Taitaa dieselin ensimmäisiä kalliita remppoja olla juuri nämä siirtopumput.Kuulemani mukaan monella merkillä se laukeaa 200tkm mennessä.Johtunekko tästä talvidieselistä,joka ei voitele tarpeeksi.Olisko haittaa jos laittas tilkan kaksitahtiöljyä tankatessa sekaan?Jos tuolla pienellä vaivalla säästää sen 1000e niin laitellaan aina talviaikaan tilkka öljyä mukaan.
Polttoainepumpun
26
8221
Vastaukset
- Saattaa
Rikkoontua mutta siihen on omat syynsä jos vaihdat pö suodattimen säännölisesti,ainakin kaksikertaa vuodessa ja pyrit pitämään tankin aina täynnä etenkin syksyisin keväisin kun ilman lämpötila vaihtelee rajusti ei pitäisi ongelmia tulla,mutta jos kuitenkin haluat sinne tankkiin öljyä laittaa niin tuhkautumaton kaksitahti öljy korkillinen täyteen tankkiin,ja vielä kun se öljy on mobilia niin kyllä se toimii.
- Pappi Heljas
meillä kirjoitti:
Huima aine tuo viimeinen dieselin lisäaine; se vähentää nakutusta!
Hmm...
Siis estää dieseliä käymästä?
- Bora tdi
Voiteluöljy, kuten ei jäänestoainekaan kuulu naftan sekaan. Voitelyöljy emulgoi veden mukaansa ja tarttuu suodatinpaperiin ja tukkii sen, joten kohta sinulla on tukossa oleva suodatin. Sitten Esson tietotoimistosta saadun tiedon mukaan "se on jäätynyt" ja polttoaineeseen lisätään jäänestoainetta, joka sitten vie mukanaan loputkin vedet suodattimeen. Vesi turvottaa paperin ja vähentää tai estää sen polttoaineen läpäisyn.
Kaikki kaupan olevat polttoaineet on lisäaineistettu suomen oloihin sopivaksi tarkoissa laboratorio-olosuhteissa tutkituin lisäainekoostumuksin, mikä syy sinulla on olettaa että itse sekaan jotain lorauttelemalla pystyisit parempaan?- Jamppa1
tästä asiallisesta kommentista. Asia on juuri kuten kirjoitit, nafta ei kaipaa mitään sekaan, dieselin lisäaineet on herkkäuskoisten rahastusta. Naftansuodatinta ei myöskään ole tarvetta vaihtaa joka viikko vaan huolto-ohjelman mukaan ja jos vedenerottimen voi tyhjentää niin sekin ohjeiden mukaan.
Joillakin merkeillä, esim. ford pumput ei kestä edes sitä 200 tkm, toisilla kestää. Omalla ajettu jotain 400 tkm ja hyvin pelaa. Kestoa ei varmaan paranna jos tungetaan niitä lisäaineita tai vahingosaa bensaa tankkiin. - korkeapainepumppu
Jamppa1 kirjoitti:
tästä asiallisesta kommentista. Asia on juuri kuten kirjoitit, nafta ei kaipaa mitään sekaan, dieselin lisäaineet on herkkäuskoisten rahastusta. Naftansuodatinta ei myöskään ole tarvetta vaihtaa joka viikko vaan huolto-ohjelman mukaan ja jos vedenerottimen voi tyhjentää niin sekin ohjeiden mukaan.
Joillakin merkeillä, esim. ford pumput ei kestä edes sitä 200 tkm, toisilla kestää. Omalla ajettu jotain 400 tkm ja hyvin pelaa. Kestoa ei varmaan paranna jos tungetaan niitä lisäaineita tai vahingosaa bensaa tankkiin.Palatakseni vielä tuohon alkuperäiseen kysymykseen voin vain todeta että oman Mondeon (TDCI -02 ajettu n160te) korkeapainepumppu päätti sitten pettää kesken katsastuksen pakokaasumittauksen. Olipahan ainakin katsastusmiehen ilme näkemisen arvoinen. Ei mikään kovin halpa remontti...
Fordilla väittivät ettei pitäisi olla mikään "kovin yleinen vika", tiedä sitten. Auto on muutenkin viihtynyt pajalla vähän liikaakin. - VEIKELI
PEUGEOT DIESEL 309 KAY TYHJAKAYNTIA MUTTA KIERROKSIA SAA 1500 PAKOKAASU VALKEAA EI LIIKU OMINVOIMIM KANSI UUSI PUMPPU BOSS EI ALKUPERAINEN. MUUTEN OK
- VAG
Edellisessä Audissani pumppu hajos kun mittarissa oli 550tkm, mistä toi 200tkm tulee? Ja eikös nykyautoissa ihan käyttöohjeessakin suositella että dieselin sekaan ei saisi lisätä mitään lisäaineita, sen puolen öljy-yhtiöt ovat hoitaneet jo valmiiksi, sen takia ne kesä ja talvilaadut on erikseen olemassa.
- hyyty
Minulla on 2 kertaa hyytynyt n:-25 pakkasessa, toisella kertaa tankattu Viitasaaren Nesteellä ja toisella kertaa Kostamuksessa, "kiva" nötköttää tien poskessa aamuyöllä
- ögfjfflgjgfj
Ja tuskin ne yhtään kauemmin kestää kuin dieselissäkään.
Tietysti jos verrataan vanhoihin kaasutinkone bensavehkeisiin, niin niissä ei ole siirtopumppua.- siirtopumppua.
Milläs se bensa sitten saadaan tankista kaasariin ???
- poju pieni
siirtopumppua. kirjoitti:
Milläs se bensa sitten saadaan tankista kaasariin ???
se BENSIINI-PUMPPU siellä moottorin kyljessä IMEE bensan sun Taunuksessakin tankista kaasuttimeen.
- n.n.
siirtopumppua. kirjoitti:
Milläs se bensa sitten saadaan tankista kaasariin ???
Aikojen alussa oli tankki kaasutinta korkeammalla, joten se valui sieltä itsekseen. Myöhemmin kuitenkin tankit alettiin laittaa alemmas, mutta pumppuja ei silloin vielä käytetty. Kutsuivat systeemiä vaakkumiksi (siis tyhjiöstä johdettu). Laite toimi kaasuttimen yläpuolelle asennetun välisäiliöm avulla, jota täytettiin käyttäen hyväksi imukanavan alipainetta. Kertovat laitteen olleen hiukan epävarma käytössä.
Alipaineella muuten ne toimivat ensimäiset tuulilasinpyyhkijätkin ja vielä viimeaikoinakin on amerikkalaisilla ollut puhallusventtiilien säädöissä alipaineservoja. - heti tajunnut
poju pieni kirjoitti:
se BENSIINI-PUMPPU siellä moottorin kyljessä IMEE bensan sun Taunuksessakin tankista kaasuttimeen.
Imemisellä sieltä tankista ei tosiaa ole mitään tekemistä bensiinin siirtämisen kanssa.
- Kokemuksen kertomaa
Boschin valmistamat siirtopumput hajosivat PSA:n HDI- koneissa ( tai siis tankissa) 100-200 tuhannen vaiheilla, uudemmat versiot kestää paremmin. PSA käyttää enenevässä määrin Simensin polttoaineen syöttöjärjestelmää jossa tankissa ei ole siirtopumppua vaan sen hoitaa korkeapainepumppu konehuoneessa. Siemensin laitteissa ei ole ollut ongelmia. Tai en ole ainakaan kuullut.
- voi olla
mielestäni aika lyhytkin jossain autossa. Minulla on viides diesel ha auto. Koskaan ei ole ruiskutus puoleen kajottu. Yhdessä autossa siirtopumppuun kylläkin, peräti 3 kertaa, eli ne rikkoontuivat, a noin 1600 mk kpl työ n 1/2 h. Kyseinen pumppu sijaitsee alla helmassa kuljettajan kohdalla. Auto oli BMW 530 cdi vm 2000. Kilometrit myydessä 180t. Yksi ehjä varapumppu tarjolla tarvitsevalle.
- Oppia ikä kaikki
Tässä on nyt termit ja pumput sekaisin koko porukalla. Polttoaineen siirtopumppu ja ruiskutuspumppu (diesel).
- dieselkuskien
ajatuksen taso puhutaan asioista mistä ei tiedetä mitään. Öljyä lisätään nimenomaan ruiskupumpun voitelun takia, jos kyseessä on jakaja mallinen pumppu josssa voitelu tapahtuu naftalla.
- tiedä, mutta
dieselkuskien kirjoitti:
ajatuksen taso puhutaan asioista mistä ei tiedetä mitään. Öljyä lisätään nimenomaan ruiskupumpun voitelun takia, jos kyseessä on jakaja mallinen pumppu josssa voitelu tapahtuu naftalla.
hanttiin panen. Ajopäiväkirjojen mukaan on dieselautoillani ajettu vajaat 1,2mil km. Koskaan ei ole mitään lisäaineita polttoaineeseen lisätty, enkä ole itsekään ottanut, ajaessani. Mitään pumppuremonteja ei myöskään ole ollut. 80 luvulla ei tainnut talvilaatua aina oikein löytyä ja meno hyytyi joskus 20 - 30km tunnissa eräälläkin autolla, kaikki dieselautot eivät tätä tehneet. "Hyytymisen" jälkeen oli suodatin vaihdetta ja talvilaatua jostain tankattava. Tänä päivänä talvilaatua saa melkein joka asemalta. Mitään lisäaineita käytä. Hiljattain tankkin lorautetiin vahingossa bensiiniä noin 5l, kotiin asti kulki noin 3km, sen jälkeen ei suostunut käynnistymään, ennenkuin korjaamolla polttoainejärjestelmän polttoaineen vaihdon jälkeen.
- ei tarvitse
tiedä, mutta kirjoitti:
hanttiin panen. Ajopäiväkirjojen mukaan on dieselautoillani ajettu vajaat 1,2mil km. Koskaan ei ole mitään lisäaineita polttoaineeseen lisätty, enkä ole itsekään ottanut, ajaessani. Mitään pumppuremonteja ei myöskään ole ollut. 80 luvulla ei tainnut talvilaatua aina oikein löytyä ja meno hyytyi joskus 20 - 30km tunnissa eräälläkin autolla, kaikki dieselautot eivät tätä tehneet. "Hyytymisen" jälkeen oli suodatin vaihdetta ja talvilaatua jostain tankattava. Tänä päivänä talvilaatua saa melkein joka asemalta. Mitään lisäaineita käytä. Hiljattain tankkin lorautetiin vahingossa bensiiniä noin 5l, kotiin asti kulki noin 3km, sen jälkeen ei suostunut käynnistymään, ennenkuin korjaamolla polttoainejärjestelmän polttoaineen vaihdon jälkeen.
Öljyä voiteluu, voitelu tapahtuu eri öljyllä.Näin ainakin esikammio-dieseleissä. Vanhoihin jakapumppu dieseleihin on hyvä lisätä talviaikaan desi voiteluainetta löpön sekaan.
- 1998 tdi
ei tarvitse kirjoitti:
Öljyä voiteluu, voitelu tapahtuu eri öljyllä.Näin ainakin esikammio-dieseleissä. Vanhoihin jakapumppu dieseleihin on hyvä lisätä talviaikaan desi voiteluainetta löpön sekaan.
EI MITÄÄN ÖLJYJÄ dieselin joukkoon!!! Konehan siitä karstoittuu, katalysaattori tukkeentuu, ahdin karstoittuu ym. ym. ym. Saahan tietysti jokainen oman koneensa rikkoa, tietenkin.
Alkaa miljoona kilometriä lähestyä minunkin jakajapumpullisessa suoraruisku-tdi-koneessa, eikä koskaan ole eikä tule mitään öljyjä polttoaineen sekaan!!! - etukammio dieseleistä
1998 tdi kirjoitti:
EI MITÄÄN ÖLJYJÄ dieselin joukkoon!!! Konehan siitä karstoittuu, katalysaattori tukkeentuu, ahdin karstoittuu ym. ym. ym. Saahan tietysti jokainen oman koneensa rikkoa, tietenkin.
Alkaa miljoona kilometriä lähestyä minunkin jakajapumpullisessa suoraruisku-tdi-koneessa, eikä koskaan ole eikä tule mitään öljyjä polttoaineen sekaan!!!Ja niiden jakaja-pumpuista. Monessa näiden autojen ja työkoneiden ohjekirjassa on suositus lisätä voiteluöljyä naftan sekaan voitelun varmistamiseksi.
Nämä uudet suoraruikustus dieselit on asia erikseen. - dfghjk
tiedä, mutta kirjoitti:
hanttiin panen. Ajopäiväkirjojen mukaan on dieselautoillani ajettu vajaat 1,2mil km. Koskaan ei ole mitään lisäaineita polttoaineeseen lisätty, enkä ole itsekään ottanut, ajaessani. Mitään pumppuremonteja ei myöskään ole ollut. 80 luvulla ei tainnut talvilaatua aina oikein löytyä ja meno hyytyi joskus 20 - 30km tunnissa eräälläkin autolla, kaikki dieselautot eivät tätä tehneet. "Hyytymisen" jälkeen oli suodatin vaihdetta ja talvilaatua jostain tankattava. Tänä päivänä talvilaatua saa melkein joka asemalta. Mitään lisäaineita käytä. Hiljattain tankkin lorautetiin vahingossa bensiiniä noin 5l, kotiin asti kulki noin 3km, sen jälkeen ei suostunut käynnistymään, ennenkuin korjaamolla polttoainejärjestelmän polttoaineen vaihdon jälkeen.
Muistaakseni dieselin sekaan saisi laittaa 20% bensiiniä ennenkuin ongelmia ilmenee palamisen kannalta. Itse jouduin kerran tankkaamaan automaatilla muutaman litran bensiiniä dieselin sekaan kun en muuten olisi päässyt kotiin (pyhäpäivän aamuna kello kolme aamulla). Automaatilla ei siis ollut muuta kuin bensiiniä myynnissä, eikä ainuttakaan muuta paikkaa matkan varrella. Toimi kuitenkin, eikä vikoja ilmennyt (tekniikka kuitenkin oli aika muinaista ja se olisi varmaan toiminut melkein millä aineella vain). Bensiini on kuitenkin tuhonnut uudempia autoja ja tiedän erään jossa saatiin venttiilit kappaleiksi ja pumppu jumiin pelkällä bensiinillä (tankkaaja ei tiennyt dieseliksi).
- haistaakohan
dfghjk kirjoitti:
Muistaakseni dieselin sekaan saisi laittaa 20% bensiiniä ennenkuin ongelmia ilmenee palamisen kannalta. Itse jouduin kerran tankkaamaan automaatilla muutaman litran bensiiniä dieselin sekaan kun en muuten olisi päässyt kotiin (pyhäpäivän aamuna kello kolme aamulla). Automaatilla ei siis ollut muuta kuin bensiiniä myynnissä, eikä ainuttakaan muuta paikkaa matkan varrella. Toimi kuitenkin, eikä vikoja ilmennyt (tekniikka kuitenkin oli aika muinaista ja se olisi varmaan toiminut melkein millä aineella vain). Bensiini on kuitenkin tuhonnut uudempia autoja ja tiedän erään jossa saatiin venttiilit kappaleiksi ja pumppu jumiin pelkällä bensiinillä (tankkaaja ei tiennyt dieseliksi).
220 CDI mersu vuodelta 2003 pensan, kun ei suostunut käynnistymään.
- ja suoraruiskutusd.
etukammio dieseleistä kirjoitti:
Ja niiden jakaja-pumpuista. Monessa näiden autojen ja työkoneiden ohjekirjassa on suositus lisätä voiteluöljyä naftan sekaan voitelun varmistamiseksi.
Nämä uudet suoraruikustus dieselit on asia erikseen...olla aivan sama jakaja mallinen ruiskutuspumppu. Nämä yhteispaineruiskutus koneet on sitten eri asia.
- Pöntinen
...laittaa automaattivaihteistoöljyä (ATF) tankkiin ja kuulemma pumput kestävät pitkään.
http://autorepair.about.com/library/a/1h/bl278h.htm
P.S. Jenkkien diesel on huonompilaatuista kuin euroopplainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135253
- 675054
- 904114
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603198- 432791
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521914- 401790
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628