Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Luontaishoidot

etsivä

Haluaisin kysyä ovatko luontaishoidot (vyöhyketerapia, akupunktio,homeopatia yms.)syntiä?
Puhuin eräälle ystävälleni käyneeni akupunktiossa johon hän totesi sen olevan paholaisesta lähtöisin. Minun kipuihini akupunktio auttoi, mutta onko se syntiä?
Toivoisin perusteltuja vastauksia.

Etsivä, ei vielä löytänyt

17

3039

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raamattu sanoo kyllä

      että tulee kaikenlaisia eksytyksiä.
      Mutta itse karsastan kaikkea tavallisesta hieronnasta poikkeavaa,koska useat ja yhä useammat aroma-ym.terapiat ja itämaiset hieronnat ovat jollain epäsuoralla tavalla paholaiseen,vaikka ensin tuovatkin hyvän olon,mutta monille jälkiviisaille on tullut pelkotiloja ym.
      Jeesus antaa tukevan kallion jalkojen alle,josta ei horjahda kun kysyy johdatusta.
      Ehkä akupunktio ei ole uskonnollinen juttu,mutta netistäkin voi varmaankin saada tietoa sen alkulähteestä.Siunausta.

      • hän ajatteli

        että saattaa olla akupunktiokin paholaisesta
        .


      • hyväksytty kuuluvan
        hän ajatteli kirjoitti:

        että saattaa olla akupunktiokin paholaisesta
        .

        yleisiin lääketieteen menetelmiin.

        Kun koululääketiedekin sen hyväksyy, mitä siinä on pelkäämistä. Mitä pelkäämistä on yleensäkin vaihtoehtoisissa hoidoissa kunhan ei nyt suorastaan taikuuden puolelle mene.

        Kuppaaminenkin katsotaan nykyään vaihtoehtoiseksi hoidoksi; tuo ennen joka mökissä yleinen hoitotapa.


    • Etsivä

      Gookleta Iivanaisen Jarin kirjoituksia ,sieltä löytyy tietoa

      • etsivä

        Kiitos ystävällisistä ja asiallisista vastaksistanne.

        Itse en koe olevani toisaalta uskossa vaikka ehkä haluaisinkin. Jotenkin usko ei vain riitä kun en koe saavani rukouksiini vastausta. Toisaalta en kiistäisi Jumalan olemassaoloa. Olen ihan kummallisessa välivaiheessa, haluaisin elää "sääntöjen mukaan", mutta haluaisinko elää oikein uskon ja pelastuksen takia vai voidakseni itse hyväksyä itseni paremmin?

        Jokatapauksessa minusta tuntui hyvältä kun yksi teistä vastanneista toivotti minulle siunausta.

        Haluaisin vielä jatkaa keskustelua kanssanne.
        Mieleeni tuli ns. enkelihoito. Kun lueskelin siitä eilen netistä, mietin että kuulostaa ihanalta ja toimiikohan se oikeasti. Sitten luin, että enkelihoidolla saa yhteyden kuolleisiin, joka kuulosti todella pelottavalta ja käsittääkseni raamattu tämän kieltää yksiselitteisesti.
        Ihmettelin, että enkelit, jotka omien mielikuvieni mukaan ovat kauniita johdattajia, olisi sekoitettu ihan päinvastaiseen enkeliterapian nimissä. Kuitenkin enkeliterapian antaja kertoo olevansa itse uskossa, mutta puhdistaa myös chakroja yms.

        Luontaishoidoista vielä, että olen itse ollut akupunktiossa ja vyöhyketerapiassa ja molemmista tuli hyvä olo. Moni luontaishoitojen antaja on kertonut olevansa itse uskossa ja tämä jotenkin vain lisää kysymysten määrää minussa.
        Mitä ajatuksia teissä herää?

        Mukavaa päivää teille kaikille!


      • vastauksia löytänyt
        etsivä kirjoitti:

        Kiitos ystävällisistä ja asiallisista vastaksistanne.

        Itse en koe olevani toisaalta uskossa vaikka ehkä haluaisinkin. Jotenkin usko ei vain riitä kun en koe saavani rukouksiini vastausta. Toisaalta en kiistäisi Jumalan olemassaoloa. Olen ihan kummallisessa välivaiheessa, haluaisin elää "sääntöjen mukaan", mutta haluaisinko elää oikein uskon ja pelastuksen takia vai voidakseni itse hyväksyä itseni paremmin?

        Jokatapauksessa minusta tuntui hyvältä kun yksi teistä vastanneista toivotti minulle siunausta.

        Haluaisin vielä jatkaa keskustelua kanssanne.
        Mieleeni tuli ns. enkelihoito. Kun lueskelin siitä eilen netistä, mietin että kuulostaa ihanalta ja toimiikohan se oikeasti. Sitten luin, että enkelihoidolla saa yhteyden kuolleisiin, joka kuulosti todella pelottavalta ja käsittääkseni raamattu tämän kieltää yksiselitteisesti.
        Ihmettelin, että enkelit, jotka omien mielikuvieni mukaan ovat kauniita johdattajia, olisi sekoitettu ihan päinvastaiseen enkeliterapian nimissä. Kuitenkin enkeliterapian antaja kertoo olevansa itse uskossa, mutta puhdistaa myös chakroja yms.

        Luontaishoidoista vielä, että olen itse ollut akupunktiossa ja vyöhyketerapiassa ja molemmista tuli hyvä olo. Moni luontaishoitojen antaja on kertonut olevansa itse uskossa ja tämä jotenkin vain lisää kysymysten määrää minussa.
        Mitä ajatuksia teissä herää?

        Mukavaa päivää teille kaikille!

        Olen ollut parisen vuotta uskossa ja haluan kirjoittaa sinulle ajatuksiani uskosta ja noista hoidoista.

        Olin aiemmin kiinnostunut kaikenlaisista new age –jutuista, positiivisesta ajattelemisesta, ennustamisesta, energiahoidoista, joogasta, enkelien rukoilemisesta jne. Hain tällä kaikella apua masennukseeni ja yksinäisyyteeni. Rukoilin enkeleitä, yritin muuttaa itseäni ajatuksen voimalla, muutin sisusta Feng Shuin mukaan jne. Huh huh, näin jälkeenpäin huvittaa tyhmyyteeni.

        Yrityksistäni huolimatta en saanut apua, itse en pystynyt itseäni muuttamaan paremmaksi. Elämäntilanteeni johti minut etsimään apua Jumalalta, se oli kuin viimeinen oljenkorsi, ei ollut enää keneltä pyytää apua. Ilman Jumalan apua en olisi selvinnyt, sain sisäisen rauhan!! Lohduttavinta oli se, että minun ei tarvinnut enää yrittää olla parempi eikä tarvinnut muuttaa itseäni miksikään muuksi, kelpasin Jumalalle sellaisena kuin olin! Mikä armo! Tulin uskoon.

        Välillä minustakin tuntuu vaikealta uskoa, kun en saa minulle tärkeään asiaani rukousvastausta. Jumala on Jumala. Hän näkee meidät ja tilanteemme aivan eri tavalla kuin mihin itse pienessä päässä pystymme. Jumala ei kuitenkaan ole mikään vastausautomaatti. Hän vastaa rukouksiimme ajallaan ja tavallaan. Luottakaamme Jumalaan ja hänen aikatauluunsa ja johdatukseensa. Ehkäpä Hän haluaa kasvattaa meitä ja uskoamme odottaessamme rukousvastausta…

        Noista enkelihoidoista. Raamattu kieltää kumartamasta ja palvomasta luotua. Jumala on luonut enkelitkin. Enkelit ovat Jumalan sanansaattajia ja tekevät vain Jumalan tahdon mukaan, eivät meidän pyyntöjen mukaan. Enkelien palvomisessa ja energiahoidoissa ei tiedä minkä kanssa saattaa olla tekemisissä (2.Korinttolaiskirje: 11:14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.)

        Uskovia on monenlaisia. Ne jotka ovat elävässä uskossa Jeesukseen, tunnustavat että Jeesus on Jumalan poika ja pitävät Raamatun kertomuksia totena ja ohjekirjana elämää varten. Sinulle suosittelen Raamatun lukemista ja vastausten etsimistä sieltä. Käytä etsikkoaikasi Raamatun tutkimiseen. Kirjastosta löytyy myös hyviä kirjoja, myös netistä löytyy hyviä sivuja kunhan osaa valikoida ne oikeat. Täytyy vaan muistaa tutkailla ovatko ne Raamatun mukaisia vain sen opetuksen vastaisia!

        Jumalan siunausta ja johdatusta etsimisellesi.


    • Jumalan laps

      Parahin "etsivä". Tunnet siis raamattua, jossa noituus kielletään. Ainakin Israelin kansalta, pätee kristittyihin myös. Ei se ole uskova joka sanoo (luulee) olevansa uskova, elä luota ihmisiin. Lue Jesajan 53 luku, kaikki on Jeesuksessa täytetty. Herra itse on parantajani. Ientulehduksesta lähtien Hän on minua parantanut, suurimpana sielunhaavat jotka maailmalta sain. Jumalan lapseksi tultuani 2v sitten Hän on ollut uskollinen ja hyvä. Rukoile että Hän, Jeesus Kristus antaa syntisi anteeksi ja tulee elämääsi Herraksi ja parantaa ja uudestisynnyttää sinut. Amen. Sanoudu irti akupunktiosta ja muusta ja pyydä pastoria tai pappia rukoilemaan puolestasi.

      • Tri Löööv

        Lääkkeet auttavat ihan oikeesti ja ei se rukous auta kaikkeen. Akupunktion tuskin on saatanasta, sillä sen keksinyt kansa ei tietänyt saatanasta ennenkuin kristinuskoa ruvettiin sinne viemään.


      • tiennyt stnasta
        Tri Löööv kirjoitti:

        Lääkkeet auttavat ihan oikeesti ja ei se rukous auta kaikkeen. Akupunktion tuskin on saatanasta, sillä sen keksinyt kansa ei tietänyt saatanasta ennenkuin kristinuskoa ruvettiin sinne viemään.

        mutta stna tiesi heistä,sillä jos jotain hyvää stnasta voi sanoa,se on pirun ahkera.
        Raamatussa sanotaan että uskovatkin eksyvät,jos eivät pysy vahvoina!olen itsekin 3ja puolen vuoden uskoontuloni jälkeen astunut muutaman kerran harhaan,mutta Jeesus on itse nostanut minut takaisin oikealle tielle,joskus kyllä ihmistenkin kautta ihmeelisissä johdatuksissa.
        Sinulle,joka pidit siunaukseni toivotuksesta,voin kertoa,että olen kaikenlaisten vaivojen kanssa ollut vähän väliä,mutta Rukous on kyllä auttanut joko heti tai myöhemmin,Herran tiet ovat tutkimattomat,mutta viisaammat kun meidän ihmisten.
        Tää mailma tarjoaa niin paljon nykyään kaikenlaista,että ihminen ei tiedä mistä valitsisi.Mutta useiden kompastelujen,syntieni ja etsintöjeni jälkeen,Jeesus itse alkioi kutsua minua.Aluksi löysin "vahingossa" Radio DEin,jota aluksi pidin hyvää musaa soittavana ja omituisia saarnoja pitävänä kanavana,mutta Jumala antoi minun jäädä siihen koukkuun,ja lopulta tajusi olevani menossa helvettiin,jos en anna elämääni Jeesukselle.Vaikea päätös se oli,mutta en olisi paremmin voinut valita.
        Haluan sanoa sulle,että Jeesuksen seuraajana elämä ei TODELLAKAAN ole tylsää,se on jotain aivan käsittämättömän ihanaa ja Jumala on yllätysten mestari ja huumorintajuinenkin vielä ;)
        Jeesus rakastaa sinua,ja jos koet vetoa uskoon tulemiseen,tai uskon asioihin,olet etsikkoajassa.
        Kun antaa elämänsä Jeesukselle synnit anteeksi pyytäen ja hyljäten,saa ihan uuden hienon elämän takaisin,ja hyvä olo alkaakin lähteä sisältäpäin,ja useat myös vaivoistaan paranevat!Kiitos Jeesukselle.
        Perhe minulla on ja asiani ihan tavallisesti hoidan kuten muutkin.ärripurrikin osaan ola,vaikka yritän siitäkin parannusta tehdä.Mutta eihän lapsi kaikkea kerralla voi tietää ;)
        SIUNAUSTA sinulle jälleen,ja toivon että löydät pelastuksen lähteen.


    • Noituuden paluu lääketietee...

      Sinun kannattaisi ehdottomasti lukea kirja Noituuden paluu lääketieteeseen. Sen on kirjoittanut Pekka Reinikainen (1989). Itse lainasin kirjan ensimmäisen kerran kirjastosta, joten sieltä pitäisi ainakin löytyä. Myöhemmin löysin itselleni omankin version.

      Kirja kertoo hengelliseltä kannalta homeopatiasta, joogasta ja meditaatiosta, akupunktiosta, vyöhyketerapiasta, hypnoosista, parantavien yrttien käytöstä sekä monista muista vastaavista.

      Nykyään on tarjolla tosi paljon epämääräisiä hoitomuotoja, joten kannattaa todella olla varovainen niiden kanssa. Akupunktioon eikä vyöhyketerapiaan kannata enää mennä. Kerroit, että "hoitajat" sanoivat olevansa uskossa. He eivät kuitenkaan tarkoittaneet sitä uskoa, johon me raamatun perusteella uskomme. He eivät usko Jeesukseen Kristukseen, joka on Jumalan Poika ja joka kuoli meidän syntiemme puolesta. Näissä piireissä puhutaan kyllä esim. Kristus-tietoisuudesta ja Jeesuksesta, mutta näillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, mitä olemme raamatusta oppineet. Nämä tällaiset tyypit kuuluvat pääasiassa New Age liikkeen piiriin.

      Esimerkiksi vyöhyketerapeutit uskovat maailman koostuvan positiivisesta ja negatiivisesta energiasta. Vyöhyketerapia heidän mukaansa poistaa ihmisestä negatiivista energiaa ja siksi heidän hoidoissaan täytyy käydä säännöllisesti (esim. kolmen viikon välein). Muuten siis negatiivinen energia voittaa ja saat kaikenlaisia sairauksia. Saatat siis jäädä riippuvaiseksi tällaisista hoidoista. Eikä nämä hoidot ilmaisiakaan ole.

      On myös vaarana, että ihminen voi saada näiden hoitomuotojen kautta pahan hengen, demonin. Älä nyt kuitenkaan liikaa säikähdä! Jotkut ihmiset menevät näitä asioita kokeiltuaan niin harhaan, etteivät edes kyseenalaista asioita. Päin vastoin kuin sinä. Olisi kuitenkin mielestäni hyvä, että joku voisi rukoilla puolestasi. Meditaation ja joogan yhteydessä erityisesti puhutaan kundaliinivoimasta, joka liittyy myös näihin mainitsemiisi chakroihin. Kundaliinivoima on todellisuudessa paha henki.

      Mainitsit vielä jonkinlaisen enkelihoidon. En tiedä siitä muutakuin sen, että kuuluu samaan sarjaan näiden muiden kanssa. Raamattu kieltää kaikki yhteydenotot kuolleiden kanssa. Kuolleet eivät voi olla yhteydessä tähän maailmaan. Ne yhteydet, mistä ihmiset kertovat, ovat yhteyksiä pahoihin henkiin. Henget kuitenkin uskottelevat olevansa ihmisten kuolleita sukulaisia yms. Pahat henget ovat olleet olemassa ihmisen luomisesta saakka, joten ne kyllä osaavat muuntautua keneksi vain ja osaavat kertoa näihin liittyneitä asioita. Tosiasia on kuitenkin se, että nämä henget pettävät ihmisiä taitavasti.

      Ihmiset menevät harhaan, koska eivät tiedä mistä on kysymys. Moni pettyy perinteiseen lääketieteeseen, koska sen keinot ovat rajalliset. Haetaan apua muualta, jon lääkäri ei osaa auttaa. Hyvä, että kysyit asiasta!

      Jeesus on ihmeellinen parantaja. Itse olen tosin joutunut jo pitkään rukoilemaan omien vaivojeni puolesta ja muutkin ovat rukoilleet. Ehkä joskus selviää minulle, miksi nämä vaivat eivät helpota. Sen voin kuitenkin sanoa, että sisäisistä haavoista Jumala on minua parantanut todella paljon. Se on vielä tärkeämpää kuin fyysinen terveys.

      Siunausta sinun elämääsi! Jeesus rakastaa sinua paljon! Hän kaipaa sinua lähelleen! Hän haluaa olla isäsi ja toivoo, että sinä tulet hänen lapsekseen. Jeesus on kuollut syntiesi tähden ja sen vuoksi voit uskoa kaikkien pahojen tekojesi olevan anteeksi annetut. Saat rauhan sydämeesi.

      • utelias

        Kumpi on lähempänä noituutta akupunktui vai kaatajapappi? kummastakin haetaan parannusta sairauksiin


      • Ella-Liina
        utelias kirjoitti:

        Kumpi on lähempänä noituutta akupunktui vai kaatajapappi? kummastakin haetaan parannusta sairauksiin

        Henkilökohtaisesti en suosittele kumpaakaan! Mielestäni ihminen ei tarvitse kaatumista voidakseen parantua. Aito rukous Jeesuksen (meidän syntiemme sovittajan) nimessä voi parantaa sairaan. Sitä suosittelen lämpimästi!


      • .................
        Ella-Liina kirjoitti:

        Henkilökohtaisesti en suosittele kumpaakaan! Mielestäni ihminen ei tarvitse kaatumista voidakseen parantua. Aito rukous Jeesuksen (meidän syntiemme sovittajan) nimessä voi parantaa sairaan. Sitä suosittelen lämpimästi!

        olen kokeillut akupunktiota, ja se auttaa ainakin rentoutumaan, on ihan hyvä


      • Ella-Liina
        ................. kirjoitti:

        olen kokeillut akupunktiota, ja se auttaa ainakin rentoutumaan, on ihan hyvä

        Luehan jo aiemmin suosittelemani kirja: Noituuden paluu lääketieteeseen, kirjoittanut Pekka Reinikainen

        Olet oikeassa, että akupunktio on todella vanha "hoitomuoto". Eihän se silti tarkoita, että se olisi hyvä hoitomuoto. Kyllähän alkoholi ja huumeetkin rentouttavat (vanhoja keksintöjä), mutta eivät ole silti hyviä.

        Mielestäni on muitakin tapoja rentoutua kuin akupunktio. Luonnossa käveleminen, joku hyvä urheilumuoto esim. uiminen säännöllisesti, lepopäivän viettäminen kerran viikossa (en tarkoita välttämättä nukkumista vaan lepoa työstä), riittävästi nukkuminen yms.

        Ottamalla Jeesuksen vastaan elämääsi saat varmasti sellaisen rauhan (ja rentoutumisen), jota maalliset asiat eivät voi antaa. Jeesuksen sanoja: "Minä jätän teille rauhan. Oman rauhani minä annan teille, en sellaista jonka maailma antaa. Olkaa rohkeat, älkää vaipuko epätoivoon." Joh. 14:27

        Suosittelen Jeesusta lämpimästi! :)


    • huoleen

      sillä Raamatussa ei ole mainintaa asiasta. Sama pätee myös sydänsiirtoihin, televisioihin tai kännyköihin. Mene rauhassa herrasi iloon, epäuskostasi huolimatta, Jeesus sanoi, ettei terveet tarvitse parantajaa vaan sairaat.

    • Samaa miettinyt

      Kävin akupunktiohoidossa niska-hartiavaivojen vuoksi ja mietin tuota samaa kuin sinä. Luin jokin aika sitten lehtiartikkelin (Askel-lehti?) ja siinä pohdittiin ovatko luontaishoidot syntiä. Artikkelissa päädyttiin siihen, että jos hoitomuodossa ei käytetä minkäänlaista energian siirtoa tms., niin hoitomuoto ei ole silloin pahasta. Täytyy käyttää omaa harkintaa. Fysioterapeuttini ei tee akupunktion ohella muita luontaishoitoja, joten mielestäni siinä ei ollut mitään mystistä ja pahaa. Akuneuloillahan saadaan lihasjännitys laukeamaan syvältä, jonne käsin hieromalla ei pääse.

      Energiahoidot kuten Reiki ovatkin sitten jo aivan eri juttu. Niitä en suosittele.

    • Anonyymi

      Niin onko syntiä??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1829
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1565
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1518
    8. 59
      1384
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe