eli millä ilveellä varkaat saa rattilukon rikki?
Oma auto varastettiin viikko sitten ja mietin vaan millä ne on se ajanut pois.
Onko se väännetty väkisin rikki vai saako sen jollain meisselillä pois päältä?Ihan mielenkiinnosta asiaa tiedustelen...
Rattilukon auki saanti
18
15942
Vastaukset
- Miten???
Kyseessä siis auton alkuperäinen rattilukko.. eli lähtee avainta kääntämällä pois päältä...
- joskus lukkoja uusinut...
Heikkoja on mekanismit, rikki kyllä saa. Ja kun osaa ja aikaa on, saa purettua paikallaankin.
Rattilukko on vain niitä laitteita jotka tulivat aikanaan pakollisiksi ja autonostajan maksettavaksi, kun oikeuslaitos suosi rikollisia eikä tuominnut autovarkaita. Siis Suomen oikeuslaitos suosii rikollisuutta, siitähän juuri juristeille leipä tulee!
- ainakin
rattilukot on alumiiniseosta. ja yleensä kiinnitetty muutamalla kannattomalla ruuvilla kiinni.
irroitetaan muoviverhoilut lukon/ohjaus akselin ympäriltä ja lyödään lukko irti tai naputellaan kannattomat ruuvit irti.
otetaan virtalukko pohjasta (liitin)irti ja startataan pohjasta käyntiin.
yksinkertaista jos ei ole ajonestoa, ajon esto tunnistaa avaimesta sirun ja auto ei lähde käyntiin.
(joskus rattilukon saa hajoitettua ratista vääntämällä).
ps. en ole rosvo, mutta olen joskus näitä korjaillut- myös¨
raaka voima auttaa, eli riittävällä voimalla vääntää rattia lukon ollessa päällä, joku paikka antaa periksi.
- häh_?
myös¨ kirjoitti:
raaka voima auttaa, eli riittävällä voimalla vääntää rattia lukon ollessa päällä, joku paikka antaa periksi.
Miksei niitä lukkosysteemejä tehdä sit sellaisesta matskusta ja niin vahvaksi ettei tollaiset narkkariluikerot ja tenukepit SAA NIITÄ VÄÄNNETTYÄ noin vaan.
- autovarasta
häh_? kirjoitti:
Miksei niitä lukkosysteemejä tehdä sit sellaisesta matskusta ja niin vahvaksi ettei tollaiset narkkariluikerot ja tenukepit SAA NIITÄ VÄÄNNETTYÄ noin vaan.
Etkö nyt tajua,ettei autovarkaille saa tehdä kiusaa.Jätäppä ens kerralla avaimet lukkoon niin eivät hajota ainakaan rattilukkoa.Autovarkaathan ovat kunniakansalaisia.
- corolla reilu
vuosi sitten. auto löytyi, ja tutkistelin miten se oli viety. virtalukon lukko-osa, missä on haitat ym, oli kaivettu pois. tämän jälkeen, rukarilla vaan käymään. samalla rattilukkokin napsahtaa pois päältä, aivan niin kuin virta avaintakin kääntämällä.
- temppu on
ollut yleisesti tiedossa, että riittää, kun lyö kantikkaan meisselin siihen ja jakarilla kääntää niin lukko pettää ja tämän jälkeen voi sitten käynnistellä vahvalla kynnellä vaikkapa!
- no..eipähän
temppu on kirjoitti:
ollut yleisesti tiedossa, että riittää, kun lyö kantikkaan meisselin siihen ja jakarilla kääntää niin lukko pettää ja tämän jälkeen voi sitten käynnistellä vahvalla kynnellä vaikkapa!
lukot varkaita varten olekkaan...vaan vakuutus-yhtiöitä varten, että näkeevät miten se on hajoitettu. ainakin siltä tää nyky meno tuntuu.
- -------
no..eipähän kirjoitti:
lukot varkaita varten olekkaan...vaan vakuutus-yhtiöitä varten, että näkeevät miten se on hajoitettu. ainakin siltä tää nyky meno tuntuu.
Ei autojen varkauksia/ilkivaltaa voi millään estää täysin... Niiden tekemistä voi vain vaikeuttaa! Eli hankalaa olisi auton varastetuksi toteaminen, jos murron/varkauden jälkiä ei lukkoihin jäisi!
- noi
ajonestot saa ohitettua, kun lehdissä joskus on noita loisto autojen viejiä venäjälle.
omasta autosta olen tsekannut että virtalukon ympärillä om joku "rinkula" josta lähtee johdot. - Jyde
Hinailtiin tuossa loppukesällä yks matukka romuttamolle. Avaimia vaan ei löytynyt mistään. Iso rukari ja vasara mukaan. Koko lukkosylinteri tipahti jonnekin ohjauspylvään sisään kolmella lyönnillä. Ja eikun menoksi.
Sain muuten kaverin matukasta ovet auki ja myös startattua sen omilla avaimillani vaikken mikään treenannut autovaras olekaan. Joten vanhoihin kosliin, varsinkin japseihin paras ajonesto on ihan tavallinen ja halpa kapularattilukko. Huumehörhöillä ei niihin useinkaan välineitä löydy, ja ammattilaisia ei vanhat raadot paljoa kiinnosta... - siten
"Ihan mielenkiinnosta asiaa tiedustelen..."
Niin niin, ihan kätevä tapa kysellä muilta että miten niitä autoja saisi pöllittyä ;)- TÄ!
Kyllä kuule kyselin ihan mielenkiinnosta,jos ei uskoa tipu ni voit tulla vaikka kattomaan rikosilmotusta jossa todetaan että autoni on varastettu! Jos olisin alkamassa varastamaan autoja niin tämä olisi viimeinen paikka josta sitä tietoa hakisin...
- Pate1971
Itse paiskasin kerran huolimattomuuttani takaluukun kiinni (joka on suljettaessa aina lukittuvaa mallia) -auton ovet olivat nekin lukossa ja avaimet takin taskussa. Takki taas oli takakontissa. Lisäksi olin mökillä, kaukana lukkosepistä yms. palveluista. Onneksi oli kännykkä vyöllä.
Soitin autoni merkkiliikkeeseen ja kerroin ongelmani. Pian sain kuin sainkin ohjeet miten päästä autooni sisään (rikkomatta mitään, ilman mitään jälkiä). Tein ohjeiden mukaan ja rehellisesti sanottuna auton ovet olivat auki alle kymmenen minuutin. En kerro auton merkkiä, mallia enkä ovien avausohjeita... - niin,
Pate1971 kirjoitti:
Itse paiskasin kerran huolimattomuuttani takaluukun kiinni (joka on suljettaessa aina lukittuvaa mallia) -auton ovet olivat nekin lukossa ja avaimet takin taskussa. Takki taas oli takakontissa. Lisäksi olin mökillä, kaukana lukkosepistä yms. palveluista. Onneksi oli kännykkä vyöllä.
Soitin autoni merkkiliikkeeseen ja kerroin ongelmani. Pian sain kuin sainkin ohjeet miten päästä autooni sisään (rikkomatta mitään, ilman mitään jälkiä). Tein ohjeiden mukaan ja rehellisesti sanottuna auton ovet olivat auki alle kymmenen minuutin. En kerro auton merkkiä, mallia enkä ovien avausohjeita...avoauto
- mulla oli.
-bussi kuski kaveri siirsi 80 luvulla tallista ulos ,ilmeisesti repäisi rattia johonkin suuntaan ,että se jäi todella lukkoon.ei startannut,avain ei lähtenyt irti ,no ohjaushan oli lukossa varmalla.lukko tappi taipui niin paljon että se oli kuin niitattu sinne pesään kiini.siinä oli ihmettä kun tulin ,auto seisoo ulkona ovet auki vapauden kadun shellillä.nyströmmin asentaja neuvoi ,pura katteet pois ota leka ,paksu tylppä tuurna voimalla hakkaa ,että se tappi oikee.oikesihan se ja avain pelasi .ajaa 470 kilsaa bussia ,sitten tämä päälle.
- edellinen 77
ps;olen kyllä joutunut aukomaan monet ovet ,mutta nyky auton käyntiin saanti on jo hankalaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1537870- 614400
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404023Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233942Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko353373Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423330Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383238- 482983
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422761- 492514