autoliike kankaanpää

ei takuuta

ostin tuossa volvon kankaanpään autoliikkeestä. samana iltana syttyi lampdan merkki valo josta soitin seuraavana paivänä liikkeesen. myyjä ilmoitti ettei autossa takuuta. kävin paliinilla korjaamassa vian ja se maksoi 45euroa. soitin taas autoliikkeeseen ja kerroin mitä korjaus maksoi ja olisiko hän maksanut vian, mutta hän sanoi edelleen ettei autossa ole takuuta. kannattaa miettiä ostaako autoa tästä liikkeestä jos ei anna autoihin takuuta.

5

788

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jiniz

Taannoin tappelin autoliikkeen kanssa ja tuli tutusttua jonkin verran kuluttajansuojaan.

Se mitä myyjäliike on velvollinen korjaamaan riippuu ensisijaisesti siitä mikä on kauppahinta, kuinka vanha ja paljon ajettu auto on. Kuluvia osia harvoin korvataan, ellei kysymyksessä ole sitten takuu. On enemmän kuin todennäköistä että käytettyyn autoon tulee kulumisesta aiheutumia vikoja oston jälkeen ja vastuu ei kuulu myyjälle.

Omassa autossani hävisivät tehot satunnaisesti pariksi sekunniksi ja vikaa ei löydetty. Se oli selvä peruste auton vaihtamiselle. Tosin siitäkin sai tapella noin kuukauden päivät.

Jos käytetyssä autossa ilmenee vika ja sen korjaus maksaa 45e, niin puhutaan minun mielestä aika pienestä asiasta.

• Näin on

takuuta, jollei myyjäliike sitä erikseen myönnä. Vai mitä luulit? Autoliikkeellä on virhevastuu, joka tarkoittaa sitä että autoliike on velvollinen korjaamaan autossa myyntihetkellä olleen vian vieläpä kuukausien jälkeen myyntihetkestä. Ostajalla on tosin velvollisuus tutkia auto huolellisesti ennen ostoa. Tuo Lambda anturi on aika mutkikas juttu: sehän on voinut olla täysin ehjä myyntihetkellä ja todella hajonnut seuraavana päivänä. Jos se on ollut viallinen ostohetkellä, silloin myyjälikkeen pitäisi se korvata. Ja itse asiassa myyjäliikkeen pitää todistaa että se ei ollut viallinen kaupantekohetkellä. Sinun ei tarvitse todistaa että se oli viallinen. Näin sanoo kuluttajansuojalaki.

• On takuu

Autoliike joka myy käytettyjä autoja on liikkeenharjoittaja jonka tulee vastata myymistään tuotteista,tai erikseen jokaisen kaupan kohdalla selkokielisesti niin että ostaja sen ymmärtää,kertoa että myymissämme autoissa ei ole mitään takuuta,emmekä ota mitään kantaa tuotteitamme koskeviin valituksiin.Oletteko sattuneet näkemään tälläisiä ilmoituksia?

• pullakuski
        On takuu kirjoitti:

Autoliike joka myy käytettyjä autoja on liikkeenharjoittaja jonka tulee vastata myymistään tuotteista,tai erikseen jokaisen kaupan kohdalla selkokielisesti niin että ostaja sen ymmärtää,kertoa että myymissämme autoissa ei ole mitään takuuta,emmekä ota mitään kantaa tuotteitamme koskeviin valituksiin.Oletteko sattuneet näkemään tälläisiä ilmoituksia?

Argumentin tulee perustua faktaan. Tiedätkö mistä puhut?

• käytetyn..

auton mistä vaan, mutta harvassa liikkeessä takuu on...jos ei ole erikseen ilmoitettu..taitaa olla ensiautosi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      8028
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3852
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1906
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1310
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1143
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      31
      1079
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      11
      865
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      847
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      812
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      27
      762
    Aihe