Mitä tungen koloon?

onkalo

Poskihampaasta lohkesi iso pala. Muuten se ei vaivaa, mutta terävä reuna jyrsii mun kielenkannat poikki (saattaa olla hyväkin juttu) ;-).

Aika hampulääkärille on varattu. Mutta mitäköhän siihen iskisin odotellessa?
Purukumi on liian pehmeää. Sinitarra kävisi, mutta lieneekö myrkyllistä?
Lähdenkö metsään ison kuusen kimppuun, ja tungen koloon pihkaklöntin?
Onko ehdotuksia?

9

1246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Plasticbaddingia

      Käyppä apteekista neuvoa kysymyssä

    • sfsdfs

      niitä saa apteekistakin ostaa nykyään. Paikka-aineesta itse voit muotoilla sopivan palasen puuttuvaan kohtaan.

      • onkaloyhä

        Tuo oli minulle uutta tietoa, käyn siis apteekissa.
        Kiitos paljon! :-)


      • kyllä vaivaamaan
        onkaloyhä kirjoitti:

        Tuo oli minulle uutta tietoa, käyn siis apteekissa.
        Kiitos paljon! :-)

        itseltäni lohkesi ihan samalla tavalla poskihampaasta melko iso palanen ja hampaan reuna raapi kieltä koko ajan. siitä se sitten "tasoittui" se reuna, luulisin, eikä aluksi koskenut yhtään vähään aikaan mutta sitten se alkoikin.

        Ikinä en ole sellaista kipua tuntenut missään kuin hampaassa joka lohkesi, aivan hirvittävä kipu. Ehkä siihen on tullut reikä ja siksi siihen vihloo, en tiedä. Itsekin kävin ostamassa apteekista paikka-ainetta ja sillä olen sinnitellyt ja onneksi kohta hammaslääkäriin menossa. Nyt joka kerta kun itse laittamani paikka lähtee, en pysty päivää kauempaa olemaan ilman paikkaa, muuten vihloo tosi kovin.

        Että ihan hyvä että olet hammaslääkäriin menossa, sellaista kipua en toivoisi edes pahimmalle vihamiehellekään.. ;)


    • hjh

      Paikka-aineen nimi on "Cavit".

    • mene

      kivun kokee jokainen omalla tavallaan. itse sinnittelin aikanaan lohjenneen poskihampaan kanssa pari kuukautta ennen lekurille lähtöä. sattui, muttei niin paljon, että olis haitannut nukkumista. oikeastaan kipu melkeinpä hävisi, mikä johtui siitä, että hammas ehti kuolla. ensimmäinen juurihoito seurauksena. mikä ei sinällään ollut mikään ihmeellinen kokemus, mutta nopeammin reagoimalla (matalemmalla kipukynnyksellä) olis kait vielä eloisa hammas suussa.

      • minkäslainen

        hammas on kun se on kuollut? Itse olen nimittäin jaksanut elää tämän lohjenneen hampaan kanssa jo n. 5kk. Kun hammas lohkesi, se ei aluksi ollut kipeä pitkään aikaan mutta sitten se rupesikin ihan kunnolla vaivaamaan, varsinkin öisin. Ja buranaa on kulutettu ja rankasti;)

        Sitten taas melko pitkiä "jaksoja" ettei hammas vaivannut yhtään, sitten taas alkoi sellainen kipu etten olisi selvinnyt siitä ilman buranaa mitenkään, aikaisemmista kerroista olisin ehkä selvinnytkin jotenkuten.

        Onneksi ainakin aika on varattuna jo hampilääkärille.. :)


      • ei aluksi särje
        minkäslainen kirjoitti:

        hammas on kun se on kuollut? Itse olen nimittäin jaksanut elää tämän lohjenneen hampaan kanssa jo n. 5kk. Kun hammas lohkesi, se ei aluksi ollut kipeä pitkään aikaan mutta sitten se rupesikin ihan kunnolla vaivaamaan, varsinkin öisin. Ja buranaa on kulutettu ja rankasti;)

        Sitten taas melko pitkiä "jaksoja" ettei hammas vaivannut yhtään, sitten taas alkoi sellainen kipu etten olisi selvinnyt siitä ilman buranaa mitenkään, aikaisemmista kerroista olisin ehkä selvinnytkin jotenkuten.

        Onneksi ainakin aika on varattuna jo hampilääkärille.. :)

        Mullakin oli sellainen itsestään kuollut hammas, ensin särki välillä eteenkun kun tulin sisään kylmästä sitten lopahti (se kai heitti henkensä) ja vuoden päästä alkoi uudestään mutta toisella tavalla vähäsen tikittävänä ja päänsäryn omaisena, siinä todettiin sitten paha juuritulehdus, että se tikittävä särky kai tuli siitä kun leukaluukin tulehtui.


      • -kuvailemasi
        minkäslainen kirjoitti:

        hammas on kun se on kuollut? Itse olen nimittäin jaksanut elää tämän lohjenneen hampaan kanssa jo n. 5kk. Kun hammas lohkesi, se ei aluksi ollut kipeä pitkään aikaan mutta sitten se rupesikin ihan kunnolla vaivaamaan, varsinkin öisin. Ja buranaa on kulutettu ja rankasti;)

        Sitten taas melko pitkiä "jaksoja" ettei hammas vaivannut yhtään, sitten taas alkoi sellainen kipu etten olisi selvinnyt siitä ilman buranaa mitenkään, aikaisemmista kerroista olisin ehkä selvinnytkin jotenkuten.

        Onneksi ainakin aika on varattuna jo hampilääkärille.. :)

        oireet ovat juuritulehduksen merkki!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      475
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe