Osaisiko joku neuvoa mitä tehdä; oikein jalan päkiä on ollut kipeä jo kaksi viikkoa, vaikka olen pitänyt lenkkareita normaalien korkeakorkoisten sijaan. Kävely tekee tosi kipeää välillä:( Joko tässä pitää mennä lekuriin, mutta tuskin pystyy auttamaan muuta kuin sanomaan että älä pidä korkkareita? Ostin kunnon pohjallisetkin kenkiin mutta ei meinaa kipu vaan lähteä sitten millään.
Kipeytynyt päkiä
7
4492
Vastaukset
- Kokenut
Ettei päkiässäsi vain ole syylää, se kun ei aina näy päälle päin. Minulla on kerran ollut sellainen kantapäässä, joka tuli kamalan kipeäksi. Ja kun tutkiskelin kantapäätä, näin vain pienen reiän, joka sitten osoittautui syyläksi. Siihen ei auttanut muu kuin lääkärissä käynti ja syylän polttaminen. Joten kipin kapin lääkäriin, jos haluaa kävellä kivutta.
- Todella kipeä
Itselläni sama vaiva ollut jo jonkin aikaa.
Lääkärin mukaan vaiva johtuu siitä että olen
käyttänyt korkokenkiä jolloin paino siirtyy
väkisinkin päkiään. Avun löysin ostamalla kenkiin
ns.geeli-päkiä tuet, auttaneet ainakin minua.
Maksavat n.6-7 euroa ja ne voi pestä haalealla vedellä ja käyttää useissa eri kengissä.- Neuvoton -76
että kyseessä on sama vaiva. Olen tunkenut kenkiin samoja geelijuttuja mutta sen verran pahaksi on tuo oikea päkiä päässyt että vielä ei auta. Lenkkarit ovat ainoat kengät mitä uskallan pitää. Täytyy kai toivoa vaan että menisi ajan kanssa ohi.
- kipeä päkiä
Mistä geeli-päkiä tukia saa ostaa?
- hoidettu
Ihminen on kanta-astuja. Jos kävelet etukumarassa ja paino liikaa päkiöillä, niin kipuja tulee. Ja voi tulla muuallekin kuin vain päkiään...
- slk
Onko siinä päkiässä patti, tai tuntuuko siellä " muljahtelua "? Minulla oli toissa vuonna kipua päkiässä ja siellä tuntui kuin olisi ollut jonkulainen pieni pallo joka liikkui kävellessä, no,menin lääkäriin, ja lääkäri totesi, että, siitä on jänne lähtenyt pois paikoiltaan, se leikattiin, mutta nyt vuotta myöhemmin sama homma, eli taas jostain syystä jänne on mennyt pois paikaltaan, täytyy taas varata aika lekuriin.
- timanttimies
monesti oon parantanu kipuja metsäkävelyllä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941739
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2401533- 891346
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651015Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9884- 46852
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35829