Kovin kauniilta surevan lesken edesmennyt puoliso näyttäytyy tällä palstalla. Muistot ovat hyviä, eikä kuollut puoliso unohdu ikinä!! Vaatteet pidetään kaapissa ja kuvat pöydällä.
Entäpä sitten kun ihan normaali sukupuolivietti alkaa tulla kuvioon mukaan? Runkkaako leski yksin muistellen puolisoaan, vai aloittaako suhteen niinkuin kaiken järjen mukaan pitäisi aloittaa? Minä en usko vainajan muistolle pyhitettyyn elämään enkä museoon, jossa vainajan vaatteita säilytetään kuin pyhäinjäännöksiä.
No niin..siis asiaan..Onko leskellä ns. pyhä sukupuolielämä, jossa eletään vielä ajatuksen tasolla seksuaalisessa suhteessa kuolleen puolison kanssa? Ja tuleeko kuollut vielä vuoteeseen sen uudenkin partnerin kanssa? Pitääkö uuden kumppanin kuunnella aamusta iltaa sitä, miten seksi sujui kuolleen kanssa?
Leski ja
14
1637
Vastaukset
- Murh...
Kun itse joskus elämäsi varrella joudut luopumaan rakkaastasi, niin muistele sitten tätä kirjoitustasi. Ei kovin fiksua tekstiä...
- teksti
ikävä kyllä, mutta se on niin.
- viiskytyksvee
ei pidä yleistää,kuka mitenkin asiat näkee ja kokee yksin jäätyään.Seksi ei varmasti ole ensimäisenä mielessä leskellä.On jokaisen oma asia miten pitkään ja mitä haluaa säilyttää muistona ,Vaikka sitten sitä valokuvaa piirongin päällä,tai vaatteita kaapissa.Puolisoni poismenosta on vasta niinvähän aikaa,etten ole edes jaksanut ajatella moisia asioita.
On se hyvä,että muut ajattelee meidänkin puolesta,kun itsellä ei siihen voimia ole.
Olen samaa mieltä,ei kovin fiksua tekstiä... - Nimetön
Ilmeisesti seksistä ei ole lupa keskustella täällä. Tietenkin ymmärrän, että suruprosessi ottaa aikaa, mutta eihän siihen voi jäädä ikuisiksi ajoiksi kiinni. Elämää täytyy elää myös eteenpäin. Näin ollen seksi ei ole irrallaan elämästä, enkä muuten tarkoita mitään seksiä ilman rakkautta.
Näissä kirjoituksissa on vaan niin, ettei siitä edes voida puhua. Minä tulkitsen niin, että suruprosessin aikana ko. asia ei tule mileen, mutta kun aikaa menee, on kai luonnollista haluta uutta kumppania rinnalle. Mitä paremmin irrottautuu menneestä ja alkaa elämään tätä päivää, sitä todennäköisemmin myös kaipuu hellittaa. Vai olenkohan väärässä?
- catz
leskien seksielämä. Tuota voisi jo sanoa sairaaloiseksi kiinnostukseksi. Noin kirjoittaa ihminen jota suru ei ole kohdannut omakohtaisesti.
- mieltä...
ei kovin fiksua tekstiä ollut,ihminen joka on jäänyt yksin ei varmaan ihan heti sitä seksiä ajattele kuitenkaan.itse ainakin pidän edesmenneen mieheni kuvan seinällä vaikka joskus ehkä tulevaisuudessa "löytäisinkin"ihmisen johon kiinnyn.
- täälläkin
mieltä... kirjoitti:
ei kovin fiksua tekstiä ollut,ihminen joka on jäänyt yksin ei varmaan ihan heti sitä seksiä ajattele kuitenkaan.itse ainakin pidän edesmenneen mieheni kuvan seinällä vaikka joskus ehkä tulevaisuudessa "löytäisinkin"ihmisen johon kiinnyn.
En pidä puolisoni kuvaa ja vaatteita pyhäinjäännöksinä eivätkä ne ole este uuteen suhteeseen. Nyt vain on niin, ettei ole ketään kumppania enkä tiedä tuleeko koskaan vastaan, mutta jos tulee niin ehkä sen jälkeen alkaa seksikin kiinnostamaan.
- Leski4
täälläkin kirjoitti:
En pidä puolisoni kuvaa ja vaatteita pyhäinjäännöksinä eivätkä ne ole este uuteen suhteeseen. Nyt vain on niin, ettei ole ketään kumppania enkä tiedä tuleeko koskaan vastaan, mutta jos tulee niin ehkä sen jälkeen alkaa seksikin kiinnostamaan.
Aikaa se ottaa päästä irti vanhoista muistoista... Kuitenkin itse uuden puolison löytäneenä olen "herännyt" seksiinkin uudestaa, mutta sen kummempaa hinkua kyseiseen ei ollut, ennekuin oli uusi luotettava kumppani rinnalla... Ap joutaisi hieman mennä itseensä...
- Nimetön
Leski4 kirjoitti:
Aikaa se ottaa päästä irti vanhoista muistoista... Kuitenkin itse uuden puolison löytäneenä olen "herännyt" seksiinkin uudestaa, mutta sen kummempaa hinkua kyseiseen ei ollut, ennekuin oli uusi luotettava kumppani rinnalla... Ap joutaisi hieman mennä itseensä...
Minä puhuin leskien kypsyydestä seksiin, mutta en suinkaan tarkoittanut heti puolison kuoltua!! Hyvänen aika sentään miten täällä ymmärretään asioita väärin!
Tai onhan se niinkin, että leskeydestä pääsee eroon sitten, kun on jonkun poika- tai tyttöystävä. Silloinhan ei ole enää lesken identiteettiä. Turha sitä elämää on leskeydellä pyhittää. Elämää pitää elää eteenpäinkin, vaikka tietenkin ymmärrän, että täällä tehdään surutyötä eikä oikein jakseta ajatella elämää eteenpäin. - Anonyymi
Usein käyttävät itseäön ja omia tuntemuksiaan esimerkkinä miten muka muut ajattelee asiasta. Mutta totuus on se että kullakin on omat elämänsä leskeksi tulon jälkeen , ja en usko että, kenelläkään on edes halua vastailla tuollaisiin kysymyksiin. Sillä seksi ei tosiaankaan ole se maailman tärkein asia monellekkaan , ehkä kysyjälle , mutta hieman kunnioitusta sentään toisten tunteille siitä,että on leski . Joten kaikilla on oma tiensä kulkemista varten
- Anonyymi
Pidä huolta nais leskestä pyytää Pekka veli . mieliala lääkkeet käyttö ennen kuolemaa.
Ygtämä leski on pyydetty Kärsämäki tanssien kautta pylväs Heikki omaksi.
Kopava tullut on varmasti ei luonasi käydä Riistavesi Pyhäjärvi - Anonyymi
Itse koin leskeksi jäätyään lähinna sitä jonkun aikuisen läheisyyttä.
En niinkään seksiä.
Mutta ainahan näillä palstoilla voi kirjoittaa vaikkei ole mitään omaa kokemusta.- Anonyymi
Samantapainen on oma kokemukseni. Edesmenneen puolison kanssa ehti saada seksiä kyllikseen. Kiintiö täynnä, nyt ihan muut asiat mielessä. Täyttä elämää elän!
- Anonyymi
Ällistyttävä aloitus.
Olen ollut leski 20 vuotta, mutta missään vaiheessa ei ole seksi eikä sen puute ongelmaksi tullut. Vanha jo olen ja olen löytänyt elämääni paljon mielenkiintoisempaa tekemistä kuin nyhjätä jonkun jalkojen välissä.
Luonto hoitaa niin, ettei vanhana enää suvunjatkamiseen liittyvä toiminta omakohtaisesti innosta. Lastenlasten puuhia seuraan, heidän huolenaan on tulevat sukupolvet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle743990Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1963275Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖473006Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle762657Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3792398- 1812072
- 781595
- 361576
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231408Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391392