Poskihampaasta lohkesi iso pala. Muuten se ei vaivaa, mutta terävä reuna jyrsii mun kielenkannat poikki (saattaa olla hyväkin juttu) ;-).
Aika hampulääkärille on varattu. Mutta mitäköhän siihen iskisin odotellessa?
Purukumi on liian pehmeää. Sinitarra kävisi, mutta lieneekö myrkyllistä?
Lähdenkö metsään ison kuusen kimppuun, ja tungen koloon pihkaklöntin?
Onko ehdotuksia?
Mitä tungen koloon?
9
1155
Vastaukset
- Plasticbaddingia
Käyppä apteekista neuvoa kysymyssä
- sfsdfs
niitä saa apteekistakin ostaa nykyään. Paikka-aineesta itse voit muotoilla sopivan palasen puuttuvaan kohtaan.
- onkaloyhä
Tuo oli minulle uutta tietoa, käyn siis apteekissa.
Kiitos paljon! :-) - kyllä vaivaamaan
onkaloyhä kirjoitti:
Tuo oli minulle uutta tietoa, käyn siis apteekissa.
Kiitos paljon! :-)itseltäni lohkesi ihan samalla tavalla poskihampaasta melko iso palanen ja hampaan reuna raapi kieltä koko ajan. siitä se sitten "tasoittui" se reuna, luulisin, eikä aluksi koskenut yhtään vähään aikaan mutta sitten se alkoikin.
Ikinä en ole sellaista kipua tuntenut missään kuin hampaassa joka lohkesi, aivan hirvittävä kipu. Ehkä siihen on tullut reikä ja siksi siihen vihloo, en tiedä. Itsekin kävin ostamassa apteekista paikka-ainetta ja sillä olen sinnitellyt ja onneksi kohta hammaslääkäriin menossa. Nyt joka kerta kun itse laittamani paikka lähtee, en pysty päivää kauempaa olemaan ilman paikkaa, muuten vihloo tosi kovin.
Että ihan hyvä että olet hammaslääkäriin menossa, sellaista kipua en toivoisi edes pahimmalle vihamiehellekään.. ;)
- hjh
Paikka-aineen nimi on "Cavit".
- mene
kivun kokee jokainen omalla tavallaan. itse sinnittelin aikanaan lohjenneen poskihampaan kanssa pari kuukautta ennen lekurille lähtöä. sattui, muttei niin paljon, että olis haitannut nukkumista. oikeastaan kipu melkeinpä hävisi, mikä johtui siitä, että hammas ehti kuolla. ensimmäinen juurihoito seurauksena. mikä ei sinällään ollut mikään ihmeellinen kokemus, mutta nopeammin reagoimalla (matalemmalla kipukynnyksellä) olis kait vielä eloisa hammas suussa.
- minkäslainen
hammas on kun se on kuollut? Itse olen nimittäin jaksanut elää tämän lohjenneen hampaan kanssa jo n. 5kk. Kun hammas lohkesi, se ei aluksi ollut kipeä pitkään aikaan mutta sitten se rupesikin ihan kunnolla vaivaamaan, varsinkin öisin. Ja buranaa on kulutettu ja rankasti;)
Sitten taas melko pitkiä "jaksoja" ettei hammas vaivannut yhtään, sitten taas alkoi sellainen kipu etten olisi selvinnyt siitä ilman buranaa mitenkään, aikaisemmista kerroista olisin ehkä selvinnytkin jotenkuten.
Onneksi ainakin aika on varattuna jo hampilääkärille.. :) - ei aluksi särje
minkäslainen kirjoitti:
hammas on kun se on kuollut? Itse olen nimittäin jaksanut elää tämän lohjenneen hampaan kanssa jo n. 5kk. Kun hammas lohkesi, se ei aluksi ollut kipeä pitkään aikaan mutta sitten se rupesikin ihan kunnolla vaivaamaan, varsinkin öisin. Ja buranaa on kulutettu ja rankasti;)
Sitten taas melko pitkiä "jaksoja" ettei hammas vaivannut yhtään, sitten taas alkoi sellainen kipu etten olisi selvinnyt siitä ilman buranaa mitenkään, aikaisemmista kerroista olisin ehkä selvinnytkin jotenkuten.
Onneksi ainakin aika on varattuna jo hampilääkärille.. :)Mullakin oli sellainen itsestään kuollut hammas, ensin särki välillä eteenkun kun tulin sisään kylmästä sitten lopahti (se kai heitti henkensä) ja vuoden päästä alkoi uudestään mutta toisella tavalla vähäsen tikittävänä ja päänsäryn omaisena, siinä todettiin sitten paha juuritulehdus, että se tikittävä särky kai tuli siitä kun leukaluukin tulehtui.
- -kuvailemasi
minkäslainen kirjoitti:
Onneksi ainakin aika on varattuna jo hampilääkärille.. :)oireet ovat juuritulehduksen merkki!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187504Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662166- 1761830
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551161Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019