samaan halvekijain kuoroon, joista kirjoitettu on:
"Nyt he kummeksuvat sitä, että te ette enää riennä heidän kanssaan
samaan riettauden virtaan ja syytävät herjauksiaan."Etkö todella ymmärrä?
TeuvoSuni:
"Kiittääkö Totuuden Henki sellaista ihmistä, joka halveksii ihmisen sydämessä
ja lähtee itekin täysin rinnoin samaan halvekijain kuoroon,..."
---
Ahaa. tästäkö nyt on kyse.
Kyllä minä näen näitä narsistisia piirteitä itsessäni ja myöskin sinussa.
Emme ole täydellisiä kukaan.
Jos joku niin itsestään luulee, niin hän paisunut, "eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,..." (1. Tim.6:4).Tapio522 kirjoitti:
Etkö todella ymmärrä?
TeuvoSuni:
"Kiittääkö Totuuden Henki sellaista ihmistä, joka halveksii ihmisen sydämessä
ja lähtee itekin täysin rinnoin samaan halvekijain kuoroon,..."
---
Ahaa. tästäkö nyt on kyse.
Kyllä minä näen näitä narsistisia piirteitä itsessäni ja myöskin sinussa.
Emme ole täydellisiä kukaan.
Jos joku niin itsestään luulee, niin hän paisunut, "eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,..." (1. Tim.6:4).ja se kuuluu samaan sarjaan kuin: "Ei kukaan meistä voi tietää totuutta."
Älä unohda sitä, että Saatana käyttää samaa oppikirjaa kuin Kristuskin: Raamattua.
- Trubaduuri
1.) Vain yksi on Pyhä. Ja Hän on Luojamme,
taivaallinen Isä. Kuten ilmestyskirjassa asiasta
osuvasti todistetaankin.
2.) Ei missään nimessä pidä mennä ottamaan oppia Paavalista, vaan nimenomaan Kristuksesta! Hän on aito opettaja ja oikea hyvä Paimen, esikuva ja elävä esimerkki kaikessa.sillä Kristushan kutsui Paavalin esimerkiksi siitä miten hän tässä
lopun ajassa omansa maailmasta pois kutsuu, kouluttaa ja lähettää:
"Mutta minut armahdettiin, jotta Kristus juuri minussa osoittaisi,
kuinka suuri hänen kärsivällisyytensä on. Näin olisin myös vastedes
esimerkkinä niille, jotka uskovat häneen ja saavat ikuisen elämän."- Trubaduuri
TeuvoSuni kirjoitti:
sillä Kristushan kutsui Paavalin esimerkiksi siitä miten hän tässä
lopun ajassa omansa maailmasta pois kutsuu, kouluttaa ja lähettää:
"Mutta minut armahdettiin, jotta Kristus juuri minussa osoittaisi,
kuinka suuri hänen kärsivällisyytensä on. Näin olisin myös vastedes
esimerkkinä niille, jotka uskovat häneen ja saavat ikuisen elämän."Otappas nyt järkeä mukaan noihin hommiisi, hei!
En minä sillekkään mitään mahda, jos sinä olet se Saatana. Katsos, tuon suhteen toimin kuten Kristus opettaa, eli, en ala herjaamaan sinua vaikka sinä herjaat minua, Luojan luomaa, taivaallisen Isän lasta. Enkä tuomitse sinua, pois se siis minusta.
Ja vaikka oletkin henkisesti erittäin sairaan oloinen, niin en anna sinulle muuta neuvoa kuin tämän: Kyllä täällä maan päällä, suomessakin, nämä hyvin koulutetut lääkärit kykenevät antamaan jopa sairaalle Saatanallekkin lääkettä ja terapiaa vaikka joka päivä! Ja muista sinäkin; jotta päivien lopussa tulet saamaan itsellesi kuuluvan tuomionmukaisen lopullisen sijoituspaikkasi aivan suoraan kuten muutkin, jotka nousevat Luojaamme, taivaan Isää ja Hänen pyhiään vastustamaan. Ja koska te Paavalin uskoiset olette juuri kaikken sokeinpia ivaajia herjoinenne tässä maailmassa, niin lisään tähän muutaman kohdan suomen valtion lakikokoelmasta, tosin vapaasti sen sanoen; uskon rauhan rikkominen ja vihanlietsominen muita uskontokuntien jäseniä kohtaan on rikos suomessa.
Ja tietenkin valehteleminen Jeesuksen nimissä on todella suurta syntiä ja mielen sairauttakin osin.
ps. Ei tarvitse uskovaisten ihmisten enää etsiä
Saatanaa ja hänen enkeleitään, sillä täällä ne näemmä riehuvat kaiket päivät pilkkaamassa ihmisiä ja Jumalaa, halventaen myös Kristuksen opetukset ja tekemän sovitustyön. noh, ... jaa-a
Trubaduuri:
osuvasti todistetaankin.
----
Miksi Paavali käyttää sitten Korinttin kristityistä pyhä-sanaa (j. 2)?Trubaduuri kirjoitti:
Otappas nyt järkeä mukaan noihin hommiisi, hei!
En minä sillekkään mitään mahda, jos sinä olet se Saatana. Katsos, tuon suhteen toimin kuten Kristus opettaa, eli, en ala herjaamaan sinua vaikka sinä herjaat minua, Luojan luomaa, taivaallisen Isän lasta. Enkä tuomitse sinua, pois se siis minusta.
Ja vaikka oletkin henkisesti erittäin sairaan oloinen, niin en anna sinulle muuta neuvoa kuin tämän: Kyllä täällä maan päällä, suomessakin, nämä hyvin koulutetut lääkärit kykenevät antamaan jopa sairaalle Saatanallekkin lääkettä ja terapiaa vaikka joka päivä! Ja muista sinäkin; jotta päivien lopussa tulet saamaan itsellesi kuuluvan tuomionmukaisen lopullisen sijoituspaikkasi aivan suoraan kuten muutkin, jotka nousevat Luojaamme, taivaan Isää ja Hänen pyhiään vastustamaan. Ja koska te Paavalin uskoiset olette juuri kaikken sokeinpia ivaajia herjoinenne tässä maailmassa, niin lisään tähän muutaman kohdan suomen valtion lakikokoelmasta, tosin vapaasti sen sanoen; uskon rauhan rikkominen ja vihanlietsominen muita uskontokuntien jäseniä kohtaan on rikos suomessa.
Ja tietenkin valehteleminen Jeesuksen nimissä on todella suurta syntiä ja mielen sairauttakin osin.
ps. Ei tarvitse uskovaisten ihmisten enää etsiä
Saatanaa ja hänen enkeleitään, sillä täällä ne näemmä riehuvat kaiket päivät pilkkaamassa ihmisiä ja Jumalaa, halventaen myös Kristuksen opetukset ja tekemän sovitustyön."Kiitos sinulle Saatana!"
- Trubaduuri
Tapio522 kirjoitti:
noh, ... jaa-a
Trubaduuri:
osuvasti todistetaankin.
----
Miksi Paavali käyttää sitten Korinttin kristityistä pyhä-sanaa (j. 2)?Sitä olen ihmetellyt menneiden vuosikausien ohesa momenmonta kertaa. Samoin kuin, että miksi katoliset nimittävät yleensä joitakin ihmisiä pyhiksi. Tosin, olen tullut nyttemmin jo siihen lopputulemaan tuon, mm. ilmestyskirjaan tukeutuen, suhteen, ettei yksikään ihminen saa nimetä ketään muuta pyhäksi kuin Luojansa, taivaallisen Isänsä, Kristuksen ja taivaassa olevien esimerkkiä noudattean.
- Trubaduuri
TeuvoSuni kirjoitti:
"Kiitos sinulle Saatana!"
Itseppä kirjoitit olevasi Saatana ja siten kyllä käyttäydytkin ja olet myös niin käyttäytynyt usein ennenkin.
Minulla on kyllä valta sanoa ja käytän sitä valtaa kuolemaani asti. Sinä et siis kykene Luojaani, taivaallisen Isän tahtoa kumoamaan mitenkään. Joka onkin erittäin yksiselitteinen: Rauha maassa ja ihmisillä hyvä tahto toisiaan kohtaan. Ja sinulta tuon tahdon omaksuminen puuttuu aivan tyystin. "Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte, vaan sen Pyhän mukaan, joka on teidät kutsunut, tulkaa tekin kaikessa vaelluksessanne pyhiksi. Sillä kirjoitettu on: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä."
Kenen kutsumana kuljet?
Tahdotko sitä ajatellakkaan?Trubaduuri kirjoitti:
Itseppä kirjoitit olevasi Saatana ja siten kyllä käyttäydytkin ja olet myös niin käyttäytynyt usein ennenkin.
Minulla on kyllä valta sanoa ja käytän sitä valtaa kuolemaani asti. Sinä et siis kykene Luojaani, taivaallisen Isän tahtoa kumoamaan mitenkään. Joka onkin erittäin yksiselitteinen: Rauha maassa ja ihmisillä hyvä tahto toisiaan kohtaan. Ja sinulta tuon tahdon omaksuminen puuttuu aivan tyystin.niin tiedät, että mikä henki se sinullekin sanoo:
"Nyt on rauha!"
Vaikka Jeesuskaan ei tullut sitä maan päälle tuomaan.Tapio522 kirjoitti:
noh, ... jaa-a
Trubaduuri:
osuvasti todistetaankin.
----
Miksi Paavali käyttää sitten Korinttin kristityistä pyhä-sanaa (j. 2)?Mikä teki syntisistä korinttilaisista pyhiä? Se sama, mikä tekee tänäkin
päivänä harvoista suomalaisista pyhiä, Kristuksen tahdon noudattaminen:
"Älkää ryhtykö epäuskoisten aisapariksi. Mitä tekemistä mon keskenään
oikeudella ja vääryydellä, mitä yhteistä on valolla ja pimeydellä?
Voivatko Kristus ja Beliar (Saatana) olla yhtä mieltä? Mikä voi liittää
uskovan sellaiseen, joka ei usko? Miten jumalien kuvat soveltuvat Jumalan
temppeliin? Mehän olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin Jumala on sanonut:
- Minä asetun heidän keskelleen ja vaellan heidän mukanaan. Minä olen oleva
heidän Jumalansa ja he minun kansani. Siksi Herra sanoo:
- Lähtekää pois, heidän joukostaan ja erotkaa heistä älkääkä koskeko
mihinkään saastaiseen, niin otan teidät vastaan ja olen oleva teidän
Isänne, ja te olette minun poikiani ja tyttäriäni. Näin sanoo Herra, Kaikkivaltias.
Rakkaat ystävät! Kun kerran olemme saaneet tällaiset lupaukset,
meidän tulee puhdistautua kaikesta ruumiin ja hengen saastaisuudesta
ja Jumalaa peläten pyhittää elämämme kokonaan hänelle."
Lue tämän jatkoksi tämä kirjoitus:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000282&posting=22000000022781892
Kun ihminen on ahtaassa portissa Kristuksen kohdannut ja hän
on sydämen puhdistanut ennen kuin itse tullut sinne Henkensä
kanssa asukkaaksi, niin vasta silloin ihminen on pyhä, ja se edellyttää:
"Jos joku rakastaa minua, hän NOUDATTAA minun sanaani. Minun Isäni
rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme asumaan hänen luokseen."
Joten toivotan sinut niin kuin Trubaduurinkin tulemaan tähän pyhien joukkoon.
On tosin kirjoitettu: "Monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene."- Trubaduuri
TeuvoSuni kirjoitti:
niin tiedät, että mikä henki se sinullekin sanoo:
"Nyt on rauha!"
Vaikka Jeesuskaan ei tullut sitä maan päälle tuomaan.Nuo sinun kaikki viestisi ovat jo melko huvittavaa luettavaa, juuri senkin vuoksi, kun ne ovat täysin totuuden ja tämän olevaisuuden sekä todellisuuden
vastaisia, lähes jokaisella tavullaan, sanallaan.
Oikeasta todellisuudesta sana ja pari päälle.
Tiesitkö, ettei oikeasti Pahan valtakunnassa, joka on täällä maan päällä, käytetä yhtäkään raamattua sijoitustoimintaa ohjaamaan, eikä myöskään pankkitoimintoja ylläpitämään, eikä sen avulla voi hankkia lisää mammonaa, eikä kunniaa maan päällä, paitsi valheeseen verhoutuneet saarnamiehet ja rahan ja vallan himoiset eksyttäjät sekä kaikki he oman etunsa tavoittelijat ja väkivaltaiset köyhien riistäjät!
Mutta tuosta kaikesta pahasta huolimatta!
Kristus toi rauhan meidän tavallisten ihmisten keskuuteen, ja hän toi kaikkinaisen mielenrauhan sekä rakkauden hänen sanomaansa uskoville, sen lupauksen mukaan, jonka taivaallinen Isä itse oli ja on antanut, ja jonka Hän on antava kaikille jotka Häntä tottelevat kaikessa, olemalla myös kuuliasia nöyryyttä osoittaen, luottaen Hänen sanoihinsa aina.
Ja justiinsa sinä, poikkeat tuosta joukosta juuri käytöksesi ja käytäntöjesi vuoksi ja pahanilkisten sanomisiesi tähden. Trubaduuri kirjoitti:
Nuo sinun kaikki viestisi ovat jo melko huvittavaa luettavaa, juuri senkin vuoksi, kun ne ovat täysin totuuden ja tämän olevaisuuden sekä todellisuuden
vastaisia, lähes jokaisella tavullaan, sanallaan.
Oikeasta todellisuudesta sana ja pari päälle.
Tiesitkö, ettei oikeasti Pahan valtakunnassa, joka on täällä maan päällä, käytetä yhtäkään raamattua sijoitustoimintaa ohjaamaan, eikä myöskään pankkitoimintoja ylläpitämään, eikä sen avulla voi hankkia lisää mammonaa, eikä kunniaa maan päällä, paitsi valheeseen verhoutuneet saarnamiehet ja rahan ja vallan himoiset eksyttäjät sekä kaikki he oman etunsa tavoittelijat ja väkivaltaiset köyhien riistäjät!
Mutta tuosta kaikesta pahasta huolimatta!
Kristus toi rauhan meidän tavallisten ihmisten keskuuteen, ja hän toi kaikkinaisen mielenrauhan sekä rakkauden hänen sanomaansa uskoville, sen lupauksen mukaan, jonka taivaallinen Isä itse oli ja on antanut, ja jonka Hän on antava kaikille jotka Häntä tottelevat kaikessa, olemalla myös kuuliasia nöyryyttä osoittaen, luottaen Hänen sanoihinsa aina.
Ja justiinsa sinä, poikkeat tuosta joukosta juuri käytöksesi ja käytäntöjesi vuoksi ja pahanilkisten sanomisiesi tähden."He, jotka Minun valkeudessani vaeltaa..."
Ja mitä on sinun pumpulinvalkoinen valkeutesi? Se sitä valheen valkeutta,
jonka valkeuden enkelin asuun pukeutunut Saatana on sinulle muka totuutena syöttänyt.Tapio522 kirjoitti:
noh, ... jaa-a
Trubaduuri:
osuvasti todistetaankin.
----
Miksi Paavali käyttää sitten Korinttin kristityistä pyhä-sanaa (j. 2)?Trubaduuri:
osuvasti todistetaankin.
----
Tapio522:"Miksi Paavali käyttää sitten Korinttin kristityistä pyhä-sanaa" (j. 2)?
---
Pyhyytemme on Jumalan lahjaa, joka saadaan armosta. Siihen ei tarvita omia tekoja eikä omia ansiota.
Kaikki perustuu ristinsanomaan, evankeliumiin (1. Kor. 1:17,18, 1. Kor.6:11).TeuvoSuni kirjoitti:
Mikä teki syntisistä korinttilaisista pyhiä? Se sama, mikä tekee tänäkin
päivänä harvoista suomalaisista pyhiä, Kristuksen tahdon noudattaminen:
"Älkää ryhtykö epäuskoisten aisapariksi. Mitä tekemistä mon keskenään
oikeudella ja vääryydellä, mitä yhteistä on valolla ja pimeydellä?
Voivatko Kristus ja Beliar (Saatana) olla yhtä mieltä? Mikä voi liittää
uskovan sellaiseen, joka ei usko? Miten jumalien kuvat soveltuvat Jumalan
temppeliin? Mehän olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin Jumala on sanonut:
- Minä asetun heidän keskelleen ja vaellan heidän mukanaan. Minä olen oleva
heidän Jumalansa ja he minun kansani. Siksi Herra sanoo:
- Lähtekää pois, heidän joukostaan ja erotkaa heistä älkääkä koskeko
mihinkään saastaiseen, niin otan teidät vastaan ja olen oleva teidän
Isänne, ja te olette minun poikiani ja tyttäriäni. Näin sanoo Herra, Kaikkivaltias.
Rakkaat ystävät! Kun kerran olemme saaneet tällaiset lupaukset,
meidän tulee puhdistautua kaikesta ruumiin ja hengen saastaisuudesta
Lue tämän jatkoksi tämä kirjoitus:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000282&posting=22000000022781892
Kun ihminen on ahtaassa portissa Kristuksen kohdannut ja hän
on sydämen puhdistanut ennen kuin itse tullut sinne Henkensä
kanssa asukkaaksi, niin vasta silloin ihminen on pyhä, ja se edellyttää:
"Jos joku rakastaa minua, hän NOUDATTAA minun sanaani. Minun Isäni
rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme asumaan hänen luokseen."
Joten toivotan sinut niin kuin Trubaduurinkin tulemaan tähän pyhien joukkoon.
On tosin kirjoitettu: "Monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene."Miksi et tähänkään usko?
TeuvoSuni:"Mikä teki syntisistä korinttilaisista pyhiä? Se sama, mikä tekee tänäkin
päivänä harvoista suomalaisista pyhiä, Kristuksen tahdon noudattaminen: ..."
---
Tarkoitatko, että omalla kuuliaisuudellamme ansaitsemme Jumalan pyhyyden?- Trubaduuri
TeuvoSuni kirjoitti:
"He, jotka Minun valkeudessani vaeltaa..."
Ja mitä on sinun pumpulinvalkoinen valkeutesi? Se sitä valheen valkeutta,
jonka valkeuden enkelin asuun pukeutunut Saatana on sinulle muka totuutena syöttänyt.Kun sinä täällä törkeällä tavalla alati julkisesti valehtelet menneesi ahtaasta portista sisään, jota et ole milloinkaan tiettävästi tehnyt, et edes ajatuksiesi tasolla. Niin kaiketi se sinulle onkin jotakin vain omaan uskontoosi liittyvää oikein toimimista ja tekemistä. Mutta täytyy todeta tähän täten: Kyllä ihmisen poika, Kristus, jota sinä et edes tunne, on jo antanut tuomion kaikille sinun kaltaisillesi valhettelijoille. Joten turha sinun on yrittää loukata minua tuolla tyhjän hokemisella , en minä niin herkkä ole. Toki annan edelleen anteeksi nuo pahat ja ilkeät tekosi minua vastaan
ja nuo saastaiset törkysanat jota suollat valheen hengen voimin ja vihan vimmoissasi ulos suustasi, joka sinut täysin saastuttaakin. Oletkin muuten erittäin merkittävä ja elävä esimerkki pystyyn kuolleesta puusta, sillä kumiset vain onttouttasi ja mielen heikkouttasi. - Trubaduuri
Tapio522 kirjoitti:
Trubaduuri:
osuvasti todistetaankin.
----
Tapio522:"Miksi Paavali käyttää sitten Korinttin kristityistä pyhä-sanaa" (j. 2)?
---
Pyhyytemme on Jumalan lahjaa, joka saadaan armosta. Siihen ei tarvita omia tekoja eikä omia ansiota.
Kaikki perustuu ristinsanomaan, evankeliumiin (1. Kor. 1:17,18, 1. Kor.6:11).Pyhästä ja pyhistä vain tämän viestin verran lisää. Voipi olla täten ettei joskus aikoinaan, kun suomenkieli muovautui nykyisiin uomiinsa, ollut aina laittaa merkitykseltään aivan oikeata sanaa joka paikkaan, ja siksi tuo pyhä sana sanana esiintyy ehkä turhaan muutamin paikoin raamattua, varsinkin Paavalin kirjeissä, jossa kuitenkaan alkukielen mukaan ei voi edes olla sellaista sanaa kuin pyhä kirjoitettuna mukana.
Itse pidän Pyhänä vain taivaallista Isää, ja heitä joita hän pyhikseen kutsuu. Me elävät, olemme Hänen mukaansa vain kuolevia, joita ei sen tähden voi pyhiksi kutsua. Toki jätän sinullekkin täyden mahdollisuuden olla erimieltä kanssani. Eikä se saa minun otsasuonia pullistumaan. Muutamalla Raamatun jakeella täsmennän ja tähdennän ko.asiaa.
Ilm. 4:8
Ja niillä neljällä olennolla oli kullakin kuusi siipeä, ja ne olivat yltympäri ja sisältä silmiä täynnä. Ja ne sanoivat lakkaamatta yötä päivää: "Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Jumala, Kaikkivaltias, joka oli ja joka on ja joka tuleva on".
Ilm. 15:4
Kuka ei pelkäisi, Herra, ja ylistäisi sinun nimeäsi? Sillä sinä yksin olet Pyhä; sillä kaikki kansat tulevat ja kumartavat sinua, koska sinun vanhurskaat tuomiosi ovat julki tulleet."
Ilm. 16:5
Ja minä kuulin vetten enkelin sanovan: "Vanhurskas olet sinä, joka olet ja joka olit, sinä Pyhä, kun näin olet tuominnut. Tapio522 kirjoitti:
Miksi et tähänkään usko?
TeuvoSuni:"Mikä teki syntisistä korinttilaisista pyhiä? Se sama, mikä tekee tänäkin
päivänä harvoista suomalaisista pyhiä, Kristuksen tahdon noudattaminen: ..."
---
Tarkoitatko, että omalla kuuliaisuudellamme ansaitsemme Jumalan pyhyyden?Kun Pyhä Henki hänelle näyttää minkälaisen tuomion alaisuuteen
erilaiset ihmisopit ovat hänet johdattaneet, kun totuus on täysin unohdettu
ja lipevin sanoin puhuttu vain Jumalan rakkaudesta ja armosta.
Todelline armo saadan kokea elämässä todeksi vasta sitten,
kun Jumala on saanut ihmisen runneltua armahdettavaan kuntoon.
Ei vankiakaan voida armahtaa, ellei häntä ole saatu kiinni itse teosta.
Ja tuo runtelupaikka on tuo tämän maailman jumalan omien kiroama: ahdas portti.
Jos ihminen ei täällä maan päällä joudu tuon kulmakiven ruhjomaksi,
niin tuo sama kivi hänet viimeisellä tuomiolla murskaa iankaikkiseen kadotukseen:
"Joka tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, ja jonka päälle tämä kivi kaatuu, sen se murskaa."
Onko tämä siis mielestäsi valhetta:
"Rakkaat ystävät! Kun kerran olemme saaneet tällaiset lupaukset,
meidän TULEE puhdistautua kaikesta RUUMIIN JA HENGEN SAASTAISUUDESTA
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433364Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3602435Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan162415Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!801688- 861375
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541060SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs69956- 73896
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.25732Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l4684